Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat
Jag har redan förklarat, men har all rätt i världen att förklara skillnaden ytterligare om det behövs. Att jag sedan skulle på något sätt ha skrutit om min hund inför dig förstår jag inte ens vad du fått ifrån. För det första har vi knappt talats vid sen jag fick henne, möjligen ett fåtal gånger på senaste tiden. För det andra har jag vid flertalet tillfällen både skrivit och skrattat gott åt hur "oschäfrig" hon sett ut brevid andra schäfrar (bland annat din) i negativ bemärkning (trots att jag tycker om henne) och även talat om henne i negativ bemärkning för att det är en ganska vek individ. Jag tycker även att jag skrivit sådant som skulle göra dig glad, men du hakar hela tiden upp dig på att jag nämner exteriörlinjerna istället.
Dom som känner mig vet hur besviken jag var då jag för fem år sedan började leta stor hund, att jag tyckte schäferaveln hade gått åt skogen och bestämde mig för en Beauceron istället. Jag hade ingen aning om att det fanns en uppdelning i rasen, och blev själaglad när jag såg motsatsen. Givetvis blir jag då riktigt glad och positivt överaskad när det dyker upp en hund med exteriörlinjer (från schloss mosbasch dessutom) som är både sund och vettig-givetvis vill jag få ut det i ljuset!! Att det stör dig är för mig fullkomligt absurt,det är nästan så jag tror att du skäms med tanke på din upprördhet? En väldigt märklig reaktion på något positivt.
Självklart har du all rätt i världen att skriva om vad du vill i din blogg, men jag säger bara att vilka 'vibbar' jag fått av att läsa den också när du tar upp det.
Har läst rätt mkt i det tysta här på forumet, och då har jag uppfattat några gånger att du höjt Grima upp till skyarna och jämfört henne med andra 'mindre bra' hundar typ, återigen-den uppfattningen Jag har fått.
Jag hakar inte upp mig på att du skriver om exteriörlinjer, men jag hakar upp mig på Hur du skriver om det. Det är nästan som att du nedvärderar dom hundarna/ägare till såna hundar och därför kan det misstolkas med Min egna hund, som är över förväntan(precis som du skriver/säger).
För när du skriver där det verkligen framgår att du menar gott om tex. min hund blir jag självklart väldigt glad, absolut!
Men ja, det är som sagt lite en 'översittar-fason-känsla' jag fått av det hela bara.
Nero är en hund som däremot påtalas ofta på forumet och i andra sammanhang också, han är liksom lite "bäst" och jag kan förstå att du tycker det-det är ju din hund. .
Påtalas som bästa hund, HAN!? Det tycker jag verkligen inte att jag gjort, vet ju vilket j-a liv det skulle bli då (inga namn nämnda
)
Däremot har jag gott skojjat om att han är min lilla 'skithund' och att han är 'bäst'-skrivet med glimten i ögat liksom, trodde faktiskt inte att det kunde misstolkas
Men jag föredrar helt klart Iko för att han har gett ett betydligt mer vaket intryck på mig än N överlag
Förstår det, kan ju också vara så att du själv har tränat med honom och lärt känna honom bättre än N, som för övrigt är väldigt 'mammig' av sig.
Du har själv sagt att N kan vara svårmotiverad, och jag själv upplever Iko som motsatsen vilket jag tycker om och uppskattar hos just den här rasen iom att jag själv har dragits med en envis tax och terrier i över 10 år. Jag förväntar mig en total motsats.
Det har jag sagt, för N kan vara svårmotiverad 'from time to time', men något jag jobbar stenhårt med, inget jag sopar under mattan.
Har ju också skrivit det här i tråden, att Nero inte riktigt har det jag vill ha, därför kommer flocken utökas nästa år med en hund som har det jag verkligen söker idea:
Det värsta är ändå att du inte har påtalat något om det här när vi har kunnat talats vid, tex i centrum eller på gräsmattan. Jag har åtminstone varit öppen med min åsikt hela tiden så det har varit fritt fram att diskutera irl. Varför säger du ingenting då?
Jag har inte sagt något innan, då jag inte läste igenom din blogg förens igår, så sällan jag är inne där
En stilla undran i en för tillfället mycket förvirrad hjärna.
Dito.
Men okey, nu vet jag hur det ligget till, no hard feelings Lina. Jag undrade bara och ville reda ut alla dessa frågetecken