Hon har alltså ingen tjänst som läkare inom sjukvården då?Jo visst. Det gör hon. Verksam i Finland. (men pratas svenska och åker ofta till Sverige för att träffa patienter)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon har alltså ingen tjänst som läkare inom sjukvården då?Jo visst. Det gör hon. Verksam i Finland. (men pratas svenska och åker ofta till Sverige för att träffa patienter)
Annars är det ju just det som är placebo. Att man tror man fått något som fungerar och genom tron så upplever patienten förbättringar.Placebo har inget att göra med om man tror på behandlingen eller inte.
Jo jag har mer än aning om flera andra patienter. Det hör egentligen inte hit. Det konstiga är att bedömningen är så olika från inskrivning till andra sidan dörren. Jag tycker att patienter som inte är helt klara, skriker av smärta och som har spastiska ryckningar, den mängd var som rinner osv borde i första hand skiljas från andra patienter med tanke på smittorisken plus att personalen inte borde vara otrevlig. (inte bara mot mig utan mot den som körde mig dit) Helt olika besked från inskrivning till möte med sköterska skapade mer förvirring för en redan förvirrad hjärna. (Stundtals vara jag inte kontaktbar).Det är så provocerande att du tycker att du fick vänta för länge. Du har ingen aning om vad de andra patienterna hade för symtom eller tidigare sjukdomar. Du har heller ingen aning om vilka patienter som kom med ambulans direkt in på akutrummet och du har ingen aning om ifall det händer något på avdelningarna som gör att läkarna måste springa dit. Du vet inte heller vilka patienter som redan ligger på rum och väntar på att bli undersökta. Det händer så otroligt mycket mer på en akutmottagning än det du ser från väntrummet. En bröstsmärta, även om patienten ser helt opåverkad ut, måste alltid gå före någon som har de symtomen du beskriver.
Annars är det ju just det som är placebo. Att man tror man fått något som fungerar och genom tron så upplever patienten förbättringar.
Jo hon jobbar som läkare.Hon har alltså ingen tjänst som läkare inom sjukvården då?
Jo hon jobbar som läkare.
Vad är placebo för dig då?Nä. Det är nåt annat du beskriver.
Hon är verksam som läkare i Finland som sagt. Exakt hur och vad hon gör på sina sverigeresor vet jag inte. Bara att hon åker hit och tar emot patienter.I Sverige?
Och använder frekvensanalys i sitt arbete?
Undrar vad Socialstyrelsen skulle säga om det.
Herregud. Om hon använder frekvensanalys i sitt arbete så borde hon knappast få behålla legitimationen. Om hon gör det på fritiden hoppas jag att hennes arbetsgivare vet om det så att de kan agera därefter.Jo hon jobbar som läkare.
Folk får tro precis vad de vill. Som sagt, jag är bara så oerhört glad att någon äntligen såg problemen med min kropp. Det är en bit kvar, men jag mår sååå mycket bättre nu när jag vet hur jag ska påverka problemen.
Vad är placebo för dig då?
Detta är förklaring på placeboeffekt när jag googlar.
"Ensam är placeboeffekten ganska svag, kroppen märker ganska fort om läkemedlet inte hjälper, och när man börjar tvivla så försvinner effekten"
Alltså tror patienten på behandlingen eftersom effekten avtar när de börjar tvivla.
Jo hon jobbar som läkare.
Folk får tro precis vad de vill. Som sagt, jag är bara så oerhört glad att någon äntligen såg problemen med min kropp. Det är en bit kvar, men jag mår sååå mycket bättre nu när jag vet hur jag ska påverka problemen.
Määäähhh, skall vi slå våra kloka huvuden ihop o starta företag som ägnar sig åt distanshealing? Vi kommer att bli rika som troll! Fast en o annan av oss lär bli av med sin legitimation.Vi tror inte. Vi väljer att veta. Tills något annat kan bevisas och då vet vi igen. Frekvensmedicin är ren humbug och bedrägeri. Det är inte ens upp till någon slags diskussion gällande just de metoderna.
Vad är placebo för dig då?
Detta är förklaring på placeboeffekt när jag googlar.
"Ensam är placeboeffekten ganska svag, kroppen märker ganska fort om läkemedlet inte hjälper, och när man börjar tvivla så försvinner effekten"
Alltså tror patienten på behandlingen eftersom effekten avtar när de börjar tvivla.
Jag vill veta, nej jag KRÄVER att veta vem denna läkare är!Hon är verksam som läkare i Finland som sagt. Exakt hur och vad hon gör på sina sverigeresor vet jag inte. Bara att hon åker hit och tar emot patienter.
Mycket av det som användes förr med framgång har ersatts av annat i dagens moderna medicin och då kallas det gamla för alternativ. Jag tycker inte det är rätt benämning.
En skam för läkarkåren!Jag vill veta, nej jag KRÄVER att veta vem denna läkare är!
Det är möjligt att lagstiftningen är annorlunda i Finland när det gäller "alternativa" metoder och att du går på lite för hårt.En skam för läkarkåren!
Där blir man nog frisk av den fantastiska maten.Det är möjligt att lagstiftningen är annorlunda i Finland när det gäller "alternativa" metoder och att du går på lite för hårt.
Här i Sverige får man INTE annonsera den typen av behandlingar och utnyttja sin läkarlegitimation för att "legitimera" bruket av metoden.
Lite märkliga undantag är Vidarkliniken, där legitimerade läkare med ganska stor frekvens använder homeopatiska medel.
Fast visst hjälper omvårdnadsstrategin de har.Där blir man nog frisk av den fantastiska maten.
Jo jag har mer än aning om flera andra patienter.