Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Jag blir ju alldeles hypokondrisk av att läsa sånna där saker.

Men ont i övre delen av magen har jag ju haft ett par dagar. Igår flimrade det rätt duktigt framför ögonen. Dessutom skulle det vara högre risk som förstföderska och om min mamma haft det. Min mamma hade det och de plockade ut min storebror i v. 32...

Blodtrycket verkar rätt okej, 110/61. Har aldrig haft övertryck på över 100 förut, men undertrycket är ju inte högt alls.

Jag har tid hos BM på fredag eftermiddag. Jag mådde ju dessutom mycket bättre när jag vilade... Kommer inte kunna få tag på BM idag. Funderar på att ringa sjukvårdsrådgivningen eller förlossningen och fråga i alla fall...

Haha, antagligen är det ju ingen fara alls... Men jag blir ju orolig för bebis! :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

För mig känns det ju löjligt att ringa när jag mår bra idag. Förutom huvudvärken då. Det kan ju faktist vara ett migränanfall som inte riktigt blommar ut eftersom jag lyckas trycka undan det "lite lagom" med hjälp av alvedon och vila. Men det försvinner som inte helt heller. Men jag ska ju helt klart ta upp misstankarna. Skulle kunna kolla blodtrycket nu men det är slut på batterier i apparaten och jag vet inte var sambon har nya.
 
Sv: Vårmammor 2011

får inte ni kolla äggvitan mm i urinen vid varje BM besök?! de får vi göra här iaf! å då ser dom juh om de finns förhöjda värden i urinen + blodtryck om det är havandeskapsförgiftning!
 
Sv: Vårmammor 2011

det va till Ninnurur som jag frågade! de är konstigt att det kan vara sån skillnad mellan landstingen! här har vi fått ett stick i fingret och lämna urinprov varje gång man går!

ska inte till BM förräns nästa vecka, hoppas allt fortsätter att va som de ska! vi fick för övrigt kolla på en färlossningsvideo på föräldragruppen igår..den va verkligen jättebra å efter den så riktigt längtar jag efter att föda barn!
 
Sv: Vårmammor 2011

kl

BM besök idag. V33+0
SF 33 cm (samma som för 4 veckor sedan men denna gång låg bebis på snedden så det var inget konstigt med det) Hjärtfrekvens 143 slag/min.

Till er som funderar på föräldrautbildningen. Vi gick på den när vi väntade sonen (alltså 3 årsedan) och vi träffas fortfarande allihopa (ja alltså mammorna+barnen. Tyvärr hade vi inte en enda pappa som var föräldraledig en längre tid) ungefär en gång i månaden.
Vi har egentligen inte ett smack gemensamt men det är jättetrevligt att träffas och prata om barnen och se deras lekar tillsammans. Även om utbildningen i sig inte gav ett smack så har det ändå medfört mycket postivt. Det var guld värt att ha mammor i samma situation som en själv att prata och diskutera med. Ffa det första halvåret.
 
Sv: Vårmammor 2011

Hmm, då är det nog min sambo som har mest utbyte av föräldraträffarna eftersom det är han som ska vara hemma överlägset mest. Jag är i övrigt inte så intresserad av att umgås med andra föräldrar, eller mer exakt deras barn. Jag gillar nämligen inte barn :angel: (Mitt eget barn är en annan sak!) Att diskutera andra barns framsteg med krypande, leende, smakprovande av mat osv känns helt ointressant.
 
Sv: Vårmammor 2011

Det är lite det som jag är ute efter. Hur en förlossning går till känns det som att jag är kapapel att läsa mig till. Visst att det är bra att ha någon att fråga om det dyker upp frågor, men det är just kontakten med andra i samma situation som jag letar lite efter.

Jag är som sagt rätt nyinflyttad i kommunen och har inga vänner som är på samma stadie i livet. Jag vill ju kunna låta mitt barn få kompisar i samma ålder också den dagen som de börjar ha utbyte av varandra. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

*knapp*

Inte mycket klokare efter dagens besök, provsvaren tar någon dag. CTG såg bra ut iaf, förutom en rejäl puls-dipp (70!) efter en kraftig sammandragning. Förklarades med att jag låg på rygg så nånting pressades ihop eller liknande :angel:

Nytt CTG på lördag och invänta provsvar...

Ingen feber när jag var där tidig em, men nu har jag lite igen *suck*
 
Sv: Vårmammor 2011

*smyger in o håller koll på dig*
Usch va jobbigt det låter. Men skönt att de håller koll på dig :)
Det är värt det också :) Håller tummen för att det blir bra snart så ni slipper vara oroliga...
 
Sv: Vårmammor 2011

Nu är det just så att jämföra leende och när ett barn kryper är totalt ointressant för de flesta.
Däremot är det som trazel skriver jätteskönt att ha någon att prata "trix och knep" med. Lära känna människor man kan ta barnvagnspromenader med. Få råd hur andra par har löst problem som dyker upp.

Nästan ännu roligare nu när 5 av 7 är eller har nyss varit gravida.
Dessutom träffas vi allihopa ( 14 föräldrar och hittills 8 barn) under sommarmånaderna eftersom enda gången vi får plats tillsammans är utomhus.
 
Sv: Vårmammor 2011

På vår föräldrautbildning så fick vi knappt presentera oss för varandra så det blev ingen som helst sammanhållning. Dessutom var det ju bara två träffar. Jag hoppas på mammaträffar via bvc och sen öppna förskolan sen.
 
Sv: Vårmammor 2011

Ta barnvagnspromenader med någon annan låter för mig aptrist. Jag är helt enkelt inte intresserad. Jag tycker inte att barn generellt sett är söta. Eller roliga. Eller charmiga.
Att få tips och råd om saker och ting kan man ju faktiskt få även från de som inte fått barn ungefär samtidigt. Om man nu inte kan få råd från övriga föräldrar i ens omgivning så skulle jag personligen hellre googla och se många olika tips eller rådfråga någon som jag verkligen litar på.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag känner lite som du :D Har ju mamma och syster nära också så. Däremot så kommer jag nog vara nere i skåne (mamma har lägenhet i Lomma) i sommar, tänkte att vi kanske kan ses nåt då? :) Ni kanske vill komma och bada på Lomma-beach med oss?
 
Sv: Vårmammor 2011

Jopp, det håller vi barn och barnbarn med om! :D

Nu ska vi till bm, 10 min kvar och sambon håller på och klär på sig :angel: Tur att det är två minuter bort med bil bara :D Ska fråga om att väga mig och om HF. Men jag har faktiskt inte ont i huvudet idag!
 
Sv: Vårmammor 2011

Skönt att de håller koll på dig nu! :) Håller tummarna för att det ska fortsätta gå bra nu också (vilket det givetvis ska)! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 698
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 133
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 215
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp