Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Haha, du ÄR anonym - det är bara jag som är en jäkel på att koppla samman saker. ;)
Usch, jag kan inte ens tänka mig hur det är att uppleva något sådant. Hoppas verkligen att ni slipper fler besök.

_Saga_ : Lite ont från och till har jag, men inte varje dag som tur är. Igår fick jag världens smärta i högersidan av magen, gick från blygdbenet ända upp till toppen av livmodern. Kändes nästan som sendrag eller nåt annat skumt, var ingen sammandragning iaf för magen blev inte hård. Säkert bebis som låg lite tokigt eller nåt.
Jag är i v. 21 just nu, går in i v. 22 på torsdag! :)

zask; Vad olika det är, här är första återbesöket i v. 24! Vet att de nyligen ändrat här, innan var det runt v. 20 som hos dig. Våra "tider" här är inskrivning 1 och 2, ul i v. 18 sen besök i v. 24, 28, 31, 33, 35, 37 och 39. Även v. 41 om man går över tiden såklart.

Aha, ja då är det olika. Har inte sån koll som du men hitintills:

Hälsosamtal
Inskriv fr v10
Ultraljud v 18
Återbesök 1 v20
Återbesök 2 v 25

osv osv

:)

Jag har koll eftersom min BM skrev ner alla veckor i min "Att vänta barn"-bok som vi fick med oss efter första besöket. :D

Jag fick ingen bok men ett häfte. Detta har jag dock inte hunnit läsa så mycket i :o

Haha, du ÄR anonym - det är bara jag som är en jäkel på att koppla samman saker. ;)
Men det är ju det som är så läskigt med folk! ;) Jaja, jag skulle ändå vilja veta sen vem du är (och du vem jag är) om vi nu mot förmodan skulle ses på bb! :D Skulle vara lite kul med Buketäff där!

Haha, det vore ju klockrent med en buketräff på BB! :D Håll utkik i magtråden, det kommer garanterat nån bild där jag visar ansiktet också. ;)

*KL*

Var på besök hos BM i dag. Är i vecka 24 (23+2). BM var nöjd med blodvärde, blodtryck och urinprovet var bra. Men, mitt SF-mått var alldeles för stort, 29 cm när det borde varit 21-25 cm. Så på torsdag ska vi på ett extra UL :crazy:

SF är en förkortning av symfys/fundus - måttet mellan blygdbenet och livmoderns högsta punkt! :) Inte 100% säkert, men man uppskattar barnets storlek, eller sitthöjd i alla fall om jag förstått det rätt då jag googlat. ;)

Jag har haft flera sammandragningar nu under morgonen på kort tid, är riktigt orolig. :( Känns som att det är så tidigt, och så ofta som dom kommer kan inte vara bra. Ska ringa till BM så fort deras telefontid öppnar, 30 min kvar.. :crazy:

Ska in till Västerås för koll 13.20, så håll tummar och tår för oss! Vi vill inte ha Räkan på utsidan än. :(

Usch då! Hur gick det?kanske du har urinvägsinfektion, det kan ge sammandragningar..tro mej;)

Allt har gått bra, Räkan mår bra och allt såg ut som det skulle. Dock är orsaken till sammandragningarna okänd, ingen UVI eller något. Både läkaren och jag misstänker dock att det kan vara stress, har haft det rätt tungt både fysiskt och psykiskt på jobbet den senaste tiden.

Nu ska jag försöka varva ner och bara ta det lugnt, hoppas allt är bra med er andra!

Åh vad skönt o höra:D

Själv är jag jättedålig i magen, haft såna smärtor...men dte har med stress att göra då även jag haft det riktigt tungt på jobb, men mest psykiskt..ska även ha förhandlingar imorgon då jag blev varslad för en vecka sen..så jag tror det har med det att göra...men varit riktigt dålig i magen i två dagar nu, plus att jag kräktes på jobb så jag gick hem..sen har jag bara sovit hela dagen..Är så rädd att lilla hjärtat i magen blir påverkad av denna stress:cry:

Men hon rör sig iaf, så hon håller sig pigg:)

Sammandragningarna fortsätter att komma även idag.. Känner mig dock lite lugnare idag eftersom vi vet att det inte är någon fara än så länge, men det är sjukt jobbigt ändå. Att inte veta varför liksom... Oh well..

Igår fick iaf sambon tre härliga upplevelser under en i övrigt pissig dag - han fick se Räkan på UL för första gången, han fick känna på några sparkar under kvällen och även se några på utsidan. Lite skoj mitt i allt jobbigt iaf :)

Skönt att allt var okej och hoppas att sammandragningarna ger med sig.

Jag tror att jag vet nu vad den där tyngdkänslan jag skrev om tidigare kommer ifrån. Kände det igår kväll när jag låg i sängen. Jag lyfte på täcket och tittade på magen som då hade fått en väldigt skum form. Magen var liksom obefintlig på ena sidan, medan det stod upp en stor knöl på andra sidan! :D Den lilla rackaren ligger alltså och tar spjärn allt vad den orkar! Det var antingen huvudet eller rumpan jag kände tydligt med handen och när jag buffade lite flyttade han på sig och trycket försvann. :p

Oj, det lät spännande :D

Här levs det om på arbetstid. Blir säkert trångt när jag sitter och jobbar. Jag har som turvar ståbord så nu ska jag stå ett tag :love:

Jag fattar verkligen inte hur det ska gå alla de veckor som är kvar! :eek: Sitta med benen i kors är oskönt, för det trycker mot magen. Sitta med knäna uppdragna i soffan är inte att tänka på längre. Knyta skor är obekvämt. Att gå rakt in i köksön för att magen står ut är direkt oskönt... Att gå på toaletten efter att man varit ute är oskönt eftersom man får en kall mage i knät liksom! Det går inte att röra sig lika smidigt längre, jag går mycket långsammare och magmusklerna funkar inte sim tidigare.

Det enda som är positivt (förutom att det blir bebis såklart :idea: ) är att jag aldrig fryser längre.

Nej vad häftigt! :D
Trots alla sammandragningar nu så verkar iaf Räkan må bra ändå, det är ett jäkla liv där inne. :love: Skönt att nån av oss verkar må bra iaf liksom :D

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar