Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför trodde du hon var ulv eller brevbärare?

Ulv då hon lurade mig med en teori om att lilltess och dentaku var ulvar, vilket ju inte visade sig stämma. Brevbärare då vi hade en diskussion om den i början av leken och det kändes som om hon sade till mig "det är jag". Men helt klart misstog jag mig där också. :(

Glömmerallt för mig blev hon i ett annat ljus igår med sin ledande roll i utröstningen av paddinton har dock inte hunnit nagelfara hennes inlägg så här långt- kollar upp dem- men känns åt den goda sidan nu:)

Cirkus ja, uppenbarligen väldigt fel ute- vi
lket jag insåg direkt efter resultatet igår! Sorry- igen!
Snurrfian var väldigt aktiv igår och hittar inget skumt med henne innan genomgång av inlägg idag:)

Habina tvekade jag om igår och noterar Lobelias röst tidigt på henne idag... Dock en röst som påminner om glömmerallts röst tidigt igår på Paddington! Frågan är har hon( Lobelia)bra belägg för den eller är den kanske ett fräckt försök att få med alla andra i en likadan våg som igår. Lobelia är den jag trott mest på som god i denna leken men ser att Habina redan har invänt mot en del av argumenteringen av den som jag nog måste hålla med om efter ha tittat på det( det här har jag ägnat mesta tiden åt sedan jag kom hem iom att det kom en så skarp röst snabbt) Men vill ändå tro på att jag ändå fattat något rätt hittills så håller Habina mycket misstänkt för nu

Idahoe2 faktiskt lite blank för mig. måste kolla mera för att komma med något vettigt, återkommer!

oj håller på med mina tankar det kommer mera snart,
Klara har jag fortfarande inte förstått vad alla ser som så skumt hos:confused: Får fördjupa mig mer i vad hon skrivit och alla andra om henne men hon har känts god för mig ganska läge nu..

LenaH kanske har jag missuppfattat henne? Jag har varit ensam om att misstänka henne och mitt största spår var när jag trodde Dentaku var siare och röstade så bestämt på henne. Nu var inte Dentaktu siare så kanske ska jag omvärdera var jag har henne på min lista. ännu en jag får kolla närmre på under kvällen!

Mirtai ännu en som jag inte vet vart jag har. Har inte haft någon direkt åsikt om henne, svårt när någon inte varit med så mycket i leken och lagt inlägg. Många har misstankar mot henne vilket gör att jag sätter henne under bevakning!

Lobelia min fovorit god:) har sett henne som den vettiga rösten genom hela leken, dock hade jag även Paddington som en av mina vettiga röstet
Glömmerallt för mig blev hon i ett annat ljus igår med sin ledande roll i utröstningen av paddinton har dock inte hunnit nagelfara hennes inlägg så här långt- kollar upp dem- men känns åt den goda sidan nu:)

Snurrfian var väldigt aktiv igår och hittar inget skumt med henne innnan genomgång av inlägg idag:)

Habina tvekade jag om igår och noterar Lobelias röst tidigt på henne idag... Dock en röst som påminner om glömmerallts röst tidigt igår på Paddington! Frågan är har hon( Lobelia)bra belägg för den eller är den kanske ett fräckt försök att få med alla andra i en likadan våg som igår. Lobelia är den jag trott mest på som god i denna leken men ser att Habina redan har invänt mot en del av argumenteringen av den som jag nog måste hålla med om efter ha tittat på det( det här har jag ägnat mesta tiden åt sedan jag kom hem iom att det kom en så skarp röst snabbt) Men vill ändå tro på att jag ändå fattat något rätt hittills så håller Habina mycket misstänkt för nu

Idahoe2

Klara är ännu en som fått lite strålkastarna på sig efter dagens röstning, och här är ännu en som jag hållit som klart god:confused: men det sticker onekligen ut idag... Får följa vad ni andra skriver och ta ställning imorgon vad jag tror om henne!
to be continued...
måste läsa lite vad ni skriver i tråden nu, ( som sagt ingen snabbskrivare- hur sjutton hinner ni få in så fruktansvärt mycket text i era teoriinlägg:confused: har ju fullt sjå bara att hinna med det jag ska skriva och så skriver ni typ 2 sidor inlägg under tidenO_o )
Skulle ALDRIG överleva en lek med Monstermom!! Så har full förståelse för att flera deltagare i förra leken pratat om utbrändhet och utmattning efter den:grin:
LenaH här är en som jag hållit för ond eller skum, eller kanske bara lurig att få grepp om genom hela leken...
Idag tycker jag att hon för första gången kommer med i den och på allvar börjar leta efter ondingar. Hon har inte gillat att jag hållit henne under under lupp och av den reaktionen kan man ju inte utläsa något speciellt ont eller gott. Får titta lite mer på vad som kommer från henne, men för mig känns hon mer neutral nu.

Mirtai har fått mångas ögon på sig, hon ligger väldigt lågt i antal inlägg, men det behöver bara betyda att hon har dåligt med tid. Svårt att säga åt vilket håll hon är, så får hålla henne neutral så länge och återkomma när jag hunnit kika på alla hennes inlägg och vad hon kommer bemöta dagens frågor med imorgon.

Lobelia är en som jag tidigt tyckte var god och inget hon skriver eller gör har jag några invändningar emot ( de tankar hon har om mig är förståeliga) Håller henne som klart god och har så gjort genom hela leken.

lite OT men läste det som att "Habina röstat på Smurfan":D Varpå jag blev likblek och undrade om jag blivit blind på riktigt för nån sån har jag ju inte sett i deltagarlistan??! )
( och nää, djup suck av lättnad det var bara välbekanta Snurrfian:love:)

Intressant förresten att så många får för många goda på sin lista. Själv får jag oftast för många onda :p

Om jag räknat rätt nu är vi 9 kvar, varav det borde vara 4 ulvar, siare, ängel, välsignad, brevbärare och bybo.
Vi har ju ändå tur som lyckats behålla så många viktiga specialroller :)

@Lobelia jag sitter på mobilen och undrar om du kan visa var Cirkus godförklarade dig?
Lobelia har flest inlägg av alla och jag tycker att hon just nu har ett väldigt leta onda-fokus. Jag skrattade lite för mig själv när jag skrivit ett teoriinlägg och när jag postat det så hade Lobelia postat ett inlägg så gott som samtidigt som hade liknande tankar., för mig är det väldigt sympatiskt när jag upptäcker att någon spontant tänker lika utan att ha läst mina inlägg(eftersom vi postade samtidigt). Just nu så lutar Lobelia över på den goda sidan för mig. Sen om hon kommer med någon galenskap kan detta revideras

Hm, kollade igenom anteckningarna och hade missat lite på GA. Hennes röst på Paddi igår startade ju helt klart drevet. Frågan är om hon var den första som väckte misstanke? Kommer inte ihåg, men oavsett så vore det väl sådär smart av en ulv, så hon är nog mer neutral mot god än neutral med misstanke på ändå :)

Snurrfian var väldigt aktiv igår och hittar inget skumt med henne innan genomgång av inlägg idag:)

Idahoe2 faktiskt lite blank för mig. måste kolla mera för att komma med något vettigt, återkommer!

Klara har jag fortfarande inte förstått vad alla ser som så skumt hos:confused: Får fördjupa mig mer i vad hon skrivit och alla andra om henne men hon har känts god för mig ganska läge nu..

LenaH kanske har jag missuppfattat henne? Jag har varit ensam om att misstänka henne och mitt största spår var när jag trodde Dentaku var siare och röstade så bestämt på henne. Nu var inte Dentaktu siare så kanske ska jag omvärdera var jag har henne på min lista. ännu en jag får kolla närmre på under kvällen!

Mirtai ännu en som jag inte vet vart jag har. Har inte haft någon direkt åsikt om henne, svårt när någon inte varit med så mycket i leken och lagt inlägg. Många har misstankar mot henne vilket gör att jag sätter henne under bevakning!

Lobelia min favorit god:) har sett henne som den vettiga rösten genom hela leken, dock hade jag även Paddington som en av mina vettiga röster, så lite spooky är jag. :crazy: men har svårt att tro ändå att hon skulle leda mig på villovägar? ( jag säger ju att jag blivit paranoid!)

21.46 Habina röstar på Lobelia (dag 1)
21.48 Habina röstar på Lilltess
21:54 Habina röstar på Paddington

Vid en analys av rösterna så blir strategin tydlig. Habina väntar att rösta tills det går att se vart åt det lutar, hon växlar mellan att följa strömmen och att tänka självständigt. Första rösten lägger hon på den som vår döde spion godförklarade efter att ha fått första spioninfon (ähum mig) så troligen inte någon ond. Det är en harmlösröst på någon som inte varit på tapeten. Sannolikheten att jag skulle röstas ut vid första DL var låg, man har en tendens till att få stanna när man blivit lynchad först gången innan.

Smart att hålla sig undan rösttrasslet, rösta på en god så man inte misstänks vara ond (en del kör på det)

Dag två röstar Habina liksom dag 1 mitt i klungan men först efter att man kan se att det troligen blir en av två goda. Lägger sig i mitten av klungan på den ena. Smyger fortfarande, utmärker sig inte, skriver lite teoriinlägg men menslöa men tillräckligt för att vara aktiv.

Dag 3 väntar att rösta tills det känns hopplöst. För att det ska bli lika så krävs det att både Habina och LenaM röstar på Mirtai, är båda onda så hänger de ut lyan totalt och det krävs att både nattkäk och lottning går till ondas favör för att de ska vinna.

Till detta har Habina menat hon trodde att Cikus var brevbäraren. så hon kan inte vara det och då blir det en god roll mindre i pusslet hon eventuellt kunde ha. En av rollerna som jag har lite kö på.

En annan noterbar grej är att Habina inte säger mycket och menar sig inte veta något att gå i framkant på röstning och teorier och att hon bara följer den hon tror är god. Hur kan hon då gissa sig till vem som är god? De andra kandidaterna till de goda posterna som inte vet något Klara, Q och Mirti verkar uppenbarligen inte veta något och har klantat sig här och där vilket är naturligt. Alla är givetvis inte onda men alla kan inte var bybor eller beskyddad.

Jag tror fortfarande starkt på Habina som ond elak glidarulv.

Fast där har du helt missat hur jag röstat. Dag1 var jag helt, helt lost. Röstade på dig, som jag trodde var god men nu börjar tvivla. Dag2 var jag övertygad om att cirkus var brevbäraren, som jag nämnt tidigare. Därför litade jag på henne när hon lade fram teorin om Lilltess och dentaku och valde därför att rösta på lilltess. Dumt att rösta på någon som jag tror mindre på är ond. Sedan visade det sig att hon INTE var ond, så då började jag misstänka att cirkus var ond.

Jag kan ärligt säga att när jag röstade på Paddington (se mitt inlägg #998) var det för att inte lägga en betydelselös röst, utan rösta på någon av de som hade flest röster. Vilket då var Paddington (3) och Mirtai (2). Jag förstod inte alls rösterna på Mirtai och valde därför att rösta på Paddington istället. Sedan tar det en stund innan jag formulerat motiveringen till rösten och under den tiden hinner det komma in en röst till på Paddington. Din röst, som för övrigt kom direkt innan min. Skulle jag varit ulv med Paddington, så skulle jag väl ha röstat på mirtai, som under tiden fått tre röster och med min röst (eftersom jag inte såg dig rösta) så hade det blivit fler på henne.

Jag gissar vilka som är goda utifrån samma saker som alla andra stackare utan extra information gör. Ser till motiveringar, röstningar och resultat av vilka som är goda/onda. Jag skulle inte tacka nej till att få vara spion igen, men det är jag bevisligen inte i denna lek. :(

Ulv då hon lurade mig med en teori om att lilltess och dentaku var ulvar, vilket ju inte visade sig stämma. Brevbärare då vi hade en diskussion om den i början av leken och det kändes som om hon sade till mig "det är jag". Men helt klart misstog jag mig där också. :(

Jag har lagt ganska mycket id idag på att detaljstudera cirkus inlägg i ljust av att vi fick veta att hon var spion.. Jag fick dag två intrycket att hon trodde att du var brevbäraren och tänkte att Jippi! Jag har hittat något! Men det ändrades dag tre. Något måste ha hänt. Då hamnade du mer på hennes misstankelista.

Snurrfian var väldigt aktiv igår och hittar inget skumt med henne innnan genomgång av inlägg idag:)

Idahoe2

Klara är ännu en som fått lite strålkastarna på sig efter dagens röstning, och här är ännu en som jag hållit som klart god:confused: men det sticker onekligen ut idag... Får följa vad ni andra skriver och ta ställning imorgon vad jag tror om henne!
to be continued...
måste läsa lite vad ni skriver i tråden nu, ( som sagt ingen snabbskrivare- hur sjutton hinner ni få in så fruktansvärt mycket text i era teoriinlägg:confused: har ju fullt sjå bara att hinna med det jag ska skriva och så skriver ni typ 2 sidor inlägg under tidenO_o )
Skulle ALDRIG överleva en lek med Monstermom!! Så har full förståelse för att flera deltagare i förra leken pratat om utbrändhet och utmattning efter den:grin:
LenaH här är en som jag hållit för ond eller skum, eller kanske bara lurig att få grepp om genom hela leken...
Idag tycker jag att hon för första gången kommer med i den och på allvar börjar leta efter ondingar. Hon har inte gillat att jag hållit henne under under lupp och av den reaktionen kan man ju inte utläsa något speciellt ont eller gott. Får titta lite mer på vad som kommer från henne, men för mig känns hon mer neutral nu.

Mirtai har fått mångas ögon på sig, hon ligger väldigt lågt i antal inlägg, men det behöver bara betyda att hon har dåligt med tid. Svårt att säga åt vilket håll hon är, så får hålla henne neutral så länge och återkomma när jag hunnit kika på alla hennes inlägg och vad hon kommer bemöta dagens frågor med imorgon.

Lobelia är en som jag tidigt tyckte var god och inget hon skriver eller gör har jag några invändningar emot ( de tankar hon har om mig är förståeliga) Håller henne som klart god och har så gjort genom hela leken.

lite OT men läste det som att "Habina röstat på Smurfan":D Varpå jag blev likblek och undrade om jag blivit blind på riktigt för nån sån har jag ju inte sett i deltagarlistan??! )
( och nää, djup suck av lättnad det var bara välbekanta Snurrfian:love:)

Försökte säga att jag svarade mitt i min lilla komihåglista..:( jag och datorn är inte överens om när jag ska skicka inlägg... Vill inte ta bort heller då det kan se misstänkt ut så väljer att låta det stå kvar.. Har kopierat min senaste lista och fyllt på med kommentarer efter de senaste utvecklingarna ser att det finns fler inlägg av samma orsak ska kommenter dem också och komma upp med min list som den var avsedd- sorry att jag var mer Wilda Western än någonsin!!:wtf:

Du har många poänger här har tänkt på många av sakerna själv och har egentligen inte så mycket att tillägga i övrigt mer än att jag tror Habina är ulv pga uteslutningsmetoden också.

glömmerallt röstar på Habina

Uteslutningsmetoden? :cry: Har du inga andra som du tror är ond alltså? :banghead: Se gärna mitt svar om hur och varför jag röstat som jag gjort som jag skrev till Lobelia. Fy vad tråkigt det känns att få två röster på sig redan. :(

Skulle jag varit ulv med Paddington, så skulle jag väl ha röstat på mirtai, som under tiden fått tre röster och med min röst (eftersom jag inte såg dig rösta) så hade det blivit fler på henne.

Att du inte såg mig rösta är högst troligt, rösterna kom samma minut.

En svaghet här är att många ulvar röstar på andra ulvar när de ser vartåt det barkar, du noterade säkert diskussionerna i anslutning. En annan detalj är att Mirtai i min bok mycket väl kan vara ond vilket jag teoriat om. Ditt val kan ha varit mellan 2 onda.

För den som inte förstått det, så om vi lynchar en god ikväll och ulvarna lyckas med sitt käk, så vinner ulvarna ju. :banghead:

Att du inte såg mig rösta är högst troligt, rösterna kom samma minut.

En svaghet här är att många ulvar röstar på andra ulvar när de ser vartåt det barkar, du noterade säkert diskussionerna i anslutning. En annan detalj är att Mirtai i min bok mycket väl kan vara ond vilket jag teoriat om. Ditt val kan ha varit mellan 2 onda.

Visst kan det ha varit det. Jag vet inte, men tyckte att teorierna mot mirtai kändes tunnare än de mot Paddington. därför valde jag att lita på glömmerallt som jag tror är god och cirkus som jag velade kring. Beslöt mig för att chansa att lita på cirkus ändå, ifall hon faktiskt var god. Så jag lade rösten på Paddington. Om det skulle vara så att mirtai är ond, så är det väl bättre att rösta på henne än på mig? Men du verkar ha bestämt dig oavsett vad jag skriver. :(

Mitt tangentbord kommer inte överrens med mig, jag tappar bokstäver hela tiden. :meh:
du och jag Klara, du och jag,
fast mitt tangentbord postar mitt i mina funderingar som jag inte hunnit uppdatera!! Och vill ju inte slänga vare sig dator el tangentbord rakt i väggen innan det blivit avgjort-
för jag mååååste ju seee hur det sluuutaar!!!!!

Jag har en huvudvärk som bara blir värre och värre just nu så jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte riktigt fixar att komma med långa teori just nu.

Jag har tvärt emot flera av er andra svårt att hitta goda, den enda som jag börjar bli alltmer övertygad om att hon är god är Mirtai vilket känns väldigt märkligt när jag har röstat på henne i tidigare lyncher. Men gårdagens lynch gjorde att jag snarast tror att hon är en god som Paddington hoppades att vi skulle tro att det var en ond.
Klara, Idahoe, Habina, Lobelia och LenaH är lika oklara för mig alla fem, vilket gör mig väldigt bekymrad, speciellt nu när jag inte ens fixar att läsa ordentligt... Jag gissar att antingen eller både Klara och Idahoe är ulvar, annars förstår jag inte riktigt deras röster på Mirtai igår. Jag vill tro att Lobelia är god men jag känner mig inte helt övertygad.

Den som jag känner mig övertygad om är ond är Q, att inte rädda den hon trodde var siaren, att försvara paddington och sedan när det stod klart att paddington skulle åka gör en kovändning och "inser" att hon kanske är ond. Det låter som en ny i lyan som gör sitt bästa för att försvara en kollega.
Så med den slutsatsen så lägger jag min röst på henne i kväll. Om jag får hejd på min huvudvärk så återkommer jag, men det är inget jag lovar. Jag börjar tro att @bollen__ har skickat över sin migrän på mig istället... :cautious:
Snurrfian röstar på quarter4ever

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023