Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Jag vaknade också med en sån där "icke gravid"-känsla idag. Måndagar är hemska! Dock släppte mitt när jag kom till jobbet, för när jag satt ner och drack morgonkoppen med kaffe så hade Räkan party. :love: Nu är det dock alldeles lugnt och stilla, så nu börjar jag tro att jag inte är gravid igen. Tre veckor kvar till nästa träff med BM, bara att hålla ut. :D

Vill också kunna känna pyret, nu tack! :(

Dagens höjdpunkt får istället bli en kopp "förbjuden" choklad i kaffeautomaten. :)

suck idag har jag sådan träningsvärk i magen, går bra när jag sotter stilla men att böja sig gör jätte ont. så där fick man allt att man satt och red dressyr i går. ( men gud vad bra det gick)

nu nalkas det ju snart jul, folk har börjat få frågan vad jag önskar mig i julklapp till bebisen. lite sur blir jag allt den ska inte födas förren i maj. jag kanske vill ha julklappar till migsjälv. ja det här med hormoner är ju helt underbart.

Oj, nä jag har inte en tanke på att önska mig julklappar till bebisen i år. I år ska jag ha julklappar :P

Däremot kan jag tänka mig att önska mig pengar och sedan handla något till mig själv eller till bebis, om det passar bättre.

*kl*

Ramlade i trappan ner till tvättstugan idag när jag skulle bära ner tvättkorgen. Har vart många oroliga samtal till både mvc och akuten :cry:
Jag har tid för UL på torsdag hos bm, och hon tyckte jag skulle avvakta tills dess. Hon trodde inte det var någon fara för bebisen, var nog mest jag själv som slog mig. Men orolig blir man!

Typiskt nu mitt i all deppighet... Blää! Jag trivs inte alls med att vara gravid trots att jag nog har en väldigt enkel graviditet mot vad många andra har. Jag är så oändligt ödmjuk och lyckligt lottad över att jag är gravid, vet att det inte är alla förunnat att kunna få barn. Känns som att jag inte förtjänar att bli mamma när jag känner så här. Längtar så till våren när bebisen kikar ut och allt det här är över...

Kul att det blivit sådan fart i tråden :)

Åh fy tusan, hoppas allt är bra med livet där inne och med dig med! Har varit nära att slubbla flera gånger jag med, hjärtat i halsgropen och världens ångest efteråt. Tack och lov har jag hållt mig på benen än så länge, men så klumpig som jag är så bara väntar jag på att drösa i backen. :crazy:

Man får känna att allt känns blä och usch, det behöver inte vara rosa lull-lull hela tiden. Tror man blir lite smått galen i såna fall. ;) Jag känner mig mest fläskig, fet och ful för tillfället - inte alls kul. Dock jag vet att så fort jag tagit en varm dusch, smörjt in mig med någon härlig bodylotion och lagt mig i sängen för att läsa så kommer det kännas bättre, det gör det jämt. :D

Själv tycker jag det är rätt skönt att kunna önska sig saker till bebis (även om det är tidigt). Känns som om vi har det mesta vi behöver till oss själva plus lite till så grejer till bebis är perfekt, då slipper vi köpa det själva. :)

Usch då. Hoppas att du inte slog dig allt för mycket.

Förstår känslan av hopplöshet precis. Igår hade vi besök av vänner + 1-åring. Jag och barnet hade varit i vår hall och var på väg in när han snubblar på trösklen och far i backen. Jag höll på att bryta ihop lika mycket som han över att jag inte lyckades undvika att han slog sig. Om jag inte klara av 1 timme med kompisars barn utan att denne slår sig, hur ska jag då klara av ett eget barn som jag har ansvar för. :crazy: Men igår var helt enkelt en riktigt usel dag och idag känns det lite bättre. :)

KL

Denna tråden hade jag missat :D

Jag väntar mitt andra barn, BF 22 maj. Har en dotter som är född april 08. Just nu är jag sjukskriven pga extrem trötthet, vart det i 4 veckor nu, men i nästa vecka ska jag börja jobba halvtid. Hoppas det går vägen, inte kul alls att sova bort sitt liv :mad:

Jag har insett att ska jag jobba nästa vecka bör jag tvätta igenom mammakläderna sedan förra graviditeten för att ha hårband som hjälp i mina vanliga byxor funkar inte längre. Av någon anledning har jag blivit lite bredare över låren också :p Eftersom jag arbetar på kontor funkar inte mysbyxor :angel:

Kl: Bäst att försöka sluta slingra sig.

Väntar första barn, bf 31/3, och är 34.

Har tidigare varit nöjd med att odla (passa) småsyskon (pappas barn) som är i 7 - 12 årsåldern.

Nervig såklart, har svårt att föreställa mig att det faktiskt skulle kunna fungera :D (ett mf i maj i v 8).

Förresten, folk som är inne på sitt andra, om livmodern var + hög i v 20 (över naveln en liten bit), har den sedan stannat av eller har barnet liksom överväxt? På rak fråga om den var för stor tyckte BM att man kunde minska på kolhydrater (uhm i mitt fall saft gissar jag... ibland har jag svårt att få i mig vatten. Men jo, jag ska sluta dricka saft, suck) i så fall, men att det var osäkert om barnet var stort, det kunde kanske bara vara fostervatten. Frågan är om man skulle ta i med hårdhandskarna och gå lite hungrig för säkerhets skull. Om jag inte frågat hade hon inte sagt ngt om det, alls, men en väninna hade mindre mage i v 20.

pratade preics med min BM, hon tyckte att det var dags att sluta rida. i v 16. nja vet inte sa jag. vi kom överens om att jag inte fick hoppa och att jag inte fick ut och rejsa i skogen, men att dressyr och lungna uteritter gick bra.

såg att du trillat i trappan, det är en fasa för mig då våran källartrappa är jätte brant och smal. hoppas att du och bebben mår bra.

Hmm det var nog inte jag som trillade i trappen :)

Däremot var det jag som rejsade i skogen på en 4 årigt ungsto i söndags, i vecka 20 (inte ens mitt eget så hon är inte van vid mig...). BM sa att jag kunde rida till vecka 30 utan dåligt samvete (samtidigt som hon muttrade ngt om ryttare o stark bäckenbotten) men jag tror inte unghästar ingick i ekvationen. Det är hysteriskt roligt att rida och efteråt, men jag är rädd innan. Så jag ska nog ge upp det nu. Ridlektionerna däremot fortsätter jag med till efter jul. Har tyvärr fått ny ridlärare och det är mest rantaruntiringen ändå.

Min BM tycker att jag ska rida vidare så länge det känns bra. Självklart hålla mig till hästar jag litar på och inte ta onödiga risker.

Jag vill absolut fortsätta till jul om kroppen säger ok.

Det ända är att jag fått byta ridbyxor från mina låga favoriter till nummer större som är högre i midjan. :)

(uhm förresten, om ngn oroade sig över unghästen så kan jag säga att lite friare galopp i skogen ingick i beskrivningen av vad hon skulle uppleva, medan ridning på bana inte gör det i samma grad (i alla fall inte volter). Och ägaren är välutbildad på hästutbildning ;))

Tack för pepp och stöd, tycker ni alla är underbara här inne :bow:

På torsdag får vi se om allt står rätt till, tror mest det var jag som slog mig när jag ramlade i trappan. Det är en sån där typisk gammal källartrappa. Tror nog det såg rätt komiskt ut, jag satt på ändan och stortjöt med tvätt överallt... Tur att inga grannar kom :o

Min BM sa ingenting när jag sa att jag red, hon sa bara att jag får känna efter själv. Jag kommer rida så länge jag orkar och kan, är i v.17 nu. Men min foglossning börjar tyvärr sätta stopp för det. Har som tur är en underbar sambo som har börjat lära sig tömköra, så förhoppningsvis kommer pållen hållas igång någorlunda med lite ridhjälp av lillebror också.

Jag är i v. 15 nu och har sen igår fått rejäla "hugg" lågt ner på höger sida. Inatt for jag upp för jag hörde ljud i stallet och när jag skulle lägga mig sen igen så var det som om nån stack en kniv i magen, lågt nästan vid höften. Sen har jag kännt det ett par ggr på jobbet när jag rest mig upp snabbt.

Min mor hade dock läst att det var normalt och att det är ligament i livmodern som ändras eller nåt? Nån som vet eller haft likadant?

Jag har slutat rida pga överbelastning/ischias eller foglossning som blev riktigt illa för två veckor sedan. Efter att jag slutade rida och bära tunga ensilagepåsar/höbalar har det blivit mkt bättre, så nu vågar jag inte prova igen. Jag longerar och har en tjej som hoppar och tävlar den äldra åt mig. Stona, fölen och unghästarna får gå och dra!

Hur ser det ut med vikten för er del? Jag har en känsla av att jag gått ner i vikt istället för upp. Jag lär väl ta igen det med råge sen men tror ni det är nån fara?

Jag har faktiskt också gått ner istället för upp... Hela 5kg från det att jag blev gravid tills nu. Ändå har jag inte mått illa eller haft svårt för att äta.
Men som sagt jag lär väl ta igen det snart....;)

"knapp lån"

vårat internet fungerar lite som det vill så det är inte ofta jag har tålamod med att sitta på forum och skriva.

är nu i v 20 känner bebisen flera gånger dagligen :-) upptäkte förra veckan att jag inte kan knäppa jeansen längre, så det börjar bli dags att få tag på mamma byxor. sist jag vägde mig hade jag gått upp 0,5 kg.

hoppas det är bra med er alla

*kl*

Idag var vi på vårt kontrollultraljud och såg på vår lilla räka. Till vår otroligt stora lättnad så såg allt bra ut och allting såg normalt ut. Bebbe for runt som ett jehu och var väl inte stilla i en enda sekund. I ena sekunden var handen på huvudet, i nästa sekund så for foten upp till huvudet för att i hundradelen senare bli jagad av handen. Till och med barnmorskan satt och fnittrade åt rörelserna, bådar verkligen gott inför framtiden att barnet är hyperaktivt redan i magen... :p

I alla fall så var vi nyfikna nog till att fråga efter könet och med 99% säkerhets så är det en liten tjej, så jag har redan börjat titta efter shettisar. ;) Känns såååå skönt att se att det inte var något som inte var som det ska och att hjärtat slog på så himla bra. :love:

Hugg där nere hade jag med när jag väntade första, ligamenten som spökar :) inget att vara orolig för, dock gör det ju ont ;)

förövrigt är jag 21, blir 22 bor i örebrolän väntar mitt andra barn till 23 maj, dock skall vi på ultraljud om fyra veckor så då kan det ju ändras. Fick våran son november -08. Sambon är 29.

Ang. vikt så gick jag ner i vikt till att börja med, mådde ju fruktansvärt illa och kräktes även ett par gånger. Nu i v. 19-20 (beroende på om jag ska följa min egen känsla för när ÄL var eller enligt UL ;)) så har det vänt, nu har jag gått upp 1,7 kg. Att gå upp i vikt är oerhört jobbigt för mig då jag varit ätstörd tidigare, men jag försöker intala mig själv och förstå att det är helt normalt och hör till. Och såklart att det är bra för Räkan där inne. :love:

Drömmer ni andra något om barnet? Hittills har jag drömt 4 drömmar, de två senaste väldigt detaljerade. Nästan lite läskigt, i båda så föds en liten tös och hon kommer för tidigt. Enligt första drömmen i v. 36+? någonting kl. 16.?6, nu i andra så minns jag bara att hon kommer för tidigt och blir född med snitt.
Tre av fyra drömmar säger tjej i magen, men de flesta runt oss tror på pojke. Jag vet inte vad jag ska tro. :rofl:

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar