Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Åh imorgon är "vår " UL dag :banana::banana:

Jag är fylld med blandade känslor; glad, förväntansfull, rädd, livrädd, nyfiken :crazy:

När det gäller vikten är det ca 3 kg nu för mig i vecka 18.

Har dock ätit ganska ordentligt onyttigt senast veckan så det är en effekt. :o i kombination m,ed lite rörelse pga halstrassel.

Förstår att det känns tungt, får du stöd och hjälp nu under graviditeten och efteråt också?

Jag drömmer inget om bebisen men jag drömmer väldigt mycket, och konstiga drömmar. Förstår ingenting ibland när jag vaknar.
Jag har ingen känsla alls av vad det är för filur där inne. Många runt oss säger att vi är typiska pojk-föräldrar och det skulle passa oss bättre med en liten kille. :mad: Vet inte alls hur de menar men det låter himla dumt tycker jag.
Oss passar det alldeles utmärkt med en bebis brukar jag säga, sen om den har en liten grej eller inte mellan benen spelar mindre roll.

Faktum är att jag inte ens berättat för BM.. :o Är ju "frisk" sedan flera år tillbaka och har ingen kontakt alls med BUP/psyk längre, utan får lita på mig själv. Sambon är så klart oerhört medveten om läget och vaktar mig med hökögon, han är verkligen underbar. :love: Även andra i familjen vet ju om hur det är och stöttar något otroligt. Egentligen så borde jag nog ta upp det med BM vid nästa träff, men det känns så... fult på något sätt att prata om det. Syns inte, finns inte ungefär.. Helt vrickat, men jag är så oerhört glad över att jag själv är medveten om allt! Det hjälper nog väldigt mycket, att jag har vågat erkänna för mig själv att det är såhär och att jag vågat berätta för familjen.
Vi får ta en dag i taget och rasar det iväg åt något håll så vet jag att ringer inte jag BM och ber om hjälp så kommer någon annan göra det åt mig. :love:

Vadå typiska "pojk-föräldrar"? Vad är det för knepigt synsätt, menar dom att det är sån oerhört skillnad på könen att det krävs helt olika typer av föräldrar för att kunna hantera dem? :mad:
Vi säger också så när folk börjar prata om kön och vad de tror det är - att så länge hen är frisk så får det vara vad tusan det vill. :D

nu vill inte jag vara den med pekpinnen, men du måste berätta för din BM. har en i bekanskapskretsen som mått dålig tidigare och när hon blev gravid mådde hon prima, sedan när pojken var född rasade allt samman. hon blev inlag på psyk i 1 månad och är fortfarande inte bra. hon säger att hade hon bara pratat med en psykiatiker tidigare hade detta troligtvis alldrig gått så illa. självklart behöver detta inte hända dig, men är folk runt omkring medvetna om det har de lättare att hjälpa dig om de skulle inträffa.

Skönt att höra att det är fler än jag som har passerat 30-strecket, väntar barn och ändå är ute och rider som vanligt ;) Fast sista dagarna har jag kännt av något som liknar håll i bland när jag rider. Misstänker att det är en signal om att det är dags att ta det lite lugnare..... Är i vecka 22 nu. Ska bara vara med på en liten programridning i helgen, och tänker fuska och rida lätt. Sitta ner i trav funkar inte längre och jag tror att när jag red barbacka i lördags var det nog sista gången. Med sonen red jag fram till vecka 26 ungefär, sedan kändes det inte bra längre.

Haha jo sitta ned i traven...

Min ridlärare sa senast - driv på lite han kan allt gå på mer.
(Nähä? menar du det? Lustigt nog sammanfaller det precis med vad han också tycker, men det är bekvämare för mig i snigelfart...) Hehe synd när man rider en häst som anses som långsam och oframmåt, inte känns ett dugg långsam eller oframmåt, men man har ingen lust att visa att han är söt och pigg.

*kl*

Jaha, nu har vi varit på UL. Jag kände mig väldigt nervös innan, dels för att det skulle vara nåt tokigt, dels för att jag inte riktigt visste vad som väntade mig. Samtidigt är man ju full av förväntan att få en första glimt av vad som finns där i magen.

Men jag tycker fortfarande att allt är lite overkligt, jag såg ju att det var min mage hon tittade på men jag har svårt att ta på eller förstå att det på skärmen verkligen är i min mage men jag är väl lite konstig :p

I vilket fall var det en livlig krabat som inte ville vara still på bild. Sprattlade runt, även det känns skumt då jag inte känner något alls men BM lugnade mig och sa eftersom krabaten endast väger 200 gram är allt fjäderlätt.
Hjärtat slog som det skulle och kroppen såg fin ut. :love:

Det var bara en och vi sa att hon inte fick avslöja kön, BM klarade det bra :)

Allt mättes och vi fick bilder. Lite svårt med en profilbild då den sprattlade så mycket så vi fick fyra stycken. Den hade armarna i kors och gapade :D

Man känner att det är lite mer "på riktigt" nu. Jag skulle vilja känna lite, analyserar alla magkänslor just nu. Jag vet ju att den sprattlar nu.

Härligt att allt såg bra ut! :laugh: Idag är det precis två veckor sen jag var på ul och jag blev också besviken när jag såg att den rörde på sig utan att jag kände något. Men sista dagarna så tycker jag att aktiviteten i magen ökat enormt! Om det inte är bebisen så har jag fått extrema muskelryckningar, vilket jag aldrig haft tidigare, så det måste ju vara bebisen! :D

Åh vad häftigt :bump::bump:

Jag vill verkligen börja känna, det är nog då min tröga hjärna fattar :crazy:

Jag känner inget än (v. 16) men har annars fått dagens insikt - jag mår inte illa längre!!! Istället för att äta en burk annanas så kunde jag laga mat igårkväll.

Heja mig och hoppas det fortsätter så här nu!

*kl*

Jag tänkte med skriva här nu:D

Bosatt i Skåne, är 27 år gammal, bor i villa med min sambo i vackra Svedala(sambo är oxå vacker iofs;)) Sambo är 24 år och vi har varit tillsammans 3 1/2 år och väntar nu vårt första barn, en liten flicka som ska heta Nelly(om hon nu är en Nelly när hon ploppar ut vill säjja, vet man aldrig;))
Beräknad ploppdatum är 15/4:D

Mått skit de första två/tre månaderna o kräkts mkt, men mår nu toppen:)
Kul o joina er alla här:bump:

Har oxå kännt av bebis mkt nu de sista dagarna, hon sprallar o buffar rejält där inne:) LOVELY!

Får ju börja med och säga grattis :)

när jag väntade sonen kände jag inget förrens vecka 22, men börjar redan känna av "ploppandet". Även om det inte är speciellt starkt utan som jag brukar förklara "gaser i magen" haha. Kul nu när man vet hur det känns och börja känna allt igen :love:

Jag inbillar mig att det är små små "kill" ibland på kvällarna. Men det kan vara jag som överkänner lite nu :p

Så börjar det ju ofta.. Eller som om det "bubblar" i magen..
Svårt och förklara.. Men tror absolut du kan känna rätt. Jag kände mest på kvällen, då var sonen som vildast och hade party ;)

Det kommer om jag ligger på rygg i soffan och drar upp knäna. Konstigt nog kom det första gången i torsdagskväll efter UL. Det var lite som att efter jag sett krabaten var det lättare att förstå vad man skulle känna efter :)

På UL var det morgonparty men även kvällsparty sen på kvällen :D

Det blir ju säkert trängre där inne då, jag kände första gången när vi satt fram för tv:n och jag halv satt med benen mot bordet.. :) alltid kul när man kan känna efter, men mot slutet blir det jobbigt när den har party och sparkar mot revbenen:angel:

Det där "killandet" var bland det första jag kände med, och som om någon pickade hål på små bubblor inuti magen. :D Nu går det dock inte att ta miste på vad det är, världens liv i magen från och till. Tror Räkan kommer bli rockstjärna i alla fall, för Guitar Hero fick liv på hen. :love:

Idag ska vi iväg på släktkalas, J's moster+kusin fyller år. Har inte berättat för hela släkten ännu så det ska bli kul och se om någon märker något. Funderar på att antingen ha en lös tunika som döljer magen hyffsat än så länge, eller en klänning som verkligen framhäver det hela. :angel: Svårt det där. :D

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar