Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Helt klart något jag ska kika efter när jag är på Apoteket nästa gång! Måste i alla fall ner i veckan, 4 kapslar kvar av Niferexen bara och jag misstänker att jag kommer få fortsätta äta dem så..

kostade typ en hundring. Mig hjälpte den dels med täppan men även med slemhinnor som var alldeles såriga av allt snorande.

Mars

April
10/4 - Oregano, första barnet
14/4 - Zody, första barnet
15/4- Juzzzen, första barnet, flicka
17/4 - AKB, första barnet, en pojke
24/4 - _saga_ första barnet
28/4 - zask, första barnet

Maj
8/5 - ia* andra barnet
15/5 - Emmah.S, första barnet, en pojke

Shit, är jag först ut?? :eek: :crazy:

Vi ska ha några marsmammor också vet jag, doris är väl en av dem? :) Dock tror jag inte att marsmammorna är särskilt aktiva här i tråden tyvärr.

Bra val :D vi har en sådan, dock ingen helt ny. Men vi är supernöjda! Stort utrymme i bagagen fast den inte ser så stor ut. Skön att köra, billig i drift, våran dricker 0,7 blandad körning.

Vi hade både en kombi och en sedan förrut, men då bytte vi till Audi, men när vi såg den nya och provkörde blev vi bara helt kära :love: sen är det väl plus i kanten att det är en Miljödiesel som är skattefri i 5 år :bump:

Skönt att höra från dig förresten!

Mars

April

Maj
8/5 - ia* andra barnet

Shit, är jag först ut?? :eek: :crazy:

Baha...jag är sist :cry:

Mars
31/3 - Cattan, första barnet, pojke (men ul i v 9 sa 4/4)

April

Maj
8/5 - ia* andra barnet

Shit, är jag först ut??

Verkar inte så, suck.
Tror egentligen dessutom att UL i vecka 9 4/4 är en säkrare bedömning enligt vad jag sett på nätet. Men min BM envisas med att v.18 ul är enda rätta.

Är det förresten ngn som vet om det går att knyta en långssjal i vagga?
Kan inte hitta sådan knytning någonstans på nätet, bara för trikåsjalar, men det verkar knäppt. Ngn som har anvisningar isf?

Mars
31/3 - Cattan, första barnet, pojke (men ul i v 9 sa 4/4)

April
1/4 - Mikan, andra barnet

Maj
8/5 - ia* andra barnet

*kl*

såg nu att vi passerat 1900 inlägg :eek: Dom låser vid 2000 va? Vi måste starta en ny då!

*kl*

Kom hem för en stund sen från sockertestet.
Fick 7,2.. 8,9 är högsta gränsen. *pust*
Vill verkligen inte göra fler test!

När vi ändå pratar bilar... Har ju som jag skrev en Santa Fe, men jag går omkring i en ständig förnekelse:D Den drar en väldigt bra bit över litern:crazy:
Låtsas liksom inte om det, och jag som kör minst 3000 mil per år med:o
Hade innan en Mercedes E klass. Där kan man snacka bagageutrymme! Hade lätt kunnat köpa Emmaljunga Edge vagnen och stoppat in där bak utan att hundarna hade märkt det.
Nu så kan jag bara ha chassit på min lite mindre Brio Happy ståendes på kant för att hundarna ska få plats. Liggdelen får ligga i baksätet. Men jisses vad underbar den bilen är nu på vintern. Har inte fått sladd eller åkt av en ända gång, annat en med slirbilen jag hade innan. Lite därför jag fick den bilen. Sambon tyckte inte bebben i magen skulle råka ut för något eftersom jag är ute mycket på vägarna.
Hur får ni knåpa ihop det med barnvagnen i bilen? Framför allt ni som har hund med..

haha, vi skriver som attan här:D

*kl*

Min lilla tös har fått stora händer och fötter:D Man känner, speciellt när man lägger sig på sidan med handen mellan soffan och magen, att hon draaar och söker kontakt(vill jag så naivt tro) med sina händer/fötter.Känns så sjukt stora nu...Myys, fast det nästan gör ont;) Där är en färdig människa där inne,rent kroppsligt, som bara ska fetta på sig lite sen är hon färdigbakad, så sjukt!

Men en sak jag inte förstår, vissa kan säjja: nu ligger han/hon och trycker med rumpan mot revbenen" Hur kan man avgöra vilken del som trycker var? jag har ingen susning om hur min bebis ligger, mer än att jag känner var hon sparkar, trycker..men inte specifikt med vilken kroppsdel,.

Nån annan som har koll?:p

Jag har ingen hund men en liten A3:a. Min vagn får precis plats i bak, på håret kan man säga.

Övriga saker kommer få vara i baksätet.

Haha, jag tillhör oxå skaran som inte känner alls hur bebbe ligger. Jag kan ju känna vart efter som det är hårdare där men inte vilken det.

Jag undrar oxå! Berätta nu! :p

Bm visade hur jag kunde känna huvudet från utsidan...Lite läskigt :eek: Men jag kan absolut inte känna från insidan vilken kroppsdel som ligger var.

*lite kl*

Ni som inte vet vilket kön det är på bebisen, har ni någon känsla för vilken "sort" det blir?

Nää, vad läskigt:eek: men kuul! Varför har inte min visat mig det;)
Får man inte trycka rätt djupt då?

hur kunde man det då? :bump::bump:

Jag har en känsla vad det blir men jag håller det nog för mig själv tror jag :p

Det är ju skitsvårt det där, tycker illbattingen far omkring överallt därinne.
Men mest håller han till på min vänstra sida. Magen är hårdast där och det är oftast där jag får alla sparkar. Även när jag får sammandragningar så blir oftast bara vänstersidan hård:confused: Inte hela magen liksom.
Går förresten att se på mina två senaste veckouppdateringar i magtråden hur han bara håller till på vänstersidan.

btw, lillen har hicka nu i skrivande stund:love:
Är ett litet rytmiskt dunkande.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar