Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

Jag va inte nöjd över min kropp innan jag blev gravid. I början gicka jag ner 7 kg p.g.ga illamåendet. Men har gått upp 5 av dem:o Fast jag ligger ju fortfarande minus 2 kg sen inskrivningen. Men den siffran är nog inte beständig och jag får skylla mig själv! Äter som en häst och blir grining om jag inte gör det.
Försöker vara så aktiv jag kan i min vardag. Går alltid långa promenader med hundarna men det känns lite begränsat nu just för snöns skull, orkar verkligen inte pulsa fram i den med min fogar. Jag jobbar på i vår lagård som vanligt fast det tar mycket längre tid än normalt. Våra kossor har blivit vana nu vid att de får mat lite senare nuför tiden :D

Ser att ni diskuterat hur mycket ni gått upp....
Jag har bara gått upp 2kg, och min mage känns inte jättestor. Jag kan fortfarande "klä bort" den så det inte syns att jag är gravid. Blir lite orolig när jag läser att ni andra gått upp mer... :confused: Går in i vecka 26 imorgon.

Jag fick tipset att dricka mycket citronvatten för citron är vattendrivande.
Kanske värt att testa?

Helt klart värt att prova då det är jobbigt med svullna ben och händer, det stramar så dant i huden.

Tror inte du behöver vara orolig för att du inte har gått upp så mycket. Jag verkar ju uppenbarligen bära barnet mest framför mig och din kanske ligger längre in i magen? Sedan så vikten är ganska oväsentlig egentligen. Barnet tar ju det den behöver ändå och du kanske har gått ner lite i vikt för att barnet tar från dig?

Förresten, måste bara höra mig för..
Är det bara jag som fått tuggummi i hjärnan?
Känns som att tankarna vandrar iväg och inget funktionerar riktigt som det ska..
Har försökt sitta ner och ta hand om gårdens bokslut och dekleration och alla tusentals papper från jordbruks och skatteverket. Det funkar verkligen inte, papper blandas ihop och siffror räknas fel. Brukar inte hända annars, är organiserad till tusen men nu känns allt bara slavrigt, vinglar lätt in här och läser eller kikar på barnrumsinredning. Alternativt lillen sparkar, då bara måste man ju sitta med båda händerna på magen och njuta:love:

Inte så trög i skallen men jag kan säga de mest blonda sakerna att min man bara stirrar på mig. Sedan så verkar jag ha fått talsvårigheter :p

Haha! Såg ett avsnitt av ett program jag inte mins vad det heter (According to Jim skriker sambon) där frun i familjen var gravid. Hon drabbades av något de kallade pregnancy brain vilket innebar att hon glömde precis allt. Mannen ytnyttjade det till fullo och påstod att hon bestämt att döttrarna nya sovrum skulle bli en biosalong osv. Hon som knappt visste vad hon hette gick på det.

Kanske är det ni drabbats av? Själv känner jag inget än men det kanske kommer lagom tills jag är på jobbet imorgon!? :D

Kunde ju inte låta bli att googla, så här har ni fullt vetenskapligt:

Pregnancy brain is a condition that affects expectant mothers, usually during the first and third trimesters. Sometimes known as placenta brain or baby brain drain, the condition is usually characterized by short-term memory loss or forgetfulness. Some medical experts say that pregnancy brain is a myth, but evidence shows that many women have experienced this condition.

Studies linking memory and pregnancy are limited, and their results have been irregular. However, pregnant women have claimed to experience frustration while trying to remember the most simple everyday tasks. Some working women who are pregnant have become emotionally distressed because pregnancy brain has rendered them unable to work effectively.

Så AKB - helt normalt! :D :D :D

Jag är oxå så där seeg och glömsk, så jag blir trött på mig själv:D
Tänker mer bakvänt än vanligt oxå, men jag är annars rätt duktig på att säjja saker innan jag tänkt igenom dem, inget elakt eller så, men ibland baar rent korkat..man kan ju bara skratta åt sig själv, men nu blir jag rätt trött på mig själv..framförallt med glömskan, men men, det är ju vetenskapligt ok så;)

Kl

Idag har jag blivit gudmor. Vi börjar i den änden här och blir mamma senare i år :D En liten pojke skulle döpas och vi fick äran att bli gudföräldrar, jag och min sambo. Så fantastiskt trevligt var det och verkligen en härlig upplevelse. Denna pojke, precis som sin storebror, är värd sin vikt i guld för oss och betyder så mycket.

Men när vi skulle åka dit så fick jag fruktansvärt ont i magen och blev illamående. Tänkte det att "nej, magsjuka nu, det är inte sant!" sambon kände inte heller sig helt hundra. Så i halv storm och några minusgrader satt jag halva resan (2 av 4 mil) med huvudet utanför rutan och bad till gud att det skulle gå över. Och vad gör man om gudföräldrarna inte dyker upp???
Vi tog oss samman och tog oss dit, tack och lov. Väl inne i kyrkan så lättade det. Tror att mina böner till gud hjälpte :p

I vilket fall, det var egentligen inte alls detta jag skulle prata om, kunde bara inte låta bli att berätta!
Hur fungerar er relation med svärföräldrarna? Jag känner mig rent hemsk i mellanåt mot mina (speciellt svärmor) tyvärr, men jag vet inte. Jag inbillar mig att det inte bara ligger hos mig..
Idag klargjorde hon för sambon att hon vill åka till Ullared med mig och shoppa till Liten. Jag har planerat med sambon att vi ska åka upp om 1-2 månader och handla tillsammans. Min svärmor vägrar alltså handla om inte hon får följa med. Hon vill att jag pekar och hon betalar, kan hon då inte bara bidra med en slant när vi ska åka upp så kan vi, tillsammans jag och sambon, få handla det vi vill?
Sjölv blev jag både ledsen och besviken när jag hörde detta, då jag så gärna åka upp med bara min sambo och gå och mysa en hel dag, bara handla bebis-saker etc. Samtidigt vill jag inte kommer mer på kant just nu med min svärmor..... :(

Min relation till svärfar va jättebra, men han dog nu i september.
Vi är så glada över att vi valde att berätta om bebisen tidigt så han hann uppleva vetskapen iaf att han skulle bli farfar. Det hade blivit hans första barnbarn med.
Men relationen till svärmor är helt ok. Jag har alltid haft lite svårt för henne.
Världens snällaste människa, men hon är grymt dryg. Saker som tar 10 minuter gör hon på en timme. Så även om hon bor typ 30 meter ifrån oss så kommer jag anlita min morsa som barnvakt i stället, även om hon bor 7 mil bort. För svärmor skulle nog inte klara den uppgiften så bra, hon har ingen reaktionsförmåga helt enkelt.

Jag har inte världens bästa relation med svärmor, men inte heller några större problem. Min fd svärmor och jag blev däremot kompisar och var ute och reste tillsammans. Långt därifrån nu...

Svärföräldrarna är hur snälla som helst och vill bara väl, men ibland är det som om de kommer från en helt annan planet. Droppen kom när hon en gång sa "Jag tror inte du har så mycket att göra som det låter som". Nähe, med 7 hästar varav en som tävlades och två skulle föla, ett heltidsjobb, en gård under renovering och en enskild firma bredvid har jag LITE mer att göra än hon som jbbar 50% och bara tittar på tv resten av dygnet.

De har en tendens att ringa kvällen innan och vilja bjuda oss på mat mitt på dagen dagen efter, och det är sällan jag kan då...

Nu när det handlar om bebisen så ligger de dock lågt. Vi träffas inte så ofta (vilket jag får höra hundra ggr varje gång vi ses) och de redan har flera små barnbarn är det rätt lugnt.

Jag har en kanonrelation till mina svärföräldrar! Visst tycker vi olika ibland och klart det kan bli lite smågnabb, men överlag så kommer vi överens och tycker lika om det mesta. Eftersom min mamma gick bort när jag var 13 år så har jag idag min svärmor som "moderlig förebild", är det något jag funderar över så är det henne jag ringer.
Jag tror att de inte tycker allt för illa om mig heller - i lördags fick sambon pikar om att det allt var dags att fria, och att svärmor gärna ville gå på bröllop i augusti istället för att fira sin 50 års-dag. :D

Över lag så har jag en riktigt bra relation till alla i sambons familj, det är ett härligt gäng som är oerhört öppna och vänliga. :love: Känner mig nästan lite bortskämd som har det så bra, tyvärr verkar det vanligare med lite kyligare relationer till sina svärisar. En av mina vänner drar sig in i det längsta för att träffa sin svärmor+styvsvärfar och bonus"svägerskan" ska vi inte tala om.. :crazy:

Jag har aldrig träffat min svärmor. Mycket tråkigt tycker jag :( Men vi pratar om henne ofta och berättar så hon är uppdaterad på molnen :)

Svärfar är världens snällaste. Han är glad för ett ytterligare barnbarn. Frågar mest hur jag mår och så. Han skulle aldrig läga sig i eller vara jobbig.

Jag fick lite ångest nu och ska absolut inte klaga. Det är nog eg sambons fel som aldrig hör av sig till dem, och aldrig kommer ihåg saker som sin mammas födelsedag. Vi höll på att missa dopet av hans systerson (där han skulle vara gudfar)! Jag var på hästtävling och det var bara en slump att jag hann hem. Han hade inte sagt ngt till mig om det och själv hade han glömt. Jag kom hem en timme innan, fick skicka min mor och köpa present och så möta oss vid kyrkan. Inget pinsamt alls...

Jag har dock så mycket i huvudet att jag vägrar ta ansvar för hans familjegrejer också, och det har jag sagt till hans familj. Han är ju ändå en vuxen människa!

På tal om absolut ingenting. Måste bara visa upp min nya "sexiga" arbetsoutfit:D
Pallade inte med att knyta i balsnöre i abretsbyxorna längre så jag fick skaffa mig ett par hängselbyxor. Tur att jag inte har några arbteskamrater:o
30283897.jpg

Oerhört fashionabelt måste jag säga! :D

Usch, jag ska snart iväg och jobba och jag vet att det kommer bli en riktig skitdag.. Min brukare ska iväg och det betyder massa stress och dessutom spring efter rullstolen.. Min brukare är världens tidsoptimist och blir arg när man påminner om tider osv... :crazy: Tack och lov så åker vi i alla fall taxi till besöket, men ska gå hem. Vi är två assistenter så jag slipper i alla fall köra rullstolen, men ska istället försöka hinna med i den takt som den assistenten väljer. Förhoppningsvis visar han lite hänsyn till att jag inte kan gå särskilt fort alls, men jag är tveksam... Man på 60+ som inte fattar något alls om graviditetsbesvär, för såna hade inte hans fru för 30 år sedan... :grin:

Precis så är den md alla gamla kärringar här i byn. De hade minsann inga krämpor alls. Det tror jag nog bara att de har förträngt dem eller vill visa att de är "bättre".
Särskilt sambons 80+ faster. Hon har inte ens varit gravid :crazy: Så hon vet absolut inte vad hon snackar om.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 396
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 243
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 425
Senast: monster1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård