Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Jag kände första gången i v 18. Efter UL när jag fick lite mer en bild av vad som fanns därinne.

Det kommer säkert snart :bump::bump:

Jag är inte helt hundra på att det verkligen var bebis, men första fladdret som var misstänkt likt det i alla fall kom redan i v. 14. Var helt säker på att det var Räkan som rörde på sig i v. 16 och nu i v. 22 (23 på torsdag) känner jag bebis flera gånger om dagen och har till och med lyckats märka en dygnsrytm. :D Det är helt underbart, även om Räkan börjar ta i mer och mer nu. Senast nu ikväll då sambon och jag låg i soffan så sparkade hen så hårt på sambons hand att han blev alldeles förskräckt. :rofl:

Min sambo kände rörelse igår första gången. Inte hårt bara att det rörde sig :D:love:

Usch, så sorgligt. Lille grabben! :(

Många varma kramar till er.

Och givetvis till Mayday!

Ja jag hoppas jag känner snart med... Man blir lite orolig, speciellt när man läser om såna ledsamheter som både MayDay och Wilfa råkat ut för. Verkligen inget någon skall behöva uppleva :cry:
Ska till bm imorgon och får väl fråga då, men om jag inte har helt fel för mig så brukar de väl lyssna på hjärtljuden? Eller hur har det vart för er när ni varit på återbesök efter RUL?

En annan fråga oxå, växer erat hår på kroppen extra mycket? Mitt växer som ogräs, över hela kroppen :o Har fått värsta raggarsträngen från naveln och neråt, sambon fick den stora äran att noppa bort allt igår :rofl:

Tror Räkan brås på mig, verkar vara en riktig karatebebis där inne! :D Har varit full rulle nu på morgonen med, det är så härligt att ligga kvar i sängen en stund, läsa tidningen och känna hur hen far runt där inne. Buffar jag lite så svarar hen. :love:

viv; Ang. hårväxt så tycker jag inte att jag fått mer eller att det växer extra mycket. Dock har bästa vännen som är i samma vecka som jag fått mer hår just på magen och nedåt. Enda jag märkt är hormonranden som sträcker sig från de nedre regionerna ända upp till bröstkorgen nu - den går även under namnet bajsranden här hemma. (så mogna är vi :angel: )

hahah, jag har oxå fått mer raggarsträng:p

Lilla tösen sparkar som tuusan nu, idag e hon riktigt aktiv, sambo såg till o med en av sparkarna imorse, o den var rejäl!
Man får sån chock, man vet ju att man e gravid,men när dom sprakar så.. det får en att tänka,tänka att man har ett liv, en människa där inne som ska ut sen,då blir jag rent snurrig, tappar fattingen lite, skrämmande o underbart på samma gång:D

Åh vad härligt det låter när ni pratar om sparkar och så! Jag har inte känt av något alls, mer än att det porlar mycket i magen, kan det vara Bebis tro?

På tal om trötthet så är även jag as-trött. Ska jobba i natt och ställde klockan på tio i förmiddags, istället vaknade jag vid 14.... Snacka om fullständig ångest och hela dagen är borta. Får väl rida i mörkret som vanligt. Men jag får väl skylla mig själv.

Likadant var det häromdagen. jag hade jobbat på natten och tänkte gå upp vid 13 då dagen efter. Förmådde mig icke att öppna ögonen förrän klockan var 15.
Jag inbillar mig att tröttheten beror på graviditeten, jag skyller på den i alla fall!
Det är tufft med hästarna också just nu. Eller ja, nog mest innan jag väl kommer dit, för väl där är det härligt med sällskapet och den friska luften =)

Sambon ställer upp supermycket!! Men han jobbar ju så gott som heltid alltid. Annars sköter han det mesta av hushållssysslorna.

Men nu är det snart dags att ÄNTLIGEN få vara med i magtråden och visa upp magen. Vi sa att det nu börjar synas så smått så foton ska nog tas i dagarna :bump::bump:

Nu ska jag sätta mig i soffan och i alla fall vika lite tvätt. Känns som att det blir min uppgift :D

Jag kände inte av bebisen förrän någonstans kring v 21, så härda ut! (Nu vet jag iofs inte hur långt gången du är).

Min kompis (som har barn) beskrev för mig att det kunde kännas som "fisar" i början, men min mage är generellt ganska "porlig", så kanske jag missade den lilla i det allmänna porleriet!

*kl*

Lilltösen har verkligen varit aktiv idag!! Har fått sparkar riktade på vad det nu kan vara, men det känns ända bak i rumpan på mej, som gumpblixtar:o:p

Min mamma sa att hon mindes det, så det e tydligen inte helt ovanligt..men så som hon sparkat utåt så det synts på magen, såna riktar hon ju inåt oxå, så det är egentligen inte så konstigt. jag känner henne varje dag, speciellt på kvällen och tidigt på morgonen..sötnöt som just nu gör mej aj aj..kan knappt tänka på hur dte kommer kännas sen, nu e hon ju så liten:crazy::p:D

Var på mitt första återbesök (efter UL) hos bm idag. Vi fick lyssna på hjärtljuden och tusan vad fort det går... Sambon var helt tagen av att det var bebis vi hörde! Hon klämde och kände på magen också. Jag trodde att livmodern nådde upp till navelhöjd vid denna tidpunkten, men den nådde ungefär en handsbredd ovanför naveln :eek:

Fick tid för sockerbelastningstest också, dagen innan julafton. Någon som gjort det än?

Åh, jag vill också gå på mitt återbesök och få lyssna på hjärtljuden! :love: Vi skulle varit på besök igår egentligen, men vår BM ringde tidigare i veckan och bokade om tiden pga. vård av barn. Trist såklart, men vad gör man? :D Nästa onsdag är det äntligen dags, och då kommer även veckan stämma lite bättre. Här har vi återbesök i v. 24, och det går jag in i dagen efter.

*kl*
Igår var jag på vattengympa för oss tjockisar, lika skönt som sist. Dock blev Räkan oerhört lugn efter det, var stiltje i magen under hela kvällen och även idag på morgonen. Hjärtat i halsgropen ända fram till 8:45, då vaknade hen och bjöd på rejäla kickar för att ta igen antar jag. :D Inte bara jag som gillar varmt vatten i den här lilla familjen haha.
Idag fick jag även hem filten jag vann på Tradera - första inköpet avklarat! :love:

Vad lustigt att det skiljer så på olika landsting, superkul att få höra hjärtljuden men annars tycker jag det är rätt trist att springa fram och tillbaka på olika vårdenheter. Men det är ju för litens skull så det är bara att bita ihop :)

Vart någonstans går du på vattengympa? Är det genom mvc du hittat dit? Hade också gärna velat gå på något sånt.

Åh vad spännande. Jag är oxå lite sugen på att lyssna på hjärtljud nu. Har besök inbokat i början av Januari så det är ju inte så långt kvar nu :bump::bump:

I övrigt växer min mage i rekordfart nu. Denna vecka har det verkligen hänt mycket :eek: Läskigt men mysigt!

Imorgon ska vi på turkiskt spa. Ska bli spännande. Jag ska bli skrubbad :) och sen bara njuta och slappna av.

Ja det är verkligen jättehäftigt att höra litens hjärta :love: Vilken vecka är du i nu?
Är inte alls avundsjuk på din spadag imorgon...:angel:

Vad lustigt att det skiljer så på olika landsting, superkul att få höra hjärtljuden men annars tycker jag det är rätt trist att springa fram och tillbaka på olika vårdenheter. Men det är ju för litens skull så det är bara att bita ihop :)

Vart någonstans går du på vattengympa? Är det genom mvc du hittat dit? Hade också gärna velat gå på något sånt.

Ja det skiljer ju något helt enormt från landsting till landsting. Och inte bara när det gäller MVC - är ju samma på förlossning och BB. På vissa tillhandahåller dem kläder, blöjor, bindor osv medan andra knappt har något alls.

Vattengympan fick jag info om redan på inskrivningen, är nästan 100% säker på att det är landstinget i samarbete med MVC som fixat! :) Supertrevligt och skönt, vi håller till i rehab-bassängen på sjukhuset (35 grader varmt vatten :love: ) och betalar 150 kr för 5 gånger.
Det är verkligen superkul, dels att träffa andra gravida och framför allt att kunna träna på en nivå som passar kroppen nu när den börjat förändras. Allt görs efter egen förmåga, så man känner aldrig någon press men ändå så kör man för fullt. :D

Ah då är du några dagar före mig bara :) jag går in i vecka 21 på måndag

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar