Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

precis som jag tänkte..min sambo var oxå sååådär förtjust när jag sa att jag skulle fortsätta med ridningen tills kroppen sa till, men jag menar jag har ett ansvar gentemot hästen med, o det är något som håller mig igång o gör mig glad så! Nu e det ju så att min häst är väldigt trygg, och jag ger mig ju inte ut på vansinnesturer eller hoppar en massa där jag vet att han inte är stabil än, men vanliga uteritter, dressyr och annat som är normalt för oss gör vi:)

Du jag hade ingen aning om vilken vecka jag var i heller, (bara gissade)förrän efter ultraljudet, o då flyttades jag bak två veckor:p

Jag är nu i vecka 21 och rider som vanligt, dock känner jag att orken inte riktigt är den samma, men än så länge kämpar vi på, o lilla tossan där inne ligger o skvalpar med i traven:D

Min häst är väl inte världens mest stabila. Genomsnäll är han, men kvick, snabbtänkt och smidig som en katt, vilket gör att jag inte hänger med i alla lägen. Fördelen är den att vi har hängt ihop i över 8 år nu och känner varandra ganska så väl, tack och lov, annars hade jag nog inte vågat rida!

Jag känner som du, att man har ett ansvar gentemot hästarna också och kan inte bara lägga ner dem hur som helst, utan det kräver en del. Till våren ska jag försöka hitta någon annan som kan rida stora hästen, shettisens små promenader ska jag nog orka med =) Till sommaren sedan så blir det sommarlov för både mig och hästarna, för att sedan sätta igång på nytt fram mot höstkanten.

Hahaha, jag tror att jag också kommer att få flyttas bak faktiskt :D. vet egentligen inte varför, men tror inte jag är så långt gången som min barnmorska verkar tro. Det märker vi väl på ultraljudet, mig gör det samma - ju närmare sommaren, desto bättre - om man tänker på hästarnas sommarlov =)

Ja, precis, känner man hästen så! Min är ju lite "grön" så han är ju lite ostabil på det sättet, men rätt cool i psyket så det känns okej iaf=)

Precis, jag är ju mitt i jakten efter medryttare nu, kommer nog på ha två stycken till att börja med, eller en som tar 4 dagar i veckan iaf i början. Skulle haft provridningar nu men så slänger skrället av sig en framsko, såklart! så hoppas hovis kommer nu i helgen så man kan sätta igång!

Det e svårt dte där o veta hur långt man e gången, speciellt eftersom jag tog ut min P-ring ena månaden och mensen hann inte ens sätta igång, ägglossning o så VIPS en liten räka blev till, snacka om att min kropp var redo:p Så därför visste vi inte riktigt när det hade skett, men vi var lite före..men nu vet man:laugh:

*kl*

Min lilla krabat har en ny hobby och det är att lägga sig på högersida, spjärna mot kissblåsan, däremellan verkar det befinna sig en nerv vilket gör att jag nästan kissar på mig och får domningar i höger ben. Detta kommer i sittande läge när jag kör bil och spinning. Kul? nja :crazy:

Nu börjar jag fundera på hur det ska bli sen när det blir trångt?

Vad gör era busungar för något kul för att påminna er om att det kommer aldrig bli som förr :p

Tja, senast idag då vi var på Ica och handlade så verkade Räkan ligga med huvudet inåt mot ryggen och fötterna ut mot magen - och hen roade sig med att spjärna för glatta livet. :D Fick stanna flera gånger och hänga över kundvagnen, trodde seriöst att hen skulle trycka sig ut. Vill inte veta hur det känns om ett par veckor..

Tänk att en sån liten kan spjärna så hårt! :love:

Just ja, jag måste nog rigga kameran, så sambon får ta kort på mig innan vi äter. Jag börjar nästan tro att jag fått i mig anabola av misstag, magen är ju skitstor!!! :eek: Alltså allvarligt, jag får nästan panik av att tänka på hur det ska bli sen... :crazy:

Så du har hittat medryttare? Vad skönt för dig!! I denna del an Skåne verkar det stört omöjligt. Eller är det min häst som är oattraktiv kanske :D

I vilket fall, jag tränade att lite hårdare dressyr-pass i förgår och senare på kvällen fick jag grymt ont i bägge höfterna, typ. Det kändes som ichias-nerven jäklades fast på bägge sidorna samtidigt. För inte är det väl foglossningar redan??

Jag har haft foglossning sen vecka 12, så visst kan det vara det...Hoppas du slipper det, för det gör för jäkla ont rent ut sagt :cry:

Går in i vecka 20 idag men känner fortfarande ingenting :( hur kände ni det första gången bebisen rörde på sig? Vilken vecka?

Men däremot vaknade jag med världens största mage :laugh: tycker inte det har synts något tidigare, magen har putat lite men eftersom jag har lite... hrmm vad ska man kalla det... naturlig vaddering :o så har man nog kunnat tro att det är min egna mage, bara att jag gått upp något kilo. Men idag syns det verkligen! Bebisen kanske ligger på något speciellt sätt så att det syns extra mycket? För det har verkligen gått över en natt bara.

Hej, en till vårmamma här :)

Jag är 24 (25 när bebis anländer) och väntar mitt o sambons första barn med bf 13/5. Ska på ultraljud på fredag så jag hoppas allt är bra och ska bli kul o se om de ändrar datumet ngt :)

Har ni någon lista på alla i tråden med bf o så?

Det finns en lista i gravidtråden högst upp!

kl.

Jag gick in i vecka 21 i lördags, och jag som inte känt av brösten nånting, men nu senaste dagarna har det smygit sig på och i lördags upptäckte jag att jag kan klämma ut lite vätska ur dom! tidigt tänkte jag, men så kanske det ska vara..

*kl*
Idag har jag varit på könsultraljud.
Tanten sa flera gånger i början av undersökningen att det är en flicka,
men längre fram så blev hon osäker. Jag fick gå upp och röra på mig lite så den flyttade lite på sig.
Så kollade hon igen, och det va till 100% en liten pojke där inne :love:

Lite ledsamt bara att hon sa något innan hon va helt säker.
För jag hann ju med att bli överlycklig över att få en liten tös!
Men en pojk blir minst lika bra.

Åh vad skoj med köns-UL! Och vad härlig med en liten grabb därinne :love: Är också sugen på att veta vad det är för filur där inne, men sambon vill verkligen inte så jag får allt hålla mig ända till förlossningen. Så lång tid är det ju ändå inte kvar. :D Vi gissar dock på en pojk, men oavsett vad det är som kommer ut så är den efterlängtad och älskad. :love:

Det är jättemysigt att veta vem det är som bor där inne!
Blir lite annorlunda när man går och småpratar med magen nu.

Jag måste tyvärr göra som MayDay. Vår son var pigg och glad i magen i tisdags när vi var hos BM. Eftersom sf-måttet var stort fick vi tid för extra UL i torsdags för att kolla storleken på barnet. Då var han död. Jag födde Johannnes i fredags, 895 g och 30 cm, i vecka 23+5.

Jag beklagar verkligen sorgen Wilfa, man ska inte behöva genomgå något sådant som ni just gjort. Många kramar.

Usch vad hemskt... :( Jag beklagar verkligen och hoppas att både du och Mayday kan gå vidare trots det som hänt. Jag önskar er båda all lycka i framtiden.

Neeej:(Stackars er ..Beklagar sorgen..Kan inte tänka mig hur svårt det måste vara...:cry:

*styrke kramar*

*KL*

Är fruktansvärt trött nu, får anstränga mig för att sköta både mat och vardagaren..gör mig rätt depp..Har inte kännt av nån direkt trötthet när man egentligen ska känna av det..men nu e jag så fruktansvärt trött och omotiverad till allt..jättejobbigt:( ska börja äta multivitaminer som är just för gravida, och hoppa att det räcker, annars får jag väl äta mer järn..o givetvis tvinga mig själv till att få i mig alla mål..

har iofs haft mkt turbulent tid på jobbet som nu är över så jag vet inte om det kan vara efterskalv..typ..men trött e jag..o blir så jäkla lessen när jag inte orkar diska, laga mat eller ens hämta nåt att äta..:crazy:

Som tur är finns min underbara sambo, men han ska ju inte behöva ta hand om mig, vill ju orka själv..Suck..

Stallet som jag älskar, är oxå segt att ta sig till just nu, fast jag äslkar att vara där..Men sen e det ju det att pålle ska vaccineras, avmaskas, fixa dubletten på passet, skulle behöva ny sadel och tänderna skulle behöva kollas..så det är mkt och mkt pengar som behövs..det gör ju en trött..speciellt när man förlorat jobbet..

Känner sen en enorm stress för vad jag ska göra resten av mitt liv, med jobb o så..men det e som vanligt..:angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar