Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Vad härlig han är när han äter gröt.
Märks att han älskar det! Blir ju arg när det inte kommer tillräckligt fort :D

Jag har väntat på bakslag med sonen i 10 år och ännu har det inte kommit något....

Jag har slutat vänta på bakslag! :idea: Så vi kommer säkert att bli rejält nedplockade på jorden den dag de kommer, men hittills har allt gått så himla bra. Är så evigt tacksam över att ha ett sånt otroligt enkelt och nöjt barn, speciellt när jag läser om hur vissa har det.

Ja det känns skönt att det vart avskrivet iallafall. Stackarn har ont i halsen, hon började gråta när hon fick hosta idag :( Jag tänker iallafall vara väldigt försiktig i vinter! Hörde om en 7 månaders som dog i RS så man kan nog inte vara nog försiktig..

Jag med! Vi var inne på apoteket i veckan och där var det en människa som började toknysa en bit ifrån oss. Jag fick nästan panik och hade god lust att skälla ut henne för att hon nös i V:s närhet! :o Som tur är blir vi ytterst sällan sjuka, jag och min man, så vi får hoppas att V också klarar sig..

I vanliga fall är inte jag kinkig vad gällande förkylningar m.m. men som t.ex. förra året när vi var gravida hade vi två influensor att hålla oss borta ifrån. Jag vaccinerade mig inte och krävde inte att ngn annan heller skulle göra det men jag blev väldigt lack när man åkte hem till svärisarna och de sa att de inte kände sig kuranta och trodde att de hade influensan tidigare under veckan. Talar man inte om sånt när ens gravida sonhustru ska komma och hälsa på så att man kan avgöra själv om man vill chansa?
När Isabella var sprillans nyfödd ringde svägerskan till maken och undrade när de kan komma och jag svarde i bakgrunden, när ni vill bara ni är friska och krya. Då kryper det fram att hennes tjejer är förkylda, alltså hade hon tänkt med gott samvete åka hem till oss, till vår nyfödda tjej, med sjuka ungar om jag inte sagt ngt!
Inte konstigt att sjukdomar sprids när folk inte har vett att hålla sig hemma! Jag blir arg och irriterad bara jag tänker på att ngn ska komma hem hit och vara sjuk. Synd att jag inte har kurage nog att tala om för folk som kommer till kyrkan för dopet att de inte är välkomna hem till oss sen efteråt om de är förkylda. Isabella är egentligen inte sjukligare är någon annan men hon har ändå viss påverkan på immunförsvaret p.g.a. medicineringen.

Nej nu måste jag sluta skriva om detta annars blir det snart en roman :o

Jag har slutat vänta på bakslag! :idea: Så vi kommer säkert att bli rejält nedplockade på jorden den dag de kommer, men hittills har allt gått så himla bra. Är så evigt tacksam över att ha ett sånt otroligt enkelt och nöjt barn, speciellt när jag läser om hur vissa har det.

Tänk att jag också är tacksam för det! När jag läser om barn med kolik, barn med sömnsvårigheter m.m. så brukar jag klappa Bellan en extra gång på kinden och tacka henne för hon är så snäll mot mig :o

Vad härlig han är när han äter gröt.
Märks att han älskar det! Blir ju arg när det inte kommer tillräckligt fort :D

Japp, han tycker att pappa är långsam! :D

Tycker det står ganska dåligt beskrivet i böckerna hur matintroduktionen ska gå till. Det nästan förutsätts att bebis ska spotta ut och få i sig litegrann bara. Det står ingenstans hur snabbt man kan gå fram. V har fått äta 1/2 dl gröt från andra gången, för han blir ju jättearg när den är slut. Det är nästan samma sak med annan mat. Han vill ha massor! Jag vet liksom inte hur mycket han får äta. :crazy: Fast jag antar att det är okej så länge jag inte märker något konstigt med honom.

Augusti förra året var vår kompisars barn 4 månader, då hade hon bytt ut kvällsmålet till gröt för att få henne att sova nästan hela nätterna. Är inte det lite samma sak som att introducera mat? Jag menar det är ju en hel måltid och gröt känns inte som ngt de kan äta "för mycket" av?

Det är nog alldeles sant . Den gröt V får innehåller typ 50% modersmjölkersättning. Det är det där med "6 månaders helamning" som spökar i mitt huvud. Kaka, ska försöka hålla det på den här nivån i en månad till iaf. Sover gör han ju på bröstmjölk än så länge.

Men kära nån så ni har det !

Nu måste ni prioritera SÖMN !Finns det inte någon som kan ta eran princessa ett par timmar så att ni/du får sova ?
Kanske man ni dela upp så att ni tar varannan natt ? Så att ni får sova i varje fall varannan natt.
Försök att ha extremt låg ambitionsnivå på det mesta förutom att få lite sömn, passa på när lillan sover även om det är mitt på dagen. Ni måste ju orka med att hon har det jobbigt !

Jag har berätta om förr om mina kompisar vars dotter skrek i princip oavbrutet första året, hon sov i 20 minutersintervaller, det var helt jäkla fruktansvärt ! Idag är det världens underbaraste 15 åring ! Som för övrigt fick en lillebror när hon var 3 så de vart tydligen inte helt avskräckta. De gjorde schema för vem som fick sova och vem som skulle ha hand om skrikisen, de tog hjälp från alla som orkade med en unge som bara skrek (mormor och farmor). Men som sagt, det gick över....om det nu kan vara till tröst.

Ibland får man gå på magkänsla och lägga undan böckerna :) Han tycker det är gott, han äter med god aptit så det är ju inte direkt något som missgynnar honom.
Min mamma går bara och längtar efter att vi ska börja med smakisar och har nästan räknat ner till 4-månadersdagen som är om en vecka. Hon blev nog lite besviken när jag sa idag att jag tänkte vänta ett tag till med smakisarna. Sedan när jag dessutom hade mage att säga att jag tänkte kanske börja med potatis så sa hon rent spontant, direkt från hjärtat: Stackars barn :p Mamma började med efterrättsburkarna till BVC's stora förtret; hon förstörde ju oss för all framtid, vi skulle aldrig vilja äta potatis, grönsaker osv.
Mammas filosofi: ska man börja äta mat så ska det vara gott.
Min filosofi: börja med ngt äckligt för de goda vet de iaf inte vad det är ;) :angel:

Jo, men det är nog det jag gjorde när jag länkade till boken innan, men det kommer bara massa tråkig text. Länken fungerar ju, men ser så tråkigt ut när man kan göra det lite snitsigare :D

Hehe jo men om du skriver t.ex.: LÄNK så markerar du det ordet, och sedan infoga länk, då ska du få ett snitsigt ord som länk.
LÄNK

Nu är min föräldraledighet slut. Lite nervöst att gå tillbaka och lite tungt att lämna T men på det stora hela ska det bli ganska skönt.

Dock så har ju jag dator med mig på föreläsningarna så jag lär väl inte kunna hålla mig härifrån :D. Maken erbjöd sig just att block buke för att jag skall kunna lyssna... Det ger han :devil: i.

Lycka till idag och resten av utbildningen!

Kl
Vår tvättmaskin gick sönder i fredags. :devil: Den är liksom 3 år gammal. Ringde direkt Electroluxservice, men de hade såklart hunnit stänga. Måste ringa direkt nu på morgonen, för utan tvättmaskin klarar man sig inte så länge...

Trasig tvättmaskin. Det är panik på hög nivå det!

Tack
Det är lite tungt att ta sig hemifrån idag. Jag har inte haft problem med det förr och det är inte särskilt många timmar jag ska vara borta men det KÄNNS!
Fast väldigt välplanerat så e hon nog på väg in i 26v språnget. För hon e ruskigt gnällig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?