Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Tänk vad det skiljer inom samma landsting! Här hos oss vägs vi vid varje besök, oavsett hur vi ser ut. För min del så kvittar det, jag tycker det är apjobbigt men å andra sidan så väger jag mig ju hemma också. Det är väl just det att någon annan ska se, och föra diagram över vad jag går upp som är jobbigt antar jag. Men men, snart är det över. :p

Nu har jag tvättat upp det mesta av bebiskläderna, har sängkläder och filtar osv kvar men det är ju ingen brådska. Bara nåt jag fått för mig att jag måste göra nu, för tänk om bebis kommer tidigare liksom. Ja, jag är lite smått neurotisk ibland. :D

Jag blir oxå vägd varje gång! Vågen står brevid toan man där man kissar på stickan.

Här väger man varje gång. Men jag gör det hemma på morgonen efter toan och innan kläder och frukost. Och det räcker för min BM att jag säger resultatet. För mig som är en tjockis är varje lilla hekto viktig. Vill då inte stå på deras våg med massa mat i magen och kläder.

Men kissa på stickan?? Som skrivet innan, vad olika rutinerna är på alla landsting!
Jag går ändå under lite extra observation p.g.a mina återkommande uvi med njurbäcken infektioner som följd. Jag lämnar bara urinprov kanske vartannan gång. Får då ta med ett rör hem och får ta med morgonprov.

Tror faktiskt det. De har en vikt sen inskrivningen och därefter håller det bara lite koll för att se om det sticker iväg åt det ena eller andra hållet. Har tull och med läst nånstans att de inte längre rutinmässigt väger folk. Själv har jag bara fått göra det en gång, på inskrivningen.

Här väger vi oss varje gång, i samband med urinprovet inne på toa. Sedan berättar man för BM vad man väger och så noterar hon det, så himla olika alltså!

Ok, hos mig kissar vi på stickan varje gång det är så att vi tar alla mått. Ifs har detta skett 2 av 3 besök hitintills. Vi hade en gång när vi endast pratade och inte mätte alls.

Jag ska dit på måndag får se vad som gäller då :crazy:

Stickor? Ush, hoppas min inte glömt någonting, hon är lite virrig ibland. Jag har inte kissat på någon sticka sedan jag bytte stad o BM.

Nu har jag mitt 3:e möte med min BM (4:e om man räknar med första besöket) på måndag och jag har bara kissat på sticka en gång och förra gången för att jag krävde det samt att hon skickade på odling. Jag är bara vägd en gång och det var i v. 10+0 tror jag att det var.

Jag har fått kissa varje gång utan en. Men det är väl olika.

Om jag minns rätt ser dom bla äggviteämnen som kan höjas om man får havadeskapsförgiftning. Men det var fler saker som ser, hon säger mest det ser bra ut sen slänger hon den.

Jag ska fråga igen på måndag!

Jag har fått kissa varje gång utan en. Men det är väl olika.

Om jag minns rätt ser dom bla äggviteämnen som kan höjas om man får havadeskapsförgiftning. Men det var fler saker som ser, hon säger mest det ser bra ut sen slänger hon den.

Jag ska fråga igen på måndag!

Tror du har rätt om det där med äggviteämnena, känner igen det i varje fall :D
Kommer heller inte ihåg de andra sakerna de tittar på på de där stickorna.
Här har de lite annat för sig, här ska man som blivande mamma titta på sin egen sticka och sedan jämföra resultatet med en tavla på väggen och där kunna avläsa om allt står rätt till. Jag litar inte på min egen bedömning där eftersom jag inte helt säkert vet hur det ska vara, så jag tar alltid in den till BM och låter henne avläsa den iallafall.

jag kissar inte heller på stickan något när jag är hos Bm.
Gjorde det bara första gången.

Tänk vad det skiljer inom samma landsting! Här hos oss vägs vi vid varje besök, oavsett hur vi ser ut. För min del så kvittar det, jag tycker det är apjobbigt men å andra sidan så väger jag mig ju hemma också. Det är väl just det att någon annan ska se, och föra diagram över vad jag går upp som är jobbigt antar jag. Men men, snart är det över. :p

Nu har jag tvättat upp det mesta av bebiskläderna, har sängkläder och filtar osv kvar men det är ju ingen brådska. Bara nåt jag fått för mig att jag måste göra nu, för tänk om bebis kommer tidigare liksom. Ja, jag är lite smått neurotisk ibland. :D

Oj, shit..redan?
Jag ligger lite efter tror jag.

Har inte gjort ett dyft ännu, är i V33+2
har iofs en son sedan tidigare som bara är 2,5 år och kräver lite mer energi och fokus än bebis i magen, so far anyway...

Hos mig har min mor som är lärare tagit på sig att tvätta alla nyinköpta barnkläder under sportlovet. Borde vara i god tid! Att jag också är lärare och har lov hör inte till saken... ;)

Däremot så sorterade jag de kläder jag hade hemma och konstaterade att jag mest har kläder i 62 och 68!! Tror dock att mamma köpt en del startkit med smått. Måste samla allt på ett ställe och se vadvi egentligen köpt.

Jag har också mest kläder i stl 62. Något plagg i 56. Inte för att jag under några omständigheter tror att jag kommer få ett väldigt litet barn, men jag kommer köpa några enstaka, billiga plagg i stl 50 och 52 när jag åker till ullared på måndag. Ifall jag inte kan använda dem så har jag inte lagt ut massa pengar.

*kl*

Angånde vägandet så har jag bara vägt mig vid inskrivningen, sen håller jag koll på det själv. Inget hon frågar, men dte är väl så att dom tycker man ser lagom ut så behövs det inte.

Kissa i mugg är fan det enda jag gjort:p Dock sa min barnmorska att har man tendens att få UVI eller har mkt sammandragningar kan man lämna ett prov bara för att hålla koll, så jag hade inte lämnat varje gång om det inte varit för mina besvär.

Jag msåte oxå börja tvätta bebiskläderna nu, tänk om lillan kommer tidigare ja!:crazy:

Jag hade lite ångets inatt, o inte lite heller..Jag har ju lidit av panikångest hela livet ungefär, men mått bra efter terapi, men inatt fick jag en liten attak..Orsak: Vi var rejält insnöade, kom inte alls ut..det var minst 1 m snö hela vår grusväg och snöoväder så hur resten av vägarna såg ut visste jag inte..o jag var blev så rädd att jag skulle få värkar och börja föda/att bebis skulle bli dålig och att vi då inte skulle kunna komma ut!!eller ambulansen inte skulle komma fram. Skulle man vara tvunget att föda hemma nu så kanske bebis skulle dö, för att det är för tidigt:eek: Såna sjuka tankar om att förlora mitt barn pga att vi inte kunde komma iväg, eller att jag inte skulle klara av smärtorna osv gjorde mig helt panikslagen..men dte gick över så småningom..men det var inte kul...

Gissa om jag var glad när jag vaknade vid kvart över sju och såg att vår duktiga plognisse varit här:laugh:

Vi är flera som inte får kissa på stickor alltså!

På "mitt" MVC får man både kissa på stickan och väga sig varje gång man är på besök! Sen tas det alltid mått på magen och blodtryck såklart, nu har jag fått börja äta järntabletter men innan kollades järnhalten i blodet också!

Jag har också mest kläder i stl 62. Något plagg i 56. Inte för att jag under några omständigheter tror att jag kommer få ett väldigt litet barn, men jag kommer köpa några enstaka, billiga plagg i stl 50 och 52 när jag åker till ullared på måndag. Ifall jag inte kan använda dem så har jag inte lagt ut massa pengar.

Oj, jag har inte ett enda plagg till den lille än :o Dock skulle jag få en hel kartong av syster och hennes svägerska som dom haft till sina pojkar, kläderna hinner ju inte bli uppnötta precis, dom växer ju typ ur på på en vecka :D Men jag spanar fortfarande efter något fint att ha på väg hem från BB....

Vagnen är dock tvättad, servad och klar för användning :laugh:

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar