Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Var också på inskrivning idag och det var ungefär samma som din, antar jag. Fick inte heller lyssna på hjärtljud, tyvärr. Ville ju få göra det!
Lämnade också blod. Förresten, dessa stickorna till urinet där man kollar Ph etc., hur fungerar dem hos er, läser er barnmorska av dem eller ni får göra det själva?

För mig så läste barnmorskan bara upp det. Bm hade även hjälp av en annan bm för det var nåt strul med deras papper om proverna. Så jag har inte så jättekoll på alla prover dom tog.

Mäte dom magen på dig? Eller är det sånt dom gör senare?

Usch är det ett helt glas? Till mig sa hon att jag skulle få smaka lite grann av en jättesöt saft :(

Men det är ju bra att göra testet så det är väl bara att bita ihop.

Det kanske är olika lösningar man får dricka på olika ställen. Men här fick jag
sockerdricka X 10 typ.
Hoppas din smakar saft, så har någon av oss fått en trevlig upplevelse!

Känner igen mig jag med. Vissa dagar är riktigt tunga. Tror visserligen att det delvis beror på vädret men samtidigt är det så mycket annat som snurrar i hividet. Värst av allt tycker jag tröttheten är, blir så ledsen på mig själv när jag inte orkar hålla mig vaken fastän jag vill.

De rosa molnen är det mest maken som svävar på. :D

Ang. efternamn så tar vi nog sambons vanliga -sonnamn. Vänner fattar inte alls hur jag tänker, mitt efternamn är betydligt mer unikt men jag känner ändå att jag vill att vårat barn ska ha sambons namn. Under hela min uppväxt längtade jag efter ett sonnamn bara för att få vara lite anonym. Det fick jag aldrig vara, för alla visste alltid vem jag var så fort någon sa mitt namn.
Jag resonerar på precis samma vis. Mitt namn är unikt i Sverige och jag känner igen det där med att aldrig kunna vara anonym. Sambon har iofs också ett unikt namn i Sverige, men betydligt mycket finare än mitt. Jag bara längtar efter att bli gift så jag också får heta så, och överge mitt nuvarande efternamn. Därför är det självklart att att bebis ska få pappas efternamn. :love:

Ang depperioder så har jag inga. Jag är för det mesta lycklig och ibland blir jag bara toklycklig så det bubblar över, men det är jag oavsett bebis eller inte. Okej, under illamåendeperioden var jga inte toklycklig, utan ganska låg faktiskt. Nu är jag som vanligt.

Vi har inte bestämt oss helt vad gäller barnvagn. Vi var och tittade igår igen. Jag :o :D har iallafall bestämt att det blir antingen en Teutonoa Spirit eller Cosmo. Måste försöka luska ut om det är bäst med 3 eller fyra hjul här ute.

Enligt en undersökning som producerats i någon läkartidning så försvinner tydligen hälften av alkoholhalten efter 5 minuters kokning. Länk. Fantastiskt! Då kan man pröva årets blossa i år med. :D
Tack för länken! Men att koka i 5 min för att få bort hälften... Det betyder ju att det tar ganska lång tid innan alkoholhalten är försumbar. Och undra vad som egentligen är en försumbar alkoholhalt. Det är ju liksom som min sambo sa: "Du dricker ju ganska mycket glögg när du sätter igång!" :p Jag brukar dricka lite lättglögg i princip varje kväll.

Igår hade jag iaf glöggpremiär med helt alkoholfri glögg, och det var ingen höjdare... :( Hade i princip kunnat värma lite saft istället. Såg att de hade alkoholfri äppelglögg på Ikea. Ska dit senare idag och köpa ett par flaskor och se vad det är.

Ang efternamn har detta inte diskuterats än men då mitt efternamn endast bärs av 2 pers i sverige blir det det namnet som förs vidare. Sambons namn finns betydligt mer även om det inte är jättevanligt. Om han har invändningar finns det enda alternativet att fria! :devil:

Gällade barnvagn har jag spanat in Tetunia, dom har en modell som får plats i min bil. Det är ett krav, ska dock spana mera innan beslut.

När bör man beställa för att få den i månadskiftet april/maj? Nån som vet?

För mig så läste barnmorskan bara upp det. Bm hade även hjälp av en annan bm för det var nåt strul med deras papper om proverna. Så jag har inte så jättekoll på alla prover dom tog.

Mäte dom magen på dig? Eller är det sånt dom gör senare?

Nej, de mätte inte magen på mig igår. Jag fick bara väga mig.

Sambon vari dit i morse och lämnade mitt urinprov. Det skulle vara morgonurinen, men vet inte vad de skulle ha det för.

Kan ha varit för att jag har haft så mycket urinvägsinfektioner och därför skulle de skicka iväg en odling, kan det stämma eller det är för något annat?

Igår hade jag iaf glöggpremiär med helt alkoholfri glögg, och det var ingen höjdare... :( Hade i princip kunnat värma lite saft istället. Såg att de hade alkoholfri äppelglögg på Ikea. Ska dit senare idag och köpa ett par flaskor och se vad det är.

Vi har glöggprovning hemma ikväll. Jag har köpt 3 sorter och hoppas på det bästa. Jag har äppelglögg och roseglögg sen blossas vanliga röda. Jag återkommer i frågan! :)

Det kanske är olika lösningar man får dricka på olika ställen. Men här fick jag
sockerdricka X 10 typ.
Hoppas din smakar saft, så har någon av oss fått en trevlig upplevelse!

Den smakade inte saft, det va som du skrev sockerdricka X10 men jag fick ha Citron i så det gick rätt bra att dricka.

Fick iaf bra resultat :)

Nej, de mätte inte magen på mig igår. Jag fick bara väga mig.

Sambon vari dit i morse och lämnade mitt urinprov. Det skulle vara morgonurinen, men vet inte vad de skulle ha det för.

Kan ha varit för att jag har haft så mycket urinvägsinfektioner och därför skulle de skicka iväg en odling, kan det stämma eller det är för något annat?

Ja det skulle kanske kunna vara pga att urinväginfektioner. Jag har aldrig haft urinväginfektion och jag behövde inte lämna nåt för odling.
Eller så är det av nån annan anledning.

Kan ju vara klamydiatest också, här brukar de vilja göra det om man inte gjort ett tidigare osv.

Ang depperioder så har jag inga. Jag är för det mesta lycklig och ibland blir jag bara toklycklig så det bubblar över, men det är jag oavsett bebis eller inte. Okej, under illamåendeperioden var jga inte toklycklig, utan ganska låg faktiskt. Nu är jag som vanligt.
Jag tar tillbaka det där... Jag blev just rätt mycket låg. Har precis hämtat katten hos veterinären. Hon har fått tandsten rensat och det kostade 2000 kr. Grejen är bara att de upptäckte att hon har FORL, en tandsjukdom som gjort att hennes två nedre huggtänder måste rotfyllas. Detta täcks inte av försäkringen och det kommer att bli ganska många tusenlappar... :(

Inte nog med det. Idag fick jag också brev från Polisen. Blev tagen av en kamera för två månader sen på ett ställe där jag aldrig kört tidigare och där jag inte såg 30-skylten... Boten var på 2000 kr.

Dessutom hade vi inbrott i vårt hus för en månad sen och vi blev av med typ allt vi hade av värde.

En olycka kommer sällan ensam om man säger så. :cry: Därför känns det inte riktigt lika kul att kolla barnvagnar längre...

satt på huk och lindade benen på hästen i morses, kände att magen började vara ivägen. och man har inte ens kommit halvvägs. :o jur i hela världen ska detta sluta.

*kl*

Jag, min man och vår son bor i Skåne. Sonen är född i april 2002 och nu är det dags för barn nr 2. Beräknad ankomst enligt UL är 29 mars. Eftersom sonen kom alldeles för tidigt är vi inställda på att det kan bli så den här gången också. Jag tillhör gamlingarna här, är 36 år :eek:

Jag tar tillbaka det där... Jag blev just rätt mycket låg. Har precis hämtat katten hos veterinären. Hon har fått tandsten rensat och det kostade 2000 kr. Grejen är bara att de upptäckte att hon har FORL, en tandsjukdom som gjort att hennes två nedre huggtänder måste rotfyllas. Detta täcks inte av försäkringen och det kommer att bli ganska många tusenlappar... :(

Inte nog med det. Idag fick jag också brev från Polisen. Blev tagen av en kamera för två månader sen på ett ställe där jag aldrig kört tidigare och där jag inte såg 30-skylten... Boten var på 2000 kr.

Dessutom hade vi inbrott i vårt hus för en månad sen och vi blev av med typ allt vi hade av värde.

En olycka kommer sällan ensam om man säger så. :cry: Därför känns det inte riktigt lika kul att kolla barnvagnar längre...

Nä men fy:eek:
Bara skit ju! Inget kul!
Jäkla folk som inte kan låta andra människors saker vara ifred:devil::devil:

*kl*

Jag, min man och vår son bor i Skåne. Sonen är född i april 2002 och nu är det dags för barn nr 2. Beräknad ankomst enligt UL är 29 mars. Eftersom sonen kom alldeles för tidigt är vi inställda på att det kan bli så den här gången också. Jag tillhör gamlingarna här, är 36 år :eek:

Jag är 34 och ska ha min första! Så jag ligger ändå efter! ;)

Ok, glöggtestet gick bra. Jag testade 3 st:

Blossas lättglögg
Kiviks äppel glögg med smak av apelsin och saffran
Tindra Rosé

Blossas är den mest juliga i kryddväg. Det är lixom ett riktigt orginal.

Kiviks var ganska saftig även om jag gillade saffranstwisten. Men väldigt söt.

Tindra luktade väldigt konstgjord, smaken var bättre. Saftig men mindra söt än kiviks.

Jag hoppas detta ger lite känsla. Generellt är dessa glöggar väldigt söta men det är nog svårt att komma ifrån. Det är dock kul att det finns lite olika.:)

suck idag har jag sådan träningsvärk i magen, går bra när jag sotter stilla men att böja sig gör jätte ont. så där fick man allt att man satt och red dressyr i går. ( men gud vad bra det gick)

nu nalkas det ju snart jul, folk har börjat få frågan vad jag önskar mig i julklapp till bebisen. lite sur blir jag allt den ska inte födas förren i maj. jag kanske vill ha julklappar till migsjälv. ja det här med hormoner är ju helt underbart.

KL

Känner mig så vansinnigt ogravid just nu :( Alla "symtom" är som bortblåsta. Visserligen trött men det brukar jag vara vid den här årstiden. I morse tyckte jag dessutom att magen hade krympt :eek: Känns som om det var väldigt många veckor sedan vi fick höra hjärtljuden så just nu känns det mest som inbillning. Vad jag hatar måndagar!!!

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar