Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag går och grubblar lite medan jag kvällsfodrar. Trodde att lobelia var god, men nu får jag fundera på om hon kan vara ond ändå. Vilket jag inte vill. :( Men för att få ihop fyra ulvar så hamnar jag ändå där och hennes försök att få ut mig trots att jag visar på felaktigheter i hennes resonemang gör mig ännu mer misstänksam. Återkommer om ett tag, kanske lite klokare.

Röstlista dag 3
12:18 Lobelia röstar på Habina
18:19 glömmerallt röstar på Habina
19:41 Snurrfian röstar på quarter4ever

Uteslutningsmetoden? :cry: Har du inga andra som du tror är ond alltså? :banghead: Se gärna mitt svar om hur och varför jag röstat som jag gjort som jag skrev till Lobelia. Fy vad tråkigt det känns att få två röster på sig redan. :(

Jo då jag misstänker som jag nämnde tidigare Idahoe och klara också men det borde liksom vara fyra ulvar plus fem goda inklusive mig å det är lite trångt där i den goda gruppen och när jag försöker gissa vilken god som har vilken roll så har jag svårt och passa in dig någonstans.

Sen så tror jag mycket på lobelia som god så jag lyssnar ju endel på henne eftersom jag inte tror att hon försöker lura mig.

suck jag och datorn är ovänner... ( nästan som att häda i kyrkan?)
nämän ännu mera ovänner ( jag och datorn alltså)??
försökte få med inlägget jag syftade på men icke- sorry att det blir konstigt men hoppas alla förstår att inläggena är ofullständiga!! Ska lyfta fram mitt slutgiltiga inlägg
Very sorry!!
Avd så går det när man försöker vara snabb att skriva:cry: ( vilket jag inte är)

Röstlista dag 3
18:19 glömmerallt röstar på Habina

Stämmer inte, GA röstade 18.59 och det är väl dag 4? :)

Röstlista dag 4
18:59 glömmerallt röstar på Habina

21.46 Habina röstar på Lobelia (dag 1)
21.48 Habina röstar på Lilltess
21:54 Habina röstar på Paddington

Vid en analys av rösterna så blir strategin tydlig. Habina väntar att rösta tills det går att se vart åt det lutar, hon växlar mellan att följa strömmen och att tänka självständigt. Första rösten lägger hon på den som vår döde spion godförklarade efter att ha fått första spioninfon (ähum mig) så troligen inte någon ond. Det är en harmlösröst på någon som inte varit på tapeten. Sannolikheten att jag skulle röstas ut vid första DL var låg, man har en tendens till att få stanna när man blivit lynchad först gången innan.

Smart att hålla sig undan rösttrasslet, rösta på en god så man inte misstänks vara ond (en del kör på det)

Dag två röstar Habina liksom dag 1 mitt i klungan men först efter att man kan se att det troligen blir en av två goda. Lägger sig i mitten av klungan på den ena. Smyger fortfarande, utmärker sig inte, skriver lite teoriinlägg men menslöa men tillräckligt för att vara aktiv.

Dag 3 väntar att rösta tills det känns hopplöst. För att det ska bli lika så krävs det att både Habina och LenaM röstar på Mirtai, är båda onda så hänger de ut lyan totalt och det krävs att både nattkäk och lottning går till ondas favör för att de ska vinna.

Till detta har Habina menat hon trodde att Cikus var brevbäraren. så hon kan inte vara det och då blir det en god roll mindre i pusslet hon eventuellt kunde ha. En av rollerna som jag har lite kö på.

En annan noterbar grej är att Habina inte säger mycket och menar sig inte veta något att gå i framkant på röstning och teorier och att hon bara följer den hon tror är god. Hur kan hon då gissa sig till vem som är god? De andra kandidaterna till de goda posterna som inte vet något Klara, Q och Mirti verkar uppenbarligen inte veta något och har klantat sig här och där vilket är naturligt. Alla är givetvis inte onda men alla kan inte var bybor eller beskyddad.

Jag tror fortfarande starkt på Habina som ond elak glidarulv.

förb datorskrälle!!!!!!!!!
Här går jag tillbaka för att kolla på inlägg tidigare idag och då postar den det som svar!?!!
Very very VERY sorry ( känns som reapeat nu men - verkligen ledsen!!!)

Sitter och ögnar igenom diskussionerna som varit sen jag var inne nu sist. Hm...
Jag kan tycka att oavsett om jag håller med Lobelias slutsatser eller inte så har hon motiverat ordentligt (åtminstone efter förtydligandet hon gjorde senare).
Däremot tycker jag GA lägger en ovanligt svag röst. Det är dag 4 och det enda som hon motiverar med är "jag håller med Lobelia, men har uteslutningsmetoden också"? Hmm... Ulv som vill alibirösta tidigt? eller ulv som vill fixa drev mot en god? Eller bara oengagerad god? :cautious:
Snurrfian mår inte bra säger hon, vilket givetvis skulle kunna förklara att hon kommer in, godförklarar en, "vet-inte-förklarar" majoriteten och kommer med en snabb teori om en spelare följt av röst på denne. Alldeles oavsett vad jag tror om Q så känns det synd då det är väldigt svårt att bilda sig någon uppfattning om Snurris i den här leken, mer än att hon inte är som jag vill minnas att hon brukar vara...:cautious:

Pust och stön!

DETTA ÄR MITT INLÄGG- GLÖM ALLA ANDRA INNAN DETTA!!

Glömmerallt
för mig blev hon i ett annat ljus igår med sin ledande roll i utröstningen av paddinton har dock inte hunnit nagelfara hennes inlägg så här långt- kollar upp dem- men känns åt den goda sidan nu:)

Cirkus ja, uppenbarligen väldigt fel ute- vilket jag insåg direkt efter resultatet igår! Sorry- igen!

Snurrfian var väldigt aktiv igår och hittar inget skumt med henne innan genomgång av inlägg idag:)

Habina tvekade jag om igår och noterar Lobelias röst tidigt på henne idag... Dock en röst som påminner om glömmerallts röst tidigt igår på Paddington! Frågan är har hon( Lobelia)bra belägg för den eller är den kanske ett fräckt försök att få med alla andra i en likadan våg som igår. Lobelia är den jag trott mest på som god i denna leken men ser att Habina redan har invänt mot en del av argumenteringen av den som jag nog måste hålla med om efter ha tittat på det( det här har jag ägnat mesta tiden åt sedan jag kom hem iom att det kom en så skarp röst snabbt) Men vill ändå tro på att jag ändå fattat något rätt hittills så håller Habina mycket misstänkt för nu

Idahoe2 faktiskt lite blank för mig. måste kolla mera för att komma med något vettigt, återkommer!

Klara har jag fortfarande inte förstått vad alla ser som så skumt hos:confused: Får fördjupa mig mer i vad hon skrivit och alla andra om henne men hon har känts god för mig ganska läge nu..

LenaH kanske har jag missuppfattat henne? Jag har varit ensam om att misstänka henne och mitt största spår var när jag trodde Dentaku var siare och röstade så bestämt på henne. Nu var inte Dentaktu siare så kanske ska jag omvärdera var jag har henne på min lista. ännu en jag får kolla närmre på under kvällen!

Mirtai ännu en som jag inte vet vart jag har. Har inte haft någon direkt åsikt om henne, svårt när någon inte varit med så mycket i leken och lagt inlägg. Många har misstankar mot henne vilket gör att jag sätter henne under bevakning!

Lobelia min favorit god:) har sett henne som den vettiga rösten genom hela leken, dock hade jag även Paddington som en av mina vettiga röster, så lite spooky är jag. :crazy: men har svårt att tro ändå att hon skulle leda mig på villovägar? ( jag säger ju att jag blivit paranoid!)

Stämmer inte, GA röstade 18.59 och det är väl dag 4? :)

Röstlista dag 4
18:59 glömmerallt röstar på Habina
:cry: Jag säger ju att min huvud håller på att säga upp bekantskapen med mig... Tur att du fixar till det! :up:

Sitter och ögnar igenom diskussionerna som varit sen jag var inne nu sist. Hm...
Jag kan tycka att oavsett om jag håller med Lobelias slutsatser eller inte så har hon motiverat ordentligt (åtminstone efter förtydligandet hon gjorde senare).
Däremot tycker jag GA lägger en ovanligt svag röst. Det är dag 4 och det enda som hon motiverar med är "jag håller med Lobelia, men har uteslutningsmetoden också"? Hmm... Ulv som vill alibirösta tidigt? eller ulv som vill fixa drev mot en god? Eller bara oengagerad god? :cautious:
Snurrfian mår inte bra säger hon, vilket givetvis skulle kunna förklara att hon kommer in, godförklarar en, "vet-inte-förklarar" majoriteten och kommer med en snabb teori om en spelare följt av röst på denne. Alldeles oavsett vad jag tror om Q så känns det synd då det är väldigt svårt att bilda sig någon uppfattning om Snurris i den här leken, mer än att hon inte är som jag vill minnas att hon brukar vara...:cautious:

Hur får du till det att GA skulle vara ulv?

Och om jag nu har fel i att Habina är ond då blir det snarare ett kap för de onda om jag lyckas med att få ut henne, knappast en alibiröst och är hon ond, vilket jag är övertygad (se tidigare motiveringar) så är det ett konstigt sätt att bedriva den, att tidigt stödja en utröstning av en ond i ett kritiskt skede. Okej att hänga på en aning senare mena tt vara drivande i att få de onda på fall är lite bra magstarkt för alibi, tycker du inte det?

Ditt inlägg osar ulvigt försvarstal men du kanske röstar bättre.

Så här långt in i leken är uteslutningmetoden väldigt andvändbar tycker jag om en lyckas räkna ut vem som hör till vilken god rol(vilket jag har problem med får inte riktigt ihop någtot alternativ jag är nöjd med) så blir ju kvarvarande atoumatiskt onda. Nu tänker jag inte skriva ut vem jag tror kan tillhöra vilken roll och varför(om ulvarna inte räknat ut det tänker jag då inte hjälpa till) men jag har lite ideer och habina passar inte så bra in i ideerna alltså blir hon trolig ulv.

Tycker du lobelias teori är svag? om inte tycker du det är bättre om jag leker papegoja och upprepar det lobelia skrivit istället för att bara instämma?

Kan du utveckla det här? Hur kan du veta att det var just dig Cirkus fått info om?

Det är enligt vissa skumt för onda att rösta på onda vid första DL (alibiröst- här en enkel röst för att tala om jag röstade på en ond och är minsann god), ulvar vet vilka som är onda och goda och en ulv som vill spela god och är så pass rutinerad som Habina skulle alla gånger undvika detta.

Hur mycket sanning det ligger i det är oklart och det är ingen definitiv regel numera vad jag vet, men som ulv skulle jag de allra flesta gånger definitivt valt en god första DL men det kan finnas undantag. Du har diskuterat det förut i leken. Förlåt att meningen blev kryptisk

Och om jag nu har fel i att Habina är ond då blir det snarare ett kap för de onda om jag lyckas med att få ut henne, knappast en alibiröst och är hon ond, vilket jag är övertygad (se tidigare motiveringar) så är det ett konstigt sätt att bedriva den, att tidigt stödja en utröstning av en ond i ett kritiskt skede. Okej att hänga på en aning senare mena tt vara drivande i att få de onda på fall är lite bra magstarkt för alibi, tycker du inte det?

Jag försöker inte försvara någon - sånt ägnar jag mig inte åt ens de gånger jag faktiskt sitter i lyan ;)
däremot blev jag fundersam på GA när hon la en så knapphändigt motiverad röst. Jag har inte sagt att hon är ulv, men det fick mig att börja fundera lite.
Jag tänker mig följande möjligheter (som jag skrev förut men förtydligar nu):
1. Habina är god och GA ond. GA hakar på en befintlig teori totalt och kan alltså skylla ifrån sig på dig efteråt.
2. Habina är ond och GA ond. De kan ha kommit överens om att offra henne, eller så handlar GA självständigt för att godförklara sig själv just genom att andrarösta på en kollega så tidigt.
3. Habina är god eller ond och GA är god. Det scenario jag tror mest på egentligen. Då förstår jag bara inte varför inte GA kunde komma med en bättre teori? Åtminstone formulera den själv istället för att bara citera dig och säga "jag håller med"? (Obs jag säger inte att din teori dålig, bara hennes kopierande).

Enligt mina försök till "totallösningar" så hamnar både idahoe och habina som ulvar så att idahoe är tveksam till teorierna mot habina och försöker rikta misstankar åt annat håll är inte så förvånande tycker jag.

Jag är dock som sagt inte riktigt nöjd med något jag fått ihop hittills.

Det är en specifik roll jag är osäker på som jag tror kan vara nyckeln till lösningen kommerjag på den så blir resten lättare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar