Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså - nu har jag läst den här förgrymmade leken 249 gånger och det börjar väl klarna... Det är lite dunkelt utan extrainfo kan man säga. :o

Dock har jag använt mig av uteslutningsmetoden, vilken brukar kunna vara rätt tillförlitlig så här sent i leken och bestämde mig ju redan igår för vilka jag kan lita på. Efter ännu en genomläsning får jag de flesta frågetecknen uträtade så:

LenaH röstar på Habina

Om du är god borde du lägga lite tid på att teoria om övriga, anfall är bästa förvar typ. ;)

Nu känns det mest som att du är en ulv som inte vill ge oss ledtrådar om vilka som är övriga ulvar och därför bara försvarar dig samt teoriar mot lobelia för att hon är den som är mest "godförklarad". Har du läst vad folk tror så borde du inse att lobelia knappast kommer bli utröstad idag så varför lägga tid på att teoria mot henne om du vill få oss att rösta på någon annan än dig?

Jag har främst försök att försvara mig själv. Jag har teoriat idag, se #1116 Jag har inte så mycket mer tankar att komma med, då jag inte vet mer än det jag gissat mig till i det inlägget. Det är klart jag inte vill att ni skall rösta på mig, men vad mer kan jag göra? Jag har visat alla fel som finns i Lobelias teori, inget stämmer av det hon säger. Bara en sådan sak som att hon hävdade att jag godförklarat henne och sedan när jag påpekade att jag inte gjort det öht, så viftar hon bara bort det. Men det verkar inte som om någon vill se det, utan bara tror på vad hon säger rakt av. Tänk på vad konsekvenserna kan bli när det visar sig att hon hade fel. :(

Alltså - nu har jag läst den här förgrymmade leken 249 gånger och det börjar väl klarna... Det är lite dunkelt utan extrainfo kan man säga. :o

Dock har jag använt mig av uteslutningsmetoden, vilken brukar kunna vara rätt tillförlitlig så här sent i leken och bestämde mig ju redan igår för vilka jag kan lita på. Efter ännu en genomläsning får jag de flesta frågetecknen uträtade så:

LenaH röstar på Habina

Men åååh! :banghead: Vad är det för jäkla dag1-motivering? VARFÖR skulle jag vara ond? För att det fattas onda?! :confused:

Då förstår jag inte alls ditt inlägg. Misstänker du någon annan så presentera din teori, någon kanske nappar på den och tycker den är bättre än min.
Haha nu har det blivit missförstånd här :)
Jag har ju mer eller mindre blivit övertygad av dig! Det var från början GA jag ifrågasatte då jag ville få henne att komma med lite egna infallsvinklar vilket hon gjort nu = allt bra där.
sen förklarade du din röst lite mer, och din reaktion har i det närmaste övertygat mig att du har nån extrainfo på Habina.
Det, i kombination med hur Habina blivit väldigt defensiv får mig att tro att du är något på spåren!

Så, jag har inte någon mer misstänkt än henne just nu :)

Habina röstar på Lobelia
Lobelia har lyckats få till ett drev mot mig. Med uteslutningsmetoden har jag kommit fram till att hon måste vara ond, tillsammans med någon av quarter, klara, Idahoe eller mirtai. Jag vill göra ett statement även om jag ryker ikväll, så ni vet vad jag tror. Se även mina senaste teorier.

Jag har främst försök att försvara mig själv. Jag har teoriat idag, se #1116 Jag har inte så mycket mer tankar att komma med, då jag inte vet mer än det jag gissat mig till i det inlägget. Det är klart jag inte vill att ni skall rösta på mig, men vad mer kan jag göra? Jag har visat alla fel som finns i Lobelias teori, inget stämmer av det hon säger. Bara en sådan sak som att hon hävdade att jag godförklarat henne och sedan när jag påpekade att jag inte gjort det öht, så viftar hon bara bort det. Men det verkar inte som om någon vill se det, utan bara tror på vad hon säger rakt av. Tänk på vad konsekvenserna kan bli när det visar sig att hon hade fel. :(

Det är lite det som är min poäng att du mest försökt försvara dig. Om du är god så borde du när du uppenbart riskerar att åka argrumentera kring vad du tror om de som är kvar dvs hjälpa oss så mycket som möjligt.

Du har fortfarande inte röstat själv tex.

Det är möjligt att lobelia har fel om dig men det betyder ju inte att lobelia är ond liksom.

Röstlista dag 4

12:18 Lobelia röstar på Habina
18:59 glömmerallt röstar på Habina
19:41 Snurrfian röstar på quarter4ever
20.35 Klara röstar på Habina
21.08 LenaH röstar på Habina
21.12 Habina röstar på Lobelia
21.12 Idahoe röstar på Habina

Det är lite det som är min poäng att du mest försökt försvara dig. Om du är god så borde du när du uppenbart riskerar att åka argrumentera kring vad du tror om de som är kvar dvs hjälpa oss så mycket som möjligt.

Du har fortfarande inte röstat själv tex.

Det är möjligt att lobelia har fel om dig men det betyder ju inte att lobelia är ond liksom.

Jag har argumenterat för vilka jag tror är onda och goda, se tidigare svar om det. Dessutom har jag röstat nu, men det spelar väl mindre roll i sammanhanget. :(

@Mirtai

Ändrade cirkus namn till grönt

Röstlista DL1
17.55 Shaggy röstar på Mirtai
18.47 Mirtai röstar på glömmerallt
18.56 Lilltess röstar på Idahoe
20.57 Idahoe röstar på LenaH
21.30 Hedinn röstar på Snurrfian
21.44 Quarter4ever röstar på Snurrfian
21.44 Klara röstar på bollen_
21.45 glömmerallt röstar på Idahoe
21.46 Habina röstar på Lobelia
21.48 Snurrfian röstar på Idahoe
21.50 Paddington röstar på Idahoe
21.52 Lobelia röstar på Lilltess
21.52 Cirkus röstar på Klara
21.56 bollen__ röstar på Klara
21.56 Idahoe ändrar röst till Snurrfian
21.57 Dentaku röstar på Idahoe
21.59 LenaH röstar på Lobelia

Idahoe, tvilling, lynchas.
Hedinn, tvilling, käkas.
Shaggy ersätts av Idahoe2

Röstlista DL2
18.01 Dentaku röstar på LenaH
18.08 Snurrfian röstar på Mirtai
19.49 Mirtai röstar på Dentaku
20.27 cirkus röstar på lilltess
21.13 Paddington röstar på Dentaku
21.21 Klara röstar på Dentaku
21.30 Idahoe2 röstar på Lilltess
21.37 LenaH röstar på Dentaku
21.42 Lilltess röstar på Bollen__
21.48 lobelia röstar på Dentaku
21.48 Habina röstar på Lilltess
21.55 bollen__ röstar på lilltess
21.55 glömmerallt röstar på lilltess
21.56 Dentaku ändrar röst till Lilltess
21.58 Quarter4ever röstar på LenaH
21.58 Lilltess ändrar röst till Dentaku

Lilltess, bybo, lynchas.
Dentaku, röstfifflare, käkas.
bollen_, bybo, hoppar av

Röstlista dag 3
16:56 Mirtai röstar på glömmerallt
20:06 glömmerallt röstar på Paddington
21:03 Klara röstar på Mirtai
21:08 Idahoe röstar på Mirtai

21:34 cirkus röstar på Paddington
21:39 Snurrfian röstar på Paddington
21:40 quarter4ever röstar på cirkus
21:54 Paddington röstar på Mirtai
21:54 Lobelia röstar på Paddington

21:54 Habina röstar på Paddington
21:56 LenaH röstar på Paddington

Paddington, ulv, lynchas
cirkus, spion, käkas

Habina röstar:Lobelia, Lilltess, Paddington
Snurrfian röstar: Idahoe, Mirtai, Paddington
Dentaku röstar: Idahoe, (LenaH), Lilltess
Paddington röstar: Idahoe, Dentaku, Mirtai
Lilltess röstar: Idahoe,( Bollen_), Dentaku
Lobelia röstar: Lilltess, Dentaku, Paddington
LenaH röstar: Lobelia, Dentaku, Paddington
glömmerallt röstar: Idahoe, Lilltess, Paddington
Idahoe röstar: (LenaH), Snurrfian,
bollen_ röstar: Klara, Lilltess
Klara röstar: bollen_, Dentaku, Mirtai
cirkus röstar: Klara, Lilltess, Paddington
Shaggy/Idahoe2 röstar: Mirtai, Lilltess, Mirtai
Quarter4ever röstar: Snurrfian, LenaH, Cirkus
Mirtai röstar: glömmerallt, Dentaku, glömmerallt
Hedinn röstar: Snurrfian

Jag har argumenterat för vilka jag tror är onda och goda, se tidigare svar om det. Dessutom har jag röstat nu, men det spelar väl mindre roll i sammanhanget. :(

Om du är god så är det liksom rätt obegripligt att du röstar på lobelia däremot rimligt om du är ond, det ger ju oss liksom inte så mycket till ledtråd om övriga ulvar.

Jo jag vet att du teoriat lite

Nu får det bära eller brista

1. Habina
Röstat på Snurrfian, Lilltess, Paddington
Röstar på Paddington i ett läge när det egentligen var avgjort. Känns som en alibiröst.

2. Snurrfian
Röstat på Idahoe, Mirtai, Paddington Quarter4ever
Blir inte riktigt klok på detta…

6. Lobelia
Röstat på Lilltess, Dentaku, Paddington Habina
Typ godförklarad av spionen

7. LenaH
Röstat på Lobelia, Dentaku, Paddington Habina

8. glömmerallt
Röstat på Idahoe, Lilltess, Paddington Habina

Håller det för otroligt att hon är ond baserat på att hon la den första rösten på paddington. Hon hade inte behövt göra det, fanns andra som lätt hade kunnat röstas ut.

9. Idahoe
Röstat på Mirtai, Lilltess, Mirtai Lobelia

Röstade på mig i lynchen tillsammans med Paddington och Klara. Känns som ett synkat försök att rikta misstankarna mot en god istället för ulven.

11. Klara
Röstat på bollen_, Dentaku, Mirtai Habina

Klara håller jag misstänkt baserat på hennes röstande. Två röster på goda samt det som kunde ha varit en avgörande röst på Dentaku.

Röstade på mig i lynchen tillsammans med Paddington och Klara. Känns som ett synkat försök att rikta misstankarna mot en god istället för ulven.

14. Quarter4ever
Röstat på Snurrfian, LenaH, Cirkus

Sticker ut på ett konstigt sätt som gör att jag inte vet hur jag ska ställa mig till det hela. Om hon är ond borde väl ulvarna försökt styra upp henne lite mer?

15. Mirtai
Röstat på glömmerallt, Dentaku, glömmerallt

Jag själv och jag är god!

Det ger:

De jag tror är goda:
Lobelia
Glömmerallt
Mirtai (vet ju att jag är god men kändes knepigt att sätta en sån rubrik)

De jag tror är onda
Klara
Idahoe
Habina

Återstår LenaH, Snurrfian, Quarter4Ever som jag inte riktigt kan få att passa in i mitt pussel...

Senast ändrad:
Jag har hela dagen tänkt rösta på Klara men det spelar inte så stor roll nu. Köper teorierna för Habina så följer strömmen den här gången...

Mirtai röstar på Habina

Röstlista dag 4

12:18 Lobelia röstar på Habina
18:59 glömmerallt röstar på Habina
19:41 Snurrfian röstar på quarter4ever
20.35 Klara röstar på Habina
21.08 LenaH röstar på Habina
21.12 Habina röstar på Lobelia
21.12 Idahoe röstar på Habina

21.44 Mirtai röstar på Habina

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar