Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen.

Du kanske ska skriva när de olika rollernas pm ska vara inne? Det är nog inte solklart för nya deltagare.

Så LL får ingen sovpaus menar du :arghh:
Jag var såå nära att be dig göra det igår som ändå kan alla roller för jag var så trött sen när leken kom upp. Någon ville ju ha upp leken snabbt ;)
Men jag tänkte att ni överlever natten så det kommer strax ett inlägg om det :)

Lite allmän info till nykomlingarna, och ni gamla som fortfarande inte fattar ;)

Dagdl

Dag deadline för när din röst senast ska ha kommit in. Du får ändra rösten hur många ggr du vill fram till dl. Ju fler gånger ju mer misstänksamt ;)
Rösten gäller på klockslaget. Så tex ikväll är det dl 22.00 och rösten gäller 22.00 - men inte 22.01.

Det finns vissa roller som har dagdl i denna leken. Det är dessa:

Brevbärare - du har olika paket att dela ut inför varje natt. I denna leken har du ett nytt paket inför varje natt fram tills leken är över för din del. Det kan vara en sia, ett beskydd, en förtrollning m.m.
Du som är brevbärare ska välja en av deltagarna att ge ett paket till innan dagdl varje kväll. Och det är dom goda du vill skicka till eftersom ni med hjälp av paketen ska luska reda på info. Men ibland hamnar dom i fel händer.
Jag lottar fram tre paket åt gången som brevbäraren har att ge under följande tre nätter. Sedan kommer det tre nya.
Obs!
Du kommer få alternativen i PM nu på förmiddagen eftersom du kan lämna paket redan nu under första natten.

Den som mottager paketet får använda det under natten eller nästkommande natt. Sedan är paketet förbrukat.

Dör brevbäraren i lynch så kommer paketet fram ändå om det skickats något.

Röstfifflare - Du har en extra röst varje dag att lägga innan dagdl.
Det behöver inte vara samma person som du röstar på i tråden.

Nattdl

Nattens deadline som gäller vissa roller.

I denna leken gäller det för;

Siare - Som varje natt får välja en deltagare att sia. Dvs att siaren får reda på den personens roll.

Ängel - Får varje natt skydda en deltagare. Man får skydda sig själv. Skyddet innebär att du inte kan käkas av ulvarna under natten.

Ulvarna - ska bestämma vilken av deltagarna dom vill käka.

Nattdl tiden anger jag efter dagdls uppdateringen såvida vi inte kommer överens om något annat under lekens gång.

Undrar du mer över din egna roll och hur du ska göra så ta det i PM med mig. Men det går bra att ställa allmäna frågor om rollerna i leken.

Har jag missat något?

Glömde;

Den som får paket av brevbäraren får det direkt efter dagdl uppdateringen. Så det är bra om man passar sin inbox typ 10 min efteråt om man vill använda det under natten om man inte har möjlighet att kolla innan nattdl på morgonen :)
Annars har man ju natten efter på sig med.

Jag har också funderat på hur många ulvar det kan vara. Det finns ju inga onda specialroller i spelet som ulvarna inte känner till heller.

Jag kommer att vara borta hela em, får se hur mycket jag har att läsa ikapp efter det. :p

Jag har också funderat på hur många ulvar det kan vara. Det finns ju inga onda specialroller i spelet som ulvarna inte känner till heller.

Jag kommer att vara borta hela em, får se hur mycket jag har att läsa ikapp efter det. :p
tror du att de kan vara 6? Låter mycket men som du skriver finns det ju inga specialroller frö onda...

Den här leken blev betydligt störrre än jag trodde när jag anmälde mig. Vi får se hur det går då jag har svårt att greppa såhär många personer efter mitt senaste möte med väggen.

Den här leken blev betydligt störrre än jag trodde när jag anmälde mig. Vi får se hur det går då jag har svårt att greppa såhär många personer efter mitt senaste möte med väggen.
Du får försöka fokusera på några i taget, det borde väl kunna göra det hela något enklare? :)

Det är planen men jag vet att det är hopplöst att spela när man inte ens klarar av att hålla koll på vilka som är med i leken :crazy:

Hittat hit och känner mig rätt matt efter förra leken. Det kommer inte bli lika många inlägg från mig kan jag lova. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar