F
Figaaro
Sv: VARNING Starka scener!
Jag vågar inte se fimlerna
Jag vågar inte se fimlerna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Båda används ju till att springa så fort det bara går under en viss del av sina liv.
Alltså, jag är inte emot något utav dem, för det filmerna i denna tråden visar är ren skrämselpropaganda. Det finns massor med greyhounds som har det bra medans de tävlar och även efteråt. De hundar som inte håller avlivas, precis som travhästar avlivas när de är skadade...eller inte passar som ridhästar.
Ja PETA är ju seriöst
det är ju ett stort skämt. Ingrid Newkirk, grundare av PETA, är rent ut sagt pinsam. Att stå bakom kampanjer där man jämställer människans verk mot kycklingar med nazisternas förtryck och massmord mot judarna under andra världskriget. är ju helt absurt.
Jo jag tycker grundarens ideologi spelar stor roll om jag ska skänka pengar till nåt.
Sen givetvis utsätts djuren för extremt djurplågeri o det är bra att dom försöker göra nåt åt det, men o jämnföra det med Judeutrotningen är ju helt befängt.
Detta tycker jag är så onödigt uttalande!
På vilket sätt har människan större livsvärde än ett djur??
Vi är ju alla skapta för att leva på jorden, vi är ju inte skapta för att bestämma eg!
Alla lever i symbios med varandra.
Jag kan inte anse att vi har en större orsak att leva än djuren på jorden.
Det skall aldrig vara acceptabelt med våld, men det allra värsta tycker jag är när vi överför VÅRT våld till djuren och spelar GUD
Jag måste väl få tycka att jag att vi människor är mer värda än ett djur. Annars skulle jag då må jäkligt dåligt av o käka kött. Eller slå ihjäl hundratals med råttor som sen ska gå till ormmat. Men alla djur o människor ska respekteras som en levande varelse. Ska man avliva ett djur ska det göra fortast möjligt o så lite stress som bara går.
Nu kom psykologen fram i mig
Människan också ett djur vilket man inte får glömma. Människan har med stor sannolikhet inte ett större universiellt värde än något annat djur och större anledning att vara här, ingenting kan utesluta det andra för att det går runt i en cirkel, men den attityden har med överlevnadsinstinkt och göra och inte elakhet (utöver dom som faktiskt plågar djur, men nu utgår jag från människor och inte avskum). Jag känner som du att djur står lika högt i värde som en människa. MEN! När det kommer till kritan och man en dag skulle få välja att rädda en människa eller ett djur..Vad gör man? Man sätter högre värde på sin artfrände och räddar denne.
Jag håller med dig.
Men om man nu bortser från att en människa inte är i nöd så är det ju precis lika hemskt med detta djurplågeri som all annan tortyr eller utrotning som finns oss människor mellan.
Även om jag tycker det svider mer i hjärtat när vi människor plågar djur eftersom de är betydligt mer oskyldiga än vad vi är