Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Konstigt att de har så bråttom med dig när viruset sa att den skulle ligga kvar sålänge som möjligt...
Men jag hejjar på- vet hur satans trist det är o gå o längta :)

Fördelen med att du öppnar dig redan och inte så fort är ju att du säkerligen komer ha en mycket bättre siuation efteråt :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Det kan man tydligen som förstföderska också enligt de på spec-mvc :mad:
Jag funderar på om man kan få dem att ta hål på hinnorna... :angel:

Attans, det visste jag inte. Alltid lär man sig ngt nytt!

Att ta hål på hinnorna räknas ju som igångsättning, och det tror jag tyvärr inte du får dem till att göra utan anledning... (att man vill ha ut sin bebis räknas tydligen inte :angel: ) Om din mamma råååkar göra det däremot... :o;) Fast det är väl egentligen lite dumt, om bebisen nu mår bäst av att ligga kvar med tanke på viruset? Sedan är jag tveksam till om "vanliga bm", alltså på mvc, får lov göra sådant egentligen...?
 
Sv: Vårmammor 2011

Det är ingen fara med viruset, riskerna ökar bara om det är en prematur så om det blir nu eller om 3 veckor spelar ingen roll alls för den sakens skull.
Jag är kanske inte HELT seriös med håltagningen ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jo men då är det ju bara tuta o köra o hoppas att det ger ngt :) Det gick inte så bra för de 2 i vårtraden 2010 i vilket fall... Den ena hjälpte det inte på och den andre fick skäll på förlossningen för att de hade gjort det...
Men det kan ju lika väl ta som på min kompis... Från de tog hål på hinnan tog det 25min tills sonen var född. Efter massa timmar med värkar iofs...
 
Sv: Vårmammor 2011

Det är ingen fara med viruset, riskerna ökar bara om det är en prematur så om det blir nu eller om 3 veckor spelar ingen roll alls för den sakens skull.
Jag är kanske inte HELT seriös med håltagningen ;)

Ja men då så, då är det ju verkligen fritt fram! Det har det ju varit i över en vecka nu alltså, för från 37+0 anses de väl fullgångna... Hoppas verkligen inte att du ska behöva vänta i 3 veckor nu då!

Förstår om du är sugen på att ta hål på hinnorna! Nu har jag ju planerad igångsättning runt v 38+0, men i annat fall hade jag säkerligen också känt att det vore en ganska bra ide om jag hade möjligheten (dvs var öppen och hade ngn som visste hur man gjorde.) :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi har till och med sånna där håltagarnål-grejer hemma (hos mamma), hon sålde dem förut och har några kvar :D Även sugklockor och annat som kan vara bra att ha, haha :p
Dessutom har hon jobbat på den förlossningen vi tänkt åka till så de skäller nog inte på mig :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

varit på BM besök idag..Sfmått 34 så förljer min kurva fint, dock lite högt socker, får hoppas att de beror på att de va ganska så nära frukost å jag hade dels druckit saft å en halvliter(!) varm oboy...sockret har varit fint innan...bäbis ligger där den ska å huvudet gick fortfarande att rucka lite på...

Ska nu beställa en fin skötväska på internet..den va INTE billig men annorlunda å fin å nått kan man unna sig nån gång...
 
Sv: Vårmammor 2011

Har ingen bild men hemsideadress så kan du se alla?!!

dadgear.se får man inte skriva adresser så har jag gjort de iaf :) gubben vill ha nån med döskalle på..jag är inte 100 överens än :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Oj, nej de var inte billiga :o Vi köpte en som matchar sittvagnen och tyckte den var ganska dyr, den kostade 600 :D
 
Sv: Vårmammor 2011

jag har en som matchar den ena vagnen, men har en kompis som har en sån väska å den är jättebra! + att som sagt, de e sambon som hittade å typ "de enda han har köpt"..å vill han ha nåt så ska de va!:D
 
Sv: Vårmammor 2011

Åhh spännande, hoppas bebis kommer snart då!
Själv har jag haft en fantastisk dag :) Blev erbjuden att "jobba" idag och imorgon, heldagsmöte och självförsvarskurs imorgon, känns fantastiskt att känna sig lite "behövd" och att få andvända hjärnkontoret lite igen efter att ha gått hemma med havandeskap i en månad :)
 
Sv: Vårmammor 2011

BF 13 mars. Inte långt kvar nu.
Var hos BM, har knappt gått upp 10 kg. Sambon tycker jag är smal och bara har mage denna gången. Jag känner mig dock tjock och otymplig. Dagispersonalen skrattar, då jag knappt kommer in i våran bil. Det är ett himla arbete det där, tur att jag har HP, för jag hade aldrig kunnat jobba med den här kroppen denna gången heller.
Sf-måttet ligger på 38, så magen är gigantisk.
Allt är jättebra, men vad jag vill föda när som helst. Så jag kan få tillbaks min kropp och leka med min 18 månaders son och få gulla med bebisen.
Nu blir det nog inga fler barn på ett bra tag framöver. Kankse överväga att hjälpa samhället och adoptera nästa gång!? Eller så får jag avla på vårt nordsvenska sto istället!?
 
Sv: Vårmammor 2011

haha man ska nog aldrig säga aldrig förrän man kommit i klimakteriet:)
min sambo skulle inte ha några barn, nu är första på g å de första han sa när jag plussade va att "inte mer än två å då är de bra å ha dom tätt"..nu låter de på honom ibland som om vi ska ha en hel barnaskara..kanske blir jag som får sätta stop tillslut istället?!:cool:

Idag har varit en hemsk dag..sådär småslö å diffus värk i hela kroppen, halsbränna från hell å allmänt jävligt:) men har inget planerat idag å inte resten av dagen heller så kan inta vågrätt läge ett tag till:angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Hehe, min tycker två låter bra men jag är lite inne på 2 tätt och en sladdis... :angel:

*knapp*

Idag är *peppar peppar* värkarna ganska duktiga och är allt annat än sköna. Jag har även vidtagit andra åtgärder för att nästintill GARANTERA att det händer mer nu:

- Tagit på mina favvotrosor, för visst kan man ge sig fasen på att vattnet går i dem?
- Bjudit hit en kompis som har nästan en timme att köra, för visst kör hon helt i onödan då?
- I det fall att de första två inte funkar har vi planerat att åka till ett par hästaffärer när kompisen kommer, en ganska bra bit hemifrån och ännu längre från förlossningen.
- Jag har dessutom inte gjort i ordning stallet än, för det vore ju typiskt om hästvakten fick fixa allt redan första dagen.

Visst är det såhär det funkar? Snälla? :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Hahaha!!!

Är det "vår" hästaffär du ska till? isf har jag precis varit där... :(

Men javisst... alla försök är bra försök...
 
Sv: Vårmammor 2011

Nej tyvärr inte vår, den är för långt bort nu sedan jag flyttade :cry:

Nu har jag sytt ett spjälskydd! Eller ja, så mycket skydd är det väl inte, mer en korvkudde som ska göra den gigantiska (:p) spjälsängen lite mer ombonad. En kudde, ett lakan och en bit avklippt fåll från gardinen i sovrummet fick sätta livet till. Nu ska jag bara lista ut vad jag ska göra med det som blev över :d
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag med har sytt eget som matchar täcke&kudde...
Ett tips är att klä baksidan med velour el en tjock skön fleece o göra filtar... Ebba använder bara filt ännu. täcket ligger hon på ;)
Smart med en sån sovkov för sängen ÄR gigantisk ;)
Bjuder på en matchande bild ;)
61104_1567834632484_1133984997_1561567_953179_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 705
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 138
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 773
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 217
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp