Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Ja du, säg det! Det är nog för alla puckon som gör abort för att det är "fel" kön.

Mig spelar det ingen som helst roll vad det blir för något, men jag är så föraskat nyfiken:D

okej, jaaa, det finns ju såna puckon med! Men trist att du ska "lida" för det..

hihi samma här, egentligen brydde jag mig bara om att lilla pyret var frisk o glaad, men vi var så nyfikna och jag var bergis på att det var en tös från början så vi valde att fråga:)

Egentligen borde de ju kunna säga könet efter v 18, då får man ju inte göra abort ändå. Så att alla som bara är helt normalt nyfikna kan få reda på vilken sort de har i magen.

För mig spelar könet absolut ingen roll heller men jag är så nyfiken att jag nästan spricker... När vi var på UL i förra veckan så frågade jag om könet, men min BM ville inte svara på det för hon var inte helt säker. Hon sa att det var jättesvårt att med 100% säkerhet säga om det var en liten tjej eller kille, och då ville hon hellre avstå från att säga något alls. Kan ju vara något i den stilen kanske?
Men det har inte gjort mig mindre nyfiken för det :rofl:

Vi vill inte veta kön så vi sa direkt att vi vill inte veta kön men gärna antal :D

Men på min kallelse stog det klart och tydligt att dom inte kollar kön på detta ultraljud så förmodligen hade fått ett nej om vi velat.

Jag kan tänka mig att dom vill gardera upp sig och slippa hamna i en sits där dom får hålla på hur länge som helst för att se könet.

*kl*
Är det någon som varit på sitt första återbesök hos barnmorskan än? Vi ska dit nästa onsdag, längtar nästan ihjäl oss efter att få lyssna på Räkans hjärtljud. :D Vad är det mer man kollar - blodvärden, blodtryck, vikt osv? Vet ju att man även mäter SF-mått så småning om, men börjar man med det redan nu? Kommer vara i v. 22+6 när vi ska dit (när vi bokade tiden trodde vi att det skulle vara 23+6, första återbesöket är i v. 24 normalt sett).

Imorse fick jag för första gången se Räkans sparkar på utsidan av magen! :love: Trodde först jag inbillat mig, men när nästa spark kom och jag både kände och såg så förstog jag. Alldeles underbart. Själv har jag ju känt av rörelser inifrån länge, och även känt någon enstaka gång på utsidan. Förhoppningsvis får J också känna snart. :)

Jag skulle ha gått på första besöket efter ultraljudet idag, men missade tiden:o
Har haft inbrott medans vi var på semester och hittade inte tidslappen, men ringde och fick ny tid på torsdag!
Vad kollar dom då?

Nu är jag i vecka 20, jag tycker fortfarande att det är svårt att känna vad som är tarm eller bebisrörelser, jag har tydligen moderkakan i framvägg vilket skulle kunna spela roll vad jag förstått!

Men fy vad otäckt med inbrott! :( Hoppas att ni inte blev av med allt för mycket och att skadegörelsen inte blev så stor.
Jag har ingen aning om vad de kollar, har vi inte några mammor här inne som kan upplysa oss? :D Jag anar iaf att det blir koll av blodtryck och blodvärden, och så vikten då. Utöver det har jag noll kollsom sagt.

Jag har också moderkakan i framvägg, eller ja - högt i framvägg står det på lappen från UL:et men jag vet inte om det gör till eller från, men jag har trots det känt av bebis ett par veckor. I början var jag osäker på vad som var vad så att säga, men nu går det verkligen inte att missta sig. :D Om jag till och med ser hur foten trycker ut magen, då ÄR det bebis liksom. Är säkert en liten idrottare där inne som redan nu tränar för fullt. :angel:

Sen just det där med att känna av bebisen, det är nog väldigt individuellt. Vissa har ju stor kroppskännedom och avgör lätt vad som är bebis och inte, medans andra säkert har känt av bebisen flera gånger men kanske inte reflekterat över det utan tagit de för tarmrörelser. :)

Usch och fy... Vi blev drabbade av inbrott för knappt två månader sen. Hur mår du efter det? Det börjar bli bättre för mig, men jag tycker fortfarande att det är väldigt obehagligt att vara ensam hemma och jag känner mig hela tiden iakttagen när det är mörkt ute. Och nu är jag jätterädd för att de ska komma tillbaka när vi skaffat nya grejer... Man är rädd för att komma hem varje gång, trots att vi omgående skaffade larm. Tryggheten liksom försvann den natten det hände...

Det är tyvärr vårt ANDRA inbrott i år... vi köpte vårt drömhus för ett år sen, det ligger ganska ödsligt, det är ett sommarstugeområde så gott som så det är väl lätt att operera där ute!

Vi hade inte köpt så mycket nya saker som vi hade innan, men dom stal vår platt-tv, bärbara dator (som jag äntligen fått en ny av tre av, det tog 8 månader!!!!!!!!!) och alla mina smycken vilket var värst..

Dom krossade en ruta och försökte bryta upp flera men det är åtgärdat, vi var nämnligen i Thailand när det hände och min svärmor hade städat och fixat innan vi kom hem, så de kändes mest som att komma hem och bara tvn saknas...

Men efter första inbrottet när man kom hem till förödelsen kände jag som dig, man känner sig ledsen, tom, arg, förbannad, otrygg och kränkt av att någon varit därinne, det är det värsta, saker är bara saker, men att någon oinbjuden tagit sig in är hemskt!!!!
Vi hade larm - men det fungerade inte................... dock har vår larmfirma kompenserat oss med en massa tilläggskomponenter och gratis saker förevigt ;D men ändå.. Man kan inte lita på teknik, men det har fått mig att känna mig lite tryggare ändå!

Nja, en glasfirma har åtgärdat fönstrerna som gick sönder, och min svärmor hade städat upp allting för vi var utomlands, men det är tråkigt som tusan!

på mitt papper från ul står det bara moderkaka i framvägg ;D
Jag har nog känt rörselser sen vecka 16 men tycker ändå att nja, jag vet inte vad som är vad!!
Hoppas jag snart ser sparkar som du utifrån, men jag har lite...vaddering ;D typ 7 kg för mycket, så det kanske dröjer ett tag till.

Om ingen uppdaterar oss får jag göra det på torsdag vad dom kollar på första besöket efter ul!

Min bebis känns jättetydligt sen 2-3 veckor tillbaka och det är inga problem alls för sambo att känna rörelserna på utsidan. På kvällarna när jag lagt mig i sängen så far den runt som en elvisp och det är nästan lite läskigt! :o

Jag ska till bm om tre veckor och då är det v 24+2. Det kallar jag v 25, men min bm envisas med att ligga en vecka efter hela tiden. Hon säger alltså att det är v 24 då.

Får ni andra liksom sammandragningar eller vad man ska säga som inte gör ont utan bara känns som ett tryck nedåt? Helt plötsligt känns det som att bebisen väger 10 kg och magen blir alldeles stenhård. Sen släpper det efter en liten stund. Känns helmysko!

Skönt ändå att det inte var mer, när man står där mitt i skiten känns nog världen helt snedvriden. Vi har tack och lov sluppit inbrott, men så bor vi ju än så länge i bostadsrätt.

Haha, jag har också lite vaddering och ser det ändå! ;) Hade jag fått välja hade jag varit superfit och inte haft ett uns fett på magen, men vad fan - man kan ju inte få allt. Vi har världens mirakel i magen, det räcker långt åt mig. :D
Du får gärna uppdatera på torsdag i vilket fall som helst, alltid kul att höra hur det går för alla! :)

Oregano; Men va?! Jag har helt missat att ni haft inbrott. Fy så otäckt! :( Visst bor ni i det nybyggda området i utkanten av stan, "på landet" men ändå inte liksom? Förstår att du känner dig rädd och iaktagen, vem hade inte gjort det efter något sådant? :( Var ni hemma då det hände?

Vår bebis leker tack och lov inte elvisp än, bara mini-Zlatan eller något liknande.
Jag får också sammandragningar lite nu och då, senast imorse då jag väckte sambon. Känner inte så mycket av det, mer än att livmodern drar ihop sig rejält och blir alldeles stenhård. Bara jag andas lugnt och verkligen tänker på att slappna av så släpper det rätt fort. :)

Senast ändrad:

Men fy..... Jag känner verkligen med er... Det är ju verkligen min stora skräck, att de ska komma tillbaka... "Vet" ni om det är samma gärningsmän eller om det är olika? Enligt polisen var det proffs som var hemma hos oss. De hade skött det väldigt "snyggt" och bara tagit det dom skulle ha. Ingen skadegörelse eller nedstökning öht, tack och lov. Men jag vet inte (och kanske inte ens vill veta) om sådana är mer eller mindre benägna än andra att komma tillbaka.

ingen aning om det är samma, men det tror jag inte. Hela huset hade sett ut som en tornado hade gått fram, dom hade tamigfan hoppat sönder våran SÄNG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! då vart jag arg..
Polisen sa att det inte är proffs, det är säkert snorungar som åker runt på nån turne, snabba pengar att köpa knark för...

Vi har satt upp fönsterlås och på de fönster som inte har det sitter lås på, sitter magnetkontakter så larmet går om det öppnas och glaskross-sensorer i alla rum så larmet går om det krossas också.

Jag kände likadant som du några månader, inte vilja vara ensam hemma osv osv, men det lägger sig med tiden..Jag ville tom sälja huset i början!

PMA om du känner för att prata =)

Oregano; Men va?! Jag har helt missat att ni haft inbrott. Fy så otäckt! :( Visst bor ni i det nybyggda området i utkanten av stan, "på landet" men ändå inte liksom? Förstår att du känner dig rädd och iaktagen, vem hade inte gjort det efter något sådant? :( Var ni hemma då det hände?
Ja, det stämmer. Och jag som försökte vara anonym med mitt nya nick! :D Nej, vi var borta den kvällen och kom hem på natten och möttes av vår ena innekatt ute på gatan. Inte ens då fattade jag, utan trodde att hon lyckats gå ut när vi åkte iväg.

JA fy! Men jag kom över chocken snabbt eftersom allt var okej ändå, och så.

Jag får också lite sammandragningar, det börjar bli jobbigt att rida tyvärr, orolig att jag inte kommer klara av det snart.. Har ett fint islandssto med lite gång och de känns i kroppen att speciellt trava och hon kräver att man verkligen rider.. aj aj.

Men jag har inte ont varje dag, har ni andra det? Vissa dagar är bra dagar ;D
Däremot har jag känt av min ischiasnerv, smärta som börjar vid rumpan och går ner i benet, har ett kontorsjobb och får försöka stå upp så mycket de går!

Hur långt gången är du zody?

Jag var på mitt återbesök idag. Det man ska göra ca i v 20.

Det var ett kort möte utan några prover eller hjärtljud. Hon berättade att eftersom man precis varit på ultraljud görs inga prover om man inte har speciella hälsoomständigheter eller hade extremt dåliga värden efter första besöket. Detta pga att det finns forskning på att fostret kan bli stressat av för mycket strålning som kommer när man lyssnar på hjärtat. (man har sett att foster duckar för att försöka komma undan:()

Vi pratade mest om hur jag mådde och hur mitt liv fungerade. Hade ett långt samtal om svinvaccsin eftersom jag tillhör den skeptiska skaran. Inte så att hon försökte övertala utan mer genom att bolla rätt information. Media gör en mig galen :crazy: Kändes jätteskönt!

Sen alde jag sjukhus, anmälde mig till föräldrar kurs, fick mitt graviditetsintyg och en massa annan info.

Nästa tid är i början av januari. Då görs alla tester, kissa på sticka, väga mm mm

Min första känsla var också att sälja huset och flytta längst upp i ett höghus... Men jag älskar ju vårt nybyggda fina hus och det känns bättre för varje dag som går. Men två inbrott vet jag inte om jag skulle palla med... Nä, usch man får helt enkelt låta bli att fundera och analysera så mycket. Jag skrämmer bara upp mig själv.

Fy vad vedervärdigt med sån förstörelse som ni fick!! För mig tog det 5 minuter att städa upp, om ens det. Och tack gode gud att båda katterna var välbehållna och oskadda!

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar