Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

- Tagit på mina favvotrosor, för visst kan man ge sig fasen på att vattnet går i dem?
- Bjudit hit en kompis som har nästan en timme att köra, för visst kör hon helt i onödan då?
- I det fall att de första två inte funkar har vi planerat att åka till ett par hästaffärer när kompisen kommer, en ganska bra bit hemifrån och ännu längre från förlossningen.
- Jag har dessutom inte gjort i ordning stallet än, för det vore ju typiskt om hästvakten fick fixa allt redan första dagen.

Funkade INTE. Lite värkar i bilen var allt...
 
Sv: Vårmammor 2011

Åhh! jag som tänkte när jag såg på framsidan av tråden att du skrivit kl 00:31 att NU har hon fått åka!!! men tjii fick vi...

nehe nu ska jag ut till mina pållar å dona, de e inte bra å va hemma med för mycket tid..jag har fastnat i traderaträsket...lätt hänt...:D
 
Sv: Vårmammor 2011

Idag åker mamma (skjutsen in till förlossningen då sambo inte har körkort) upp till Dalarna på Vasaloppsveckan. Så jag ger mig tusan på att bebisen tänker komma när vi inte har någon skjuts... Inte för att något tyder på det än, men det hinner väl ändras på en vecka..? :p

Håller tummarna för att det ska sätta fart på riktigt för dig nu i alla fall! :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Nej, hon har inte fått åka, hon har fått vara vaken halva natten med värkar som bara ger sig igen :mad: Lönt?! :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Du kommer nog iväg snart! :laugh:


En annan är bara trött, och less... Igår fick jag äntligen min diskmaskin inkopplad bara för att inse att mina tallrikar är för stora... :( Snacka om hormonellt sammanbrott för min del! Satt här och smågrät över det :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, våra tallrikar var också för stora för vår nya diskmaskin. Slutade med att vi fick anledning att köpa nya. :angel: :idea:
 
Sv: Vårmammor 2011

De nya jag har spanat på ett tag är minst lika stora tyvärr :( Annars hade det varit ett ypperligt tillfälle att byta :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch o fy.. Men det är närmre o närmre för varje gång det gör ont.... Klen tröst. jag vet...
Förstår att du längtar ihjäl dig...
 
Sv: Vårmammor 2011

Nej, vi kommer aldrig iväg! :( (Kinkig efter att inte ha kunnat sova i natt)

Eftersom gårdagens övningar inte funkade ska jag idag testa en rask promenad. Tur vi har en stor hund för han kommer få släpa mig hem när jag inte orkar gå mer...
 
Sv: Vårmammor 2011

Hoppas det sätter igång snart :laugh:

*Kl*
Ni får gärna hålla tummarna för mig idag. Ska skriva tenta i åtta timmar och sen sitta på ett tåg till Gbg i tre timmar. Jag kommer nog inte alls ha ont och vara trött när jag kommer fram till hotellet vid 23-tiden ikväll :angel:
Iofs lär jag vara ännu tröttare, men desto gladare, efter två heldagar på Gbg horse show :D
 
Sv: Vårmammor 2011

hoppas du kan sova redigt efter allt sittande bara för fy f*n så gutt å bara gå å lägga sig på ett hotellrum där alla måsten försvinner innan man kommer innanför dörren...å sen frukosten imorgon! mmmmm....jag vill meeeee!!!!!
 
Sv: Vårmammor 2011

Nej, vi kommer aldrig iväg! :( (Kinkig efter att inte ha kunnat sova i natt)

Eftersom gårdagens övningar inte funkade ska jag idag testa en rask promenad. Tur vi har en stor hund för han kommer få släpa mig hem när jag inte orkar gå mer...

Färdknäppen då?!:o ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

En av mina bästa kompisar gjorde detta när hon var less på graviditeten
*joggade till närmasta pizzeria
*åt den starkaste pizzan de kunde göra med extra jalapenos
*drack ett halvt glas rödvin
*joggade hem
*färdknäppte

tre timmar senare hade hon bebis :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

funderar på om man kanske ska börja packa den där väskan..tänker på de var dag men de känns juh så avlägset än samtidigt som de lika gärna kan bli när som....:)

likaså hade jag lust igår att bädda i ena vagnen "bara för att", samtidigt som dde känns jättemysigt så känns de nästan lite patetiskt:o de känns som man går omkring å är skengravid när man tänker på det:D men tänk va skönt å ha de klart...
 
Sv: Vårmammor 2011

Iom att jag redan är öppen har färdknäppen inte längre någon funktion ;)
Nu finns det inget som kan påskynda längre, mer än det de kan göra på förlossningen då.
 
Sv: Vårmammor 2011

Det enda på den listan som har någon påvisad effekt öht är färdknäpp, och då under förutsättning att man är mogen. Nu är jag som sagt redan öppen, dvs förlossningen har egentligen startat, så färdknäppen är numera värdelös. Förutom som tidsfördriv då :D
 
Sv: Vårmammor 2011

*knappen*

Idag har vi verkligen storhandlat... Nu har jag sammandragningar/förvärkar från hel*etet, sjuk foglossning (det känns som ett konstant sendrag i ljumsken ner i hela övre insidan av låret) och det var tur att jag hade dragkedja på skorna när vi kom hem, annars hade jag aldrig fått av dem! :eek:

Nu tänker jag inte gå upp ur sängen förrän måndag då jag ska till BM igen! :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har packat väskan och bäddat i både vagnen och spjälsängen... Idag inhandlade vi dessutom blöjor och tvättlappar. Så nu är allt välkommet för bebis att komma! Bara den blivande mormorn då som behöver komma hem så vi har skjuts till förlossningen. Men det löser sig väl OM det nu skulle behövas... :p
 
Sv: Vårmammor 2011

*låtsas som att GHS inte finns i år*
:mad:

Idag har jag roat mig med att förvandla ett vanligt påslakan till fyra små påslakan och två små örngott :laugh:
På bilden syns också korvkudden som tillkom för någon dag sedan.
img_1304_134685569.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 705
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 138
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 773
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 217
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp