Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Mars
31/3 - Cattan, första barnet, pojke (men ul i v 9 sa 4/4)

April
1/4 - Mikan, andra barnet
10/4 - Oregano, första barnet
14/4 - Zody, första barnet
15/4- Juzzzen, första barnet, flicka
17/4 - AKB, första barnet, en pojke
20/4 - Lottch, första barnet, en flicka
24/4 - _saga_ första barnet
28/4 - zask, första barnet

Maj
6/5 - Michellan, första barnet
8/5 - ia* andra barnet
15/5 - Emmah.S, första barnet, en pojke
22/5 - Armani__, första barnet

Så det ser ut som att jag är sist. . .

*kl*

Alltså, jag måste bara få säga hur skönt det är att ha er alla här. Finns ingen vansinnig hysteri över saker och ting (iaf inte vad jag märkt). Många mammor runt om kring här i byn skulle bli helt vansinnig om dom hörde vad som hänt vissa här inne!

Föräldrarträffar för mig och sambon börjar i mars, men det känns nästan ibland som jag har mer utbyte av er än dom som kommer gå på träffarna med mig...

Nää...tusen tack för att ni finns, det är så härligt att gå in här och läsa varje dag, flera gånger om dagen!

(sitter tom i skrivandets stund och äter middag vid datorn, sambon är ute och skottar fram rallycrossbilen :D)

:bow::bow:

Håller med. Mycket skönt att ha ett ställe att lyfta frågor på och dessutom få nya tankar som jag aldrig kommit på annars.

Kan bara hålla med... Känns som att alla härinne har lite samma tänk. Ni är i princip de enda jag pratar med om min graviditet. Här känns inga frågor för dumma eller konstiga :D

Synd att vi alla inte bodde närmare varandra, då hade vi kunnat ha egna föräldraträffar :)

Postar igen då jag trillat bort på vägen någonstans :angel:

Mars

April

Maj
2/5 - Viv första barnet
6/5 - Michellan, första barnet
8/5 - ia* andra barnet
22/5 - Armani__, första barnet

Vore super kul om vi kunde få till en träff till hösten kanske. Frågan vart det skulle kunna va som skulle bli en dagsutflyk för så många som möjligt :confused:

Kanske är en omöjlighet?

Det hade verkligen varit skitskoj att träffas. Vi kan väl försöka knåpa ihop någon stad som är på mitten för så många som möjligt.
För jag känner det med, att det är mest ni här jag pratar om min graviditet om. Har en kompis som är gravid, men hon är bara i vecka 10. Och hon verkar inte vilja lyssna p.g.a avundsjuka för att jag är längre gången än henne.
Särskilt för mig som valt att inte gå med i någon föräldragrupp p.g.a tiden och något bristande intresse från sambons sida.

Jag håller helt med er andra - här kan man lufta alla knasiga funderingar utan att nån står med en pekpinne. Har lurkat runt lite på FL och där blir man ju mörkrädd, är så himla glad över att ni och Buke finns! :D

Ang. träff så vore det superkul - man blir ju nästan som en liten familj när man delar så mycket privata deltaljer haha. :D

*kl*
Skulle köpa amningsbh idag, helt hopplöst!
Brösten är stora i vanliga fall har 80 D, men pa kappahl och lindex hittar jag inga amningsbh som passar. Visst har de ganska bra utbud i E och större omkretsar pa avd för stora storlekar, men det är visst inte meningen att vi ska amma bekvämt :mad:

Kom dock pa att vi har en liten underklädesaffär och där fanns stora storlekar, upp till H-kupa. Priset gör dock att jag väntar tills jag vet hur stora de har tänkt att bli :D.
Köpte ett gravidbälte istället, ska bli spännande att se om det avlastar ryggen och fogarna lite.

Tycker med att det är lite svårt med amningsbehås. Har köpt en hittills, en Swegmark. Riktigt go, men "axelvaddarna" Sitter för långt fram och är inte där värsta trycket är uppe mitt på axlarna.

*kl*
Är jag helt ute och cyklar, men jag tycker att denna sele/typ av sjal verkar underbar att bära barnet i "vagga". Funderar på att beställa en sån, det fanns ju lite skojiga färger. http://www.alabarn.se/?p=productsMore&iProduct=7&sName=Prémaxx-Baby-Bag
För jag har funderat på det här med sjal, men tycker de verkar vara så avancerade att knyta.

Den ser superfin ut!
Vi har ju fått hem vår trikåsjal och vi trodde också det skulle vara sjukt svårt att knyta det där långa åbäket, men bara efter ett par försök så har man fått in snitsen. :) Vi vet ju inte riktigt hur hårt man ska knyta än, men vi har koll på grundknytningen i alla fall och så får vi träna sen när Räkan är ute. (eller leta upp en lagom stor nalle/docka :angel: ) Sambon är en hejare på att sno på sig sjalen haha, jag gnäller mest om att magen är i vägen än så länge..

På tal om gnäll - damn vilken busbebis jag har i magen just nu!!! :eek: Det hickas då och då, och så bökas det runt ordentligt. Känns som att magen ska explodera stundtals, jag vill inte veta hur det blir om någon vecka..

Är med lite fundersam över hur det kommer vara om ett tag inne i magen. Men snart är det väl för trångt så de inte kommer göra så jättemycket volter.

Mars

April

Maj
5/5 - Cyllene - första barnet, en pojke 6/5 - Michellan, första barnet
8/5 - ia* andra barnet

Första UL sa en vecka senare, men jag och andra UL säger 5 maj... Hoppas kan man ju alltid...

*kl*

Lite på tal om datum...
Jag är så himlans säker på att jag inte kommer bli en aprilmamma.
Blir säkert en maj mamma. Om man tittar lite på släktstatistiken så bär alla över 1-2 veckor.. Fast jag hoppas på att han kommer två veckor innan utsatt datum..

*kl*

Alltså, jag måste bara få säga hur skönt det är att ha er alla här. Finns ingen vansinnig hysteri över saker och ting (iaf inte vad jag märkt). Många mammor runt om kring här i byn skulle bli helt vansinnig om dom hörde vad som hänt vissa här inne!

Föräldrarträffar för mig och sambon börjar i mars, men det känns nästan ibland som jag har mer utbyte av er än dom som kommer gå på träffarna med mig...

Nää...tusen tack för att ni finns, det är så härligt att gå in här och läsa varje dag, flera gånger om dagen!

(sitter tom i skrivandets stund och äter middag vid datorn, sambon är ute och skottar fram rallycrossbilen :D)

Jag kan bara hålla med!!
Tänker på er typ under dagarna också, som nu när viv råkade ut för olyckan vid hagarna. Eller när zody (var det väl, vad osäker jag blev!) hade urinvägsinfektion och fick kissa i badkaret, shit vad jag led med dig.
Känns verkligen ibland som att man har lärt känna varandra en del under den här tiden och jag tycker det är så roligt!!

Hade varit riktigt häftigt att dra ihop en träff till hösten eller så, tänk att få träffa er alla :banana::banana:

Jo men sen e de ju sommarmammor sen ju..... hihihi

Ja jag vet, jag blir med andra ord deras avstamp :D
Fast jag hoppas att bebisen tittar ut någon vecka för tidigt, så jag verkligen blir en vår-mamma, kommer som sagt räkna mig till er även om jag går över tiden och in i juni, spelar ingen roll - jag ÄR en vårmamma :D

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30