VARNING Starka scener!

Sv: VARNING Starka scener!

måste finnas nått som man kan göra!! De är ju så hemskt. man vill ju så gärna hjälpa dom stackars oskyldiga djuren
 
Sv: VARNING Starka scener!

Båda används ju till att springa så fort det bara går under en viss del av sina liv.

Alltså, jag är inte emot något utav dem, för det filmerna i denna tråden visar är ren skrämselpropaganda. Det finns massor med greyhounds som har det bra medans de tävlar och även efteråt. De hundar som inte håller avlivas, precis som travhästar avlivas när de är skadade...eller inte passar som ridhästar.

Jaha så menade du. :idea:
Trodde du menade att hundarna i filmerna och travhästar i Sverige var lika. :rofl:
 
Sv: VARNING Starka scener!

Ja PETA är ju seriöst :confused:

det är ju ett stort skämt. Ingrid Newkirk, grundare av PETA, är rent ut sagt pinsam. Att stå bakom kampanjer där man jämställer människans verk mot kycklingar med nazisternas förtryck och massmord mot judarna under andra världskriget. är ju helt absurt.

Jamen... :confused: Grundaren har såklart fel men för den sakens skulle kan man inte bortse från allt dom gör för djuren.
:bow: till dom och alla andra som kämpar.
 
Sv: VARNING Starka scener!

Fy fan vilka hemska filmer.
Grät floder när jag såg dem, var tvungen att väcka valpis och ge honom en bamsekram.
Kan verkligen inte förstå att man kan vara så grym,:cry: helt ofattbart vad vissa människor är avskyvärda egentligen.:mad:
 
Sv: VARNING Starka scener!

Kan nån beskriva lite vad det var i filmerna? Jag vågar nämligen inte titta... klarar inte av att se sånt men vill veta vad det handlade om... Jag är fortfarande helt förstörd efter att jag råkade se en dokumentär om den grymma pälshandeln från asien, där de flådde hundar levande :cry: :cry: :crazy: :mad: :eek: Jag förstår inte att det finns så enormt grymma människor..
 
Sv: VARNING Starka scener!

En film så är det Amrikanska soldater som kastar sten ? på en hund som bara kan gå på frambenen. Den skriker när de kastar på den, sen springer den därifrån på frambenen, och soldaterna står å skrattar
 
Sv: VARNING Starka scener!

Precis som Jolanta skriver, är den ena filme om ett par amerikanska soldater (Irak tror jag) som kastar sten på en hund som knappt kan gå, den kan inte stödja på sina bakben. Dom tycker det är svinkul att kasta sten på den, och hunden skriker och då skrattar dom!
Sista gången hunden skriker, riktigt skär det i hjärtat på mig. Hur fan kan man göra så mot en hund som inte ens kan försvara sig!

Sen är det en film med vanvårdade/misshandlade/övergivna hundar. Bilder på magra hundar fastbundna, hundar med stora sår, och liknande.

Ungefär sådana grejer är det i filmerna :cry:
 
Sv: VARNING Starka scener!

En vän skickade denna filmen till mig;
http://www.youtube.com/watch?v=WTlBbBSYd8U

I början ser det nägorlunda ut, tycker att hon i blått rycker lite väl mkt i sin hund när hon går därborta på avstånd, men det är svårt att se när hon är så långt ifrån kameran, men när man tittar vidare, när hon i blått ger sin hund en boll i ett snöre (vid ca 2.29 min), så undrar jag vad fan hon håller på med?

Först får hunden bollen, släpper den, och sen sätter hon kedjan längst upp på halsen, och drar i hunden helt omotiverat?! Jag fattar inte VARFÖR hon rycker i den så? Det enda möjliga felet jag såg, var att den hoppade upp och ville ta bollen, men för det behövs väl inte en sån utdragen bestraffning?
 
Sv: VARNING Starka scener!

Världen är så fruktansvärd!

Hur kommer det sig att man står ut med att vara en människa när andra beter sig så där??

Varför spelar vi GUD??

Totalt fruktansvärt :cry:
 
Sv: VARNING Starka scener!

Jo jag tycker grundarens ideologi spelar stor roll om jag ska skänka pengar till nåt.

Sen givetvis utsätts djuren för extremt djurplågeri o det är bra att dom försöker göra nåt åt det, men o jämnföra det med Judeutrotningen är ju helt befängt.

Detta tycker jag är så onödigt uttalande!


På vilket sätt har människan större livsvärde än ett djur??

Vi är ju alla skapta för att leva på jorden, vi är ju inte skapta för att bestämma eg!

Alla lever i symbios med varandra.

Jag kan inte anse att vi har en större orsak att leva än djuren på jorden.

Det skall aldrig vara acceptabelt med våld, men det allra värsta tycker jag är när vi överför VÅRT våld till djuren och spelar GUD
 
Sv: VARNING Starka scener!

Jag måste väl få tycka att jag att vi människor är mer värda än ett djur. Annars skulle jag då må jäkligt dåligt av o käka kött. Eller slå ihjäl hundratals med råttor som sen ska gå till ormmat. Men alla djur o människor ska respekteras som en levande varelse. Ska man avliva ett djur ska det göra fortast möjligt o så lite stress som bara går.
 
Sv: VARNING Starka scener!

Detta tycker jag är så onödigt uttalande!


På vilket sätt har människan större livsvärde än ett djur??

Vi är ju alla skapta för att leva på jorden, vi är ju inte skapta för att bestämma eg!

Alla lever i symbios med varandra.

Jag kan inte anse att vi har en större orsak att leva än djuren på jorden.

Det skall aldrig vara acceptabelt med våld, men det allra värsta tycker jag är när vi överför VÅRT våld till djuren och spelar GUD

Nu kom psykologen fram i mig ;)
Människan också ett djur vilket man inte får glömma. Människan har med stor sannolikhet inte ett större universiellt värde än något annat djur och större anledning att vara här, ingenting kan utesluta det andra för att det går runt i en cirkel, men den attityden har med överlevnadsinstinkt och göra och inte elakhet (utöver dom som faktiskt plågar djur, men nu utgår jag från människor och inte avskum). Jag känner som du att djur står lika högt i värde som en människa. MEN! När det kommer till kritan och man en dag skulle få välja att rädda en människa eller ett djur..Vad gör man? Man sätter högre värde på sin artfrände och räddar denne.
 
Sv: VARNING Starka scener!

Jag måste väl få tycka att jag att vi människor är mer värda än ett djur. Annars skulle jag då må jäkligt dåligt av o käka kött. Eller slå ihjäl hundratals med råttor som sen ska gå till ormmat. Men alla djur o människor ska respekteras som en levande varelse. Ska man avliva ett djur ska det göra fortast möjligt o så lite stress som bara går.

Nu pratar jag om livsvärde. Nej jag anser inte att människan på jorden har större livsvärde än en annan art.

Att vi sedan äter kött hör inte hit.

Jag anser inte att människan har den rätten att plåga djur för att vissa ser sig stå över andra arter.

Förstår du vad jag eg menar??

Bara för att vi kan tänka, bygga hus, flygplan, vapen etc så anser jag inte oss mer värda att leva här på jorden än någon annan och på det sättet ha rätt att utrota och plåga.

Vi är säkert mer värda för oss själva, men för ett djur så är det ju säkert tvärtom. Även om det nu fungerar så i världen som det gör eftersom människan nu är den vi är så hade vi alltid valt en människa framför ett djur, men å andra sidan så hade ju tex en hund valt en hund framför en människa.

För oss själva är det säkert så som du skriver, men rent världsligt så skall det inte vara så
 
Sv: VARNING Starka scener!

Nu kom psykologen fram i mig ;)
Människan också ett djur vilket man inte får glömma. Människan har med stor sannolikhet inte ett större universiellt värde än något annat djur och större anledning att vara här, ingenting kan utesluta det andra för att det går runt i en cirkel, men den attityden har med överlevnadsinstinkt och göra och inte elakhet (utöver dom som faktiskt plågar djur, men nu utgår jag från människor och inte avskum). Jag känner som du att djur står lika högt i värde som en människa. MEN! När det kommer till kritan och man en dag skulle få välja att rädda en människa eller ett djur..Vad gör man? Man sätter högre värde på sin artfrände och räddar denne.

Jag håller med dig.

Men om man nu bortser från att en människa inte är i nöd så är det ju precis lika hemskt med detta djurplågeri som all annan tortyr eller utrotning som finns oss människor mellan.

Även om jag tycker det svider mer i hjärtat när vi människor plågar djur eftersom de är betydligt mer oskyldiga än vad vi är
 
Sv: VARNING Starka scener!

Får bara hoppas att det bildas en opinion mot dessa avarter.OCH att dessa länder får hjälp till utveckling.Först då kan vi hoppas och begära och tro på en förändring i deras attityd av djur/barn/kvinnor/handikappade/mm,mm,mm:idea: :cry: :cry:
Undrar om jag kan somna nu:confused: :confused: Skall ta och ge gammelhunden och lillkatten en bamsekram och lägga dem bägge under täcket en stund.
 
Sv: VARNING Starka scener!

Jag håller med dig.

Men om man nu bortser från att en människa inte är i nöd så är det ju precis lika hemskt med detta djurplågeri som all annan tortyr eller utrotning som finns oss människor mellan.

Även om jag tycker det svider mer i hjärtat när vi människor plågar djur eftersom de är betydligt mer oskyldiga än vad vi är

Absolut! Jag personligen ser väldigt lika på tortyr/plågeri av djur som med små barn. Inte nödvändigtvis ur deras synvinkel, utan mer vad för typ av offer förövaren väljer. Vilket ju är varelser som inte har förmåga att försvara sig . Rent förjävligt är det och det får mig som människa att skämmas över vad jag är!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
25 890
Senast: Raja
·
Hästmänniskan I maj la jag upp en film på min fb sida, http://www.youtube.com/watch?v=en_90D5TOKA som Epona hade gjort. Det visar en reiningryttare på...
2
Svar
23
· Visningar
3 759
Senast: Mineur
·
Övr. Hund I söndags den 14/9 åkte vi till Arvika BK för att göra MH på lillskiten. En resa på ca 75 mil ToR. Resan gick väldigt bra, även om vi...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
15 569
Senast: Nikkis
·
I
Övr. Hund För cirka fem månader sedan berättade en praktikant för mig om något som heter Off The Chain som har med kamphundar att göra. Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 874
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp