Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Kan du inte putta på honom på natten och säga att nu är det din tur att ge nappen? Så att du slipper gå upp varje gång? Och är det så att det är matdax kan han väl ge dig honom så slipper du upp varenda gång?

S sover rätt bra så jag ska inte klaga. Ifall hon vaknar när gubben min snart ska stiga upp så brukar jag be honom lämna över S till mig så jag kan ligga kvar och amma i sängen.

Grattis!!!

kl

här vaknade någon med jätteont i magen kl 05.30. Helt plötsligt var jag inte så ledsen att jag fick gå hem från festen igår.

knapplån

Det var inte UVI iallafall, men de var en jobbig dag igår. Feber hela tiden och ledsen tjej... Hon sov från 18-22 igår och låg på över 39.
Hon har börjat hosta och nysa och jag misstänker starkt att hon fått samma förkylning som sin far som varit sjuk i snart två veckor(!)
Nu börjar febern gå ner men hon är lite småhängig och gnällig.
Stackarn.
Jag ivll förklara att det går över :(:( nu måste jag kramas lite!

Jag gav A gröt första gången i torsdags, då geggade han mest med den. I fredags åt han som en galning. Nu har han inte bajsat sedan i torsdags och i vanliga fall så gör han det varje morgon och kväll.
Han stönar och trycker men det kommer bara fisar. Gav honom en halv burk katrinplommon igår och en halv idag men ännu har inget hänt :crazy:

Skönt ändå att det "bara" verkar vara en förkylning i alla fall :) det är jobbigt med sjuka barn och värst är ändå när sjukvårdspersonalen säger att det inte vet vad som är fel! Jag funderar nästan på att isolera mig i vinter från alla baskilusker :o

Kl
Grattis Macken! :)

Grattis!

KL,
Här har det också varit bökigt i natt med gasig mage... Eller först hände en världsomvändande händelse för oss, Mathilda sov i egen säng i nästan 3 timmar! Jag fick sova utan mitt plåster, men då hade jag såklart lite svårt att sova istället. Sen kom hon över till oss och har ätit varannan timme och bökat runt.

Jag funderar nästan på att isolera mig i vinter från alla baskilusker :o
Jag med! Vi var inne på apoteket i veckan och där var det en människa som började toknysa en bit ifrån oss. Jag fick nästan panik och hade god lust att skälla ut henne för att hon nös i V:s närhet! :o Som tur är blir vi ytterst sällan sjuka, jag och min man, så vi får hoppas att V också klarar sig.

Kl
Nu har jag bestämt mig! :idea: Ska köpa joggingkort på Friskis och åka iväg och springa med dom varje torsdag! Ska bli så otroligt underbart att börja springa igen! :banana::banana: Vi går ju mot mörkare tider och då är det skönt (nödvändigt för mig) att springa i grupp.

Ja det känns skönt att det vart avskrivet iallafall. Stackarn har ont i halsen, hon började gråta när hon fick hosta idag :( Jag tänker iallafall vara väldigt försiktig i vinter! Hörde om en 7 månaders som dog i RS så man kan nog inte vara nog försiktig.

Hmm nån som hört att man inte ska färga håret som ammande? jag bestämde mig för att färga håret brunt från blont, jag ångrar mig. Mitt hår är nu en kaskad av grått, grönt, brunt och vissa blonda bitar är kvar i längderna men snyggt i botten. MMMMMM lyckat.....

Hoppas hon snart blir frisk igen. Det var en kille på jobbet som sa att han var konstant orolig sen han blev förälder och jag börjar förstå honom. Jag är inte den oroliga typen egentligen och har varit rätt cool när det gäller V, men ju längre tiden går destå mer orolig blir jag. Förmodligen för att han börjar bli mer en liten personlighet och vi lär känna honom. Usch, man lär väl få magsår... ;)

Håret kan väl reagera annorlunda pga hormonerna vad jag har förstått. Därför skulle jag nog inte våga färga håret själv. Har gjort det hos frisör ett par ggr och då har resultatet blivit bra.

Problemet är att om du ska gå från blont till brunt måste du förpigmentera håret som är blont med en röd toning först, annars blir det grön/grå dassigt. Har du gjort det idag? Är det blont och slitet kommer nog mycket av färgen ramla ur första gångerna du tvättar det. Inte det som sitter på det friska håret i botten dock. Har du en djupverkande proteininpackning så kan den oxå tränga ut lite pigment.

Det är bra att vi har en frisör bland oss! :D Kan du också tala om när sjutton håret slutar att rasa av?? Jag blir galen snart! :eek:

Det ska rasa i eet par tre veckor när de är runt 3-4 månander och sedan en vända igen när de är runt sju månader.

Skriver precis som AKB, synd att vi bor så långt ifrån varandra, hade lätt ställt upp som barnvakt några timmar så du och sambon kanske kunde få lite tid tillsammans, ert förhållande låter inget vidare just nu :mad:

Tar Nelly inte flaska? Isf, har ni inga föräldrar som bor nära som kanske skulle kunna ställa upp med passning?

Skickar massor med stärkande kramar!!!!

*kl*
Gud vad ni snackar, jag hinner inte med :D
Här har vi haft en helt galen, underbar helg - igår var vi på bröllop :love: (tyvärr inte vårt eget, men nån dag så kanske...) S har varit helt fantastisk hela tiden, så himla underbar tjej. Charmade alla igår och fick många, många kommentarer om hur snäll hon är. Och det är hon verkligen. :love:
Just nu ligger hon på skötbädden bakom mig och tokskrattar åt sin knäppa pappa, så gnället vi haft tidigare är som bortblåst. Nu är hon samma goa, glada unge som vanligt. Sover som en ängel på nätterna igen också :bow:

Smakispremiär har vi haft också, har gått jättebra. Lite grimaser, men inget spottande. Är helt ärlig riktigt orolig, för det KAN inte vara såhär roligt, underbart och enkelt att ha barn. :o När kommer bakslagen liksom? :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?