Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Spontant sätter jag Dramatik åt det goda hållet – känns konstigt att om hon var ulv rösta på Karamell i tre lynchar i rad.

Nyiama börjar jag känna mig osäker på. Dennes röstningar känns lite ”aviga”. Att först säga att man inte gillar när folk röstar sent, för att sedan själv göra det i tre röstningar i rad. Ändring igår från Asko till Cirkus var uppseendeväckande och något man inte tror att en ulv skulle göra och just därför tror jag att det är ngt Nyiama skulle kunna göra om hon är ulv. Om man kollar på tidsstämplarna så hinner hon lägga sin första röst och ändra sig inom loppet av tre minuter samt läsa Sasses inlägg. Jag vet att flera spelare har flera fönster öppna samtidigt men denna ändring, koppling och ombestämning skulle inte jag kunna hinna med på tre minuter iaf.

Jag velar mellan Con och Asko. Att Con har så lite aktivitet gör det knepigt, men jag tvivlar på att det beror på att hon som ulv vill hålla sig undan. Gissar att det beror på tidsbrist eller nåt, oavsett roll. Hade alltså velat se mer från henne.

Asko tycker jag har helknepiga teorier och jag gillar inte det där att hon igår verkade säker på Caisas godhet och att de som röstade på Caisa var onda. Sen känns det som att hon snöat in lite på det här att Con skulle räddat KD. Eftersom jag ändå misstänker Con litelite känns det knepigt. Även att Asko är ny gör det svårare.
Niyama röstar på Asko

Niyama ändrar sin röst till Cirkus

Eh, nu kanske jag gjorde bort mig totalt. Men jag hann skumma igenom Sasses inlägg och det kändes som att jag liksom missat Cirkus + att jag kom på en möjlig anledning till Askos skumma teorier.
Cirkus långsökta teori igår och som jag kommenterade då och Sasse tog upp nu och ja, det kändes fel.

Sedan funderar jag även över dag1 – i inlägget som kom mindre än 30min kvar till DL skriver hon först:
*kl*
Läst igenom allt jäkla ot:ande nu. Det enda jag reagerade lite på (men som inte behöver betyda misstänkt) är KDs inlägg där hon verkade vilja att andra ska dra igång leken men själv var hon ganska avvaktande. Nån mer kommenterade det sen.

(klippt bort röstläget som också var i inlägget eftersom det tar så stor plats)

Tror inte jag missat nån? Jag hade tänkt rösta i tid idag bara för att jag tycker det är trist med sista minuten-röster. Men det går inget vidare med det.
Och sedan röstar hon på Con med bara någon minut kvar m motivering att dennes röstmotivering var skum (dennes röst kom mellan Niyamas första inlägg och röstinlägget). . Jag håller med om att Cons röst väckte misstankar hos mig med – men allt detta sammantaget väcker iaf lite misstankar hos mig.

Fast som Spöke tyckte jag också de andra spelarna glömts bort, mycket var centrerat mot karamell/con.
Att paddan skulle vara ond säger jag inte är omöjligt, men hon står inte högst på min lista i alla fall.

Däremot LilleLorden, glömmerallt och LindgrenV, där tror jag det ligger minst en ulv, kanske två. Och jag säger TROR, för jag är inte alls säker eller övertygad om någonting alls förutom min egen roll.

LilleLorden sticker inte ut så mycket, har missat nån DL, och bara flyter runt.

glömmerallt även där missades en DL, känner att jag skulle vilja se MER av GA, och dagens röst, som Askoll sa, kanske är en alibiröst?

LindgrenV Lindgren håller sig i utkanten och röstar alltid på någon random och lyckas bara träffa de jag tror är goda.
ÄR hon dessutom ulv och satt i lyan med Cirkus förklarar det att Cirkus riktade misstankarna mot mig trots att LV tramsade lika mycket.

Men sen ska jag inte påstå att jag skulle bli förvånad över att de är goda, bara om alla 3 är goda...

Resterande ligger på 0 eller mer eller mindre plus just nu. :p

Senast ändrad:

Att först säga att man inte gillar när folk röstar sent, för att sedan själv göra det i tre röstningar i rad.

Sedan funderar jag även över dag1 – i inlägget som kom mindre än 30min kvar till DL skriver hon först:

Och sedan röstar hon på Con med bara någon minut kvar m motivering att dennes röstmotivering var skum (dennes röst kom mellan Niyamas första inlägg och röstinlägget). . Jag håller med om att Cons röst väckte misstankar hos mig med – men allt detta sammantaget väcker iaf lite misstankar hos mig.

Fast jag kommenterade ju just det: att jag hade tänkt rösta tidigt men att det inte blev så. För jag velar som vanligt in i sista minuten (ja inte idag då för då somnade jag).

Att jag gillar när rösterna är mer spridda under dagen har jag skrivit i anmälningstråden redan. Jag förstår faktiskt inte det konstiga med det här?

Nyiama börjar jag känna mig osäker på. Dennes röstningar känns lite ”aviga”. Att först säga att man inte gillar när folk röstar sent, för att sedan själv göra det i tre röstningar i rad. Ändring igår från Asko till Cirkus var uppseendeväckande och något man inte tror att en ulv skulle göra och just därför tror jag att det är ngt Nyiama skulle kunna göra om hon är ulv. Om man kollar på tidsstämplarna så hinner hon lägga sin första röst och ändra sig inom loppet av tre minuter samt läsa Sasses inlägg. Jag vet att flera spelare har flera fönster öppna samtidigt men denna ändring, koppling och ombestämning skulle inte jag kunna hinna med på tre minuter iaf.

Jag tycker inte det är omöjligt att hinna läsa någons teori, speciellt inte om man snabbläser, och sedan ändra röst. Rätt troligt så läste hon ju bara det översta, där jag skrev om cirkus, och inte hela inlägget innan hon ändrade röst. Men det är bara en giss. Det tar oavsett inte sådär vansinnigt lång tid att snabbläsa och byta röst tycker jag i varje fall.

Förstår förövrigt inte din teori om Niyama här riktigt. Hypotetiskt om hon är ulv, varför skulle hon ändra röst menar du? Och som du insinuerar, planera att ändra röst?

Jag tycker inte det är omöjligt att hinna läsa någons teori, speciellt inte om man snabbläser, och sedan ändra röst. Rätt troligt så läste hon ju bara det översta, där jag skrev om cirkus, och inte hela inlägget innan hon ändrade röst. Men det är bara en giss. Det tar oavsett inte sådär vansinnigt lång tid att snabbläsa och byta röst tycker jag i varje fall.

Missade att svara Paddan på detta. Som jag skrivit tidigare så var det ett beslut jag fattade på typ tio sekunder. Det var liksom en panikändring som jag inte hann fundera på.

Den tanke som slog mig var för att skaffa sig alibi - för att ändra en röst på detta sätt är något man inte förväntar sig av en ulv att göra.

Om man vet ”facit” att både Cirkus och Karamellen är onda så tycker jag gårdagens röstning blir väldigt intressant.

Kollar man på röststatistiken: Niyamas röst fällde avgörandet att Cirkus lynchades. Hade hon låtit rösten på Asko vara kvar så hade det blivit lottning mellan Asko, Karamell och Cirkus (varav två av dem vet vi idag var ulvar). Om Niyama är i lyan så visste hon att två av dem var ulvar.

Kikar man på röststatistiken innan Sasses röst på Cirkus (ulv) så stod det:
Karamelldrottningen (ulv) 2
Cirkus (ulv) 1
Con 1
AskoII 1

Med fyra min innan DL kom Sasses röst och ställningen blev:
Cirkus (ulv) 2
Con 1
AskoII 1

Med Niyamas röst en minut efter Sasse blev ställningen:
Cirkus (ulv) 2
Asko11 2
Con 1

Hela sammaställningen Dag 2:
AskoII röstar på karamelldrottningen 16:18
Cirkus röstar på Con 16:22
Dramatik röstar på karamelldrottningen 17:08
Paddington röstar på cirkus 17:53
LindgrenV röstar på AskoII 18:47
Sasse röstar på cirkus 18:56
Niyama röstar på AskoII 18:57
Niyama röstar på cirkus 19:00
Ej röstat: Lillelorden, glömmerallt, karamelldrottningen, Con

I o m den ändra rösten blev ställningen
Cirkus (ulv) 3
Karamell (ulv) 2
Asko 1

Jag tror inte att Niyama hade räknat m att Sasses röst skulle hamna på Cirkus och hon själv planerat att rösta på Asko, så när det blev så tätt och 3st uppe för lottning ändrade hon till en kollega för att på så vis kunna skaffa sig alibi.

Förstår förövrigt inte din teori om Niyama här riktigt. Hypotetiskt om hon är ulv, varför skulle hon ändra röst menar du? Och som du insinuerar, planera att ändra röst?

Jag tror inte hon planerade att ändra röst, jag tror det blev en panikändring enligt mitt teorinlägg ovan.

Att jag gillar när rösterna är mer spridda under dagen har jag skrivit i anmälningstråden redan. Jag förstår faktiskt inte det konstiga med det här?

Det är inget konstigt med det, jag tycker samma sak. Det jag reagerar på är att du (iaf i denna lek) inte "levt som du lär".

Sedan förstår jag att det kommer saker emellan, att man har tidsbrist, somnar etc - men detta med röstning mindre än 5min innan DL sticker ut varje dag sticker ut.

Det är inget konstigt med det, jag tycker samma sak. Det jag reagerar på är att du (iaf i denna lek) inte "levt som du lär".

Sedan förstår jag att det kommer saker emellan, att man har tidsbrist, somnar etc - men detta med röstning mindre än 5min innan DL sticker ut varje dag sticker ut.

Jag är velig, det borde du väl ha märkt vid det här laget? Det är mer regel än undantag att jag röstar sent.

Det här teoriinlägget var väldigt intressant måste jag säga. Får fundera lite mer på saken.

Tycker jag också! Väldigt intressant, och skulle ju kunna vara en väldigt bra ulvtaktik. (Om du är god, niyama, så ber jag om ursäkt då du räddade mitt liv :crazy:)

Blir intressant att se hur natt-dl:en slutar imorgon, för det är väl bara en ulv (om det var fyra från början) kvar nu? Och jag hoppas att ängeln gör ett lika bra jobb som hen gjorde förra natten! :D

Blir intressant att se hur natt-dl:en slutar imorgon, för det är väl bara en ulv (om det var fyra från början) kvar nu? Och jag hoppas att ängeln gör ett lika bra jobb som hen gjorde förra natten! :D

Det är väl bara cirkus och KD som dött som varit ulvar. Så två kvar i så fall.

Tycker jag också! Väldigt intressant, och skulle ju kunna vara en väldigt bra ulvtaktik. (Om du är god, niyama, så ber jag om ursäkt då du räddade mitt liv :crazy:)

Men nu tänker du väl lite bakvänt, det var ju hon som gjorde så att du höll på att lynchas från början...

jo jag har märkt det :p
Men samtidigt är det ju en fantastisk taktik att invänta alla andras röster och se var de hamnar innan man själv röstar...

Utifrån min teori att Niyama kan vara ulv, så sätter jag Asko nu åt det goda hållet. Jag tror inte att Niyama skulle ha satt upp ytterligare en kollega i lottning mot ulven Karamell. Nu föll detta pga Sasses röst på Cirkus. (se mitt tidigare inlägg för mer info) och det känns osannolikt att det skulle ha varit "oavgjort" mellan tre ulvar en liten stund i förrgår.

Asko har skrivit mycket och teoriat en hel del (med lite konstiga inlägg och funderingar ;) ) - men jag tror det är nybörjarn som skiner igenom och jag tror att om hon varit lyan hade hon varit betydligt mer försiktig med vad hon skrivit.

Utifrån detta resonemang sätter jag även LilleLorden som god. LilleLorden var den som först drog upp teori om Niyama igår och som gick mot strömmen och röstade på denne och inte Karamell. LilleLorden har inte heller skrivit något annat som sticker i mina ögon och som får mig att misstänka denne.

Jag fortsätter även tro att Dramatik är god - kan inte se att om hon var i lyan skulle rösta på Karamell tre dgr i rad.

Jag tror även att nu sätter jag Sasse åt detta håll (även om det känns livsfarligt :nailbiting:) - men med facit från dag2, så känns det osannolikt att både Niyama och Sasse är i lyan tillsammans. Isf hade de kunnat diskutera sina funderingar, speciellt som Sasse isf hade röstat på en kollega. Så nej, jag tror inte att Sasse är i lyan.

Fast alltså, jag köper inte detta med Niyama riktigt. Kanske är jag dum, men jag fattar inte varför man i sista minuten skulle lägga tredje och avgörande rösten på en ulvkollega när man istället kunde få till en lottning mellan 3 spelare. Visserligen var ju två av tre onda, men om AskoII nu är god så hade de ju haft en chans att lotten hamnade på henne och därmed haft kvar båda sina ulvkollegor. Varför skulle man vilja ha ut en ulvkollega på ett så onödigt vis? Det där med alibi köper jag inte alls nämligen. Ulvar är i underläge från början och i min värld betyder det att man vill ha kvar de i lyan så länge som möjligt, man kickar inte ut dem lite hur som helst för att få alibi i ett läge när det alibit ändå inte är så meningsfullt.

Jag vet inte riktigt heller vad jag ska tro...
Paddan verkar bra övertygad, samtidigt är Niyama inte den jag sätter högst på listan över möjliga ulvar, dock en jag känt mig osäker på till och från.
Åh andra sidan har paddan en poäng också.

Dramatik, vilka sätter du som möjliga/troliga ulvar? Och varför. :p

Åh, jag känner att jag behöver läsa igenom leken igen och fundera ordentligt innan jag återkommer med svar. Men jag kommer med ett teoriinlägg senare idag och svarar på din fråga.:)

Edit: Och så vill jag gärna ge fler chansen att teoria lite, finns ju en del där man inte har så mycket att gå på än. :)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 758
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka