Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Min kurator som jag fick pg min förlossningsrädsla och jag pratade lite om måendet efter förlossningen.

Det är flera faktorer som kan få en att må skit.
- Sömnlösheten, sömnlösheten och sömnlösheten.
- Den radikala livsförändringen som man kanske inte riktigt hänger med i. Man sörjer kanske sitt gamla liv. Man kan känna sig fastlåst.
- Sömnlösheten, sömlösheten och sömnlösheten
- Att kroppen är tokhög på hormoner för att man skall uppfatta minska lilla nyanskillnad i bebisens pip. Något som gör att man tar in omvärlden utan att riktigt kunna värja sig.
- Och så det viktigaste sömnlösheten, sömnlösheten…

Man blir deprimerad av att sova för lite. När man är deprimerad så får man koncentrationssvårigheter mindre tålamod, lätt irriterad, man blir ännu tröttare, matt…

Du har under väldigt lång tid varit utsatt för en väldigt stressande situation. Att din kropp nu säger ifrån helt enkelt säger stopp är inget konstigt. Att du har hållit ihop så otroligt bra som du har gjort är snarare förvånande.

Tittade nyss om jag skulle se dej på Tvärsnytt från Blodomloppet men du höll dej borta från kameran :)

Här har vi 2:or men igår natt hade hon kissat igenom. Händer det igen får jag nog fundera på 3:or...

Vill du se en aptrött Oregano kan du kolla resultatlistan på Racetimer om några dagar. Där finns filmsnuttar på alla som springer i mål. :angel:

Ja, visst blir det fult! Men vilket är fulast 3:or eller 3: or? Hmm

Men blä, förstår dig om du blir vansinnig och ledsen men du är fortfarande i mina ögon en kanonbra mamma till Nelly! Precis som Svartfort skrev så sömnlösheten gör verkligen sitt. Finns det verkligen inte möjlighet för dig att åka bort en helg?!

Har jag berättat om en av mina bekanta vars bebis som snuttade på bröstet var 20 minut i 8 månader. Tillslut pallade hon inte längre utan lämnade helt enkelt ungen hemma och åkte bort en helg. Efter 45 minuters utbrott vid matningen tog bebisen tillslut flaska...

Vi har mycket problem med Stellas ögon, hon har trånga tårkanaler så det kladdar mest hela tiden. Att tvätta med ljummet vatten och så Noviform på kvällen hjälper rätt bra. :) noviform är receptfri och en bra start iaf. Så länge inte ögonvitan inte är röd så är det ingen fara enligt vår läkare.

Alicias ögon kladdar oxå. Vi masserar nedanför inre ögonvrån och tvättar med ögonvatten. Det har blivit bättre men inte bra.

Hur känns det nu då? Snart dags att flytta in i nya huset... Härligt!

Tror jag ska köpa 3or då, för jag tror att Selma får i sig mer mat än vad hon behöver nu för att det går så fort att dricka. Hon kräks varje gång nu när man rapar henne efer matning och det har hon aldrig gjort förut... Vet du om napparna finns på vanliga ICA-affärer? Tänkte åka förbi och kolla idag, för varken vår hemköp eller apotek hade, de hade bara X - nappar.

4+, är det pampers eller libero?

Vi har också problem med kläder, särskilt byxor precis som ni. Selmas midja är tydligen inte inom normen... Hehe. Vi har ett par byxor från villerkulla som har snören längst ned så att man kan dra åt om benen så att de inte blir för långa, superbra är dem! Annars så drar hon kläder antingen i 6-9månader eller 6-12 månader. Skulle köpa en klänning till hennes dip som hon kunde ha efter själva dopakten så att vi inte skulle förstöra vår dopklänning och då fick hon inte ens på sig 6-månaders klänningar. Skyller på att det var franska storlekar... :D

Men jag håller med dig, det är helt hopplöst med kläder. De enda som har passat riktigt bra på Temlan är kläder från BabyGap, som såklart inte finns i Sverige...

Jo, de finns på ICA, men det är inte alltid alla storlekar finns. Men kolla, det ska finnas olika färgmarkeringar beroende på om det är tunn mjölk eller tjockflytande välling som ska vara i flaskan. Kommer inte ihåg vilken förg som var till vad, men ett tips är ju att kolla MAM:s hemsida för där finns mapparna beskrivna.

Tack,fina ord..

Svartfot: tack du med..det e ju så, sömnen är ju som sagt viktig

Senast ändrad:

Förlåt om jag frågar, men håller ert förhållande på att gå itu p.g.a Nellys skrik och allt det innebär eller är det andra anledningar?

Jag vill bara åka ner till dig och passa Nelly några timmar, men det är för långt att åka :(

Det var pampers som jag köpte, har inte öppnat paketet ännu så vet inte hur de sitter.

Varit och shoppat lite med svärmor och kommit fram till att vi inte ska shoppa tillsammans. Förra gången hon var här körde vi till ullared och då fick jag fortkörningsböter. Idag var vi i stan och hon fick parkeringsböter. Hur det nu kan räknas som en korsning när vägen bara svänger? Har varit en korsning för länge sedan men ena vägen stängdes så nu ser den bara ut som en skarp kurva.

Nu måste vi kolla om de kan kräva in pengar för utlandsreggade bilar :angel:

Rättar mig själv, villervalla skulle jag skriva, inte villerkulla. Skyller på att min mamma varit här och sjungit Pippi... :p

Jag fick böter när jag var i Norge. :mad: men det kanske är annorlunda om det är annat än ett grannland?

Hjälp vilken röra att planera dop!
Imorgon är det dags :)
Kommer bli en lång dag imorgon... ska bjuda på salladsbuffé så allt det ska fixas innan.
Tur att mamma har 2 utbytesstudenter som får hjälpa till :D
Sambon är dessutom iväg på firmafest ikväll, så får se när han kommer hem. Jag är inte lite avis, vill oxå vara med då jag vet hur roligt det var förra året :)

Jag har ägnat de senaste dagarna åt att pumpa ur mjölk då jag inte gärna vill amma på dopet med ca 50pers.
Skulle prova igår att ge flaska då vi inte gjort det på typ 2 månader och M blev bara skitförbannad och vägrade ta den!
Idag var vi iväg och köpte stl 2 på nappar för att testa. självklrt vaknar M när jag står i duschen så sambon värmeer mjölk och testar, hon tog den utan problem... vilken lättnad :)
Jag stressade genast ner lite efter det iaf.
Nu ska bara morgondagen klaffa med, fattar inte hur det kunde bli så mycket folk :eek: och beräkna mat usch för det...

Vi får hålla tummarna för att allt går vägen i morgon då på er stora dag :laugh:

Vi som bara skulle ha dop för ca 11 -12 pers, det slutade på 40 inbjudna. Alla har inte osat än, så vi får se vad det slutar på.

*kl*
Suck! Hatar våra jäkla kreatur!
I morse saknades det tre, hittade dem i grannens hage med hans kossor.
Vi har fortfarande inte kunnat skilja ifrån dem, så hela dagen i morgon blir väl att jaga kor :cool:
Och så har en alldeles för ung kviga blivit tjuvbetäckt.
Tur att vi ändå skulle ha ut veterinären till stallet för vaccinering, så jag fick med mig en abortspruta hem att ge henne.
Måste nog vara den första som gått omkring med en abortspruta i skötväskan:D

Å så är jag så hemsk och mitt i allt glömt av systersonens födelsedagskalas som är på söndag. Har ju inte skaffat present än, blir paniktur in till stan i morrn å försöka hitta nåt. Tur att han bara blir två, lite lättare att hitta på något kul till en sån liten :)

Lycka till imorgon! :laugh: Hoppas att du inte behöver stressa med en totalnerskitad unge en kvart innan ni ska in! ;) Det tog udden av nervositeten iaf. När jag läser om era förberedelser inför dop så känner jag att vi gjorde helt rätt som kombinerade vigsel och dop.

Först gången vi pratade dop här tyckte jag att det var många skrev att ni inte skulle ha något dop. Är det många som har ändrat sig, eller minns jag fel?

Kl
Idag gav vi V gröt på kvällen. Ska bli intressant att se om han sover längre på det. Han är helt galen i gröt, den lilla gullungen! :love: Han verkligen tjoar och skriker och hugger efter skeden! :d

Jag hade tänkt ha namncermoni men kom på att jag har ingen som kan sjunga och är ingen talare själv och har en jättefin dopklänning i linne som min mormor sydde när sonen döptes och så är sonen döpt så jag tänkte det var bäst att det blev lika. Så igår frågade vi svärmor om hon ville fixa dopet. Hom blev jättelycklig och jag slapp. Kanon :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?