Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Alltid skönt att kunna delegera! :idea: Är ena barnet döpt så måste man ju nästan döpa det andra också.

Jag och min sida av släkten är mest ute efter dopfesten eller vad man ska kalla det, och sambons sida är väl lite mer gammeldagsiga å vill ha dop med jesus å allt det där.

Så det är väl bara att bita ihop.
Sambon är dessutom lite av en toffel. Han är förmånstagare i sin fasters (<-- rik som ett troll) testamente. Han är rädd att hon ska ändra om han inte fjäskar för henne :D

+ Ia*
Tack för de uppmuntrande orden... Jo Oregano, läste om er olycka och har bunkrat med extra uppsättning kläder då lillskrutt förstås inte skitit på 2 dagar :D

Vi hade tänkt dop redan från början, vi funderade även på att kombinera så som er men det blev inte av.
Vi hade tänkt ha lite mindre dop pga ekonomin men så erbjöd mamma att hjälpa till så då blev det visst alla :O

Nä, nu ska vi iväg och hämta hem sambon ;)

Tycker som du att det är många som har dop, tyckte det var en minoritet innan som skulle ha det. Vi har dop bokat 18/9 men funderar på om det kommer bli något dop då. Väntar fortfarande på besked från Uppsala, så det enda som är fixat och klart är rosa servetter ;) Alla har ju inte svarat än heller.

Ingen fara, delar gärna med mig här..Ni är så fina:)

Vi gjorde i stort sättslut idag,men ångrade oss såklart;)

Vi är helt slut, Nelly har ju bestämt sig för att vara vken på nätterna nu som sagt..och det klarar man säkert om man inte haft såna månader som vi haft innan.Vårt förhållande knakar i fogarna för vi orkar inte vårda det..o då kommer gammalt groll upp också tyvärr..

Men vi är medvetna om att det nog beror på att vi är fullständigt slut...så vi kämpar på!

Tack, du e ju så söt:)

Bit ihop! Ni kommer klara detta utan att gå i sär:banana::bump:

Nån gång måste väl ungen din sluta skrika!

Här om dan när jag hade lite panik över allt stök hemma och att jag va tvungen att laga mat. Och Oscar bara skrek å skrek.
Jag la ner honom i hans säng, stängde dörren å satte på radion i köket.
Några minuter senare hade han somnat.
Har klurat ut att när han är övertrött så är det bara att låta han skrika sig till sömns.

Men ni har väl säkert redan prövat allt...

Ja, hon skulle kunna ha trånga tårkanaler. Eftersom det bara sitter på ena ögat.

Bara fortsätta tvätta med andra ord...

Vi ska ha namnsermoni den 12 sep. Vi är lite sent ute och fixade till inbjudningarna i dag, så nu ska de bara postas oxå... Men då kanske inte alla 50 vi bjudit kan komma! Så behöver vi inte fundera på hur vi ska kunna ordna sittplatser åt alla i trädgården!

Tänkte bara berätta om namnen vi valt och läsa ett par dikter. Inte planerat så nogrannt. Mest att alla nyfikna släktingar får komma och titta på henne. Sen bjuder vi på kaffe. Tänkte baka bullar, och lite kakor och så kanske man måste göra tårta? Eller?

Vi har dop imorgon. Kom på att jag inte varit i kyrkan. Hoppan! Har inget att ha på mig, hoppsan igen. Och idag ska vi laga all mat.

Heja oss!

Har förresten slutat att ge Ture mat på nätterna. Det var inget svårt alls för honom, han fortsätter sova men JAG är vaken. Hur dum får man vara???

Knapplån

Halva natten har spenderats på barnakuten...Min pigga glada goa unge sov några timmar på¨kvällen igår och när hon vaknade var hon jättevarm. Temp på 38,9 så hon fick alvedon och vi packade in oss i bilen.

Väl framme var hon pigg och glad men samma temp, lurigt att dom fortfarande är glada och pigga även fast dom har feber.. Nu är den nere på 37,5 iallafalll!

Men hon har misstänkt UVI, dom satte två påsar över snippan som hon kissade i och båda påsar visar spår på bakterier.
Däremot behöver det inte vara nåt, kan vara hudrester och blablabla, det är satt på odling som vi får svar på vid 13 - då får vi reda på om vi måste åka in igen och ta urinprov med spruta igenom magen =( dom försökte redan inatt men de kom för lite SUCK.

Jag har gråtit som en stucken gris, vet inte om det var för själva grejen att behöva åka in på sjukhus och sen att dom inte på en gång kunde säga att der var okej, eller för att jag är jättetrött, har inte sovit nånting inatt.
Jag är ju en liten hönsmamma, jag hoppas det inte är UVI för då är det röntge, ultraljud och en andra massa utredningar!!!!!!!!!!

Hennes pappa är jätteförkyld sen en vecka, och hon har börjat hosta och nysa så kan ju vara det också.
en dålig dag igår :(

Här har vi lagat mat hela dagen. 4st tacopaj, 2 st skaldjursaj och 2 kantarellpajer, hoppas det räcker till 30 pers! Kollade påkyrkan förut och den var underbar!!

Blir en spännnde dag imorgon.
t.
Håller tummar för alla er som har skruttar som inte mår bra...

Vi var förresten på babysim igår. Total succé! Skriver mer en annan gång, katt i knä

kl
Vi skulle varit på fest kl 18…
Nu är det bara 5 trappor ner så det är inte jättelångt att ta sig. Men vi hade planerat för att T skulle somna vid 16.30-17.30. Min icke. Trotts att hon var jätte trött och mest skrek och grät. 18.10 gav vi upp och skulle gå ner. Jag hatar nämligen att vara sen. Vem tror ni då tokdäckade. Nu har jag i alla fall skickat iväg maken så får jag ramla in när hon behagat vakna.

Ojojoj, Nu är vi hemma efter en lång dag.
Dopet blev superbra och Mikaela har varit lika snäll som vanligt, sov genom första halvan av dopet och vaknade lagom tills det var dags för vattnet :D När vi senare skulle öppna presenterna så satt hon i mitt knä med stora ögon och tyckte allt papper var himla spännande :)

Det blev en bra dag och allt gick super även om jag var väldigt stressad när jag lyckades få hem sambon inatt, han hade lämnat förståndet hemma igår! Och idag mådde han INTE bra men det strunta vi andra i han fick bara bita ihop och fixa det han skulle!

Hoppas att allt är bra med tösen er. Tror vi har gjort alla utredningar som går att göra och det fungerar jätte fint. Det är inget som gör ont utan det är bara jobbigt för en själv.

Vi har gjort MUCG för att se om hon har så att urin går tillbaka från blåsa till njure och det går fort och smidigt och Isabella somnade t.o.m. på bordet och var endast ledsen i början för att de höll i hennes ben.
Vi har gjort njurfunktionstest och då sover de genom hela processduren, man söver inte utan man försöker hålla barnet vaket så länge som möjigt att det bokstavligen däckar eftersom de måste ligga helt stilla i 20 minuter medan de tar röntgenbilder.
Ultraljud har vi hunnit med 6 stycken och det är inte heller något som gör ont och som fungerar mycket bättre ju äldre de är, det är ingen hit att göra på en en-veckors-bebis, när de är äldre kan de ligga och kika och skratta åt läkaren :)

Lycka till med lill-tösen och så håller vi tummarna att det inte är uvi :)

kl
Hur gör ni på fester? Jag kom iväg till födelsedagsfesten/kräftskivan. Men det blev inte bra. Det var mycket folk. Väldigt hög ljudvolym. Så det slutade med att jag eller maken hela tiden stod själv i köket med T medan den andre kastade i sig mat. Till slut tröttnade jag och tog T och gick hem. Bättre att någon är på fest och kan roa sig ordentligt än att båda är halvdisträ hela tiden. Men det känns supertrist att sitta 5 våningar ovanför en fest med en massa folk jag inte sett på flera år.

Har inte varit på fest sen jag blev gravid (ingen ork och lust) och nu känns det också väldigt långt bort. Ibland kan jag dock få ett sug att vara "den gamla vanliga" och nu kommer en kompis hem från Tyskland så då blir det nog fest. Jag hoppas kunna vara med en stund innan de blir för vilda och sen får jag bjuda hem honom en vanlig kväll så vi hinner umgås på annat sätt.

Jag är SÅÅÅÅÅÅ trött på mig själv. Ture sover jättebra på nätterna nu bortsett från lite stök på morgonkvisten då han måste fisa (inte så lätt alla gånger ;) ) men JAG kan inte somna om. Igår åt han sista gången vid 9 och sen åt han klockan 3 inatt igen, inga problem att hoppa över maten däremellan och han sover lugnt vidare sen. Men inte jag! Jag är helt klarvaken och pigg. Läste mellan 03.30 och 04.30, trodde sen jag skulle kunna somna men icke.

Straxt efter 5 började han stöka och försöka fisa och om jag lägger honom på sidan och håller i honom då så blir han lugn och sover vidare, inte jag... Straxt före 6 fick han äta igen då han börjat om med lite stök (sprattlar och är orolig i sömnen, stånkar och låter) och sen fick han rapa, fisa och ny blöja. Då gick jag upp. Sambon som sovit på soffan ett par nätter pga förkylning fick helt enket gå upp till honom!

Nu har jag släppt ut hästar och ätit frukost och funderar över om jag ska ställa mig och skära tomater till salladen till dopet. Eller försöka sova? Tror inte det kommer gå ändå...

Jag var ju orolig innan förlossningen hur det skulle gå med min sömn eftersom jag är så känslig och inte fasen går det bra. Jag är kvällstrött, morgonpigg, behöver 8 tim sömn/natt och vaknar lätt. Fram tills i förrgår har jag ammat var tredje timme dygnet runt i tre månader. BVC-tanten tyckte jag började se sliten ut, inte så lustigt kanske...

Sen retar jag mig på min sambo som tycker såååå synd om sig själv gällande sömnen. Det låter på honom som om han aldrig får sova och om jag säger att jag är trött så är han minst lika trött. Visst störs han säkert av mig och Ture på nätterna, men det är ytterst sällan han faktiskt vaknar. Har god lust att peta på honom varje gång jag är vaken och säga "du, nu är jag vaken och petade i nappen", eller "du, nu börjar jag amma" och 40 min senare peta på honom igen och säga att jag slutat amma. Och sen en timme senare peta på honom och säga "du, nu la jag undan nappen och rätade till täcket" osv.

För min del är det viktigt att jag får somna så tidigt som möjligt på kvällen och om jag precis somnat och sambon kommer in och lägger sig så vaknar jag igen och kan oftast inte somna om på nån timme. Här om kvällen ropade jag ner till tvn och undrade om han inte kunde komma upp och lägga sig. Får tillbaks ett fräsande om han inte själv kan få bestämma när han ska sova. Gissa vem som fick ett utbrott. Frågade honom om han tror att jag NÅN gång de senaste tre månaderna fått bestämma själv när jag vill gå och lägga mig. Då blev han tyst. Kan inte förstå att det ska vara så svårt att fatta hur låst jag är av Ture...

Lite upprörd över min sömnsituation så här på morgonen! :D

Vi var på fest igår. Lämnade av Tuva hos min pappa vid 1615 och hämtade henne igen 0030.

Min kompis hade med sig sin son som somnade i hennes famn vid niorycket ungefär. När volymen blev för hög åkte hon hem. Men den största anledningen till det var att hon skulle upp tidigt å köra bil. :)

Jag har världens underbaraste sambo, men kan oxå bli trött på honom när han är trött...
oftast kommer han i säng före mig, behöver inte vakna på natten och sover sedan längre på morgonen.
Han störs dessutom inte när jag ammar då vi lämmnar sovrummet.
Nu har jag det ändå väldigt bra eftersom M oftast bara äter en gång på natten, vi går i säng runt 22-23 och hon vaknar och äter runt 04-06 sedan kan vi oftast sova några timmar igen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?