Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Vad skönt att höra att allt var bra! Man börjar fundera på om det är så klokt att hålla på med hästar i gravidt-tillstånd :angel: Jag har i alla fall drillat min drasut till irish cob att inte röra sig ur fläcken förrän jag säger till men de är ju djur och inte maskiner (ibland tyvärr)

Vad skönt att höra att allt var bra! Man börjar fundera på om det är så klokt att hålla på med hästar i gravidt-tillstånd :angel: Jag har i alla fall drillat min drasut till irish cob att inte röra sig ur fläcken förrän jag säger till men de är ju djur och inte maskiner (ibland tyvärr)

Ja men allting var så himla dumt... Jag hade precis släppt ut sista hästen i hagen och skulle stänga grinden när det ena stoet som är en riktig pissemärr jagade en annan häst. Den andra hästen blev intryckt mellan pissemärren och en annan häst och kastade sig ut över mig och grinden. Så jag stod egentligen inte ens i hagen.

Jag tycker att jag oftast är försiktig och tänker mig för, men som sagt det är ju djur och ibland händer saker man inte kan förutse och fort går det också!

Skönt att höra att ni mår bra och extra kul att höra att dom var så bra med er på förlossningen!

Efter att ha läst om allas olyckor med sina kusar så är jag väldigt glad över att bara ha en liten shettis just nu..

Ja, jag är oerhört tacksam för att jag har pappa! Har en tanke att skicka iväg honom på tömkörningskurs oxå så jag kan utnyttja honom ännu mer. Kan han förresten ha nytta av på sina egna unghästar oxå :)
Min egen har jag inga problem att hantera, men unghästarna känns sådär...

Ja dessa djur. Huvudsaken är ju att det gick bra i alla fall :) nu får du vila upp dig från din hjärnskakning och bli kvitt huvudvärken.

Va på BM besök idag. Det togs inga prover denna gång men magen mättes.
SF: 30, är i v.29+3.
Blodtryck: 128/80

Blev inbokad på ett till glycosbelastningstest på torsdag :cry:
Tyckte det va avskyvärt sist! Och det va såå tråkigt å sitta där och inte göra något i två timmar!! Förra testet visade att allt va helt okej och de prover de tagit efter det har alltid varit bra med. Men säger de att det är nödvändigt så är de väl de då..

Här gör alla glykosbelastningstestet, vad jag et.
Jag är inte överviktig och har ingen diabetes i släkten, men här blir man kallad till den oavsett. Det är väl lika bra, det skadar väl inte att göra det om nu ändå alla här omkring blir kallade.

Kl
Shit vad ni har skrivit idag!! Så roligt att få läsa lite =)

Är det bara jag som inte har någonsomhelst ångest inför förlossningen???
Jag tänker att de som är där inne är mkt duktiga på sånt- o då behöver jag inte bry mig- de lär hjälpa mig på vägen....

Jag känner nog lite som du, eller nej det gör jag nog inte heller :D
Jag är inte heller ett dugg orolig över förlossningen, inte än i alla fall.
Dock har jag ganska mycket kontrollbehov och det värsta jag vet är att känna mig utlämnad, vilket man ändå säkert gör vid en förlossning. Så möjligt kommer min ångest längre fram när det ändå närmar sig, eller så bygger jag upp någon form av barriär och bestämmer mig för att ingen ska minsann få bestämma över mig och min förlossning.
Det lär ju ändras ganska kvickt när man väl kommer in där och alla andra vet vad de ska göra, men inte jag. Då får man ju lyssna lite till dom.
Gud vad flummigt detta blev, ursäkta för det!

:idea: Av dig! Har gått igenom allt från gå å köpa en mp3 eller vad det heter till att ta med mig brodyret jag håller på med. Men datorn hade jag inte en tanke på!! Har bl.a en liten smidig mini laptop med mobilt bredband. Då kanske jag får ro att gå igenom bokföringen lite. Fast känner jag mig själv så kommer jag nog surfa in här:angel:

Jag säger också ack till Mabuse för tipset om dator!!
Har fått min Iphone då så då kan jag ju surfa med den, den är ju behändig att ta med sig också :D

Efter att ha läst om allas olyckor med sina kusar så är jag väldigt glad över att bara ha en liten shettis just nu..

Hahaha, tänk så olika det kan vara! Här är det min lilla dam till shettis som är tuffast och jävligast av mina två ;) Henne drar jag mig för att handskas med just nu. Hon är snäll med bakbenen, men när hon blir exalterad och glad, eller om något inte passar damen så slåss hon med frambenen :devil:

Viv:

Vilken himla tur att allt såg bra ut, blev orolig när jag läste ditt inlägg. Så jäkla typiskt alltså, och så förebygger man allt så mycket man kan och ändå är olyckan framme, usch!

Okej, tänk vilka olika rutiner de har på olika landsting!
Här görs testet bara på de i riskzonen för graviditetsdiabetes.

Aha, det är därför man mår så pissigt hela graviditeten så man ska vara så trött på det att förlossningen känns som pice of cake.... ;) eller vad tror ni?

Hahaha, tänk så olika det kan vara! Här är det min lilla dam till shettis som är tuffast och jävligast av mina två ;) Henne drar jag mig för att handskas med just nu. Hon är snäll med bakbenen, men när hon blir exalterad och glad, eller om något inte passar damen så slåss hon med frambenen

Jo, de brukar vara lite envisa de små rackarna!
Min hoppar omkring eller sparkas när man kratsar hovarna. Men som tur är kommer han inte i maghöjd iaf. Men jobbigt för ryggen.

[Quote = AKB; 13217415] Jo, de Brukar Vara lite envisa de små rackarna!
Min hoppar omkring eller sparkas Når man kratsar hovarna. Men som tur är kommer han inte i maghöjd iaf. Men jobbigt för ryggen. [/ Quote]

Ja envisa och tuffa är de små rackarna allt som oftast, men så rara och goa! Min lilla hoppar också omkring lite vid hovkratsnng av bakben, men hon har lite patellaupphakningar bak så jag tror det är därför, tror hon tycker det är svårt och jobbigt att lyfta hovarna bak, men där är hon väldigt snäll i hanteringen, tack och lov!

[Quote = Ia *; 13217407] Aha, det är därför because man mår så pissigt hela graviditeten så man ska vara så trött på det Att Förlossningen känns som pice of cake .... ;) Eller vad tror ni? [/ Quote]

Hahaha, kan nog fasen vara så :D

*kl*

Var hos barnmorskan igår och fick lyssna på bebis hjärta. :love: Hjärtslagen låg på 140, mitt blodtryck var på 119/69 och 30 i SF-mått (v. 28+6) och har gått upp 13,7kg sen inskrivningen. Förstår inte varifrån alla dessa kilon kommer då jag varken äter så mycket eller särskilt onyttigt? Min BM tyckte att jag skulle se över min kost, efter att min sambo, a.k.a sockergrisen, skulle vara lustig och skämta med att säga: "Men det måste vara all läsk och godis du trycker i dig". Så nu får han inte följa med nästa gång... :p

Dock så ska vi till läkaren imorgon för att de upptäckte att vänster njurbäcken var förstorat, så vi ska få nytt ultraljud och kontrollera att det inte är någon fara med bebis. :/ Blir alltid lika nojjig.

Aha, det är därför man mår så pissigt hela graviditeten så man ska vara så trött på det att förlossningen känns som pice of cake.... ;) eller vad tror ni?

Jag tror det är lite så! Man är så trött på allt så det känns helt ok att gå igenom en förlossning bara man är sig själv igen. :D

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar