Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

:eek: Va! Menar du att vi ska in och föda också!? :eek:

Haha ja, vi måste ju det!! :D

Jag har börjat planera lite grann, och försökt läsa lite listor på FL för att se vad som kan tänkas behövas. Det är sjukt svårt, vad jag vet får man blöjor osv i V-ås, men vad mer?
Vet att det i alla fall kommer bli två väskor här - en till förlossningen med det absolut nödvändigaste och sen en till BB med lite mer plock i, typ hygienartiklar, lite kläder till oss alla 3 osv.

Någon som har gjort sockerbelastningsprovet än? Vi ska göra det nästa gång! De säger att det är äckligt, men jag vet inte. Det får ju gå i vilket fall ;)
Gör alla det? Varken min första eller nuvarande bm har ens nämnt något sockerbelastningstest.

Föresten, har ni börjat planera runt BB-väskan? :eek:

Oj :eek: Nej, har kommit så långt att jag beställt ett startpaket kläder. Inga blöjpaket än. Men å andra sidan är jag lite efter er i det där :p

Vi renoverar så hemma är det kaos.

Jag har ju en tjej inne hos mig och har ingen hormonrand... Jag tycker själv att det knappt syns på mig att jag är gravid öht, inte om man jämför med många andra i magtråden som är veckor innan mig. Men jag undrar om det är för att jag går å drar in magen alltid... Vilket jag tror att jag gör av mig själv liksom... Min mage är dessutom (än så länge) aldrig i vägen. Men det kanske den inte blir förren om några veckor? Är i v.23 nu...

Men alltså, du hade väl gått upp 6 kg? Hur kan det inte synas?

Redan efter 2-3 kilo så slutade jag kunna ha mina vanliga kläder, eftersom alla extrakilon sitter mitt fram på magen. Nu har jag gått upp 5 kilo sammanlagt, och det är lögn att kunna ha ngt annat än specialinköpta mammabyxor. Däremot är magen aldrig i vägen, annat än att det är lite obekvämt att ligga platt på mage i sängen - om inte annat för att fostret sparkar så f-benat då.

*KL*

gnäll gnäll gäll

Jag är så TRÖTT nu. Imorse på träningen var jag som en seg bobba! Tur att min PT peppade mig.

Vill mest sova :crazy:

Ska till BM på måndag och längtar efter att få höra hjärtljud! :love:

Haha ja, vi måste ju det!! :D

Jag har börjat planera lite grann, och försökt läsa lite listor på FL för att se vad som kan tänkas behövas. Det är sjukt svårt, vad jag vet får man blöjor osv i V-ås, men vad mer?
Vet att det i alla fall kommer bli två väskor här - en till förlossningen med det absolut nödvändigaste och sen en till BB med lite mer plock i, typ hygienartiklar, lite kläder till oss alla 3 osv.
Usch då... :crazy: Jag har förträngt det där med förlossningen. Har iofs köpt och läst två förlossningsböcker och även köpt DVD:n från Annas profylax. Är otroligt rädd för smärtan... Fick ångest bara av att se ingången till förlossningen när vi var på ul.

Jag har ingen aning om vad man får på BB. En jobbarkompis sa att man klarar sig en vecka på dom grejerna, men det är tre år sen. Då var det ju bättre tider.

Men det är bara att inse att det börjar dra ihop sig till miniBuketräff på Västerås BB. Hade tänkt ge dig länken till de bilder jag har på Photobucket, så du vet hur jag ser ut om vi skulle stöta på varanda. Chansen finns ju! :laugh:

Alltså, jag tyckte nog att 200 spänn var lite väl saftigt för vad man fick. Filmen var inte lång och innehöll typ bara hur man andas och slappnar av och lite massage. Ingen direkt info eller bakgrundsförklaring. Men men, det är väl alltid lättare att ta till sig saker när man både läser och ser, så jag ångrar inte att jag köpte den. Man kanske även skulle ha köpt boken med samma namn. Tyckte just då inte att jag behövde göra det, då jag redan köpt två böcker om förlossning. Fanns en DVD med i en av dom böckerna också, men den har jag faktiskt inte tittat på.

*kl*

sitter här och vet inte riktigt hur jag ska göra... Har precis kommit hem från stallet där jag blev nedsprungen utav en av hästarna. Jag hann vända mig om så jag fick hästen i ryggen så att säga men jag landade på magen :crazy: kände inget direkt förutom att jag blev yr och fick huvudvärk som fortfarande sitter i. Nu har jag fått sammandragningar och typ som mensvärk. Det gör inte speciellt ont bara väldigt obehagligt. Telefontiden till min bm är slut och när jag ringde sjukvårdsupplysningen hänvisar de till min bm bara. Så vart ringer jag nu? Eller oroar jag mig i onödan, kanske bättre att avvakta? :confused:

:eek:Jesus! Vad läbbigt!
De måste väl svara nån gång hos din BM? Alla råkar ju inte ut för olyckor
under telefontid. Ring förlossningen annars och försök få komma in där för en koll.

Ok. Ja det låter dyrt om filmen är kort. Trodde nog den skulle vara längre. Tänkte nog köpa båda då jag inte har nån bok om förlossningen.

Va på BM besök idag. Det togs inga prover denna gång men magen mättes.
SF: 30, är i v.29+3.
Blodtryck: 128/80

Blev inbokad på ett till glycosbelastningstest på torsdag :cry:
Tyckte det va avskyvärt sist! Och det va såå tråkigt å sitta där och inte göra något i två timmar!! Förra testet visade att allt va helt okej och de prover de tagit efter det har alltid varit bra med. Men säger de att det är nödvändigt så är de väl de då..

Usch! Kolla om dom har någon växel på din mödravård? alt ring förlossningen.
Kan ju vara bra att få prata med någon och kanske tom komma dit..

här ringer man förlossningen. Tycker du ska ringa och kolla. överdriv lite. Kan väl vara skönt att komma in och kolla. Hoppas det går över.

Jag skulle ringa förlossningen på en gång. Vi pratade om bl.a. det här när vi var på vår "v.20-träff" och då sa min BM att om något händer (vi tog upp fallet blödning) så ska man ringa förlossningen på en gång. Även om man skulle få tag på sin BM och få komma in så kan oftast inte hon göra så mycket annat än att hänvisa till förlossningen. Hon tyckte dessutom att man skulle strunta i att ringa sjukvårdsupplysningen först då de på förlossningen är specialutbildade på graviditeter och är de som är bäst på att ge råd.

Det är för att kontrollera att man inte fått graviditetsdiabetes. Får jag det kan ungen bli jättestor i magen och väga alldeles för mycket.
Man testas bara om man har lite övervikt eller arvsanlag för diabetes. Jag har både och. Nu gör de tydligen testet en gång i v.25. Men de har ändrat det nyligen och eftersom jag gjorde ett i v.12 så måste jag göra om det. Suck. Man kommer dit på fastande mage och får dricka ett jätteglas med supersöt sockerlösning. Smakar som sirap och är lite lätt trögflytande. Sen får man sitta å glo i två timmar innan de tar ett nytt blodprov för att se om kroppen tagit hand om sockret på rätt sätt.

Jag har ju en tjej inne hos mig och har ingen hormonrand... Jag tycker själv att det knappt syns på mig att jag är gravid öht, inte om man jämför med många andra i magtråden som är veckor innan mig. Men jag undrar om det är för att jag går å drar in magen alltid... Vilket jag tror att jag gör av mig själv liksom... Min mage är dessutom (än så länge) aldrig i vägen. Men det kanske den inte blir förren om några veckor? Är i v.23 nu...

Hos mig känns det som magen växer explotionsartat nu. Sista 2 veckorna är den verkligen "i vägen" när jag tex ska knyta skor och böja mig. Innan var den ok. är i v 28 nu.
Ingen rand på min mage.

Är det bara jag som inte har någonsomhelst ångest inför förlossningen???
Jag tänker att de som är där inne är mkt duktiga på sånt- o då behöver jag inte bry mig- de lär hjälpa mig på vägen....

Liknande trådar

Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 649
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 435
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
995
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 064
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • reservdelar till klösträd