Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Fet?! Tyckte du var jätte fin på bilderna i magtråden! Sparka på din svägerska från mig, så säger man inte!! :mad:

Hahaha, nej egentligen inte! :D J och jag är gamla skol- och klasskompisar, och sambon och han har bott grannar i många år. Förhoppningsvis tittar deras tös ut snart, F var tydligen inte på det bästa humöret längre stackarn. ;)

Brukar inte prata om andra på internet men hon mår väl inte så bra heller? Blir skönt när deras barn tittar ut så vi kan umgås igen ;)

Tillägg: Vågar inte ens höra av mig til henne, fast jag saknar henne enormt. Jag är inte ute för att snoka om barnet har kommit (lär inte missa det om man säger så) men jag skulle vilja skicka ett sms och bara fråga hur hon mår. Fast som sagt, jag vågar inte, håller mig i bakgrunden ett tag till.

Senast ändrad:

Skit
Gammelkatten kan inte riktigt hantera sin päls själv så här i fälltider. Så jag skulle borsta honom. När jag höll på med svansen så slog han till och fastnade med klon i fingret. Rakt över leden. Så nu är maken på väg in till stan för att hämta ut penicillin till mig.
Typiskt tillfälle man önskar att man hade bil.

Usch,stackare! Lilltjejen då,så orättvist..:(

och här gnäller man för att Nelly haft kolik och är en igel på en för det mesta..Fan så man skäms..När det finns såna småttingar som din som inte har alla organ i ordning

En STOR styrkekram till er alla!:love:

Allt kommer gå bra ska du se, tänk positiv, även om det är svårt! Bebisar är bra mkt starkare och segare än vi ger dom creed för,hon kommer klara detta galant ska du se!

Tycker inte du ska skämmas! Alla problem är stora för en själv, ditt problem är sånt som kan tära på förhållandet och jag tycker ni, du och sambon, har varit oehört starka. Jag har ett glatt barn som äter, skiter, sover och är alldeles underbar. Precis som du säger hon är ung, stark och seg, jag ska bara försöka komma ihåg det :)

Tack för dina ord :love:

Men gud så taskigt! En del fattar verkligen inte bättre... :devil: Oftast är det folk som är tjockare än en själv från början och egenligen är avis eller också så bryr de sig inte alls om sin egen vikt.

Apropå vikt så är jag näästan tillbaka på 0. Ca 1,5 kg på vågen och 2 cm kvar i midjan. Snart så!! :banana:

Jag vet hur det känns när man tror att bebis inte tycker om en... :( För ett tag sen var pappa jätterolig och V skrattade jättemycket åt honom när de busade. När jag gjorde det så låg han bara och tittade på mig utan att ens le... Kan trösta dig med att Stella visst tycker att du är världens bästa mamma, för det där verkar gå i perioder. Idag skrattade (alltså riktigt skratt) av att jag bara pratade med honom! Du behöver inte oroa dig, men klart det känns trist.

Kl
Nu har jag sprungit de 5 kilometrarna. Det var mycket folk och rätt trångt, så jag skyller en del på det. Men 8 minuter långsammare än personligt rekord är ett rätt duktigt förfall! :cool: Fast det är min älskade Vilgot värd! :love:

Jag förstod att det skulle komma något sådant... Allt är inte alltid svart eller vitt, mobbing finns naturligtvis tyvärr överallt. Men det är svårare att bara driva omkring på landet när det är 3 km mellan husen...
Min kusin flyttade från stan ut på landet men ville inte byta skola, hon skulle bara häls på i sklan på landet. Men det var så lugnt och stilla i skolan på landet och alla barn var snälla och hon kände sej så välkommen så hon gick aldrig tillbaka till skolan i stan. En liten solskenshistoria så där bara.
Problem finns överallt och det kommer alltid finnas elaka barn och har alltid funnits. Finns för och nackdelar med allt.

Absolut. Men du skrev i ditt första inlägg att händelser i stil med att bli slagen av andra barn nog inte förekommer på landet. Och så är det ju knappast, det går utmärkt att slå varandra på landet likabra som i stan. Undantaget naturligtvis om man bor så ensligt att det inte finns några andra barn (3 km till närmsta hus), då kan man inte bli slagen av andra barn eftersom där inte finns några.

Nu skriver du att elaka barn finns överallt, på landet likaväl som i stan, och det håller jag med om. Innan skrev du att elaka barn knappast förekommer på landet, och det håller jag inte med om.

Kallar du det förfall??? Mig hade de fått hämta på bår.... Iofs har jag aldrig varit duktig på att springa "långa" sträckor... 60m är lagom ;) haha

Sen tycker jag nog att vi allihopa ska ha en liten eloge- Jag tror inte det är någon av oss som mår väldigt dåligt över att ha fått barn. Och det ska ju ändå hända en del så vi har nog ändå haft lite hjälp av varandra i med och motgångarna... En del har ju haft det väldigt tufft...

*kl*

Villinte mer, jag är hemsk som säger detta, men jag vill inte vara mamma mer..

Nu får jag inte sova heller..hon har fått för sig att nu ska man vara vaken på nätterna också..och sover man nåt på dagen, nä, då ska man bli underhållen hela j-a dagen istället..

Efter 3 mån kolik så trodde man att nu skulle det vända, bli bättre..

Men jag kan ärligt säga att jag inte vill mer..var är glädjen att ha barn egentligen?

Jag kan aldrig lägga henne ifrån mig,och nu får jag inte ens sova? Hur ska man orka..Hur ska man orka älska??

Jag framstår som en komplett idiot som aldrig skulle skaffat barn,vilket jag antagligen inte skulle heller. Jag är helt enkelt inget mammamaterial alls..och jag menar det.. Det enda jag blivit är en otrevlig bitter jävel..

All eloge till er som är så bra, tålmodiga föräldrar:bow:

Du ÄR mammamaterial som har stått ut och älskat ditt barn trotts alla motgångar!

Och vem har sagt att jag har tålamod?;)
Har mer än en gång stått å skrikit på sambon för att ungen skriker.

(japp, alla motgångar i världen skyller jag på sambon. Det är hans uppgift i vårt förhållande:D)

Vi började med 4or för snart två månader sen, tröttnade på att 3orna inte klarade hela nätter längre och bytte och det har fungerat super! Selma är ju inte så lång, men ganska tjock, tror hon är 66cm och 8,6kg tung just nu, så hennes lår är inte att leka med så 4orna har fungerat super för oss hela tiden. :)

Har så dålig koll, men på mina står det ingen trea, bara ett kryss? Är det de som är treorna? Upptäckte till min förtvivlan att det inte står newborn på dem längre, utan baby. Betyder det här att min skrutta blivit stor? :cry:

Här har vi med använt 4 en längre tid, senast köpte jag 4+ men det paketet har jag inte öppnat ännu.
Är ganska säker på att A har passerat 9 kg strecket nu, vägde 8900 för två veckor sedan och var då 67 cm lång.

Du som också har en bebis av modell rund, har du problem med kläder? En del modeller i 68 har vi inte kunnat använda på länge de är för smala..
Är även en del i 74 som inte funkar för att det är för tight. Speciellt byxor har jag svårt att hitta, har fått köpa strl 80 :eek: för att få dem över rumpan. Då blir de för långa istället men det gör ju inte så mycket ännu, blir värre när hann börjar krypa runt.

Visst skiljer det en del på de olika märkena men överlag så tycker jag att barnkläderna är smalare nu än när andra sonen var bebis. Hans gamla kläder som jag använder på alex är väldigt mycket luftigare

Utbudet på kläder är inte så sort här i stan, finns bara kappahl och lindex och en barnklädesaffär. Tips på märken som skulle passa en bredrumpad sak mottages...

mm..sambon får en del han ja;)

Var rätt uppriven och trött inatt när jag skrev..men det kändes verkligen piss..usch..

Bättre nu..tyvärr har man ju lite tro på sig själv angående allt, så jag tror det är det som är det stora problemet hos mig..och mitt tålamod är så sjukt mkt sämre än nr hon hade kolik, nu exploderar jag eller få panik direkt..innan kunde jag trösta i timmar utan att ens tappa det en gång..sjukt...

Tack för dina fina ord:bow:

Har så dålig koll, men på mina står det ingen trea, bara ett kryss? Är det de som är treorna? Upptäckte till min förtvivlan att det inte står newborn på dem längre, utan baby. Betyder det här att min skrutta blivit stor? :cry:
Det finns 1, 2, 3 och X. Skumt, varför inte 4 liksom? Eller var det så att X egentligen är för tjockare vätskor, som välling? Det ska iaf finnas en sån napp också.

Men vännen då... :crazy: Det här var nog det mest uppgivna inlägg jag läst av dig. Du kommer att klara av det! Jag förstår verkligen att du har det pissjobbigt, men nångång kommer det att bli bra. Skulle det kunna funka om du börjar jobba igen så får pappa vara hemma med bebis? Då får du ju "vila" på dagarna. Du är ju helt slutkörd din stackare... :( Hur gick det med hjälpen ni skulle få? Gav det någonting?

Världens största kram till dig, det behöver du! :love:

Tittade nyss om jag skulle se dej på Tvärsnytt från Blodomloppet men du höll dej borta från kameran :)

Här har vi 2:or men igår natt hade hon kissat igenom. Händer det igen får jag nog fundera på 3:or...

S har fått en ögoninfektion. Har haft det till och från i två veckor nu. Jag tvättar och tvättar men vad hjälper det?

Var till BVC i går och frågade men det tyckte jag bara skulle fortsätta tvätta. Ingen här som har en mirakelkur :)

Jag vet inte ens vartifrån hon har fått den???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård