Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Gick med i Libero för ett tag sen men fattade inget så jag har inte brytt mig om det. Trodde jag skulle få gratissaker?

Jag ska ju till Ullared nästa vecka, det ska bli spänannde. Måste leta upp "shoppingtråden" tills dess!

Är det inte genommLibero som man går in på Babyproffsen och hämtar en gratishink med prylar i?

Haha, vi botaniserade lite bland de hyllorna i fredags! :D Skönt att ha en aning om vad som finns i alla fall, och vi vet till stor del redan vad vi ska ha. Så nu ska tiden bara gå lite, tänkte nog handla hem allt sånt i slutet på månaden. Lika bra att ha hemma liksom, man vet ju aldrig när liten kommer.

Föresten, har ni börjat planera runt BB-väskan? :eek:

Jag är en sån som vill vara klar med allt i extremt god tid, så jag har faktiskt funderat på det. Alltså inte göra allt helt klart, men iaf packa en kasse med nya underkläder, rena skjortor och toalettväska och lite annat. Den gör ju ingen skada där den står.

Men än har jag bara funderat! ;)

Jag tycker om att planera och skriva listor men än så har jag inte skrivit någon lista mer än i mitt huvud. I stil med att den filten vill jag ha med mig och den här sparkdräkten om bebis är si och så stor om jag inte får något annat på vägen. Det jag funderar på är att jag tror att vi kommer att få en stor bebis (eller normal) som inte kommer kunna ha strl. 50 så jag botaniserar ganska mycket i strl 56. De gulligaste kläderna köper jag i strl 56-62 för att vara säker att de kommer bli använda en gång i alla fall. Sedan i strl. 50 så har det bara blivit 2 st pyjamaser hitentills.

Jag har börjat fundera allvarligt på den, jag menar, tänk om man helt plötsigt har en unge som vill ut! Man vet ju aldrig, kan ju komma tidigare än man trott oxå!

Samma med städningen här, måste hålla ordning på allt, för tänk om man helt plötsligt ska föda, o så är här så stökigt när man kommer hem, näää fyyy f*n!

*kl*

Undrar om det är gasre som spökar hos mig, har haft såna smärtor ovanför höftbenet på höger sida nu så jag inte kunnat röra mig, känner igen det dock, haft det nån gåjng innan..får massera på sidan, men kan inte röra mig mellanåt, skär lixom..isch:(Är tarmarna så ikläm nu kanske?

Är det någon av er här som har atsma förresten? Vad har de sagt om er medicinering i så fall?
Mina luftrör är fortfarande minimala känns det som. Från sen em till morgon så är andningen jättejobbig. Får verkligen anstränga mej. Känns som att andas i sugrör typ... Ska ringa läkaren imorgon.

BB-väskan har jag bara tänkt på än så länge.

Cylle: Man får supersexiga nättrosor där som ska rymma den bigga binda/blöja man har efter förlossningen. Som för övrigt matchar den heta....säck...man har på sej. Man känner sej typ som en jättebebis... Men vad gör man inte för att bäsen ska känna sej hemma ;)

Är det inte genommLibero som man går in på Babyproffsen och hämtar en gratishink med prylar i?

Har för mig att det är det.
Jag har i vilket fall gått med i både libero och pampers (tror jag att det var..), kan ju itne skada liksom. Min sävgerska är med i bägge och har fått en hel del gratisprylar och rabattkuponger och lite sånt.

Jag har börjat fundera lite smått, fast vi bara är i v. 25 :D
Det enda jag vet att jag ska ha med är ett nytt arméns hudsalva-lypsyl, mycket viktigt för min överlevnad!!
Sedan ska vi fundera ut vad Liten ska åka hem i, men hur mycket bebis-kläder ska man ha med sig till Liten på BB, och frågan är vilken strl man ska satsa på.

Dock har jag börjat fundera på sambons BB-väska (hahaha..). Nej men ärligt, har hört att som blivande och ny mamma blir man ju väl omhändertagen, men som pappa förväntas man nog att klara sig på egen hand. Därför tänkte jag fixa lite mat till sambon som är lätt att ta med, något choklad och något ombyte kanske. Har ni tänkt i dem banorna?

knappRÅN

Jag blir lite avundsjuk på aktiviteten i er tråd så jag låtsas snart att jag ska föda en vecka tidigare... Eller så är jag bara mkt mer nyfiken på allt än de andra i sommartråden ... hihihihi

Har ni redan hämtat ut Pamperspaketet från Babyproffsen???
Liberos ska väl komma hemskickat ca en månad innan...

Hehe, jag satt precis och tänkte på att det är mycket mer aktivitet här än i vår sommartråd, vi får dra igång den lite :)

knappRÅN

Jag blir lite avundsjuk på aktiviteten i er tråd så jag låtsas snart att jag ska föda en vecka tidigare... Eller så är jag bara mkt mer nyfiken på allt än de andra i sommartråden ... hihihihi

Har ni redan hämtat ut Pamperspaketet från Babyproffsen???
Liberos ska väl komma hemskickat ca en månad innan...

Klart att ni får hänga i vår tråd, alltid roligt med fler!! Dessutom är jag beräknad till den 22 maj efter ultraljudet, men tydligen hade de räknat fel eller sa iaf fel till oss så vi är framflyttade till den 27...
Jag tänker fortsätta säga den 22, annars stämmer det inte med magbilderna jag tar för magtråden och bloggen.

Var hos BM idag. Gick bra, dock lågt järnvärde, vilket jag redan hade räknat ut. Fick ÄNTLIGEN lyssna på hjärtljuden, de låg på 145 tror jag att det var. Hormonranden är enbart under naveln och dessa två tecken sa hon att, enligt "folk" tyder detta på att det är en flicka. Jag frågade och hon sa självklart att det inte finns finns några vetenskapliga belägg för det, men man kan ju tro på vad man vill :D

Någon som har gjort sockerbelastningsprovet än? Vi ska göra det nästa gång! De säger att det är äckligt, men jag vet inte. Det får ju gå i vilket fall ;)

Jag håller med er tjejer! Läser mycket mer här inne, men det kan ju ha att göra med att denna tråd uppdateras mycket mer än vår (alltså sommartråden ;) )... Och som sagt, vi är ju lite vårmammor också, speciellt om någon av våra bebisar får för sig att komma till världen lite tidigare :)

Jag har ju en tjej inne hos mig och har ingen hormonrand... Jag tycker själv att det knappt syns på mig att jag är gravid öht, inte om man jämför med många andra i magtråden som är veckor innan mig. Men jag undrar om det är för att jag går å drar in magen alltid... Vilket jag tror att jag gör av mig själv liksom... Min mage är dessutom (än så länge) aldrig i vägen. Men det kanske den inte blir förren om några veckor? Är i v.23 nu...

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar