Varulvslek.

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare MM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 449
  • Visningar Visningar 52 711
Status
Stängd för vidare inlägg.
Så här långt in i leken är uteslutningmetoden väldigt andvändbar tycker jag om en lyckas räkna ut vem som hör till vilken god rol(vilket jag har problem med får inte riktigt ihop någtot alternativ jag är nöjd med) så blir ju kvarvarande atoumatiskt onda. Nu tänker jag inte skriva ut vem jag tror kan tillhöra vilken roll och varför(om ulvarna inte räknat ut det tänker jag då inte hjälpa till) men jag har lite ideer och habina passar inte så bra in i ideerna alltså blir hon trolig ulv.

Tycker du lobelias teori är svag? om inte tycker du det är bättre om jag leker papegoja och upprepar det lobelia skrivit istället för att bara instämma?
Jag förstår uteslutningsmetoden, men det blir ju inte så mycket för oss övriga att gå på gällande dig när du inte säger mer än att du använt den. Det kunde ju lika gärna en ulv använda som motivering just för att hen slipper förklara :)

Nej inte papegoja, men du kanske har några egna funderingar därikring? Andra infallsvinklar? Eller nåt :)

Enligt mina försök till "totallösningar" så hamnar både idahoe och habina som ulvar så att idahoe är tveksam till teorierna mot habina och försöker rikta misstankar åt annat håll är inte så förvånande tycker jag.

Jag är dock som sagt inte riktigt nöjd med något jag fått ihop hittills.

Det är en specifik roll jag är osäker på som jag tror kan vara nyckeln till lösningen kommerjag på den så blir resten lättare.
Jag tror jag sitter med samma problem, men Idahoes försök att rikta uppmärksamheten åt annat håll stärker även mig i misstankarna mot henne.

Jag förstår uteslutningsmetoden, men det blir ju inte så mycket för oss övriga att gå på gällande dig när du inte säger mer än att du använt den. Det kunde ju lika gärna en ulv använda som motivering just för att hen slipper förklara :)

Nej inte papegoja, men du kanske har några egna funderingar därikring? Andra infallsvinklar? Eller nåt :)
Det är inte så lätt att ah många infallsvinklar på en måttligt aktiv person, det finns förmodligen inte mycket att vaska fram förutom det jag skrivit. Har du några teorier i ena eller andra riktningen?

Det är enligt vissa skumt för onda att rösta på onda vid första DL (alibiröst- här en enkel röst för att tala om jag röstade på en ond och är minsann god), ulvar vet vilka som är onda och goda och en ulv som vill spela god och är så pass rutinerad som Habina skulle alla gånger undvika detta.

Hur mycket sanning det ligger i det är oklart och det är ingen definitiv regel numera vad jag vet, men som ulv skulle jag de allra flesta gånger definitivt valt en god första DL men det kan finnas undantag. Du har diskuterat det förut i leken. Förlåt att meningen blev kryptisk

Först fattade jag inget. Sedan trodde jag att jag fattade. Sen insåg jag att jag nog inte fattat trots allt :p

Habina faller mer och mer åt det onda hållet för mig idag. Hennes massiva försvar av sig själv luktar ulv. Jag började ju redan igår att hålla henne mot det onda hållet. Det, i kombination med att jag tror att Lobelia vet något om Habina som inte jag vet gör att jag väljer att rösta på Habina idag.

Klara röstar på Habina

Nu, sovdags.

Nä som jag skrev så är det inget som jag direkt tänkt på i övrigt kan väl dock tillägga att det är lite skumt att hon trodde cirkus kunde vara brevis pga disskusionen de hade för hade cirkus varit brevis borde cirkus ha haft koll på att brevbäraen delar ut paketen dagtid och cirkus var ju en av de som pladdrade om vad som ev. blivit utdelat på natten.

Det är inte så lätt att ah många infallsvinklar på en måttligt aktiv person, det finns förmodligen inte mycket att vaska fram förutom det jag skrivit. Har du några teorier i ena eller andra riktningen?

Jag skrev såhär om Habina nyligen:
Habina höll jag igår som försiktigt misstänkt, på grund av en allmänt låg profil och inte så många direkta egna teorier utan mer hakat på andra.
Idag kommer hon med ett märkligt uttalande om att hon var övertygad om att cirkus var brevbärare eller ulv? Tycker det är två rätt så skilda roller att tro någon för, måste jag säga...
Visserligen har hon en poäng om att Lobelias röstmotivering med resonemang kring gårdagens röstning var något otydlig (edit den blev tydligare efter lobelias förtydligande!), men hon känns nog ändå lite misstänkt.

Så jag håller henne absolut inte som god.
Problemet tycker jag är att bland det mest ondgörande jag kan hitta hos henne är just inaktivitet? Och det brukar ju de flesta av oss vara överens om inte är ulvigt då det drar uppmärksamheten till sig?
Men, samtidigt håller jag ju med om att hon glider med en hel del. Bara inte att hon är ensam om det :)

Någon som har den där eminenta röstsammanställningen över alla lynchar lättillgänglig och kan lägga upp den igen?

Habina faller mer och mer åt det onda hållet för mig idag. Hennes massiva försvar av sig själv luktar ulv. Jag började ju redan igår att hålla henne mot det onda hållet. Det, i kombination med att jag tror att Lobelia vet något om Habina som inte jag vet gör att jag väljer att rösta på Habina idag.

Klara röstar på Habina

Nu, sovdags.

Så du tycker inte att en god bör försvara sig? När det är så få kvar att onda kan vinna om de lyckas lyncha en god och käka? Skulle du föredra att jag satt passiv och lät mig bli lynchad? Jättekonstig motivering. Lobelia har bestämt sig för att få ut mig, oavsett vilken sida jag står på. Jag tror hon kan vara ulv och fått med sig glömmerallt genom att låtsas veta något. Hennes teorier är ju fulla i hål och stämmer inte! Så himla tråkigt att du väljer att följa henne. :(

Edit: Fast om klara också är ulv (vilket jag tror) så är det klart hon också vill få ut mig. Tänkte inte så långt. Så mitt försök till försvar är nog rätt bortkastat på henne.

Röstlista dag 4
12:18 Lobelia röstar på Habina
18:59 glömmerallt röstar på Habina
19:41 Snurrfian röstar på quarter4ever
20.35 Klara röstar på Habina

Jag skrev såhär om Habina nyligen:

Så jag håller henne absolut inte som god.
Problemet tycker jag är att bland det mest ondgörande jag kan hitta hos henne är just inaktivitet? Och det brukar ju de flesta av oss vara överens om inte är ulvigt då det drar uppmärksamheten till sig?
Men, samtidigt håller jag ju med om att hon glider med en hel del. Bara inte att hon är ensam om det :)
Sedan har du en hel räcka indicier som jag räknade upp + det att det inte finns någon god roll kvar i mitt bibliotek. Alla kan inte vara goda.

Menar du att man ska kunna ha låg aktivitet och folk ska inte kunna rösta på en för att då är man inte ulvig eller? Ditt försvar tycks grunda sig på att du håller med om att hon är ulvig men att det är fel att rösta på henne då hon har låg aktivitet. Det kan du väl inte mena?

Vill du att vi ska rösta ut dig först i stället, du kommer inte långt efter Habina på listan och ditt halvtama ifrågasättande stärker ju bara mina misstankar.

Sedan har du en hel räcka indicier som jag räknade upp + det att det inte finns någon god roll kvar i mitt bibliotek. Alla kan inte vara goda.

Menar du att man ska kunna ha låg aktivitet och folk ska inte kunna rösta på en för att då är man inte ulvig eller? Ditt försvar tycks grunda sig på att du håller med om att hon är ulvig men att det är fel att rösta på henne då hon har låg aktivitet. Det kan du väl inte mena?

Vill du att vi ska rösta ut dig först i stället, du kommer inte långt efter Habina på listan och ditt halvtama ifrågasättande stärker ju bara mina misstankar.
Jag försöker inte alls försvara Habina som sagt :) Och har heller INTE sagt att det är fel att rösta på henne, tvärtom att du har haft en vettig motivering mot henne.
Däremot visste jag inte riktigt hur misstänkt jag tyckte hon var, dvs om jag hade nån som var mer misstänkt än hon, mer än att hon faktiskt var misstänkt för mig med, vilket jag skrivit i flera inlägg idag.
Snarast är det så att jag blivit mer övertygad av din reaktion att du har nån info som inte jag har, vilket leder till att jag funderar på att rösta på just Habina. :)

Så du tycker inte att en god bör försvara sig? När det är så få kvar att onda kan vinna om de lyckas lyncha en god och käka? Skulle du föredra att jag satt passiv och lät mig bli lynchad? Jättekonstig motivering. Lobelia har bestämt sig för att få ut mig, oavsett vilken sida jag står på. Jag tror hon kan vara ulv och fått med sig glömmerallt genom att låtsas veta något. Hennes teorier är ju fulla i hål och stämmer inte! Så himla tråkigt att du väljer att följa henne. :(

Edit: Fast om klara också är ulv (vilket jag tror) så är det klart hon också vill få ut mig. Tänkte inte så långt. Så mitt försök till försvar är nog rätt bortkastat på henne.

Om du är god borde du lägga lite tid på att teoria om övriga, anfall är bästa förvar typ. ;)

Nu känns det mest som att du är en ulv som inte vill ge oss ledtrådar om vilka som är övriga ulvar och därför bara försvarar dig samt teoriar mot lobelia för att hon är den som är mest "godförklarad". Har du läst vad folk tror så borde du inse att lobelia knappast kommer bli utröstad idag så varför lägga tid på att teoria mot henne om du vill få oss att rösta på någon annan än dig?

Jag försöker inte alls försvara Habina som sagt :) Och har heller INTE sagt att det är fel att rösta på henne, tvärtom att du har haft en vettig motivering mot henne.
Däremot visste jag inte riktigt hur misstänkt jag tyckte hon var, dvs om jag hade nån som var mer misstänkt än hon, mer än att hon faktiskt var misstänkt för mig med, vilket jag skrivit i flera inlägg idag.
Snarast är det så att jag blivit mer övertygad av din reaktion att du har nån info som inte jag har, vilket leder till att jag funderar på att rösta på just Habina. :)
Då förstår jag inte alls ditt inlägg. Misstänker du någon annan så presentera din teori, någon kanske nappar på den och tycker den är bättre än min.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 736
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 755
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka