Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyder väl på att det är jag som minns fel.
För mig är det typiskt en nybörjar eller ulvkommentar.
Myrten har inte gjort något annat som jag reagerat på så jag kanske reagerar extra mycket pga det.
Och hon....? Vad var slutet på meningen?Kombinationen först följa strömmen och sedan undvika att vara med och rösta ut en god till gör att jag reagerar och ho
Kan inte låta bli att tycka detta är lite anmärkningsvärt nu när jag fått upp ögonen för dig. Röstar du på Idahoe av samma anledning som jag gjorde, för att hon redan hade röst(er), eller varför röstar du inte på den du tror mest på?Jag måste rösta nu.
Klara röstar på Idahoe.
Orsaken är att jag tycker att hon verkar ha svårt att komma med egna teorier. Egentligen tror jag nog med på cirkus fortfarande, men nu gör jag så här. Jag har snart inget hår kvar.![]()
Ok, vad säger detta? Teorierna om ett samspel mellan Snurris och @FiaM - kan de lyftas fram? Jag blev misstänksam för att jag tyckte att Snurris slätade över bådas röster. Det är tunt. Men visst fanns det mer? Jag orkar inte riktigt gå tillbaka, men de som lanserade teorierna kan kanske redogöra för dem?
För jag känner att FiaMs röst har karaktären av alibiröst. Men då har jag inte läst igenom leken efter beskedet från LL.
Då är ju bara frågan... Vissa har dragit parallellen att om Snurris är ond är FiaM det också. Kan någon förklara?
Edit: tvåa på gröten![]()
Kan inte låta bli att tycka detta är lite anmärkningsvärt nu när jag fått upp ögonen för dig. Röstar du på Idahoe av samma anledning som jag gjorde, för att hon redan hade röst(er), eller varför röstar du inte på den du tror mest på?
Fast det är ju ingen garanti. Du kan absolut ha en poäng, men nog kan det väl hända att någon försvarar nån annan med hur man själv tolkade denne, så har i alla fall jag gjort. Det utan att för den delen veta något om rollen. Men det har ju viss betydelse på vilket sätt det hela var sagt också.Jag tänker såhär: det jag högg på var ju något som Snurris skrev, där jag upplevde att hon slätade över båda förstadagsrösterna genom att skriva att hennes var en hämndröst och FiaM grep efter halmstrån. Om FiaM bemött detta behöver hon ju inte vara ond (det behöver hon inte annars heller, men man undrar ju!). Snurris kan ju involverat Fia för att styra undan från det verkliga målet - hennes ulvpolare. Men i så fall bör ju Fia ha protesterat tänker jag. Men om inte...?
Kikar lite snabbt på röstlistan och det är elva som inte röstat på Lilltess, dvs det ryms både ulvar och ett får där...
Tänker man sig teorin att fåret röstar som en ulv för att signalera, så har vi följande:
LenaH + Lobelia röstade på bumpo.
FiaM + Habina röstade på snurrfian.
Snurrfian + Lilltess + glömmerallt röstade på FiaM.
Det här tog mig en kvart att få till på mobilen, så nu avvaktar jag natt-DL och ifall jag klarar mig får jag sätta mig vid datorn och fundera.![]()
Skrikit ulv? För dig kanske, men det finns inte ett mönster hur man spelar som ulv.
Nej, jag är inte rädd för att påverka utgången. Hade jag varit det hade jag på 0,5 minut sytt ihop en motivering till röst som varit betydelselös. Innebär det att man alltid är bekväm med sina val?
Lyfter jag upp det här igen, så kommer min sista fundering innan jag ger upp för i natt och sover. Kan glömmerallt vara fåret?
Ok, det här gör att jag faktiskt sätter Cirkus åt det goda hållet, samma sak, men med viss tvekan, med Habina, Caisa och Myrten då jag inte tror att någon av dem skulle lägga upp en kollega för lynch när det var så pass många kvar att rösta och både jag och Idahoe hade flera röster var.
De jag kommer att titta närmare på i morgon är Hedinn och Sasse, känner att jag är för trött nu jag håller inte med om deras teorier när det gäller Idahoe och vill se om det är något jag har missat.