Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
21.46 Habina röstar på Lobelia (dag 1)
21.48 Habina röstar på Lilltess
21:54 Habina röstar på Paddington

Vid en analys av rösterna så blir strategin tydlig. Habina väntar att rösta tills det går att se vart åt det lutar, hon växlar mellan att följa strömmen och att tänka självständigt. Första rösten lägger hon på den som vår döde spion godförklarade efter att ha fått första spioninfon (ähum mig) så troligen inte någon ond. Det är en harmlösröst på någon som inte varit på tapeten. Sannolikheten att jag skulle röstas ut vid första DL var låg, man har en tendens till att få stanna när man blivit lynchad först gången innan.

Smart att hålla sig undan rösttrasslet, rösta på en god så man inte misstänks vara ond (en del kör på det)

Dag två röstar Habina liksom dag 1 mitt i klungan men först efter att man kan se att det troligen blir en av två goda. Lägger sig i mitten av klungan på den ena. Smyger fortfarande, utmärker sig inte, skriver lite teoriinlägg men menslöa men tillräckligt för att vara aktiv.

Dag 3 väntar att rösta tills det känns hopplöst. För att det ska bli lika så krävs det att både Habina och LenaM röstar på Mirtai, är båda onda så hänger de ut lyan totalt och det krävs att både nattkäk och lottning går till ondas favör för att de ska vinna.

Till detta har Habina menat hon trodde att Cikus var brevbäraren. så hon kan inte vara det och då blir det en god roll mindre i pusslet hon eventuellt kunde ha. En av rollerna som jag har lite kö på.

En annan noterbar grej är att Habina inte säger mycket och menar sig inte veta något att gå i framkant på röstning och teorier och att hon bara följer den hon tror är god. Hur kan hon då gissa sig till vem som är god? De andra kandidaterna till de goda posterna som inte vet något Klara, Q och Mirti verkar uppenbarligen inte veta något och har klantat sig här och där vilket är naturligt. Alla är givetvis inte onda men alla kan inte var bybor eller beskyddad.

Jag tror fortfarande starkt på Habina som ond elak glidarulv.

Ja, men vet du om paketet med extrarösten använts? Det vet inte jag.
Nej det vet jag inte, men även med en extraröst så hade det inte hjälpt övervikten är stor så det hade dessutom krävt att någon ändrat en röst förutom en extraröst, annars hade det blivit lottning. Sita spiket i kistan är klart överdrivet.

Det krävs lite mer än så för att bli godförklarad utifrån den rösten.

Jag vet inte om du är god eller ond, men din röst talar snarare en aning åt det onda hållet.

21.46 Habina röstar på Lobelia (dag 1)

Vid en analys av rösterna så blir strategin tydlig. Habina väntar att rösta tills det går att se vart åt det lutar, hon växlar mellan att följa strömmen och att tänka självständigt. Första rösten lägger hon på den som vår döde spion godförklarade efter att ha fått första spioninfon (ähum mig) så troligen inte någon ond. Det är en harmlösröst på någon som inte varit på tapeten. Sannolikheten att jag skulle röstas ut vid första DL var låg, man har en tendens till att få stanna när man blivit lynchad först gången innan.

Smart att hålla sig undan rösttrasslet, rösta på en god så man inte misstänks vara ond (en del kör på det)

Dag två röstar Habina liksom dag 1 mitt i klungan men först efter att man kan se att det troligen blir en av två goda. Lägger sig i mitten av klungan på den ena. Smyger fortfarande, utmärker sig inte, skriver lite teoriinlägg men menslöa men tillräckligt för att vara aktiv.

Dag 3 väntar att rösta tills det känns hopplöst. För att det ska bli lika så krävs det att både Habina och LenaM röstar på Mirtai, är båda onda så hänger de ut lyan totalt och det krävs att både nattkäk och lottning går till ondas favör för att de ska vinna.

Till detta har Habina menat hon trodde att Cikus var brevbäraren. så hon kan inte vara det och då blir det en god roll mindre i pusslet hon eventuellt kunde ha. En av rollerna som jag har lite kö på.

En annan noterbar grej är att Habina inte säger mycket och menar sig inte veta något att gå i framkant på röstning och teorier och att hon bara följer den hon tror är god. Hur kan hon då gissa sig till vem som är god? De andra kandidaterna till de goda posterna som inte vet något Klara, Q och Mirti verkar uppenbarligen inte veta något och har klantat sig här och där vilket är naturligt. Alla är givetvis inte onda men alla kan inte var bybor eller beskyddad.

Jag tror fortfarande starkt på Habina som ond elak glidarulv.

Du har många poänger här har tänkt på många av sakerna själv och har egentligen inte så mycket att tillägga i övrigt mer än att jag tror Habina är ulv pga uteslutningsmetoden också.

glömmerallt röstar på Habina

Jag hade ju inte sett varken hennes eller @Habina sröster, de la samtidigt och jag 2 min efter. Det tog mig längre än så att skriva mitt röstinlägg eftersom jag läste galen igår! :p

Jo jag inser att det kan vara så att du inte sett alla röster men jag tror lobelia avsåg att paddi hade majoritet när din röst kom in men det är ju bäst hon svarar på själv istället för att jag gissar vad hon menar:p

Dessutom hade jag inte hunnit se din och @Habina s röster.

Du skrev ingen lång motivering direkt och du känner som bekant till knappen F5 och vad den används till. Det är 2 minuter mellan rösterna så det är gott om tid. Jag hade då inte postat en röst i det läget utan att uppdatera, tvivlar starkt på att du inte gjort det.

Habina har däremot troligen missat min röst, vi röstade nästan samtidigt.

Hur kan du för övrigt veta att du slog spiket i kistan om du trodde dig rösta före 2 andra som har chans att ändra utgången?

Glömmerallt för mig blev hon i ett annat ljus igår med sin ledande roll i utröstningen av paddinton har dock inte hunnit nagelfara hennes inlägg så här långt- kollar upp dem- men känns åt den goda sidan nu:)

Cirkus ja, uppenbarligen väldigt fel ute- vi
lket jag insåg direkt efter resultatet igår! Sorry- igen!
Snurrfian var väldigt aktiv igår och hittar inget skumt med henne innnan genomgång av inlägg idag:)

Habina tvekade jag om igår och noterar Lobelias röst tidigt på henne idag... Dock en röst som påminner om glömmerallts röst tidigt igår på Paddington! Frågan är har hon( Lobelia)bra belägg för den eller är den kanske ett fräckt försök att få med alla andra i en likadan våg som igår. Lobelia är den jag trott mest på som god i denna leken men ser att Habina redan har invänt mot en del av argumenteringen av den som jag nog måste hålla med om efter ha tittat på det( det här har jag ägnat mesta tiden åt sedan jag kom hem iom att det kom en så skarp röst snabbt) Men vill ändå tro på att jag ändå fattat något rätt hittills så håller Habina mycket misstänkt för nu

Idahoe2

Klara är ännu en som fått lite strålkastarna på sig efter dagens röstning, och här är ännu en som jag hållit som klart god:confused: men det sticker onekligen ut idag... Får följa vad ni andra skriver och ta ställning imorgon vad jag tror om henne!
to be continued...
måste läsa lite vad ni skriver i tråden nu, ( som sagt ingen snabbskrivare- hur sjutton hinner ni få in så fruktansvärt mycket text i era teoriinlägg:confused: har ju fullt sjå bara att hinna med det jag ska skriva och så skriver ni typ 2 sidor inlägg under tidenO_o )
Skulle ALDRIG överleva en lek med Monstermom!! Så har full förståelse för att flera deltagare i förra leken pratat om utbrändhet och utmattning efter den:grin:
LenaH här är en som jag hållit för ond eller skum, eller kanske bara lurig att få grepp om genom hela leken...
Idag tycker jag att hon för första gången kommer med i den och på allvar börjar leta efter ondingar. Hon har inte gillat att jag hållit henne under under lupp och av den reaktionen kan man ju inte utläsa något speciellt ont eller gott. Får titta lite mer på vad som kommer från henne, men för mig känns hon mer neutral nu.

Mirtai har fått mångas ögon på sig, hon ligger väldigt lågt i antal inlägg, men det behöver bara betyda att hon har dåligt med tid. Svårt att säga åt vilket håll hon är, så får hålla henne neutral så länge och återkomma när jag hunnit kika på alla hennes inlägg och vad hon kommer bemöta dagens frågor med imorgon.

Lobelia är en som jag tidigt tyckte var god och inget hon skriver eller gör har jag några invändningar emot ( de tankar hon har om mig är förståeliga) Håller henne som klart god och har så gjort genom hela leken.
Röstlista DL1
17.55 Shaggy röstar på Mirtai
18.47 Mirtai röstar på glömmerallt
18.56 Lilltess röstar på Idahoe
20.57 Idahoe röstar på LenaH
21.30 Hedinn röstar på Snurrfian
21.44 Quarter4ever röstar på Snurrfian
21.44 Klara röstar på bollen_
21.45 glömmerallt röstar på Idahoe
21.46 Habina röstar på Lobelia
21.48 Snurrfian röstar på Idahoe
21.50 Paddington röstar på Idahoe
21.52 Lobelia röstar på Lilltess
21.52 Cirkus röstar på Klara
21.56 bollen__ röstar på Klara
21.56 Idahoe ändrar röst till Snurrfian
21.57 Dentaku röstar på Idahoe
21.59 LenaH röstar på Lobelia

Idahoe, tvilling, lynchas.
Hedinn, tvilling, käkas.
Shaggy ersätts av Idahoe2

Röstlista DL2
18.01 Dentaku röstar på LenaH
18.08 Snurrfian röstar på Mirtai
19.49 Mirtai röstar på Dentaku
20.27 cirkus röstar på lilltess
21.13 Paddington röstar på Dentaku
21.21 Klara röstar på Dentaku
21.30 Idahoe2 röstar på Lilltess
21.37 LenaH röstar på Dentaku
21.42 Lilltess röstar på Bollen__
21.48 lobelia röstar på Dentaku
21.55 bollen__ röstar på lilltess
21.55 glömmerallt röstar på lilltess
21.56 Dentaku ändrar röst till Lilltess
21.58 Quarter4ever röstar på LenaH
21.58 Lilltess ändrar röst till Dentaku

Lilltess, bybo, lynchas.
Dentaku, röstfifflare, käkas.
bollen_, bybo, hoppar av

Röstlista dag 3
16:56 Mirtai röstar på glömmerallt
20:06 glömmerallt röstar på Paddington
21:03 Klara röstar på Mirtai
21:08 Idahoe röstar på Mirtai

21:34 cirkus röstar på Paddington
21:39 Snurrfian röstar på Paddington
21:40 quarter4ever röstar på cirkus
21:54 Paddington röstar på Mirtai
21:54 Lobelia röstar på Paddington

21:56 LenaH röstar på Paddington

Paddington, ulv, lynchas
cirkus, spion, käkas

Habina röstar:Lobelia, Lilltess, Paddington
Snurrfian röstar: Idahoe, Mirtai, Paddington
Dentaku röstar: Idahoe, (LenaH), Lilltess
Paddington röstar: Idahoe, Dentaku, Mirtai
Lilltess röstar: Idahoe,( Bollen_), Dentaku
Lobelia röstar: Lilltess, Dentaku, Paddington
LenaH röstar: Lobelia, Dentaku, Paddington
glömmerallt röstar: Idahoe, Lilltess, Paddington
Idahoe röstar: (LenaH), Snurrfian,
bollen_ röstar: Klara, Lilltess
Klara röstar: bollen_, Dentaku, Mirtai
cirkus röstar: Klara, Lilltess, Paddington
Shaggy/Idahoe2 röstar: Mirtai, Lilltess, Mirtai
Quarter4ever röstar: Snurrfian, LenaH, Cirkus
Mirtai röstar: glömmerallt, Dentaku, glömmerallt
Hedinn röstar: Snurrfian

Korrigerat listan där det felaktigt framgick att Habina röstat på Snurfian.
lite OT men läste det som att "Habina röstat på Smurfan":D Varpå jag blev likblek och undrade om jag blivit blind på riktigt för nån sån har jag ju inte sett i deltagarlistan??! )
( och nää, djup suck av lättnad det var bara välbekanta Snurrfian:love:)

Lena (så drygt att skriva om sig själv i tredje person!) är stelfrusen. Och hungrig. Måste åtgärda.
Under tiden kan du fundera på om jag hade slagit spiken i kistan för Paddan om jag varit ond? Då tänker jag på att det även kan finnas extraröst i paketen kvar. Om jag varit ond hade chansen att ha kvar Paddan fortfarande funnits.

Angående det här så tror att minst en ulv, kanske fler, röstade på paddi det behöver inte vara just du jag misstänker t.ex habina, men för att svara på sakfrågan så ja jag tror att en ulv kan ha varit med och avgjort till Paddis nackdel.

Du skrev ingen lång motivering direkt och du känner som bekant till knappen F5 och vad den används till. Det är 2 minuter mellan rösterna så det är gott om tid. Jag hade då inte postat en röst i det läget utan att uppdatera, tvivlar starkt på att du inte gjort det.

Habina har däremot troligen missat min röst, vi röstade nästan samtidigt.

Hur kan du för övrigt veta att du slog spiket i kistan om du trodde dig rösta före 2 andra som har chans att ändra utgången?
Därför att jag trodde det stod 3 - 3. Det går inte ihop om både @Habina och jag är ulvar!

Angående det här så tror att minst en ulv, kanske fler, röstade på paddi det behöver inte vara just du jag misstänker t.ex habina, men för att svara på sakfrågan så ja jag tror att en ulv kan ha varit med och avgjort till Paddis nackdel.
Man vet heller vad som hänt om en börjat ändra sin röst, andra kan få kalla fötter och ändra sig.

Därför att jag trodde det stod 3 - 3. Det går inte ihop om både @Habina och jag är ulvar!
Lena, jag tror inget definitivt om dig, jag vet helt enkelt inte utan hoppas på att någon lyckas bringa klarhet i det till i morgon. Som det är nu så är du en jag hållit för god men som jag blivit osäker på. Min godlista blev för lång helt enkelt och de som jag har minsta tvekan om har hamnat utanför.

Du låter lite desperat ;)

Mjo det går ihop om ulvarna bestämde sig för att offra paddi.

Mitt problem är snarare att jag inte lyckas knöla in både dig och snurrfian bland de goda de är liksom lite trångt där å andra sidan så har jag inte hittat någon totallösning som jag är helt nöjd med heller.

Lena, jag tror inget definitivt om dig, jag vet helt enkelt inte utan hoppas på att någon lyckas bringa klarhet i det till i morgon. Som det är nu så är du en jag hållit för god men som jag blivit osäker på. Min godlista blev för lång helt enkelt och de som jag har minsta tvekan om har hamnat utanför.

Du låter lite desperat ;)
Snarare frustrerad. ;)

Ulv eller brevbärare? Lite udda kombination må jag säga. Nåja, det gör mig säkrare, då kan du följaktligen inte vara brevbärare själv.

Om du läst mina teorier, så ser du att jag var inne på cirkus som ulv. Men jag fick även känslan av att hon var brevbärare, utifrån en diskussion vi hade i början av leken. Därför var det antingen ulv eller brevbärare som jag hade noterat vid cirkus namn. Vilket bägge alltså var fel.

Halvt OT, men det är klart jag kan vara brevbärare även om jag säger att jag trodde cirkus var det. Man får inte hinta, så även om jag innehar en viss roll kan jag skriva att jag tror andra har den rollen. Det har jag gjort i tidigare lekar också...

Så, Puh! Började skriva typ... kl 18? Det tar ett tag det här ju :p

Mirtai röstade jag på igår. Visserligen var jag inte alls säker på att hon var ond (som jag också skrev) men framförallt hennes beteende i början när jag bad henne förklara fick mig att dra öronen åt mig.
När sedan drevet mot Paddi påbörjades och Mirtai svarade vettigt tillsist så fick jag sjuk beslutsångest över om jag skulle ändra till Paddi eller ej, då jag inte visste alls var jag hade Paddi på ondhetsskalan men började misstänka att någon annan visste något om henne. Det blev ingen ändring eftersom jag tänkte att min röst inte skulle spela så stor betydelse.
Paddi's röst på Mirtai har jag funderat på om det var en godförklaring av en kollega eller en ondförklaring av en god. Svårt att säga, men efter Mirtai's inlägg och funderingar från DL igår och framåt så tycker jag ändå att hon nog borde vara god, när jag nu fått grepp om missförståndet igår.

Lobelia har jag haft som god ganska länge, av olika anledningar. Tycker fortfarande hon verkar vettig och "på" när det gäller ulvjakten.

Klara har jag haft som lite misstänkt. Jag tycker att hon inte kommer med så mycket teorier egentligen, mest puttar upp röstlistor och analyserar dom (vilket jag tycker är konstigt då jag inte tror man kan få ut så särskilt mycket av dem som lyncharna sett ut hittills). De få tankar hon kommer med är ju egentligen inte dumma... Så jag vet inte riktigt, hon får vara neutral så länge.

Snurrfian har jag haft som neutral men med ett extra öga på sig. Igårkväll funderade hon likt mig själv på Mirtais roll efter röstningen, funderingar som fortsatte in idag där hon dock drar lite andra slutsatser än jag själv. Visst är det möjligt att lyan försökte starta drev mot Mirtai, men lite konstigt i så fall att Klara startar med en så konstig teori? Borde hon inte tänkt ut den lite noggrannare om tanken var att starta ett drev?
Överhuvudtaget tycker jag Snurrfian glider med utan att göra så mycket väsen av sig och utan att egentligen komma med så mycket teorier. Jag minns mer Snurrfian som en blandning mellan retriever och terrier, lite snurrig men på och alert :p (no offense ;) ).
Börjar allvarligt fundera på var jag har henne, så hon är rätt misstänkt för mig nu.

Glömmerallt höll jag för svagt misstänkt igår, pga hennes försök till misstänkliggörande av henne själv. tycker inte hon har kommit med så mycket än idag, så jag vet verkligen inte... Neutral med liten misstanke på.

Habina höll jag igår som försiktigt misstänkt, på grund av en allmänt låg profil och inte så många direkta egna teorier utan mer hakat på andra.
Idag kommer hon med ett märkligt uttalande om att hon var övertygad om att cirkus var brevbärare eller ulv? Tycker det är två rätt så skilda roller att tro någon för, måste jag säga...
Visserligen har hon en poäng om att Lobelias röstmotivering med resonemang kring gårdagens röstning var något otydlig (edit den blev tydligare efter lobelias förtydligande!), men hon känns nog ändå lite misstänkt.

Q höll jag igår som lite misstänkt.
Tyvärr har väl misstankarna mot henne inte krympt under gårdagens lynch och fram till nu. Hon har lite trassligt med förklaringarna och vände tvärt kring Paddi igår.
Vad som talar till hennes fördel är väl att jag misstänker att lyan skulle ha stramat åt kopplet på henne tidigare just för att hon drar till sig uppmärksamheten. Förvirrad ivrig nybörjargod eller i själva verket ond? Jag är tveksam...

LenaH höll jag igår under extra uppsikt, då hon verkade snurrigare än vanligt och jag brukar alltid tycka hon känns vettig oavsett roll annars så det oroade mig litegrann.
Idag har hon egentligen inte teoriat något trots flera inlägg. Hm, känns inte helt bra... Lite misstänkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar