Nero's MH, Film-bilder-resultat

Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Suck, vad detta har utvecklats till, var ju inte alls meningen. Trodde inte tt du skulle reagera så här starkt.
Aja, jag svarar lite kort nu, orkar inte disk. detta ngt mer, så viktigt är det inte-ville bara höra med dig om det var så att mina vibbar stämde eller inte.
Men självklart reagerar jag starkt när du
dels menar på att jag har översittarattityd, och dels för att du blir sur när jag berömmer din hund. Jag ser fortfarande inte logiken. Jag ser framförallt inte logiken i att ta upp ett proböem du har med mig personligen i skrift.

men ville ha en förklaring till varför du känner ett sånt behov av att understryka min (och andras) hunds linjer.
Än en gång, för att jag ser sällan något positivt med andra sida aveln, när jag gör det vill jag poängtera det. Blir du putt för att någon tycker din hund är trevlig får det stå för dig. Det är ju inte jag som går i försvar, det är du som gång på gång påpekar din upprördhet över att jag påpekar att din hund är trevlig och snygg trots att han inte är avlad på prestation.

Jag slåss med varken näbbar eller klor,finns ingen anledning till det, nu tycker jag att du börjar överdriva för du har uppenbarligen missuppfattat mig totalt.
Men även escodobe anser att du tar åt dig något översvallande, så du kanske ska fundera på hur du uttrycker dig.

Det kan du visst, du har stamforskat minst två gånger då du frågat mig om hans kennelnamn, hans morfar var ju inte helt dum i pallret sa du;)
För flera månader sen, men ledsen. Jag har inte lagt det på minnet. Jag stamforskade även på Nero.

Återigen, vi kan ta detta via PM/MSN om du känner att du vill reda ut detta, min tråd är väldigt OT nu.
Fast det är fritt att diskutera här oavsett OT, det var ju trots allt du som tog upp det här och inte med mig personligen.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Men självklart reagerar jag starkt när du
dels menar på att jag har översittarattityd, och dels för att du blir sur när jag berömmer din hund. Jag ser fortfarande inte logiken. Jag ser framförallt inte logiken i att ta upp ett proböem du har med mig personligen i skrift.
Men återigen, jag är inte sur-för någonting, jag undrade bara om det var såsom jag kände, vilket jag också skrivit flera gånger att "aha okey-Då hajar jag vad du menar med det".


Än en gång, för att jag ser sällan något positivt med andra sida aveln, när jag gör det vill jag poängtera det. Blir du putt för att någon tycker din hund är trevlig får det stå för dig. Det är ju inte jag som går i försvar, det är du som gång på gång påpekar din upprördhet över att jag påpekar att din hund är trevlig och snygg trots att han inte är avlad på prestation.
Jag är inte upprörd, jag undrade bara varför det var så viktigt för dig att du måste poängtera såna saker, vilket jag nu fått svar på flera gånger och då har jag inte sagt något mer eftersom jag nu fått det förklarat.


För flera månader sen, men ledsen. Jag har inte lagt det på minnet. Jag stamforskade även på Nero.
Men ändå minns du Mosbach hos Nero men inte Silverpilens Arko hos Iko?

Fast det är fritt att diskutera här oavsett OT, det var ju trots allt du som tog upp det här och inte med mig personligen.
Vilket jag vet, men eftersom du sagt några gånger nu att jag kunde ta detta personligen med dig så har jag också sagt att vi kan göra det nu, när jag erkänt att jag borde ha ringt dig, men att jag tänkte inte så långt först.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

alltså, jag har väl också en förmåga att gå hårt åt mrs scabtrees texter, men det här är att gå lite för långt. hon säger inte mer än att hon är glad för din skull och då går du i taket? var i ligger poängen att vara en sådan terrier och inte bara ta åt sig av berömmet?
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

alltså, jag har väl också en förmåga att gå hårt åt mrs scabtrees texter, men det här är att gå lite för långt. hon säger inte mer än att hon är glad för din skull och då går du i taket? var i ligger poängen att vara en sådan terrier och inte bara ta åt sig av berömmet?

Tack :bow:
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Men ändå minns du Mosbach hos Nero men inte Silverpilens Arko hos Iko?
Japp! Schloss mosbasch har ganska extrema exemplar av hundar och det är svårt att inte få intryck av dom, kan säga att jag blev riktigt förvånad över att N var efter en av deras hanar! Jag hade ingen aning om att Iko hade silverpilen i sig, det hade jag glömt. Däremot vet jag att hans pappa är från Kustmarken och har varit polishund, minns inte vad den heter dock. Danilo?
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Japp! Schloss mosbasch har ganska extrema exemplar av hundar och det är svårt att inte få intryck av dom, kan säga att jag blev riktigt förvånad över att N var efter en av deras hanar! Jag hade ingen aning om att Iko hade silverpilen i sig, det hade jag glömt. Däremot vet jag att hans pappa är från Kustmarken och har varit polishund, minns inte vad den heter dock. Danilo?

Inte kustmarken, Kurants, Kurant Dilo är pappa, Silverpilens Arko är morfar.:D

Jag håller med dig ang. Neros pappas sida.

Äsch skit samma:p

Cilla: Fast jag har inte gått i taket, kanske verkar så men det var verkligen inte med min mening:o
Jag ville bara ha en förklaring till MrsS texter eftersom jag undrade vad hon menade, inget annat. Men det verkar dock inte ha framgått..
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

men varför allt tjaffs? du vet väl redan vad mrs scabtree och många andra anser om utställningsavlade schäfrar som fenomen, och vi lär inte ändra på oss. det är dock inte samma sak som att alla tycker illa om din hund, eller dig personligen för att du köpte en sådan hund, och det borde du väl ha förstått vid det här laget?
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

men varför allt tjaffs? du vet väl redan vad mrs scabtree och många andra anser om utställningsavlade schäfrar som fenomen, och vi lär inte ändra på oss. det är dock inte samma sak som att alla tycker illa om din hund, eller dig personligen för att du köpte en sådan hund, och det borde du väl ha förstått vid det här laget?

Vilket jag också har skrivit för någon sida tillbaka sedan något i stil med att "aha Okey Då förstår jag dig bättre nu"

Nu börjar det kännas som att 'ni' fortsätter bara för att, när jag redan 'lagt' mig.
Jösses...:cool:
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

du menar att det är först i denna tråd du har upptäckt vad mrs scabtree tycker om utställningsavlade schäfrar som fenomen? Ok, då förstår jag tjaffset bättre.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

du menar att det är först i denna tråd du har upptäckt vad mrs scabtree tycker om utställningsavlade schäfrar som fenomen? Ok, då förstår jag tjaffset bättre.

Gaah..
Nej det har jag inte, jag delar hennes åsikt i den frågan fullt ut!

Men som jag skrev tidigare så har jag uppfattat henne(dels efter att ha läst hennes blogg för någon dag sedan) som att hon känt ett stort behov av att påpeka min hunds härstamning och därmed har jag fått känslan av att hon fått lite "storhetsvansinne" nu när hon fått en egen bruksavlad hund, att "det är det som gäller", och att "Jag(Nikkis) minsann inte ska tro något med min utsl. avlade hund".

Vilket jag då ifrågasatte och har fått svar på, och därmed förstår jag NU att det var inte alls så hon menade utan att det bara är Jag som fått allt om bakfoten.

Förstår du nu?
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Kan nämna för dig CM att mitt blogguttalande finns citerat i tråden så du själv kan tolka det om du önskar.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Kan nämna för dig CM att mitt blogguttalande finns citerat i tråden så du själv kan tolka det om du önskar.

Vad det nu gör för skillnad?
Vad hon tycker om det har ingen betydelse eftersom det är Jag som fått en sådan känsla från dig, sen är det inte bara din blogg jag har i åtanke till Mitt 'fenomen', dvs den känslan och vibbarna jag fått från Dig, utan det är rent allmänt, men det var din blogg som fick mig att fråga dig nu.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

En åsikt är ju alltid en åsikt det kan ingen ändra på :)


Men jag har inte heller tolkat MrsScabtrees inlägg så som du har gjort, vilket kanske får mig att tro att du kanske reagerar lite kraftigt.

Men nu är det väl utrett och på det stora hela inget man behöver tjafsa om .
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

För mig gör det skillnad eftersom att jag känner mig påhoppad för en sak jag absolut inte kan förstå eller se logik i. Du frågade liksom inte precis "Kan inte du förklara varför du nämner N's bakgrund i detta sammanhanget", utan det var en halv A4 om hur dryg och översittaraktig jag är. Det gör mig sur, vad som dessutom gör mig sur är att du nu uppenbarligen känt av sk vibbar innan utan att ta upp det med mig mellan fyra ögon. Jag känner mig lite "backstabbed".
Du ger ju inte precis intryck av missnöje när man väl ses eller skriver privat, när du uppenbarligen har känt dig stött över något. Istället vräks det ut här hur jag dels har höjt min egen hund till skyarna, tryckt ner dig i skorna och varit en allmän "know-it-all"-för ingenting.

Då ser jag gärna hur resterande som kan se på det stora hela läser och reagerar, dom kan se objektivt på saken.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

En åsikt är ju alltid en åsikt det kan ingen ändra på :)
Så är det:)

Men jag har inte heller tolkat MrsScabtrees inlägg så som du har gjort, vilket kanske får mig att tro att du kanske reagerar lite kraftigt.
Ja alla är vi olika.

Men nu är det väl utrett och på det stora hela inget man behöver tjafsa om .
Precis, jag hyser inget som helst agg mot MrsS, absolut inte. Gillar henne väldigt mycket! (Det ska du veta L)
Ville bara reda ut detta då jag inte ville gå och störa mig på det i det tysta.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Precis, jag hyser inget som helst agg mot MrsS, absolut inte. Gillar henne väldigt mycket! (Det ska du veta L)
Ville bara reda ut detta då jag inte ville gå och störa mig på det i det tysta.

Som nämnt, det gör man inte bäst i en öppen tråd på buke utan privat mellan fyra ögon.

Det är vad jag anser om det hela .
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Som nämnt, det gör man inte bäst i en öppen tråd på buke utan privat mellan fyra ögon.

Det är vad jag anser om det hela .

Vilket jag också har erkänt att jag borde ha gjort vid en närmare eftertanke och har sagt till MrsS att vi kan ta det privat from nu(och bett moderatorn att rensa tråden), men trots det så forts. diskussionen här.

Jag kommer inte svara i tråden ngt mer om ämnet, utan ta det privat med MrsS.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

*Delvis knapp*
Hahaha vad "lustigt" att denna tråd väcktes till liv.:D
Shit vad barnslig jag var då, nu när jag läste igenom den.:angel:


Men, MT är inplanerat i höst, så vi får se hur Det kommer att gå.;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det nån här som skulle ha lust att hjälpa mig tolka poäng från en hunds korningsresulat? :) Jag är alltså helt obekant med detta...
Svar
9
· Visningar
1 944
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras Vill gärna höra era åsikter om dessa MHn! Det är en ras som jag är ny inom, en brukshundras. Tack på förhand! :) Hund 1: 1a.Kontakt...
Svar
14
· Visningar
1 252
Senast: Nenyah
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 941
Senast: shia
·
Hundavel & Ras Vad skulle ni säga om detta MH på en Vit Herde? Ok? Tvivelaktigt? Ett MH är ju verkligen inget absolut test på något vis egentligen...
2
Svar
27
· Visningar
3 302
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp