Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

*kl*

Det är inte lätt att vara gravidkänslig :p

Igår såg vi i taket lyser stjärnorna. Alla som sett kan ju tänka er hur det slutade. Jag grät ohämmat och snorade runt.

Min stackars älskling försökte trösta mig.

Kunde knappt sova sen för nästäppan var helt orubblig. :eek:

Den har jag inte sett, men då ska jag ladda upp med näsdukar om jag skulle vilja se den;) Tack för varningen!:p

*En till som är så där bölig*

Filmen var jättebra och jag hade förmodligen fällt en tår ändå men nu blev det jätte många tårar, en hel flod.

Då kanske man ska se den:) Samma här, jag gråter ofta till filmer iaf, nu är det ju som du säjjer, lite mer än bara lite tårar..floder, sjöar eller hav är mer passande beskrivning just nu;)

Det är lite befriande att gråta ibland.
Fast man blir lite rädd för sig själv när man inte kan kontrollera det :D

Ja, det är jätteskönt ibland!
Men ja, man har lite svårare att sluta nu, o det blir rätt intensivt också när man sätter igång;)

Jag har sett den för länge sen och har för mig att jag fällde många tårar då också, men kan inte riktigt placera den... Var det flera storys som gick parallellt i den?

Den handlar om en tonåring med alla "normala" tonåringstankar vars mamma har cancer. Hon flyr verkligheten i mammas kamp om att överleva.

Det är storyn. Jag uppfattade det som en story.

Ja, men då är jag med, jag blandade ihop filmer. Jag har sett båda och gråtit till båda, men kan inte alls komma ihåg vad den jag tänkte på heter...

Jag såg den också igår och grät så jag skakade... Min sambo tröstade jättemkt samtidigt som han inte riktigt förstod varför jag grät så himlans mycket... Jag får nästan tårar i ögonen när jag tänker på det...

Så reagerade min sambo oxå. Han tröstade mig men var lite förvirrad över en sån stark reaktion på en film.

Men nu är det två sidor för mig, dels för egen del, tänk om min mamma skulle bli sjuk, så grät jag för det. Sen kom nästa, tänk om jag skulle bli sjuk, hur blir det med mitt blivade barn.

Oj oj :cry:

Bra saxat, tack.

Jag vill få det avklarat, min BM sa nåt om att det var bra, för tänk OM det händer mig nåt vid förlossning eller tja, i bilen på väg hem, vad som helst, då VILL jag att min sambo ska ha rätt till sitt barn utan att det blir nån disskution om hur tillvida han är pappa.
Hur gör man då, om det inte finns papper underskrivna och jag dör, DNAprov som tar flera veckor och under tiden får barnet bo på "fosterhem" eller liknande??

Nej inget alternativ.
Måste ta reda på det här..

Tack för tankeställaren..Inte tänkt på det..Det skulle man nog vilja fixa innan..det finns lixom inga tvivel vem som är pappan, Och jag vill att han ska ha rätt att ta hand om sitt barn om det skulle hända mig något, utan massa trubbel..Bra att du tog upp det!:bow:

Jag såg här nu att jag fått ett papper från vår kommun där det stod att vi fick välja på att göra det innan el efter, det var bara att ringa kommuns växel så fick man hjälp. Ska ta tag i det nån dag. Hrm...

*kl*

Inatt födde jag en tax. Den skulle heta amy och var född för tidigt, så jag frågade mamma om jag skulle stoppa in den igen, eftersom den egentligen hade några veckor kvar till BF. Men efetrsom den varit ute och kissat och "blivit skitig om tassarna så var det bäst att låta den vara kvar ute, så det inte blev nån infektion" tyckte min kloka mamma. Tyckte det var kul att ha fått en hund, men blev lessen sen för jag hade ju ingen bebis, och gått gravid så länge..Vad skulle alla tycka nu då?

:rofl:

Ibland blir man rädd för sin egna hjärna:o

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar