Nero's MH, Film-bilder-resultat

Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Okej. Jag visste inte att det var så. Själv har jag svårt att se så mycket nytta med en hund som går ur handen. Det kan ju handla om minuter när det gäller att dirigera en hund till rätt område. Men jag har ju bara erfarenhet av styrda sök efter fågel (ingen människa som ligger och lider, dock en pippi) och väldigt ytligt om lavinhundar. Här är det ju väldigt viktigt att ha en hund som jobbar, men som också är styrbar.

Självklart. Å andra sidan har jag heller aldrig sagt att min hund inte är styrbar. Med henne tränar vi tvärtom, vi tränar att hon SKA gå ifrån mig, inte be om lov utan söka på egen hand. "Kunna själv" alltså.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Obs att jag inte har skrivit om dig eller din hund, utan att det kan bli värdelösa hundar om man inte får till lydnaden och det var ej riktat mot er som ekipage. Men jag kommer ju från retrievervärlden och där är det en oerhörd precision på lydnaden även över långa avstånd, en räddningshund kanske aldrig jobbar så långt bort och därmed blir kanske mer lättstyrd! (?) Jag blandar ju lite äpplen och päron eftersom att sök och sök inte behöver vara samma sak.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Jag förstod bara inte den direkta parallelen mellan mycket drifter och totalt ostyrbar. Självklart skall hunden ha lydnad, och en hund med enorm vilja och noll koll är såklart inte framgångsrik. Å andra sidan kan man jobba med lydnad, medan det är väldigt svårt att bygga upp arbetslust eller miljöbiten om den inte finns där. Suget ut mot figurant ska vara så stort att hunden går över eld och vatten, och vill man att den ska komma fram på halv flagg vill det till att den börjar med flaggan i topp.

En bra avknapp är önskvärt dock, och för att ta min egen hund som exempel så är det en typisk sak vi måste jobba med. Att hon tex kan ta det lugnt uppbunden medan jag kanske (hemska tanke) går iväg med en annan hund eller så.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Men jag kommer ju från retrievervärlden och där är det en oerhörd precision på lydnaden även över långa avstånd, en räddningshund kanske aldrig jobbar så långt bort och därmed blir kanske mer lättstyrd! (?) Jag blandar ju lite äpplen och päron eftersom att sök och sök inte behöver vara samma sak.

Jag kan inget om retriever, och är även ny inom räddningen, så jag kan egentligen inte svara. Inom räddningen händer det ju att du har hunden utom synhåll, och litar på att den jobbar själv. Den ska dock gå att styra så att du kan kommendera "in och jobba igen", eller "Sök ut längre" tex.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

dumpen reagerar han kraftigt på sticker längre än kopplets längd ,ragg över hela ryggen lika så där skäller osäkert på den. Springer o nosar i backen o försöker avdramatisera det genom det men lyckas inte o fortsätter skälla för hotet försvinner inte. Nikkis måste gå hela vägen fram o krafsa då kommer hunden fram något orolig men helt okej då. Vill fortfarande ha lite koll på den genom o hoppa o nosa på den vid första passagen.

.


Kollade oxå just det och tyckte att det var märkligt att hundens nyfikenhet bedömdes till en fyra som ju betyder "går fram när föraren gått halva vägen)
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Kollade oxå just det och tyckte att det var märkligt att hundens nyfikenhet bedömdes till en fyra som ju betyder "går fram när föraren gått halva vägen)

Men om du hade lyssnat på vad beskrivaren sa om Varje moment i slutet av filmen under utvärderingen hade du ju fått svar på din fråga!
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Men det är ju precis där jag tycker tvärtom. Sen ska jag påpeka än en gång att jag har väldigt starka åsikter om andra sidan schäferaveln, jag tycker lika illa om den som bulldogg aveln-Nero är inte berörd i det sammanhanget. Sen är ju inte du den enda som läser min blogg, min syster och min mamma mfl läser den också
och dom vill gärna lära sig skillnaden varav jag påpekar. Jag har INTE påpekat det minst lika många gånger. Jag tycker det är så överkänsligt. Hade jag varit du hade jag tänkt precis tvärtom-varit skitglad för att jag hade ett exemplar av "vänstervarvarna" som är både snygg och faktiskt trevlig och sund ffa. Nero är faktiskt den enda med exteriörlinjer som jag träffat och gillat. Det är ju mina erfarenheter, och det är bara dom jag kan tala utifrån. Det är ju inte riktat mot någon persons hund, utan mot aveln i största allmänhet.

Jag vet att du (säkert) inte menar ngt illa med det du skriver. Jag har också väldigt starka åsikter om den sidan av aveln, ingen jag förnekar.
Dock kan jag tycka att det blir ett jäkla tjat om bruks vs utsl. linjerade schäferhundar. Du kan ju ist. för upprepa dig flera gånger i din blogg, förklara direkt skillnaden för din släkt mellan dessa.
För ärligt talat, "vänstervarvare/utsl. schäfer" kan för en lekman betyda att den hunden Är en UtställningsHund, och hur missanvisande blir inte det då?
Nu är det så att Nero har utsl. linjer ja, han har ställts ut 4 gånger i sitt liv för skojs skull, men det är inte det han används till, han används inom brukset = brukshund, sen är linjerna skit i samma för han är fortfarande en Schäfer som jag tränar(såsmåningom också tävlar) i bruks med.

Jag är skitnöjd över min hund, han inte alls det jag trodde att han skulle bli-och det tackar jag gud för!:love::bow:

Men jag har fått den känslan/vibben från dig, sedan du fick Grima "den superba 'Bruks schäfern'" att det är Det eller inget, som gäller.
Tycker att du liksom satt dig på lite för höga hästar på den fronten och därmed kan dina uttalanden låta jäkligt dryga faktiskt, sen om det är med flit eller inte vet jag ej. Men det är hur som helst den känslan jag fått av dig, därav min reaktion nu.

Samma sak med Iko, på något sätt verkar det som att du gillar honom mer just för att han har mer bruks linjer i sig än vad N har, och därför blir han automatiskt bättre, när han i själva verket är mkt bengare än vad Nero är...
Men visst, det kan ju vara så att du faktiskt gillar honom mer för den han är, än det han har I sig...(?)
Men som sagt, det är iaf. den uppfattningen och känslan jag fått.
 
Senast ändrad:
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Jag har redan förklarat, men har all rätt i världen att förklara skillnaden ytterligare om det behövs. Att jag sedan skulle på något sätt ha skrutit om min hund inför dig förstår jag inte ens vad du fått ifrån. För det första har vi knappt talats vid sen jag fick henne, möjligen ett fåtal gånger på senaste tiden. För det andra har jag vid flertalet tillfällen både skrivit och skrattat gott åt hur "oschäfrig" hon sett ut brevid andra schäfrar (bland annat din) i negativ bemärkning (trots att jag tycker om henne) och även talat om henne i negativ bemärkning för att det är en ganska vek individ. Jag tycker även att jag skrivit sådant som skulle göra dig glad, men du hakar hela tiden upp dig på att jag nämner exteriörlinjerna istället.

Dom som känner mig vet hur besviken jag var då jag för fem år sedan började leta stor hund, att jag tyckte schäferaveln hade gått åt skogen och bestämde mig för en Beauceron istället. Jag hade ingen aning om att det fanns en uppdelning i rasen, och blev själaglad när jag såg motsatsen. Givetvis blir jag då riktigt glad och positivt överaskad när det dyker upp en hund med exteriörlinjer (från schloss mosbasch dessutom) som är både sund och vettig-givetvis vill jag få ut det i ljuset!! Att det stör dig är för mig fullkomligt absurt,det är nästan så jag tror att du skäms med tanke på din upprördhet? En väldigt märklig reaktion på något positivt.

Nero är en hund som däremot påtalas ofta på forumet och i andra sammanhang också, han är liksom lite "bäst" och jag kan förstå att du tycker det-det är ju din hund. Men jag föredrar helt klart Iko för att han har gett ett betydligt mer vaket intryck på mig än N överlag.
Du har själv sagt att N kan vara svårmotiverad, och jag själv upplever Iko som motsatsen vilket jag tycker om och uppskattar hos just den här rasen iom att jag själv har dragits med en envis tax och terrier i över 10 år. Jag förväntar mig en total motsats.

Det värsta är ändå att du inte har påtalat något om det här när vi har kunnat talats vid, tex i centrum eller på gräsmattan. Jag har åtminstone varit öppen med min åsikt hela tiden så det har varit fritt fram att diskutera irl. Varför säger du ingenting då?

En stilla undran i en för tillfället mycket förvirrad hjärna.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Ska ta ett ganska klockrent exempel när jag ändå är igång.

Jag har i jag vet inte hur många år sökt efter arbetande exemplar i "min " ras, nämligen westien-(som det f.ö enbart förekommer exteriöravel på i dagsläget). Tack vare Gilly här på forumet fick jag tillslut kontakt med en uppfödare som har den enda westien i Sverige som har godkänt på grythundsprov, och med strålande resultat! Hon ställer även ut sin , men medger att hon oftast gör det i jakthundsklasserna för att hon är så stolt att visa upp sin hund där med tanke på rasens taskiga förutsättningar i dagsläget. Jag hade som ägare till en sådan hund också varit så jäkla glad-inte hade jag hakat upp mig om någon kom fram och sa "vad kul med en sån trevlig hund med tanke på hur aveln ser ut idag!". Jag hade snarare känt tvärtom och försökt lyfta fram min hund i ljuset för att liksom visa: "Se, det går att ha en snygg hund med en vettig skalle" trots större delen av hur dessa hundar från dom linjerna ser ut. Att hymla med det och låtsas att ens hund är något annat går inte ihop för mig.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Jag har redan förklarat, men har all rätt i världen att förklara skillnaden ytterligare om det behövs. Att jag sedan skulle på något sätt ha skrutit om min hund inför dig förstår jag inte ens vad du fått ifrån. För det första har vi knappt talats vid sen jag fick henne, möjligen ett fåtal gånger på senaste tiden. För det andra har jag vid flertalet tillfällen både skrivit och skrattat gott åt hur "oschäfrig" hon sett ut brevid andra schäfrar (bland annat din) i negativ bemärkning (trots att jag tycker om henne) och även talat om henne i negativ bemärkning för att det är en ganska vek individ. Jag tycker även att jag skrivit sådant som skulle göra dig glad, men du hakar hela tiden upp dig på att jag nämner exteriörlinjerna istället.

Dom som känner mig vet hur besviken jag var då jag för fem år sedan började leta stor hund, att jag tyckte schäferaveln hade gått åt skogen och bestämde mig för en Beauceron istället. Jag hade ingen aning om att det fanns en uppdelning i rasen, och blev själaglad när jag såg motsatsen. Givetvis blir jag då riktigt glad och positivt överaskad när det dyker upp en hund med exteriörlinjer (från schloss mosbasch dessutom) som är både sund och vettig-givetvis vill jag få ut det i ljuset!! Att det stör dig är för mig fullkomligt absurt,det är nästan så jag tror att du skäms med tanke på din upprördhet? En väldigt märklig reaktion på något positivt.
Självklart har du all rätt i världen att skriva om vad du vill i din blogg, men jag säger bara att vilka 'vibbar' jag fått av att läsa den också när du tar upp det.

Har läst rätt mkt i det tysta här på forumet, och då har jag uppfattat några gånger att du höjt Grima upp till skyarna och jämfört henne med andra 'mindre bra' hundar typ, återigen-den uppfattningen Jag har fått.

Jag hakar inte upp mig på att du skriver om exteriörlinjer, men jag hakar upp mig på Hur du skriver om det. Det är nästan som att du nedvärderar dom hundarna/ägare till såna hundar och därför kan det misstolkas med Min egna hund, som är över förväntan(precis som du skriver/säger).
För när du skriver där det verkligen framgår att du menar gott om tex. min hund blir jag självklart väldigt glad, absolut!:laugh::bow:

Men ja, det är som sagt lite en 'översittar-fason-känsla' jag fått av det hela bara.



Nero är en hund som däremot påtalas ofta på forumet och i andra sammanhang också, han är liksom lite "bäst" och jag kan förstå att du tycker det-det är ju din hund. .
Påtalas som bästa hund, HAN!? Det tycker jag verkligen inte att jag gjort, vet ju vilket j-a liv det skulle bli då (inga namn nämnda:angel: )
Däremot har jag gott skojjat om att han är min lilla 'skithund' och att han är 'bäst'-skrivet med glimten i ögat liksom, trodde faktiskt inte att det kunde misstolkas:crazy:


Men jag föredrar helt klart Iko för att han har gett ett betydligt mer vaket intryck på mig än N överlag
Förstår det, kan ju också vara så att du själv har tränat med honom och lärt känna honom bättre än N, som för övrigt är väldigt 'mammig' av sig.

Du har själv sagt att N kan vara svårmotiverad, och jag själv upplever Iko som motsatsen vilket jag tycker om och uppskattar hos just den här rasen iom att jag själv har dragits med en envis tax och terrier i över 10 år. Jag förväntar mig en total motsats.
Det har jag sagt, för N kan vara svårmotiverad 'from time to time', men något jag jobbar stenhårt med, inget jag sopar under mattan.
Har ju också skrivit det här i tråden, att Nero inte riktigt har det jag vill ha, därför kommer flocken utökas nästa år med en hund som har det jag verkligen söker idea:

Det värsta är ändå att du inte har påtalat något om det här när vi har kunnat talats vid, tex i centrum eller på gräsmattan. Jag har åtminstone varit öppen med min åsikt hela tiden så det har varit fritt fram att diskutera irl. Varför säger du ingenting då?
Jag har inte sagt något innan, då jag inte läste igenom din blogg förens igår, så sällan jag är inne där:o


En stilla undran i en för tillfället mycket förvirrad hjärna.
Dito.

Men okey, nu vet jag hur det ligget till, no hard feelings Lina. Jag undrade bara och ville reda ut alla dessa frågetecken;)
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

En hund med mycket drifter/motor (eller vad man nu vill kalla det för) går mycket lättare ur hand. Det blir mycket mer hund att kontrollera och att hålla tillbaka. Gör man misstaget att dra på gasen för mycket så kan det bli omöjligt att backa tillbaka igen. Jag har gjort det misstaget själv. Då har du en hund som är totalt värdelös. Hurra den kan jobba hur mycket som helst och ta hur mycket egna initiativ som helst, men är å andra sidan helt omöjlig att få att arbeta till styrda områden och därmed ingenting alls att ha.

Jag tycker heller inte att det enda som finns är inga drifter alls, utan det finns hundar som är mer lagom också. Att inte vara exremt driftstark betyder ju inte att man är värdelös, utan det finns mellansteg också. Mer "lagoma" hundar.

En sådan mer lagom hund (kan) bli(r) lättare att få lydnad över och därmed kan man ha mycket mer nytta av en sådan hund. Det betyder inte att hunden är en trött leksakshund bara för att den inte är det häftigaste som finns.

Min kompis hade en hund som gick och blev någon slags tjänstehund. Antar att det var narkotika eller minsök eller nått sånt eftersom att han är/var en Labrador. För henne var han ju totalt värdelös eftersom att hon inte klarade av honom och kunde göra något av honom. Efter det fick hon en glad och arbetsvillig Labrador som hon fick mycket glädje av inom hundsport :)
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Har läst rätt mkt i det tysta här på forumet, och då har jag uppfattat några gånger att du höjt Grima upp till skyarna och jämfört henne med andra 'mindre bra' hundar typ, återigen-den uppfattningen Jag har fått.
Vart då tex? Grima är nämligen inte nämnd speciellt många gånger här på buke.

Jag hakar inte upp mig på att du skriver om exteriörlinjer, men jag hakar upp mig på Hur du skriver om det. Det är nästan som att du nedvärderar dom hundarna/ägare till såna hundar och därför kan det misstolkas med Min egna hund, som är över förväntan(precis som du skriver/säger).
För när du skriver där det verkligen framgår att du menar gott om tex. min hund blir jag självklart väldigt glad, absolut!:laugh::bow:
Fast det där köper inte jag-alls. Jag har för övrigt bara nämnt Nero en gång i min blogg, citerat:
..N och hennes jätteschäferhane Nero. Vilken skillnad det var på dom! Nero är efter utställningslinjer (men riktigt fin, jag gillar ju inte vänstervarvare annars haha) och dom brukar ju vara större och fyrkantigare. Grima såg ut som en terv brevid.
Jag förstår verkligen inte vad som är nedvärderande mot din hund i det här sammanhanget?

Fiddeli är nämnd en gång precis som alla andra hundar som var med i tripphult, och det är just den bloggen jag nämnt skillnaden för att det är lätt att se när två individer ur samma ras men olika linjer finns brevid varandra. Det är alltså två gånger. Jag kan verkligen inte se problemet.

Jag har inte sagt något innan, då jag inte läste igenom din blogg förens igår, så sällan jag är inne där:o
Fast du säger emot dig själv, varför skulle du annars dra upp Iko och min sk favorisering av honom i sammanhanget? Och vad spelar det för roll att du läste bloggen igår? Du bor ju inte precis långt ifrån och det är inte sällan vi träffas i centrum. Att slå en signal är ju inte precis svårt heller.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Vart då tex? Grima är nämligen inte nämnd speciellt många gånger här på buke.
Nu kan inte jag alla dina inlägg i huvudet, tyvärr.

Fast det där köper inte jag-alls. Jag har för övrigt bara nämnt Nero en gång i min blogg, citerat:
Jag förstår verkligen inte vad som är nedvärderande mot din hund i det här sammanhanget?
Fast nu har du nog missförstått mig lite, delvis menar jag Nero men också de allmänna gånger du skriver om 'vänstervarvare'(nu tänker inte jag på din blogg utan forumet), så har det känts himla nedvärderande vissa gånger, spc de gånger du jämför med bruksavlade hundar/Grima.

Fiddeli är nämnd en gång precis som alla andra hundar som var med i tripphult, och det är just den bloggen jag nämnt skillnaden för att det är lätt att se när två individer ur samma ras men olika linjer finns brevid varandra. Det är alltså två gånger. Jag kan verkligen inte se problemet.
Det är inget problem(för mig) annat än att jag undrat och stört mig lite på det, för det är inte bara i bloggen du dragit upp om just Min hund att han är 'vänstervarvare', jag vill minnas att du skrivit det i bla. schäferbild tråden också för ett tag sedan(? kanske blandat ihop det med ngn tråd nu-mitt guldfisk minne du vet), av någon anledning.
Så fort Nero nämns av mig (helst med bild) så ploppar det upp förr eller senare "'Vänstervarvare', men fin för det", typ.

Ang. Fiddeli så var det lite lustigt med det du skriver nu, för du hade skrivit "E med utsl. schäfern Fiddeli och jaktgolden..." och resten hade "schäfer". På Fiddeli hade du väl ngn huvudbild på bara, vilket man knappast kan se skillnad på om det är en bruks eller utsl. avlad hund, för det finns bruksavlade schäfrar med hennes färger också, och så fy skam är hon ju inte rent exteriört heller...(?) Alltså-man ser inte hennes egenskaper genom bara en (huvud)bild.
Samt att det inte stod mer än så om den hunden, att man liksom 'behöver' veta vilka linjer hon är efter.

Fast du säger emot dig själv, varför skulle du annars dra upp Iko och min sk favorisering av honom i sammanhanget? Och vad spelar det för roll att du läste bloggen igår? Du bor ju inte precis långt ifrån och det är inte sällan vi träffas i centrum. Att slå en signal är ju inte precis svårt heller.
Jag säger inte emot mig själv någonstans:confused: Jag tog en jämförelse med Iko, Iko vs Nero, att Jag har uppfattat det som att du föredrar Iko pga hans stam(men som jag skrivit, kan ju enbart vara så att jag 'känt fel'). Inte för att jag bryr mig om vilken av mina hundar du gillar mest, men det var bara en jämförelse.

Ang. bloggen så läste jag den som sagt igår, därför kunde det vara lite svårt för mig att fråga dig om det när vi sågs för några dagar sedan hos mig, och i Centrum har jag inte träffat på dig nu inom dom närmaste dagarna. Men visst kunde jag slå dig en pling och fråga, men så långt tänkte inte jag:o

Vi kan forts. detta vi PM/MSN ist, min tråd börjar bli lite väl OT nu:p
 
Senast ändrad:
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Äsch, senast i lördags kom det fram en kille till mig och hunden och frågade hur gammal han var
"8 år"
Killen blev lite tyst och sa med ogillande i röst "Han ser lite unghundig ut" och gick därifrån utan att säga mer....

Det var bara att rycka på axlarna och skratta åt det.
Jag får titt som tätt höra hur ful Brutus är, för att han inte väger 60 kilo och har huvud som en badboll.
Vem orkar bry sig? Jag valde honom, om sen hans utseende och egenskaper inte faller andra i smaken så är det ju deras problem.

Du var ju knappast okunnig över uppdelningen bruks vs vänstervarvschäfer när du köpte hunden, så jag förstår itne att du är förvånad över att det diskuteras?

Det innebär inte att folk behöver ogilla din hund som individ eller vill såra dig.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Måste bara poängtera att jag inte menar ATT hunden blir svårstyrd, bara att risken är större.

Det var så min första komentar skulle ha fallit.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Du var ju knappast okunnig över uppdelningen bruks vs vänstervarvschäfer när du köpte hunden, så jag förstår itne att du är förvånad över att det diskuteras?

Men varför ta upp det(påpeka) när det Inte diskuteras?
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Äsch, senast i lördags kom det fram en kille till mig och hunden och frågade hur gammal han var
"8 år"
Killen blev lite tyst och sa med ogillande i röst "Han ser lite unghundig ut" och gick därifrån utan att säga mer....

Det var bara att rycka på axlarna och skratta åt det.
Jag får titt som tätt höra hur ful Brutus är, för att han inte väger 60 kilo och har huvud som en badboll.
Vem orkar bry sig? Jag valde honom, om sen hans utseende och egenskaper inte faller andra i smaken så är det ju deras problem.

Du var ju knappast okunnig över uppdelningen bruks vs vänstervarvschäfer när du köpte hunden, så jag förstår itne att du är förvånad över att det diskuteras?

Det innebär inte att folk behöver ogilla din hund som individ eller vill såra dig.

Men precis, jag kan för mitt liv inte förstå mindrevärdeskomplexet här. Hur många gånger har inte folk skrattat åt mig och gett mig en "lilla gumman" blick när jag sagt att Grimsan är renrasig schäfer, det är mycket sällan folk tror mig. Jag bryr mig inte, hon är min hund och jag tycker om henne oavsett vad hon är. Hur länge blev jag inte tagen för att vara oseriös för att jag "bara" hade småhundar?
Jag tycker att det är konstigt att någon kan bli stött över meningen "han är fin och trevlig för att vara av exteriörlinjer". Hade det varit min hund hade jag blivit glad-eftersom att det är så pass ovanligt.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Nu kan inte jag alla dina inlägg i huvudet, tyvärr.
Något exempel ska väl gå att fixa fram?


Fast nu har du nog missförstått mig lite, delvis menar jag Nero men också de allmänna gånger du skriver om 'vänstervarvare'(nu tänker inte jag på din blogg utan forumet), så har det känts himla nedvärderande vissa gånger, spc de gånger du jämför med bruksavlade hundar/Grima.
Fast det berör ju fortfarande inte just din hund, så jag förstår fortfarande inte ditt problem. Jag har vid flera tillfällen uttryckt min avsky för exteriöravel för jag tycker inte att det är schysst mot djuren-ja? Det är sådan dubbelmoral i det här. Du är nämligen själv fri att uttrycka dig illa om avel du inte samtycker med, tex blandraser eller engelska bulldogs/shar peier etc. Du har med andra ord all rätt att haspla ur dig diverse kommentarer om ditten och datten, men jag får inte generalisera om schäferaveln och berömma din hund för att han är ett gott exemplar? Jag kan verkligen inte se logiken.


Det är inget problem(för mig) annat än att jag undrat och stört mig lite på det, för det är inte bara i bloggen du dragit upp om just Min hund att han är 'vänstervarvare', jag vill minnas att du skrivit det i bla. schäferbild tråden också för ett tag sedan(? kanske blandat ihop det med ngn tråd nu-mitt guldfisk minne du vet), av någon anledning.
Så fort Nero nämns av mig (helst med bild) så ploppar det upp förr eller senare "'Vänstervarvare', men fin för det", typ.
Och du skäms över det, vilket verkligen är tråkigt. En annan hade tagit åt sig det som något positivt.

Samt att det inte stod mer än så om den hunden, att man liksom 'behöver' veta vilka linjer hon är efter.
Fast dom hade sett fler bilder sen innan, så det var mest så dom skulle förstå "aha det var den hunden". Vad vi diskuterat innan jag lagt upp bloggen vet ju inte du, och det är ju i huvudsak familjen som läser bloggen. Och det står ju knappast något ont om hunden i fråga? Det är en bild på den liksom på alla andra hundar som en presentation. Namn+ras, och ja, jag skrev utst innan hennes ..So what? Det är uppenbarligen bara du som känner dig stött över det.

Jag upplever att du slåss med näbbar och klor för att försvara en hund (din) mot något som inte finns att försvara sig för. Jag har faktiskt aldrig stött på en människa som försvarat sig när denne fått beröm eller lovord fram till nu. Det är ett skitskumt fenomen.


Jag säger inte emot mig själv någonstans:confused: Jag tog en jämförelse med Iko, Iko vs Nero, att Jag har uppfattat det som att du föredrar Iko pga hans stam(men som jag skrivit, kan ju enbart vara så att jag 'känt fel'). Inte för att jag bryr mig om vilken av mina hundar du gillar mest, men det var bara en jämförelse.
Jag kan inte Ikos stam?

Men visst kunde jag slå dig en pling och fråga, men så långt tänkte inte jag:o

Visst.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Suck, vad detta har utvecklats till, var ju inte alls meningen. Trodde inte tt du skulle reagera så här starkt.
Aja, jag svarar lite kort nu, orkar inte disk. detta ngt mer, så viktigt är det inte-ville bara höra med dig om det var så att mina vibbar stämde eller inte.


Något exempel ska väl gå att fixa fram?
Jag får väl ta och leta upp det då när jag ids. Inte direkt prio nr1 hos mig.

Och du skäms över det, vilket verkligen är tråkigt. En annan hade tagit åt sig det som något positivt.
Detta visar ju bara hur grovt du missförstått mig, och går till sånt försvar. Jag skäms inte alls över Nero, ingen av mina hundar rättare sagt. Jag skrev ju att jag självklart tar åt mig av det positiva, men ville ha en förklaring till varför du känner ett sånt behov av att understryka min (och andras) hunds linjer.

Det är uppenbarligen bara du som känner dig stött över det.
Nej, men bara jag som ifrågasätter.

Jag upplever att du slåss med näbbar och klor för att försvara en hund (din) mot något som inte finns att försvara sig för. Jag har faktiskt aldrig stött på en människa som försvarat sig när denne fått beröm eller lovord fram till nu. Det är ett skitskumt fenomen.
Jag slåss med varken näbbar eller klor,finns ingen anledning till det, nu tycker jag att du börjar överdriva för du har uppenbarligen missuppfattat mig totalt.

Jag kan inte Ikos stam?

Det kan du visst, du har stamforskat minst två gånger då du frågat mig om hans kennelnamn, hans morfar var ju inte helt dum i pallret sa du;)

Återigen, vi kan ta detta via PM/MSN om du känner att du vill reda ut detta, min tråd är väldigt OT nu.

Over and out.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det nån här som skulle ha lust att hjälpa mig tolka poäng från en hunds korningsresulat? :) Jag är alltså helt obekant med detta...
Svar
9
· Visningar
1 944
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras Vill gärna höra era åsikter om dessa MHn! Det är en ras som jag är ny inom, en brukshundras. Tack på förhand! :) Hund 1: 1a.Kontakt...
Svar
14
· Visningar
1 252
Senast: Nenyah
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 941
Senast: shia
·
Hundavel & Ras Vad skulle ni säga om detta MH på en Vit Herde? Ok? Tvivelaktigt? Ett MH är ju verkligen inget absolut test på något vis egentligen...
2
Svar
27
· Visningar
3 302
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp