Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Jag har skola med varierande tider, jobb med skifttider och stallet att hinna med. Vill alltid planera in så jag slipper åka fram och tillbaka, inte alltid så lätt :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Nej men han har varit, och rekommenderar den starkt! :laugh:
Han var lite trög med att komma iväg men pratade om det i 2-3 dagar efteråt :D Det var kanske inga jättenyheter (vi hade gått föräldrautbildningen innan) men mycket som var bra att ha i bakhuvudet och så, dessutom väldigt rolig/underhållande.
 
Sv: Vårmammor 2011

varit på första föräldrarträffen idag å nästa å sista nästa vecka...de va väl bra information meeeenn skulle faktiskt kunna klara mig utan den...de enda va att jag höll på å börja lipa när vi såg en förlossningsfilm å man såg när bäbis kom ut till föräldrarna...de va så vackert..
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi har med varit på första föräldraträffen idag. Inte mycket nytt för mig, då jag läser en del:grin: men bra för sambon att lyssna på, för jag tror inte han lär plöja igenom samma böcker som jag.
Det var trevligt att träffa lite andra föräldrar, och det var ett par som hade samma beräknade datum som vi. Lite kul tyckte jag.
Idag gick vi igenom det normala förlossningsförloppet. Nästa vecka skulle vi se en film om förlossning och gå igenom avvikande förlossningar. Sådant som kunde vara bra att veta.

Har förresten kollat mitt blodtryck 3 gånger idag och det var inte högt någon gång. Men det är lite påfrestande att höra hjärtslagen som sus i öronen....
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Jag är hemma efter en händelserik dag! Mådde lite illa imorse så jag fick inte behålla frukosten. Skyllde det på huvudvärken och satte mig i bilen för att åka och träffa en kompis hos frisören. Köpte två cheeseburgare på vägen dit. Mådde bra, huvudvärken släppte. MEN hos frisören sen när jag satt stolen så helt plötsligt slog det till och jag fick enormt blodtrycksfall och trodde att jag skulle svimma! :eek: 3-4 ggr hände det, riktigt läskigt! Klarade mig genom friseringen tack vare vatten och lite vindruvor som jag fick. Bebisen måste ju ha legat och klämt på ngn nerv just nu för sen dess har jag mått bra :confused: Det var riktigt läskigt och fick mig att tänka till, borde nog ha telefonnummer till bm och förlossningen med mig från och med nu!
 
Sv: Vårmammor 2011

hjärtslagens sus i öronen har jag hört sen jag va liten, har hört att de är ganska så ovanligt att ha de så!? men har ingen aning! å än värre blir de när man måste sova med öronproppar för sambon snarkar...då låter de som hjärtat sitter i huvudet å slår...de är jobbigt störande så förstår dig helt å hålletvad de är du hör:)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag ska till BM på fredag, så jag passar på att kolla med henne då. :)

Ninnurur: Jag har nummer till BM och förlossning inlagt i mobilen. Kan vara en idé. ;) Jag får också blodtrycksfall titt som tätt. Helt svart för ögonen och det kan hålla i sig ett par minuter. Jag har grymt lågt blodtryck, så det är väl inte så konstigt...

Ang föräldrautbildningen så hoppas jag mest på att hitta andra blivande föräldrar i närheten. Jag känner ingen som ska ha barn i vår kommun och det skulle ju vara roligt att träffa någon i alla fall. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Min mage mättes första gången den 19:e januari, 23 cm, hjärtljuden hörde vi också på men jag var så inne i att lyssna att jag inte uppfattade vad/om hon sa hur fort det slog :)
Jag växer nog ungefär som dig, fast en del på rumpan också :crazy: har också gått upp runt 6 kg sen inskrivningen, men jag hade lagt på mig en del redan då (åt konstant!) så jag har lagt på mig ca 14 kg sen magen började växa...

Vi ska också dit 22 febr nästa gång! :D men på vår bm lät det som att glukosbel görs bara om det finns anledning till det, så än så länge verkar det som jag slipper. Vet egentligen inte riktigt va det är men ingen här verkar ju särskilt förtjust över det så jag slipper gärna.

Ska se om jag orkar lägga ut bilder nånstans, min mage är rätt lik din, min ska komma ut 8:e maj är det meningen, du hade bara precis efter va? Med tanke på veckorna. Konstigt är att min mage alltid verkar va större på vänster sidan, det syns t o m på korten framifrån nu :D
Igår var magen helt vild hela dan! Sprattlade och verkade slå volter hela tiden. Roligt, fast när jag skulle sova fick den gärna ligga still...
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

Det står i din journal hur snabbt det lilla hjärtat slog om du är nyfiken :)

*knapp*

Fick samtal från läkaren på förlossningen för en liten stund sedan, de hade fått svar på virusprovet och det kunde vara ett virus vars namn jag inte kommer ihåg, det kunde också vara ett felaktigt resultat.

Om det är det här viruset så påverkar det inte mig mer än med feber (som jag ju haft en vecka nu, till och från), men det kan påverka barnet... Så de ville att jag ska komma in och ta nya prover samt kolla upp bebisen lite också. Jag gör som de vill! :crazy:

Sambon är på jobbet, han lät helt förstörd när jag ringde :( Han är inte lika optimistiskt lagd som jag (i min värld kan det inte gå fel, typ. Just nu är jag dock inte HELT säker men det ordnar sig) och frågade vad det var för virus, hur får man det, hur påverkar det barnet osv, och jag hade ju inga svar :( Eftersom jag inte minns vad det hette kan vi inte googla heller. Ringde till BM och chansade på lite liknande ord ifall hon skulle kunna komma på vad det hette, men det stod helt stilla där så det är nog inget vanligt iaf.

Mitt i allt detta lyckades jag radera sambon ur telefonboken också, skillat va? :angel:

Så jaa.. Lite mat i magen, ut med hästarna och sen bär det av till Ystad för min del. Håll tummarn!
 
Sv: Vårmammor 2011

Det kommer gå jättebra ska du se! Det är ju bra att de tar det på allvar och vill kolla en gång för mycket än en gång för lite i alla fall. :)

Håller tummarna för er och glöm inte att uppdatera oss när du kommer hem igen! :idea:
 
Sv: Vårmammor 2011

Håller också tummarna för dig! Allt blir bra ska du se!

Själv längtar jag till morgondagen då jag går in i v 34 och det är dax för TUL igen. Jag tror liten väger ca 2400g, får se om jag har rätt. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*

Har varit till BM idag, v35+1 (tror jag hon sa). SFmått 31cm så magen är fortfarande liten och smidig, har bara vuxit en cm på ca 6 veckor... men UL för två veckor sedan visade ju en normalstor bebis, men den är redan väldigt långt ned och helt fixerad och hon sa att det kan vara därför måtten inte riktigt stämmer.
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*

Jag ska till bm imorn. Syster tycker att jag ska fråga om havandeskapsförgiftning eftersom jag har haft en del huvudvärk nu. Jag har som ingen info om det, är det ngn av er som vet mer? Ska ju iaf prata om det och ta upp det som hände igår.
 
Sv: Vårmammor 2011

Det som brukar tyda på HF är väl att blodtrycket stiger och det man kollar efter i urinen... Nu har jag tappat ordet för det!

Men om blodtryck och urinprov är okej så ska det inte vara HF vad jag förstått. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har ingen aning om hur mycket jag vägde innan inskrivningen, har ingen våg hemma och vet inte var jag annars skulle väga mig :p Jag hade garanterat gått upp i vikt redan till inskrivningen med tanke på hur min mage växte redan från början men i kilo vet jag inte. Det spelar mig inte så stor roll heller, vikt intresserar mig föga.

Här i Skåne görs glukosbelastning på alla men det skiljer sig ju mellan landstingen. Var glad om du slipper ;) (Jag vet ju inte hur det smakar men bara tidsslöseriet ger mig lite gråa hår.)
Jag ligger precis en vecka efter dig, alltså beräknad 15 maj. (Sambon är dock säker på att bebben tittar ut just 8 maj :p )
 
Sv: Vårmammor 2011

Hmmm... Ögonflimmer har jag haft i en vecka eller så och nu huvudvärk i tre dagar... Ska defenitivt ta upp det med bm imorn! Tur att vi ska dit på morgonen, då kan jag ju låta bli att pinka innan så kan de kolla äggvitan i urinen också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 693
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 133
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 215
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp