Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Kl

Min tur att gnälla, jag är egentligen helt förstörd, upprörd och mycket ledsen och orolig nu (tycker jag gör inget annat än och hgnäller här inne för stunden, ni får verkligen ursäkta..).

Fick igår veta att jag inte får jobba kvar eller bli inringd längre eftersom jag snart är färdig-lasad. Detta innebär en stor förlust för mig eftersom jag trivs super-bra och älskar att arbeta. Dessutom såg jag verkligen fram emot att nu faktiskt få arbeta upp min mammapenning och kunna ha det bra när jag är mammaledig. Även sambon blir ju såklart orolig eftersom det är en stor ekonomisk förlust för oss bägge. Jag vet varken ut eller in just nu och är helt förkrossad. Jag vet inte hur jag ska göra. Vill inget annat än ha detta barn, men man måste ju för fasen kunna försörja sig och bebis.

Jag tänker verkligen inte göra abort och det har aldrig funnits i våra tankar. Men samtidigt tycker jag detta känns förjävligt..... Och vem fan anställer en gravid??

Haha!! :rofl: Gud så skönt det är att bo i eget hus! ;)

Hur ska jag klara mig utan Dufvenkroks vaniljglögg i år??? :eek: :confused: Jag som dricker sån smakglögg 2,25% varje kväll från mitten av nov och ända in i januari. Det får bli Blossas alkoholfria i år, men den vill jag egentligen inte ha.... Stackars mig!! :p

Jag hänger också med.

Jag är 28 år och väntar min och makens andra barn den 26 maj.
Vi bor i en villa mellan Piteå och Luleå med ett minilejon.

Jag förstår verkligen inte hur jag stog ut innan vi skaffade egen tvättmaskin! :D Damen ifråga verkade dock tagit sitt förnuft till fånga, alternativt läst tvättstugereglerna en gång till - för nu när jag kom ner för att hänga upp monster-lakanen så hade hon redan flyttat sina blusar till det mindre torkrummet. Tack för det! :bow:

Ang. glögg så kommer jag nog dö en smula utan Dufvenkroks vinglögg. Sambon trodde dock att den ska finnas med lägre procenthalt, så jag hoppas fortfarande. Kanske att julen (dvs. halva november och fram till nyår :angel: ) är räddad.

Uppdatering: Dufvenkrook finns i lättvinsvariant, alltså 2,25%. Inte heller finns den i vanlig glöggform utan endast vanilj, choklad och chili och blåbär och lingon.

Senast ändrad:

Kan man äta tubvarianten????
:bump: Du har precis räddat mitt liv! :D

Dagens inköpslista:
Pepparkakor och ädelost på tub

Yes, den är pastöriserad och helt ok att äta! Var tvungen att googla både en och tre gånger innan jag vågade tro på det, men idag fick en tub följa med hem. :d

Dufvenkrook finns i lättvinsvariant, alltså 2,25%. Inte heller finns den i vanlig glöggform utan endast vanilj, choklad och chili och blåbär och lingon.
Det är precis de glöggarna jag vill ha! :love: Om man kokar upp glöggen innan man dricker borde väl den lilla alkoholen försvinna? Men hur länge ska man koka...?

Enligt en undersökning som producerats i någon läkartidning så försvinner tydligen hälften av alkoholhalten efter 5 minuters kokning. Länk. Fantastiskt! Då kan man pröva årets blossa i år med. :D

*kl*

Har mått så bra den senaste veckan. Mina graviditetshormoner, som dök upp med full fart när mitt kroniska illamående försvann, har lugnat ned sig, jag har inte spytt på två veckor *pepparpeppar* och har en massa roliga saker att se fram emot.

Fick en hästspark i magen i fredags och hade en helvetesdag med hysteri och många tårar, som blev mycket bättre när jag kände bebisen röra sig i magen lördag morgon. Har haft sån grym växtvärk i magen och den har blivit dubbelt så stor sen jag börjat kunna äta igen. På fyra dagar gick jeansen från att sitta pösigt i midjan till att inte gå att knäppa alls.

Både jag och sambon vill göra vårt ultraljud NUUU :D

*kl*

Ok, lämnar nygravida och blir officiell i vårmammorna. :p
Jag bor i Stockholm, Bf innan ultraljud 26/4. Ultraljud den 19/11.

Oj, det är mycket nu. Jag har så mycket att skriva av mig på.

Kläder: Kan fortfarande ha mina vanliga kläder men magen börjar göra sig påmind i byxvärlen. Jag ska spana lite efter byxor snart. Tror dock att jag kommer leva i tights sen. Han köpt en mamma kjol, en klänning till finare tillställningar och två toppar.

Ridning: Går bra än så länge. Igår fick jag värk men jag tror mest det är för ridbyxorna trycker (dom är låga). Ska leta fram en modell större med högre midja. Än ger jag mig inte!

Värk: Jag har såna drag i magen ibland. Läskig men det går ju över. Jag tror det händer mycket nu :)

Glögg: Har köpt 3 varianter lättglögg! Vanlig blossa, en vitglögg och en rosé. Ska ha glöggprovning på fredag! :d
Jättebra tips med tubost till pepparkakor! Nu blev jag glad!

Idag måste jag också gnälla. Fick höra att det tisslas på jobbet om att jag äter jättemycket mat!! :eek: Usch så irriterad jag blev!! Jag har ALLTID ätit mer mat än de flesta på lunchen pga att jag behöver det och har en jäkla ämnesomsättning. Okej, jag äter kanske något mer än vanligt nu, men ämnesomsättningen är liksom ännu högre nu! Och visst har jag ökat i vikt, så här mycket har jag aldrig i mitt liv vägt. Vågen visar på 55 kg och mitt BMI är därmed 20,5. Är det något att tissla och tassla om??

Ska banne mig vänta med att gå upp och äta tills de andra är klara... :(

Får väl presentera mig också då, ska föda vår första unge den 9/5 :love:
Ultraljud den 14/12, är sjukt nervös! Jag är 22 år (23 vid barnets födsel) och både min ambo och jag är mycket glada över detta, med tanke på att vi blev gravida vid första försöket :D

Hoppas jag får vara med som vårmamma :)

Men fy, finns det inget annat att snacka om liksom? :eek: Vad tusan spelar det för roll vad du äter och inte, det har väl inte dom med att göra. Fy vilka idiotiska arbetskamrater du har. :(

*kl*
Lämnar också nygravid tråden... är faktiskt halvvägs imorgon! Skulle ju kunna fira det lite bättre än vad jag gör just nu dock. Bromsade för en älg i måndags och blev påkörda bakifrån så jag ligger just nu inlagd i växjö. Barnet mår bra, men jag har väldigt ont i ryggen. Har varit på en del röntgenundersökningar men de är förstås försiktiga eftersom jag är gravid. Har fått lyssna på barnets hjärtljud flera ggr och då blir jag lugnare mem är samtidigt orolig då jag röntgats och får smärtstillande.
Tur i oturen att vi inte krockade med älgen, då hade det kanske inte gått så bra som det ändå gjort.

Men som sagt imorgon är vi halvvägs, har fått flyttat datum till 1 aprl :crazy:.
Jag har dock bestämt att barnet föds 15 mars :D

Nu ska vi gå och vila lite...

Men gud, hastsparkar och algar, vilken dramatik det ar i den har traden! Skont att bada era bebbar mar bra i alla fall! Hoppas du far komma hem snart. Shit vad jag stor mig pa folk som inte kan halla avstandet i trafiken, idiotas!

Nä precis!! Det är ju knappast så att jag gått upp 30 kg för att jag sitter och trycker i mig bullar hela dagarna. Jag äter vanlig mat och fortfarande bättre mat än de allra flesta faktiskt! Och dessutom är det kanske 3 kg jag gått upp. Men jag är väl överkänslig... ;)

Senast ändrad:

Men vilka puckon:mad:

Så får dom inte säga! Ät tills du är mätt och skit i dom!
Äter nu vettig mat så är det ju som sagt bara bra, kroppen behöver näring!

Jag har tecknat Folksams gratisförsäkring och TryggHansas utökade försäkring. Teoretiskt sett kan man väl teckna varenda gratisförsäkring som finns, men jag nöjer mig med Folksam eftersom vi har hemförsäkrigen där och så TryggHansas utökade eftersom den täckte in det mesta. Kommer övergå till TH's barn-försäkring så fort Räkan är ute är det tänkt.

Jag kommer teckna via mitt fakförbund, det blir Folksam och en utökad!

Jag har varken blivit sparkad eller blivit påkörd men är gnällig för att jag är SÅÅÅ trött. Går in i vecka 15 nu och det borde ge sig tycker jag, men nu när jag jobbar igen så är jag helt slutkörd när jag kommer hem, och så alla hästar efter det. Det och mörkret gör mig helt färdig, som om nån kört över mig med en asfaltsvält...

Hur sover ni andra förresten? Jag har alltid varit kvällstrött och morgonpigg, men nu måste jag gå och lägga mig vid 8, sen läser jag en halvtimme och så slocknar jag. Vissa morgnar vaknar jag av mig själv mellan 6 och 7 men idag kunde jag snooza till kvart i 8. Jag är inte så roligt sällskap med andra ord!!

oj försäkring, vet knappt hur försäkrad jag är. får nog ta och kolla upp detta.

sedan finns det ju alltid knepiga arbetskamrater, jag vet en gång för många år sedan så satt min icke gravida kompis på en stol och en annan arbetskamrat kom fram till henne och sa: man får grattulera till tillökningen. visserligen hade hon gått upp lite i vikt, men endå.

är det någon som ka förklara hur foglossning känns och vart det sitter.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 384
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30