Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Vad du är duktig! :laugh:

Jag skulle också vilja kunna och orka sy en massa! Jag letar på tyg (okej, lite överdrivet, jag gör knappt det ens - jag kan välja färg), berättar vad jag (eh, bebisen) vill ha och har en blivande mormor som fixar... :angel:

Hittills har vi fått en amningskudde (gjord på mormor'ns eget initiativ), sängkläder till vagnen och örngott till själsängen (eftersom vi kommer köra med filt och då kändes det onödigt att köpa helt påslakanset). Dessutom har hon sytt mängder av små söta kläder! :love: Och köpt en massa. Jag har köpt en pjyamas i stl 56, sen så har vi ärvt lite från blivande kusiner och så har mormor'n handlat. Vi kommer inte behöva handla kläder förrän bebis är uppe i minst stl. 68... Inte mig emot! :D

Idag kunde jag inte hålla fingrarna i styr och har fixat med skötbord och sånt i tvättstugan. Bäddade och la in plastad frotte i spjälsängen också och har plockat i ordning i oredan i bebisens blivande rum.

Känner mig riktigt effektiv, men huvudvärken kom som ett brev på posten efter lunchen. Så nu ska jag bara hänga en maskin tvätt, sen tänker jag inte lyfta ett finger till idag! ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har faktiskt också pysslat till bebisen idag! Det blev ett par små tossor/tofflor.

32144462.jpg


32144463.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag säger precis som Ninnurur:

"Men gu så söta!! :love:"


*fortsätter på samma knapp*

Nu är jag för övrigt helt säker på att jag känner värkar. Riktiga, onda värkar. När det inte får vara dags. Det är i alla fall inget regelbundet och inte speciellt långa heller, så förhoppningsvis ger de sig snart.

På torsdag kan jag gå med på att bebis kommer, men nu får h*n hålla sig lugn därinne! :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, får hålla tummarna att den lyssnar på mamsen då! :)


Min är iaf väluppfostrad! Den har hållt sig lugn hela förmiddagen när sambon ansåg att vi skulle kolla på actionfilm i form av Transformers. Sen när jag kom till stallet och hästarna så blev det liv därinne istället! :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Bebis är helt galen därinne. Jag trodde h*n skulle vara lugn när man kände värkar... Men tydligen inte. Mellan värkarna så har h*n hållit igång i säkert 20-30 minuter ordentligt nu! Kanske har åsikter om det hela. Jag har en känsla av att det är en bebis med massor av humör därinne. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

min bäbis är då ALDRIG lugn..jag tror att de är en såndär som kommer vara på ALLT högt å lågt när den börjar röra på sig!!!

funderar allvarligt på att sätta mig i bilen å spontan åka till "stan" 3 mil till godishuset å köpa massa godis bara för att få lördagkvällen att gå å just för att snart kan man inte "bara komma på å åka" på samma sätt...är vääääääldigt lakritssugen:love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Det gav sig igår, tack för det bebisen! :)

Jag fick sova riktigt bra i fem timmar i natt, så jag känner mig riktigt pigg idag! Så nu ska jag släpa med mig sambon ut och handla det absolut sista för att boa in bebis ordentligt! :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Oh my! :love:

*knapp*

Jag börjar bli kinkig :(
Måste erkänna att när vi fick "öppningsbeskedet" i tisdags var vi ganska övertygade om att det skulle bli en februaribebis, inte så konstigt heller. (Eller? Hade inte ni trott att det skulle gå ganska snabbt då?)
För varje dag som går, med värkar som bara ger sig, blir jag mer och mer övertygad om att inte bara BF kommer passeras utan att jag dessutom kommer få bli igångsatt i v 42! :( Jag som hela tiden haft en känsla av att hn kommer komma tidigare (än BF alltså). Idag är det en vecka kvar...

/Uppgiven
 
Sv: Vårmammor 2011

Förstår dig till fullo!

Jag har varit övertygad om att vår bebis kommer innan BF också, men vi har ju tre veckor kvar! Jag tycker nästan jag har mindre sammandragningar nu än för en månad sen. Men åandra sidan känner jag att det händer nåt med de jag har nu...

Håller tummarna för din bebis bestämmer sig för att bli februaribebis eller vääääldigt tidig marsbebis! Hade det varit skottår hade bebisen säkert prickat skottdagen! ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch ja... Det är så fruktansvärt tråkigt att vänta... o hoppas.... o vänta...
Men du- det ÄR värt det... Skäm bort dig själv lite nu...
 
Sv: Vårmammor 2011

Kan tro att det är otroligt drygt att vänta. Bara att försöka hitta något att fördriva tiden med:cool: Inte så lätt antar jag
 
Sv: Vårmammor 2011

Svarar er alla:

Hade det inte varit för att vi visste att jag är öppen hade det inte alls varit samma sak!
Idag är jag ensam hemma och har inget att göra, drygt i kubik :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Svarar er alla:

Hade det inte varit för att vi visste att jag är öppen hade det inte alls varit samma sak!
Idag är jag ensam hemma och har inget att göra, drygt i kubik :crazy:

Tvätta fönster, en rask promenad eller något annat som sätter igång det hela enligt skrönorna..? :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

De är just bara skrönor, och med tanke på minusgrader och snålblåst passar jag helst utomhusaktiviteter i onödan ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Typiskt! Vi har inte ens minusgrader häruppe idag!

Du kan hitta något sånt där jättelångt dataspel... Jag fastnade vid The Sims en hel helg förut! Tiden försvann jättefort. :idea:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har hela tiden varit inställd på att gå över tiden, känns betydligt bättre då än att tro att bebis ska komma 3 veckor innan BF och så kommer den 2 veckor EFTER istället... Har en vecka kvar nu, och känner mig inte alls som att jag ska föda barn när som helst.
 
Sv: Vårmammor 2011

Tack för tipset! :laugh: Fick ju fatt i Sims 3 för inte så länge sedan men har glömt av det lite igen.
Pysslade i stallet nu, tyckte jag tog riktigt god tid på mig men det blev visst bara en dryg timme :confused:
 
Sv: Vårmammor 2011

Smart med spelet :)
Jag har varit helt galen i Frontierville och Cityville nu som mammaledig... Du vet när man inte längre behöver dricka o sova varje gång bäbis ammar så är det mkt strötid att sitta i soffan...
Kolla in alla serier på tv o så ;)

Sen förstår jag att det känns så mkt tyngre när du fått besked att det verkligen ÄR på g... Men som jag skrev innan... Antagligen gör kroppen det skonsammare för dig :) Vi får hoppas att det har någon fördel...
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, för mig känns det som att jag skulle kunna föda barn närsomhelst nu. Men jag är ganska väl medveten om att det lika gärna kan dröja en månad till. Men jag vägrar tro det. Jag har ju haft så himla mycket sammandragningar och förvärkar att det borde ha gjort nån nytta. :angel:

Att dessutom få känna de riktiga värkarna igår gjorde att jag nästan börjar tro mig själv. Men, ser man här på Equilina som suttit med värkar till och från hur länge som helst nu så kanske jag kommer ner på jorden igen... ;)


Equilina: Det är faktiskt ett riktigt tidsfördriv med The Sims. Kul att det kanske kan få dagen att gå lite i alla fall. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 705
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 138
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 773
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 217
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp