Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering
Snurrfian var ulv!

NattDL senast 11.00 imorgon, men om alla val är inne tidigare så uppdaterar jag då (kan alltså ske ikväll redan).
Nästa DagDL blir i alla fall imorgon 22.00

Tyder väl på att det är jag som minns fel.

För mig är det typiskt en nybörjar eller ulvkommentar.

Myrten har inte gjort något annat som jag reagerat på så jag kanske reagerar extra mycket pga det.

Jag är inte nybörjare (fast jag inte spelat sedan 2006). Och det lär visa sig att jag inte är ulv. Inse att allt inte följer dina mallar!

Ok, vad säger detta? Teorierna om ett samspel mellan Snurris och @FiaM - kan de lyftas fram? Jag blev misstänksam för att jag tyckte att Snurris slätade över bådas röster. Det är tunt. Men visst fanns det mer? Jag orkar inte riktigt gå tillbaka, men de som lanserade teorierna kan kanske redogöra för dem?

För jag känner att FiaMs röst har karaktären av alibiröst. Men då har jag inte läst igenom leken efter beskedet från LL.

Kombinationen först följa strömmen och sedan undvika att vara med och rösta ut en god till gör att jag reagerar och ho
Och hon....? Vad var slutet på meningen?
Jag måste rösta nu.

Klara röstar på Idahoe.

Orsaken är att jag tycker att hon verkar ha svårt att komma med egna teorier. Egentligen tror jag nog med på cirkus fortfarande, men nu gör jag så här. Jag har snart inget hår kvar. :D
Kan inte låta bli att tycka detta är lite anmärkningsvärt nu när jag fått upp ögonen för dig. Röstar du på Idahoe av samma anledning som jag gjorde, för att hon redan hade röst(er), eller varför röstar du inte på den du tror mest på?

Ifall det hjälper något, så har jag satt ihop alla röstlistorna. Dock den första utan tider, sorry!

Dag 1
LenaH röstar på bumpo
FiaM röstar på Snurrfian
Koppen röstar på Lobelia
Lilltess röstar på glömmerallt
cirkus röstar på lilltess
Snurrfian röstar på FiaM
Sasse röstar på Myrten
Habina röstar på snurrfian
Lilltess ändrar röst till FiaM
Klara röstar på Lilltess
Idahoe röstar på Lilltess
Hedinn röstar på Habina
Lobelia röstar på Bumpo
Matmissbrukaren röstar på Lilltess
Caisa röstar på Sasse
Myrten röstar på Lilltess
glömmerallt röstar på FiaM

Bumpo missade att rösta
Lilltess lynchad, var siare2
Lilltess ersätter bumpo
Matmissbrukaren käkad, var siare1

Dag 2
17.21 Lobelia röstar på Klara
17.44 Lobelia ändrar röst till Idahoe
20.23 Myrten röstar på Snurrfian
20.49 LenaH röstar på FiaM
20.55 koppen röstar på Lobelia
21.02 Hedinn röstar på Habina
21.05 Caisa röstar på Lobelia
21.07 Sasse röstarpå Lobelia
21.07 cirkus röstar på Snurrfian
21.15 Lilltess röstar på lobelia
21.16 FiaM röstar på Lobelia
21.22 Idahoe röstar på Lobelia
21:33 Snurrfian röstar på Lobelia
21:37 Habina röstar på snurrfian
21.40 Klara röstar på cirkus
Glömmerallt missar att rösta
Lobelia lynchad, var borgmästare
Två deltagare blir kärlekspar
Ingen blev käkad

Dag 3
18.38 Snurrfian röstar på Cirkus
20.34 Koppen röstar på Hedinn
20.49 cirkus röstar på Snurrfian
21:12 Hedinn röstar på Idahoe
21:40 Caisa röstar på Snurrfian
21:39 Lilltess röstar på FiaM
21:45 LenaH röstar på FiaM
21:47 Sasse röstar på Idahoe
21:48 Habina röstar på Snurrfian
21:51 glömmerallt röstar på Klara
21:53 Myrten röstar på Snurrfian
21:53 FiaM röstar på Snurrfian
21:56 Klara röstar på Idahoe

Idahoe missade att rösta
Snurrfian lynchad, var ulv

Mm, dags att läsa igenom FiaM's inlägg, och även cirkus olika hypoteser känner jag. Minns inte om någon mer hade teorier kring FiaM och Snurrfian? Tror jag återkommer imorgon dock. Godnatt!

Ok, vad säger detta? Teorierna om ett samspel mellan Snurris och @FiaM - kan de lyftas fram? Jag blev misstänksam för att jag tyckte att Snurris slätade över bådas röster. Det är tunt. Men visst fanns det mer? Jag orkar inte riktigt gå tillbaka, men de som lanserade teorierna kan kanske redogöra för dem?

För jag känner att FiaMs röst har karaktären av alibiröst. Men då har jag inte läst igenom leken efter beskedet från LL.

:bump:
Då är ju bara frågan... Vissa har dragit parallellen att om Snurris är ond är FiaM det också. Kan någon förklara?

Edit: tvåa på gröten :D

Jag skulle också vilja höra mer om dem, för när de var som mest aktuella såg jag inget skumt hos någon av spelarna, så jag har ingen riktig koll där, känner jag. Dock känns det som att man kan behöva lite mer kött på benen än bara ett par röster (om det var det?), då jag tror att de flesta nån gång som god varit med om att nån annan "försvarat" en på ett sätt som gör att man blivit misstänkt, trots att man själv inte gjort något egentligen eller haft koppling till den onda. Jag har i alla fall det, så lite skeptisk är jag till såna teorier om de inte är väldigt starka.

Jag kan i alla fall konstatera att jag nog vågar släppa misstankarna mot @Habina lite. ;) @cirkus ligger inte heller högst upp på min misstankelista vid det här laget. ;)

Jag tänker såhär: det jag högg på var ju något som Snurris skrev, där jag upplevde att hon slätade över båda förstadagsrösterna genom att skriva att hennes var en hämndröst och FiaM grep efter halmstrån. Om FiaM bemött detta behöver hon ju inte vara ond (det behöver hon inte annars heller, men man undrar ju!). Snurris kan ju involverat Fia för att styra undan från det verkliga målet - hennes ulvpolare. Men i så fall bör ju Fia ha protesterat tänker jag. Men om inte...?

Samt ifall någon blir klokare av en sådan här röststatistik också. :)

Idahoe. Röstat Lilltess1Lobelia – missat rösta.
LenaH. Röstat bumpo – FiaM – FiaM.
Habina. Röstat SnurrfianSnurrfianSnurrfian.
cirkus. Röstat Lilltess1SnurrfianSnurrfian.
Koppen. Röstat LobeliaLobelia – Hedinn.
glömmerallt. Röstat FiaM – missat rösta – Klara.
Myrten. Röstat Lilltess1SnurrfianSnurrfian.
Hedinn. Röstat Habina – Habina – Idahoe.
Klara. Röstat Lilltess1 – Cirkus – Idahoe.
Sasse. Röstat Myrten – Lobelia – Idahoe.
FiaM. Röstat SnurrfianLobeliaSnurrfian.
CaisaLundblad. Röstat Sasse – LobeliaSnurrfian.
Bumpo/Lilltess2. Missat rösta – Lobelia – FiaM.

Jag vill i samband med detta påpeka att jag inte var 100 % säker på att snurrfian var ond (även om det kan se ut så här ovan), men nog sjutton tyckte jag att hon var skum. :p

Kan inte låta bli att tycka detta är lite anmärkningsvärt nu när jag fått upp ögonen för dig. Röstar du på Idahoe av samma anledning som jag gjorde, för att hon redan hade röst(er), eller varför röstar du inte på den du tror mest på?

Som jag skrev till Lilltess, jag fick lite panik när jag insåg att jag blandat ihop tiderna. Trodde jag hade till 23 på mig att rösta. Hann inte läsa alla inlägg som kommit in på slutet och trodde att om jag la min röst på Idahoe skulle vi ha chansen att få ut en som jag trodde var ond. En röst på cirkus i det läget hade inte gjort något till eller från. Jag missade alltså att Snurrfian fått flera röster på slutet och alltså gjorde inte rösten på Idahoe skillnad heller.

Jag klantade till det och hann inte teoria ordentligt. Mitt eget fel.

Jag tänker såhär: det jag högg på var ju något som Snurris skrev, där jag upplevde att hon slätade över båda förstadagsrösterna genom att skriva att hennes var en hämndröst och FiaM grep efter halmstrån. Om FiaM bemött detta behöver hon ju inte vara ond (det behöver hon inte annars heller, men man undrar ju!). Snurris kan ju involverat Fia för att styra undan från det verkliga målet - hennes ulvpolare. Men i så fall bör ju Fia ha protesterat tänker jag. Men om inte...?
Fast det är ju ingen garanti. Du kan absolut ha en poäng, men nog kan det väl hända att någon försvarar nån annan med hur man själv tolkade denne, så har i alla fall jag gjort. Det utan att för den delen veta något om rollen. Men det har ju viss betydelse på vilket sätt det hela var sagt också.

Kikar lite snabbt på röstlistan och det är elva som inte röstat på Lilltess, dvs det ryms både ulvar och ett får där...

Tänker man sig teorin att fåret röstar som en ulv för att signalera, så har vi följande:

LenaH + Lobelia röstade på bumpo.
FiaM + Habina röstade på snurrfian.
Snurrfian + Lilltess + glömmerallt röstade på FiaM.

Det här tog mig en kvart att få till på mobilen, så nu avvaktar jag natt-DL och ifall jag klarar mig får jag sätta mig vid datorn och fundera. :)

Lyfter jag upp det här igen, så kommer min sista fundering innan jag ger upp för i natt och sover. Kan glömmerallt vara fåret?

Skrikit ulv? För dig kanske, men det finns inte ett mönster hur man spelar som ulv.

Nej, jag är inte rädd för att påverka utgången. Hade jag varit det hade jag på 0,5 minut sytt ihop en motivering till röst som varit betydelselös. Innebär det att man alltid är bekväm med sina val?

Nej det är klar det inte finn ett mönster, jag påpekar ju till och med att jag inte har något minne av att du brukar göra det som ulv. Däremot finns det ju vissa typer av agerade som är vanligt bland ulvar och jag tycker den typen av kommentar är det. (jag tror t.ex att jag agerar lite så som ulv ibland dvs nojar lite för om jag valt rätt. Jag nojar ju mycket som god också och det är faktiskt anlledningen till mitt medvetna nojande som ond men jag tror aatt jag spelar över ibland.) Därför så tycker jag sådana kommentarer är ulviga om jag inte har koll på deras spelstil. Men nu tycker jag ju att jag har det lite grann när det gäller dig( även om varken du hedinn eller habina håller med) därför anser jag att det i ditt fall är mer konstigt än misstänkt.

@Hedinn - håller med, det finns inga garantier i ulvspel. Men FiaM behöver ju inte vara ond tänker jag. Avvaktar teorierna om samspelet. Om jag dör så har fler efterlyst dem.

Ok, det här gör att jag faktiskt sätter Cirkus åt det goda hållet, samma sak, men med viss tvekan, med Habina, Caisa och Myrten då jag inte tror att någon av dem skulle lägga upp en kollega för lynch när det var så pass många kvar att rösta och både jag och Idahoe hade flera röster var.
De jag kommer att titta närmare på i morgon är Hedinn och Sasse, känner att jag är för trött nu jag håller inte med om deras teorier när det gäller Idahoe och vill se om det är något jag har missat.

Lyfter jag upp det här igen, så kommer min sista fundering innan jag ger upp för i natt och sover. Kan glömmerallt vara fåret?

Jag är inte fåret men det hade jag ju sagt även om jag varit det

i övrigt håller jag med i din teori men för utom de alternativ du nämner så kan ju någon som röstade på lilltess vara ett får som följt en ulv(förutom den som röstade först då) varför nämner du inte det som alternativ i din teori? Finns det någon anledning till att du inte gör det? Jag menar ju fler som röstar på någon ju lättare är det ju för fåret att gömma rösten i mängden.

Förlåt!!! Var (är) borta på middag, drack för mycket vin och glömde helt bort leken :(:(:(

Är ärligt talat för trött och snurrig i huvudet för att ens försöka läsa igenom nu, men om jag överlever natten så lovar jag en ordentlig genomgång av leken från min sida imorgon förmiddag!

Ok, det här gör att jag faktiskt sätter Cirkus åt det goda hållet, samma sak, men med viss tvekan, med Habina, Caisa och Myrten då jag inte tror att någon av dem skulle lägga upp en kollega för lynch när det var så pass många kvar att rösta och både jag och Idahoe hade flera röster var.
De jag kommer att titta närmare på i morgon är Hedinn och Sasse, känner att jag är för trött nu jag håller inte med om deras teorier när det gäller Idahoe och vill se om det är något jag har missat.

jag håller inte med alls utan tror minst en ulv alibi röstat, snurrfian har ju haft misstankar mot sig länge så ulvarna måste ju misstänkt att hon riskerade att ryka liksom. Däremot går det ju inte att säga vilken röst som isåfall är alibi röst så jag misstänker ingen extra pga det

Just cirkus håller jag dock åt det godare hållet känns som att hon varit väldigt drivande och det känns osannolikt att hon hade varit mot en kollega tror jag. Samt Habina hon har väl bara röstat på snurrfian(kan ioförsig vara någon slags taktik att ssnöa in på en kolega men då jag inte reagerat så mycket på habina i övrigt så känns hon rätt god för mig)

Nu när vi vet att snurrfian var ond så ska jag kolla ännu närmare på teorin cirkus hade om hennes eventuella sammarbete med fiaM

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 754
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI