Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Har med märkt att pyret far omkring lite extra när det är lite högre ljud. Va på bio igår kväll, det är ju som bekant lite högre nivå på dem än hemma i tvsoffan.
Kvällen avslutades med käk på restaurang. Är ingen van restaurangbesökare och fick en chock när huvudrätterna låg på minst 200:-
Men gott va det med välstekt angusbiff :d

Ja det är helt vansinnigt vad det är hög volym på bio, jag är inte så förtjust i bio egentligen dels pga volymen och det är jämt snorkallt i salongen sedan hatar jag att bli sparkad i ryggen av bakomvarande person.

Åh var det bra? Har bara läst om det, har ju fått jättebra recensioner :)

Mitt och sambons gemensamma intresse är just musik och konserter, tror att våran bebis har vart på fler konserter alla redan än de flesta går på under hela sitt liv :D Nästa spelning blir Rammstein i Malmö om 2 veckor, sen har vi fyra spelningar till med olika band som ska hinnas med innan liten ploppar ut.
Får hoppas att det blir en liten hårdrocksbebis precis som sina föräldrar :cool:

Ja det var bra men som stor Queen-fantast så hade man ju sina synpunkter på lite saker. T.ex. att de hade gjort om A kind of magic till en duett med två personer i kören. Fast det var jätte duktiga allihopa :)

*kl*

Inatt födde jag en tax. Den skulle heta amy och var född för tidigt, så jag frågade mamma om jag skulle stoppa in den igen, eftersom den egentligen hade några veckor kvar till BF. Men efetrsom den varit ute och kissat och "blivit skitig om tassarna så var det bäst att låta den vara kvar ute, så det inte blev nån infektion" tyckte min kloka mamma. Tyckte det var kul att ha fått en hund, men blev lessen sen för jag hade ju ingen bebis, och gått gravid så länge..Vad skulle alla tycka nu då?

:rofl:

Ibland blir man rädd för sin egna hjärna:o

Jag drömde att jag skulle öva på amning och således fick amma min katt!!

En aning kanske, mamma blev helt förskräckt när jag berättade alla mina sjuka drömmar för henne förra veckan ;)

Jag drömde att jag skulle öva på amning och således fick amma min katt!!
Jag fick en bebis förra veckan men det funkade inte med amningen, så den fick ingen mat. Sen glömde jag bort den och åkte hemifrån och alltså lämnade den ensam i flera timmar.

Vilken bra mamma jag kommer att bli som är så hemsk..... :crazy:

Vad ni skriver mycket hela tiden! Jag har kommit in i en sån trötthetsperiod att jag inte ens orkar sätta på datorn när jag kommer hem från jobbet. Jag läser allt eftersom jag surfar med telefonen, men det är lite drygt att skriva inlägg med den.

Snacka om att vi bara har en sak i skallen! Verkligen ett sätt att bearbeta det man står inför! Galet!

jag har också haft såna där otillräcklighetsdrömmar, att jag inte kunnat amma, lämnat barnet och varit allmänt oengagerad..Nog ens största skräck, att man inte ska vara tillräcklig som mamma lixom..

Ja, det är jätteskönt ibland!
Men ja, man har lite svårare att sluta nu, o det blir rätt intensivt också när man sätter igång;)

Okej, jag ska nog inte se I taket lyser stjärnorna, under min graviditet, just för det där att man gråter ohämmat....!
Häromdagen så tittade jag på Spirit, hästen från vildmarken, och började gråta direkt när Spirit föds i början av filmen vid första låten :o
Nog för att jag är känslig, men just nu mer känslig än vanligt!

Fick förresten tag på min BM idag.
Eller nä, det fick jag inte, jag körde inom där och raggade tag i henne.
"Ja, hej, oj ja du har ju ringt, jag har tyvärr inte hunnit ringa upp dig" fick jag som hälsningsfras när hon såg att det var jag :cool:
Snäll som jag är så sa jag "Hej, nä det gör inget, ibland har man ju mycket att stå i".
Jag har ju för fan både mailat och ringt, ett fucking telefonsamtal tar typ 2 minuter, skulle ju bara boka in en ny tid.

Ursäkta mitt otrevliga språk, men tycker egentligen det är för dåligt av henne.

Riktigt dåligt av BM, min är en liten ängel som verkligen visat hur mycket ångest hon har för att hon bokat mig fel. Hon ringde upp innan jag hunnit till bilen sist. Kan du inte byta? Det får vi göra om nåt inte känns bra...

Jag stod i sadelkammaren nyss och bara kände ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nu vill jag komma igång och rida. Om jag har 100 dagar till BF idag, undrar hur många dagar det då är tills jag kan rida? Samtidigt så har jag ju tänkt betäcka den jag har och rider på. Kanske dumt att betäcka i maj och sen upptäcka att jag kan rida i juni och då vara ridsugen som fan? Eller stå fast vid planen och ägna sommaren åt bebis och sen lägga hösten på 2-årshingsten...

Jaja, ungefär lika långt till BF som till betäckningssäsong, så jag hinner vela många gånger.

Ikväll ska vi fira med susho (vegetarisk för min del) att vi är nere på tvåsiffrigt snart. Jag är ett sushi-freak men vi måste in till storstaden för att handla riktigt god färsk sushi, och där har vi bara varit 1 gång sen jag blev gravid och det var tidigt.

Ska bli sååååå gott!

Måster erkänna en sak idag också. När jag var på ICA gick jag ett varv och spionerade vid barnhyllan där det fanns blöjor, nappar och tvättlappar och sånt. Det kändes verkligen som om jag inte kunde stå där som ett fån och klämma och läsa. Så jag gick snabbt därifrån.

Tror jag tar med mig en av kompisarna som precis fått och gör första shoppingen av sånt. :D

Det är dåligt av henne! Jag skulle bli rent galen av ett sådant bemötande, och såna telefontider som de verkar ha! Vem är det tänkt att ni ska ringa vid frågor, om något händer osv? Direkt till kvinnokliniken innan 22 fulla veckor och sedan förlossningen, alt. sjukvårdsrådgivningen eller?

Jag är som Oregano just nu väldigt trött, läser allt ni pratar om men orkar inte vara särskilt delaktig. Är fortfarande inte kry från förkylningen. Dock har jag bakat kladdkaka med marshmallows, och hjälper inte det är jag nog döende. :D

Det är dåligt av henne! Jag skulle bli rent galen av ett sådant bemötande, och såna telefontider som de verkar ha! Vem är det tänkt att ni ska ringa vid frågor, om något händer osv? Direkt till kvinnokliniken innan 22 fulla veckor och sedan förlossningen, alt. sjukvårdsrådgivningen eller?

Jag är som Oregano just nu väldigt trött, läser allt ni pratar om men orkar inte vara särskilt delaktig. Är fortfarande inte kry från förkylningen. Dock har jag bakat kladdkaka med marshmallows, och hjälper inte det är jag nog döende. :D

Recept??? :d

Hoppas kladdkakan gör susen och att du kryar på dig! Det verkar vara som om det är mkt kladdkaka på menyerna här nu. Jag köpte en färdig på ica som sambon och jag kan äta ikväll. (Finns ingen tid att baka just nu.)

Men självklart! Här kommer det, kan meddela att kakan är farligt god. :d Dock något mastig, så det finns ingen risk för att man smäller i sig hela själv. (på en gång :angel: )

Riktigt dåligt av BM, min är en liten ängel som verkligen visat hur mycket ångest hon har för att hon bokat mig fel. Hon ringde upp innan jag hunnit till bilen sist. Kan du inte byta? Det får vi göra om nåt inte känns bra...

Jag stod i sadelkammaren nyss och bara kände ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nu vill jag komma igång och rida. Om jag har 100 dagar till BF idag, undrar hur många dagar det då är tills jag kan rida? Samtidigt så har jag ju tänkt betäcka den jag har och rider på. Kanske dumt att betäcka i maj och sen upptäcka att jag kan rida i juni och då vara ridsugen som fan? Eller stå fast vid planen och ägna sommaren åt bebis och sen lägga hösten på 2-årshingsten...

Jaja, ungefär lika långt till BF som till betäckningssäsong, så jag hinner vela många gånger.

Ikväll ska vi fira med susho (vegetarisk för min del) att vi är nere på tvåsiffrigt snart. Jag är ett sushi-freak men vi måste in till storstaden för att handla riktigt god färsk sushi, och där har vi bara varit 1 gång sen jag blev gravid och det var tidigt.

Ska bli sååååå gott!

Vad härlig din BM låter! Jag är egentligen väldigt nöjd med vår, men detta irriterar mig mycket och jag tycker det är superdåligt - både deras dåliga telefontider och att de inte hör av sig och ringer upp när man har lämnat ett meddelande på svararen.

På tal om ridningen har jag så fruktansvärt dåligt samvete gentemot hästarna nu :( tycker så synd om dem som bara får stå nu.. Har ju fortfarande inte hittat någon som har tid, kunskap och möjlighet att ta sig an den store. Den lille är ju bara 2,5 nu så där är det fortfarande promenader som gäller, och inte ens det orkar jag med just nu. Har blivit så stor sista två veckorna tycker jag och den här jäkla ischiasen mördar mig snart!

Vad skönt, då är det inte jag som överreagerar av deras telefontider och sedan dagens bemötande!
Synd bara att man inte vågar säga till direkt på plats utan bara fegis-avreagerar sig här inne på nätet istället :cool: :angel:
Du, kladdkakan lät ruggigt god!!

*kl*

Inatt födde jag en tax. Den skulle heta amy och var född för tidigt, så jag frågade mamma om jag skulle stoppa in den igen, eftersom den egentligen hade några veckor kvar till BF. Men efetrsom den varit ute och kissat och "blivit skitig om tassarna så var det bäst att låta den vara kvar ute, så det inte blev nån infektion" tyckte min kloka mamma. Tyckte det var kul att ha fått en hund, men blev lessen sen för jag hade ju ingen bebis, och gått gravid så länge..Vad skulle alla tycka nu då?

:rofl:

Ibland blir man rädd för sin egna hjärna:o

Jag har oxå fött taxar i drömmarnas sjuka värld!
Att det just är taxar är väl bara för att jag själv har en, som dessutom alltid sover under täcket och kryper fram på morgone som en nyfödd mellan mina ben:D

I morgon är det dags för BM besök igen:bump: Får se om jag kommer ihåg alla siffror..

Måster erkänna en sak idag också. När jag var på ICA gick jag ett varv och spionerade vid barnhyllan där det fanns blöjor, nappar och tvättlappar och sånt. Det kändes verkligen som om jag inte kunde stå där som ett fån och klämma och läsa. Så jag gick snabbt därifrån.

Tror jag tar med mig en av kompisarna som precis fått och gör första shoppingen av sånt. :D
Jag blev inspirerad av Zody, som förra veckan skrev att hon var klar med alla inköp. Därför drog jag med sambon till bebishyllan och vi botaiserade bland tvättlappar, stjärtsalvor och blöjor. :D Naturligtvis dök en jobbarkompis upp precis då, som också skulle ha blöjor. Vi köpte iallafall skumtvättlappar, miniblöjor, zinksalva och barnolja. Vi kommer att köpa våtservetter, papperlappar och allt annat som finns också, så vi kan prova oss fram sen.

Förresten var vi på Ikea igår och skulle köpa skötbord. De vita var slut och skulle inte komma in förrän om 3-4 veckor! :eek:

Haha, det är ju värsta babyboomen nu så allt tar väl slut... Det avr det när min son föddes oxå och det har alltid varit svårt att få tag i kläder i hans strl.

Jag blev inspirerad av Zody, som förra veckan skrev att hon var klar med alla inköp. Därför drog jag med sambon till bebishyllan och vi botaiserade bland tvättlappar, stjärtsalvor och blöjor. :D Naturligtvis dök en jobbarkompis upp precis då, som också skulle ha blöjor. Vi köpte iallafall skumtvättlappar, miniblöjor, zinksalva och barnolja. Vi kommer att köpa våtservetter, papperlappar och allt annat som finns också, så vi kan prova oss fram sen.

Förresten var vi på Ikea igår och skulle köpa skötbord. De vita var slut och skulle inte komma in förrän om 3-4 veckor! :eek:

Åååååhh, jag vill också börja botanisera!! Ska planera in ett IKEA-besök med sambon inom det närmaste, måste köpa en MALM-byrå så vi kan stuva undan alla bebisens saker, som redan fyller alla våra andra hyllor - hur ska detta sluta?! :D
Och sedan blir det Ullared för oss om en månad eller så, längtar!!
Ni ligger väl lite före med BF, så jag får väl lugna mig lite med att handla tvättlappar, blöjor etc.

Har ni förresten gått med i olika klubbar, pampers, libero etc?

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar