Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Det trycket har jag oxå kännt! och min mage hade en skum form en natt när jag vaknade och var lite dålig(varit dålig i magen pga stress som sagt) så jag blev helt rädd! Tänkte: nä, nu är det kört, nu vill hon ut:eek:

men sen försvann trycket o magen blev som vanligt igen..men jag är ju "bara" i vecka 21..

Vilken vecka e du i?

*kl*

Förövrigt har jag nu blivit uppsagd pga arbetsbrist och arbetsbefriad men kan jobba extra tex på dagis (som jag älskar)utan att det påverkar min slutlön på detta stället..Skönt o slippa detta jobbet faktiskt, har haft så mkt problem o det har gjort mej stressad och jag har varit på väg ner i en depression..men nu är det över o det är nya tag, så nu kan lilla vännen få lugn o ro, mått så dåligt för hennes skull, stackaren:(

Nu har jag varit på första BMbesök efter UL.

så glad för jag har en sån himla bra BM, lugn saklig, trevlig och lagom av allting.

Vi pratade och jag fick fråga om det var nåt speciellt, hon pratade om föräldrautbildning, sjukgymnast och kosttillskott, vilket jag inte behövde ta sa hon! Hon gav mig moderskapsintyg, jag fick väga mig och jag har gått upp alldeles lagom för min vecka och inte för mycket ;D 3,7 kg sen inskrivningen vecka 8...

Samma blodtryck sen inskrivningen, men jag låg lite högt för min ålder på övertrycket, 130/75.. Har lite stressigt jobb men bara det inte går upp.

Hon klämde lite på magen och konstaterade att livmodern ligger precis i navelhöjd och vi lyssnade på hjärtljuden. Det var en livlig liten sak därinne som snurrade runt kunde vi båda konstatera =):):love:

det är tydligen heeelt okej att kissa en gång i timmen på natten också, efter att urinvägsinfektion uteslutits.. jippi.. ;D

Nästa samtal i vecka 25 och då ska hon börja mäta SFmått.

Vad skönt att allt såg bra ut:)
Vilken vecka e du i?

Du får ta det lugnt på jobbet så blodtrycket håller sig nere!

KL

Tyvärr besannades mina värsta farhågor idag. UL visade att fostret var dött. Imorgon ska jag åka in för att få det bort taget. :cry:

Önskar er alla vårmammor stort lycka till med era bebisar och hoppas att ingen behöver uppleva samma som jag.

Låter som ett riktigt trevligt besök! :) Hoppas vårat besök nästa vecka blir lika bra, men det tvivlar jag inte på - vår BM är toppen. :love:

Nu har jag haft kontakt med Västerås igen ang. sammandragningarna. Jag ville mest höra om det fanns något jag själv kan göra här hemma, men hon ville eg. ha in oss för koll igen... Dock så kom vi överrens om att avvakta lite, får jag det minsta ont eller att det tilltar ännu mer så ska vi ringa.
Personalen där är verkligen helt underbara, lugna och trevliga. :love:

Nu ska jag ta en varm dusch och sen krypa ner i soffan med vetekudden för att trycka i mig några nybakta lussebullar. Är man gravid så är man. :angel:

Jag beklagar verkligen sorgen MayDay! Ta en dag i taget, var ledsna och sörj ordentligt.
Vi tänker på er här hemma, många kramar.

Usch vad tråkigt, jag beklagar verkligen! Känner med dig och hoppas att resten går så bra som det nu kan.
Många kramar och tankar till er.

Beklagar verkligen...:cry:

Man får tänka så att där var något fel..naturen har sina egna vägar att reda ut saker o ting..det gör inte saken lättare, men så är det ju...så tänker jag, OM något skulle hända nu, så är det inget man kan göra..mer än vara lessen o ta nya tag sen igen..

*styrke kramar*

Nej men MayDay! Fy vad tråkigt!
Vet inte vad jag ska skriva, men jag ska tänka på dig i morgon!
*Kram*

Fy vad hemskt. :cry: Beklagar verkligen sorgen och ska tänka på er imorgon.

Ta hand om dig och varandra!

Nej men usch, jag beklagar verkligen. . .

Ska tänka på er imorgon.
Styrke-kramar i massor

Förresten var det ett tag sedan jag uppdaterade här =)

Personer i min omgivning börjar ifrågasätta om jag är gravid: Jag äter allt, inte illamående, motionerar och rider (vilket folk, speciellt sambons föräldrar och mina vänninor har så svårt att fatta att jag vågar utsätta mig och Knodden i magen för) och det har inte börjat synas direkt på mig, inte ens i tighta kläder. Jag är fullt nöjd och är ändå ganska säker på att jag är gravid. Jag har ingen mens iaf och testerna visade positivt när jag tog grav-test.

Vi har iaf ultraljud nu den 21 december, vilket ska bli spännande! Sambon pratar inte om annat. hade varit förargligt om de inte hittar en liten Knodd där inne, men då får vi ju ta ställning till det då, haha..
Visst borde där ändå vara en liten Knodd??

äsch, jag äter oxå allt nu, rider o är i stallet dagligen. Visste syns det iofs på mej nu, men inte översig mkt om jag inte har tighta kläder!Klart där är en liten knodd där:)i min mage som knappt syns är där en lilltossan där inne somsparkar o har sej, riktigt vild nu på kvällen:)

Hur långt är du gången?

Tack alla!

Känns just nu mest orättvist, att först få höra hjärtljud i vecka 12 och få tro att allt är bra för att sedan i vecka 18 få motsatt besked. :cry:

Hoppas verkligen att det går bättre för alla er andra!

Stackare:cry::cry:
Kan inte förstå vad du går igenom nu o hoppas att jag inte kommer förstå det någonsin heller..usch..

Sköt om dej och sambon !

äsch, jag äter oxå allt nu, rider o är i stallet dagligen. Visste syns det iofs på mej nu, men inte översig mkt om jag inte har tighta kläder!Klart där är en liten knodd där:)i min mage som knappt syns är där en lilltossan där inne somsparkar o har sej, riktigt vild nu på kvällen:)

Hur långt är du gången?

Ja, jag har sagt det som försvar att jag tänker minsann inte lägga ner mitt liv och min hobby (hästarna) bara för att jag är gravid. Skillnad sen när min kropp säger ifrån och inte kan rida mer, men jag vill ju rida så länge som möjligt =) Folk tycker man är lite väl egoistisk i sitt tankesätt. Även sambon tyckte väl att det var sådär att jag tänkte fortsätta rida, men jag stod på mig och han har fullt accepterat det och har förståelse för att hästarna måste motioneras.

Jag vet faktiskt inte riktigt i vilken vecka jag är i :o, ultraljud har vi i alla fall den 21 december och då måste jag vara ungefär i v. 18 då, så kanske ungefär i v. 16 nu. Vi får ett klarare besked på ultraljudet ju, vilket jag verkligen ser fram emot!

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset