Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
asfaltsflickan skrev:Usch, jag bara väntar på att den här tråden ska urarta precis som alla de andra - med travhästägare som berättar att deras hästar minsann har kapacitet för Grand Prix-dressyr och kan hoppa över månen,
Stopek skrev:Ja, jag är själv väldigt fundersam på det här med travhästar till ridhästar. Vad jag mycket funderar över är om det bara är de travare som tränats till trav som kan få en så dålig galopp, eller om det är framavlat.
Har själv ett travsto som har en underbar trav. Ren och fin och mycket bra att rida. Däremot är hennes galopp inte alls så rund och fin som min arabs. Hon har tävlat trav och nog inte fått galoppera alls. Så frågan är om hennes galopp skulle varit trevlig om hon inte tränats till trav?
Jag har annars inte ridit så många travhästar. Men de jag har ridit har jag tyckt även haft en besvärlig trav. Inte alls bekväm att rida. Hur är det egentligen överlag? Eller är det väldigt olika och indviduellt från travhäst till travhäst? Eftersom vi nu är inne på ämnet.
mackan skrev:trådskaparen: allt beror på vad man letar efter och vad man vill uppnå med sin häst! en travare om man orkar och har kunskapen att utbilda rätt, det är MYCKET jobb, fungerar utmärkt i lätta klasser om man vill tävla på lite lägre nivå och ha roligt med sin häst på fritiden. Jag anser den inte generellt exemplarisk att utvecklas på som ryttare om vi pratar "klassisk" ridning och om man vill upp och framåt i klasserna och som ryttare. Men återigen, det är helt upp till vad man letar efter som ryttare och vill ha!