VARNING Starka scener!

Sv: VARNING Starka scener!

De har bundit ihop bakbenen på hunden därför gör de allt för att den ska försöka gå.Dvs kastar sten.Sen vrålskrattar de när hunden gör sitt bästa för att komma från sina plågoandar
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: VARNING Starka scener!

Nu lär jag göra mig ovän med alla bruksfolk väl,men den risken tar jag.Visst är det fint att se hund och hundförare ha ett fint samspel.Men som de går i den filmsnutten speciellt damen som vandrar omkring med schäfer,det ser sjukt ut. Att ha sådan makt över sin bästa vän genom att ha den som en falukorvsring runt sitt ben anser jag inte vara ett samspel mellan hund och förare.Det är lite väl kontrollerat. Varför måste det vara på det viset?Att sedan hunden gjorde ett misstag genom att inte släppa bollen direkt när föraren ville det eller att han ställde sig på bakbenen och ville ha sin boll var kanske inte korrekt beteende just då enligt föraren men varför straffa hunden långt efter med hårda skarpa ryck flertalet gånger???
 
Sv: VARNING Starka scener!

Nu lär jag göra mig ovän med alla bruksfolk väl,men den risken tar jag.Visst är det fint att se hund och hundförare ha ett fint samspel.Men som de går i den filmsnutten speciellt damen som vandrar omkring med schäfer,det ser sjukt ut. Att ha sådan makt över sin bästa vän genom att ha den som en falukorvsring runt sitt ben anser jag inte vara ett samspel mellan hund och förare.Det är lite väl kontrollerat. Varför måste det vara på det viset?Att sedan hunden gjorde ett misstag genom att inte släppa bollen direkt när föraren ville det eller att han ställde sig på bakbenen och ville ha sin boll var kanske inte korrekt beteende just då enligt föraren men varför straffa hunden långt efter med hårda skarpa ryck flertalet gånger???

Tror jag har set den videon men jag vågar inte chansa o se efter. Jag tyckte inte att den var fruktansvärd precis, men nog ser det ut som att hon vill ha bort allt det som utgör bränsle i sin hund...vikket jag ser som idioti. Verkar vara en väldigt vek hund också.
 
Sv: VARNING Starka scener!

Filmen med den tyska schäfer är inte "superhemsk" men jag tycker att det har gått för långt om man blir så arg på hunden bara för att den hoppade upp en gång och ville ta bollen hon viftade med. En normal tillsägelse hade säkert räckt på hunden. Hade jag sett någon som behandlade sin hund på liknande sätt på brukshundsklubben där jag är, då hade jag frågat vederbörnade vad f-n den håller på med.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
25 890
Senast: Raja
·
Hästmänniskan I maj la jag upp en film på min fb sida, http://www.youtube.com/watch?v=en_90D5TOKA som Epona hade gjort. Det visar en reiningryttare på...
2
Svar
23
· Visningar
3 759
Senast: Mineur
·
Övr. Hund I söndags den 14/9 åkte vi till Arvika BK för att göra MH på lillskiten. En resa på ca 75 mil ToR. Resan gick väldigt bra, även om vi...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
15 569
Senast: Nikkis
·
I
Övr. Hund För cirka fem månader sedan berättade en praktikant för mig om något som heter Off The Chain som har med kamphundar att göra. Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 874
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp