Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Välkommen! :D

Jag tycker att det känns precis som muskelryckningar, så ibörjan var jag osäker. Fast nu börjar det bli så mycket att det inte kan vara bara muskelryckningar. Idag låg jag på rygg och hade handen på magen och då kändes det precis som om den slog frivolter där inne! Hela maginnehållet liksom snurrade runt och det kändes tydligt på utsidan också. Rätt coolt! :love:

Här är det lugnt, om vi bortser från onda sammandragningar ibland på jobbet. :( Jag tror det är det iaf, magen blir hård och det gör ont från höftben till höftben, som en glad mun liksom. Min mun är däremot inte glad just då när det händer. :D Ska till BM 2 veckor, får fråga då vad det kan vara - om det inte blir värre såklart, då ringer jag direkt!

Annars lugnt som sagt - bebis rör på sig, jag har upptäckt att jag börjar få en hormonrand och imorgon är det start för vattengympan för gravida! :love: Varmt vatten, lugn gympa och 15 minuters avslappning innan man får duscha och basta. Me like. :D
Hur är det för er andra, har ni några aktiviteter i er närhet som vänder sig till gravida? Själv skulle jag gärna gå på gravidyoga, men det finns tyvärr inte här..

Nu sista dagarna känns det ibland ganska mycket när jag rider, även om jag rider lätt i traven. Känns som håll, men jag misstänker det är ligament som tänjer ut sig. Gör egentligen jätteont, men det vill jag såklart inte erkänna för någon och när jag har ridit ca 20 minuter brukar det ha gått över :angel: Ska i alla fall försöka fortsätta rida fram till årsskiftet!

Här har det inte hänt så jättemkt. Är ju visserligen bara i vecka 14 (13+1).:)
Har lite ont i ljumskarna ibland och svanken.

Nåt som är jobbigt att jag knappt kan äta längre. Blir mest illamående om jag lagar mat och kan äta typ en rostad macka till frukost typ. Det är ju lite för lite, så jag får tvinga i mig mer.

Hoppas det vänder snart.

Är lite besviken att vi inte har fått hört nåt hjärtljud eller så hos bm. Funderar på att ringa och be och få göra ultraljud. Vill inte vänta till rutin ultraljudet i januari på att få veta hur det är med det lilla livet i magen. ;)

Här e det okej..dock har jag oxå sammandragingar som tusan nu, magen blir megahård..inte alls kul..

Känner lite i magen när jag rider, men tänker kämpa på, än så länge går det utan att jag får jätteont...Är rädd att ja inte ska kunna rida ordentligt snart, o det är det värsta, such..men jag kämpar på jag med:)

Vi håller på att renovera vårat kök så jag har haft fullt upp och inte hunnit skriva här.
Vi var på UL den 19:e, alltså i torsdags.
29917289.jpg

Allt såg bra ut enligt bm, var en frisk och livlig liten sak där inne :love:
Men oj vad bebisen rörde sig...Självklart trodde jag att den rörde sig men inte så mycket och så fort! Bm trodde inte det skulle dröja länge innan jag kände av sparkar. Fast det kändes jättekonstigt att se den lill* på bild, jag har fortfarande svårt att fatta att det är min mage filuren ligger i. Väntar på de där sparkarna så man kanske fattar någon gång att det är på riktigt!

Jag har tyvärr inte ridit de senaste två veckorna...Vet inte om det blir mer innan bebis kommer heller för den delen. Jag har sån himla foglossning nu :cry: Sambon är med varje dag i stallet och gör de tyngsta sysslorna. Jag ska börja simma i nästa vecka och hoppas då att det blir bättre, jag hade ju tänkt rida lääänge till....

Jag förstår hur du känner. Jag tyckte oxå att allt var konstigt på UL. Ser den vilda saken och så ska man förstå att den är i min mage. :p

Jättekonstigt!

Jag känner små små kill innifrån på kvällarna nu. Jag inbillar mig att det är krabaten :love:

I övrigt är min status helt ok. Fick en förkylning men det är på g bort.

kan göra det mesta än och det känns skönt. Jag hoppas det håller i sig!

Meto!

Men nu har jag lagt fyraåringen på hyllan, snyft, hon var så trevlig att rida. Men det känns som att de kan vara trevliga 4 gånger och sedan få spunk, är inte så unghästvan (dessutom väger jag ju inte mindre och mindre och blir mer och mer välbalanserad tyvärr), hade hon varit en tant på 15 hade jag hållit mig fast med näbbar och klor.

Ska önska en häst med litet steg till nästa fyra gånger på ridlektion :D stort gungande är helt enkelt inte bekvämt.

Magen börjar bli för stor, kanske lite väl stor för vecka 22... (jobbet hävdar att jag börjar få "mage")

Antingen så drömde jag eller så kände jag nåt i magen inatt. Kan man göra det i vecka 16/17? Det var inte så fjäderlätt utan någotslags ryckningar?

Eller så var det så att jag faktiskt drömde...

Boka ett privat ultraljud så slipper du vänta :)
Jag gjorde ett i v 9 bara för att lugna mig själv med att allt såg bra ut.

I så fall drömde jag också att jag kände det då, i v 17 alltså. Omföderskor ska väl ofta kunna känna då lite oavsett?

(Själv är det första gången och livmoder i framvägg så jag kan ha drömt. Drömmarna blir mer och mer frekventa nu, om de inte slår till ngn gång varannan timma så oroar jag mig lite ;). De känns på ungefär samma sätt och ställe ännu, om än starkare och mer ofta så tja.)

Har ul på torsdag nästa vecka och tycker att tiden släpar sig fram! att jag dessutom går och oroar mig för att de ska hitta något fel gör ju inte saken bättre. Usch, just nu är det inte kul alls.

Det kommer gå kanon! Hade ren dödsångest innan jag la mig på britsen, men så fort man får se det där lilla livet i magen så fylls man av en sån kärlek att det nästan är otäckt. :love:

Första passet gravid-vattengympa avklarat! Sjukt skönt och massa trevliga brudar. 4 stycken är vi i ungefär samma ålder som väntar första barnet ungefär samtidigt, kommer nog kunna bli ett par fikor under våren tror jag. :D
Idag är jag även på dag 140 av 280 - hälften avklarat. Damn vad skönt det känns.

Vad trevligt det låter! Jag funderar allvarligt på att lista mig på en vårdcentral i Västerås istället för på orten där jag jobbar. Det har varit praktiskt tidigare, men nu vill jag mycket hellre vara med i en föräldrargrupp här än på jobborten... Undra hur lång tid det tar att bli flyttad efter att blanketten för byte skickats in...

För övrigt mår jag fortfarande bra. Har gått upp ca 4 kg och känner mig som en fläskig valross ungefär. :crazy: Känner mig långt ifrån vacker... Har inga krämpor alls förutom att magmusklerna nedanför magen kan strama ibland, speciellt då jag reser mig upp efter att ha suttit stilla en stund.

*kl*
Just de ja! Kanske skulle skriva att jag med har varit på RUL nu.
I måndags bar det av till BM.
Allt såg bra ut, blev framåt flyttad några dagar.
Han som gjorde ultraljudet fick in några riktigt bra vinklar på skärmen, men tog inte korten då.
Så hem fick jag två skitdåliga kort! Men huvudsaken är väl ändå att allt va bra med bebben!

De vägrade även att säga könet. Men jag ska åka till en privatklinik och göra ett könsultraljud.
Kanske får bättre kort då.

Vägra dom säjja könet? varför?

*kl*
I min mage är det fuuull rulle på kvällarna, idag kunde sambo känna en liten sprall:love:

Annars kan jag *peppar peppar ta i trä* rida som vanligt, även om jag känner lite att balansen inte är likadan som annars, men magen har oxå poffat ut nu, så där pang boom;) Ska ha ut två medryttare nu som ska provrida, kan ju vara dax;)

Är i v.20 +2 nu, och på Tisdag ska vi till barnmorskan igen för rutinkoll. Ska be dom ta ett urinprov igen, så jag inte fått urinvägsinfektion igen, hade en del sammandragningar förra veckan..så bäst o kolla:)

Guud vad hon rör sig på kvällarna nu:love::love:

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar