Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Har inte heller nå kläder än. Eller jo, en body och en fleeceoverall. Ska kolla igenom sonens lådor och se om det går att använda. Hmm, har inte planerat att få för tidigt så jag hinner nog handla ;) Och just nu kommer jag nog inte åt kläderna för det är väl 1½ meter snö framför dörren till magasinet där de ligger... På samma magasin ligger även den tilltänkta spjälsängen så lillen får fint stanna kvar i magen tills snön smält bort...

Usch, idag har jag kännt mej stor och klumpig för första gången. Sådär otymplig. Och inte kommer det bli bättre. Jag tror jag börjat samla på mej vätska, och så tror jag magen växer så det knakar för det känns som om huden ska spricka varje kväll :)

Och så har jag bara gjort färgningar hela dagen, två ljusfärgningar dessutom. Starka saker. Får lite dåligt samvete av att andas in det men vad ska man göra. Bara fem veckor kvar nu. Sedan ska jag bara andas frisk lantluft till lilla bebben :)

Jag har också mest kläder i stl 62. Något plagg i 56. Inte för att jag under några omständigheter tror att jag kommer få ett väldigt litet barn, men jag kommer köpa några enstaka, billiga plagg i stl 50 och 52 när jag åker till ullared på måndag. Ifall jag inte kan använda dem så har jag inte lagt ut massa pengar.

Appropå det så åker jag till Ullared på tisdag, vad synd!

Appropå det så åker jag till Ullared på tisdag, vad synd!

Det va synd! Hade ju kunnat ha minimini buketräff!

Nu sitter jag hos barnmorskan i deras vilorum. Har precis druckit ett jätteglas vidrig sockerlösning:devil:
Det jag oroar mig för att blodprovet de tog nu innan låg på 6,1!! Så högt har jag aldrig haft! Undra vad det kommer visa nu efteråt!
Är skitskraj för diabetes!

Är så trött nu. Har inte ens sovit en timme sammanhängande inatt för jag har haft jättesvårt att andas. Det är så frustrerande.

Fy stackare! Var det du som hade problem med astma också? Måste vara jättejobbigt när bebis börjar bli större nu. :/

Nä, har haft någon form av lunginflammation med en fördj***ig hosta. Men Nu är hostan lite bättre, det är bara att halsen sväller liksom igen på kvällen och natten. Kan tänka mej att det känns som astma. Jag låter som han den där gubben i Star wars när jag andas och varje andetag är en ansträngning. Men läkaren säger att det inte är något att göra. Men han hör mej ju inte på natten utan på dagen och då är det ju bättre...

knapplån.

idag ska jag till BM men jag har ingen lust.
Jag har fan inte lust med nånting.
Jag sitter på jobbet och förmår mig endast surfa buke..
Imorse gick min bils växellåda sönder!!! Andra bilen sen juni vars växellåda rasar. jag ger upp. Helt och hållet..
Bor över 5 km från närmaste buss - första buss går fem i sju på morgonen och då kommer jag sent till jobbet varje dag. OCH STALLET, ja jag kommer vara hemma kanske 21 22 varje dag.

TYdligen inte mitt år, eller ens senaste årtioende.

Jag har ont i fogarna i ryggen och har jobbigt att böja mig.
Så. Nu har jag gnällt klart för ett tag.

Är du täppt eller är det mer i lungorna?

Jag är faktiskt bättre i täpptheten *peppar peppar* klarar mig utan sprey men andas tugnt. Min sambo brukar gnälla om att jag tar allt syre i sovrummet på natten så som jag andas :p

Jag sover som en klubbad säl just nu :eek:

Nej , det är längre ner. På em känner jag hur det börjar svälla igen. Känns som en klump långt ner i halsen. När jag pratar låter jag som om jag är jätteanfådd, som om jag sprungit en mil.

Fy hundan! Känner igen det där. Min förrförra bil gjorde så hela tiden. En automatväxlad som rasade totalt. Tre gånger! Sen gav jag upp och sålde den billigt till en turk...
Och det va verkstadens fel ända från början med så de lagade den gratis varje gång, men det gick ju ite stå ut med en bil som inte gick att lita på så fort det blev mer är 20+ ute. Det va något med oljan som expanderar när det blev varmt ute:devil:
Även bilen efter det krånglade, fast inte växlarna den gången utan ständiga elfel! Fan, vår gammla volvo häck från 1973 fungerar bättre än våra relativt nya mercedersar.
Nu åker jag omkring i en äkta korean, en Huyndai Santa Fe! Är helt förälskad i den:love:

*Nu blev det visst OT igen*

Oj, shit..redan?
Jag ligger lite efter tror jag.

Har inte gjort ett dyft ännu, är i V33+2
har iofs en son sedan tidigare som bara är 2,5 år och kräver lite mer energi och fokus än bebis i magen, so far anyway...

Äh, det är bara jag som har för lite att göra. :D Tvätta är ungefär det min kropp orkar med så då gör jag det helt enkelt. Sen är det ju första barnet för mig, så det kliar verkligen i fingrarna haha.

*kl*
Min förkylning ger sig tamme f-n inte! Jag är fortfarande alldeles tjock i näsan, men försöker hålla mig ifrån nässprayen så länge jag kan. Det är inte ett dugg kul, men förhoppningsvis släpper det under helgen eller så..
30 fulla veckor idag, nere på ensiffrigt om vi ska räkna veckor. :p (9 veckor och 6 dagar kvar :bump: ) Det närmar sig, och det märks - för nu tycker jag att jag börjar bli lite otymplig och så har mängden sammandragningar ökat lite igen.

Har ni tänkt på en grej tjejer - vintermammorna är snart klara med sitt, det betyder att det är vår tur snart... :crazy: Var tar tiden vägen? Har vi förresten en BF-lista här i tråden? Lägger till en här i vilket fall som helst, peta in er själva om ni känner för det. :laugh:

Mars

April
14/4 - Zody, första barnet

Maj

Senast ändrad:

Åh vad spännande! går in i v29 idag. Det går så fort nu :bump::bump:

Har du provat sån nässkölj? Den hjälpte mig lite.

Jag beställde en skip hop idag :D Tog den i svart då det känns som en bra färg.

Har du fått skötväskan än?! Är nyfiken på vad du tycker om den, funderar på att beställa en, typ idag men tänkte höra mig för, men jag är ganska säker på att den kommer att motsvara mina förväntningar och krav :D

Det går läskigt fort, men jag misstänker att de sista veckorna kommer kännas evighetslånga eftersom det gått så fort hittills..
Nässkölj, är det en sån där "vattenkanna" som man sköljer näsan med? :D Var finns såna, Apoteket?

Fy hundan! Känner igen det där. Min förrförra bil gjorde så hela tiden. En automatväxlad som rasade totalt. Tre gånger! Sen gav jag upp och sålde den billigt till en turk...
Och det va verkstadens fel ända från början med så de lagade den gratis varje gång, men det gick ju ite stå ut med en bil som inte gick att lita på så fort det blev mer är 20+ ute. Det va något med oljan som expanderar när det blev varmt ute:devil:
Även bilen efter det krånglade, fast inte växlarna den gången utan ständiga elfel! Fan, vår gammla volvo häck från 1973 fungerar bättre än våra relativt nya mercedersar.
Nu åker jag omkring i en äkta korean, en Huyndai Santa Fe! Är helt förälskad i den:love:

Fortsätter lite OT :D

Vi kommer nog med största säkerhet att köpa ny bil innan lillen kommer, jag sålde min gamla Audi A4 och nu funderar vi på att byta bort sambons nyare A4 mot en ny Skoda Octavia kombi. Hade hem en igår och provlastade vagnen och till min STORA förtjusning ryms vagnen på längden :love::bow:, så ja, det lutar mot en Octavia!! Sen var det många många fler fördelar med den bilen också som att det tex är lätt att lasta och lossa liten eftersom att dörrarna är enorma!

Man blir så jäkla trött. Det värsta är ju att vara utan bil, men också att det är dom värsta månaderna med pengar också, elen kostar just nu 4gånger så mycket som på sommaren tex och soppan ligger också ganska högt.
Suck.
Jag kommer ställa av den faktiskt, och spara tills jag kan laga den. Min sambo får skjutsa mig till bussen på morgonen och hämta i stallet.

Vi har egentligen samma datum du å jag. Enligt äl och mensen och hela faderullan så har jag med den 14e. Men UL nissen va stensäker att det är den 17e som gällde.

Mars

April
17/4- AKB, första barnet, en pojke.

Maj

Mars

April
24/4 - _saga_ första barnet

Maj
8/5 - ia* andra barnet

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar