Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Fast vet du, det är inte bara negativt. Där vi bor nu kan ju sonen bara gå ut på gården och 90% av gångerna finns det barn att leka med. Jättebra. Men jag känner att jag inte har lika bra koll på honom. Inte samma dialog med föräldrarna som man har naturligt när man bor på landet och måste skjutsa. Jag tror det är lite lättare att ha koll helt enkelt, hönsmamma, jag vet. :o

Det har du rätt i :idea:
Vad jag har märkt nere i byn är att de har lite som ett kollektiv utöver dagiset då.
De turas om att ta hem ett gäng ungar och har några timmar. Då har man ju mer kontakt med de andra föräldrarna och så.

Så har sonen oxå. Det är sju killar som håller ihop i vått och torrt så där har man ju koll. Men så finns det ju andra gäng oxå. Sonens kompis blev nersparkad i våras, av tre killar. De är 10 år.... Det ska inte hålla på med sådant. Tror inte sådant händer lika ofta om alls på landet.

Tja, jag vet inte. Min man är uppvuxen på landet med ett sånt där härligt gäng ungar som sprang hos varandra, en liten byskola och hela kittet, men det fanns mindre trevliga ban där också som slogs och mobbades. Samlades för att kasta sten på mobboffrens hus och annat trevligt. Har flera kompisar med barn i innerstan, och de har inga sådana problem.

Jag förstod att det skulle komma något sådant... Allt är inte alltid svart eller vitt, mobbing finns naturligtvis tyvärr överallt. Men det är svårare att bara driva omkring på landet när det är 3 km mellan husen...
Min kusin flyttade från stan ut på landet men ville inte byta skola, hon skulle bara häls på i sklan på landet. Men det var så lugnt och stilla i skolan på landet och alla barn var snälla och hon kände sej så välkommen så hon gick aldrig tillbaka till skolan i stan. En liten solskenshistoria så där bara.
Problem finns överallt och det kommer alltid finnas elaka barn och har alltid funnits. Finns för och nackdelar med allt.

*kl*

Tack alla för era värmande ord, det går inte beskriva hur jag känner mig inne i mitt hjärta för oavsett vad folk säger så önskar man sig ju alltid ett friskt barn. Jag och hennes pappa är väl kanske de som lider mest och man kanske ska vara "glad" att allt detta händer nu så hon inte blir rädd för sjukhus och doktorer/sköterskor. Idag så vet hon inte bättre, hon skiner upp som en sol när vi träffar sköterskor och de pratar med henne. Nästan alla sköterskor vi har träffat har sagt att de får dåligt samvete när de ska sticka henne för hon är ju så godtrogen och lycklig mot alla människor.

Emma.S: Isabella har ganska ofta grönt i sin avföring p.g.a. antibiotikan och när vi var inlagda i juli så var det som hon bajsade alger hela tiden. Så jag är ganska van med att se det.

Oregano: Förstår vad du menar med att du tycker det var kul att de fick en pojke. Min vän har inte fått sitt barn än (? BF+1 om hon inte har fått än) och hon fick reda på ett extra ul att de ska få en flicka och på sätt och vis blev jag glad för Isabellas skull men samtidigt så kvittar det. Min bästa vän på dagis var en kille men jag hoppas lite att våra döttrar ska få mer gemensamt och kanske kan bli vänner i framtiden utöver när jag och kompisen träffas.

Svartfot: Jobbigt med katten, när vi flyttade för 3 år sedan så började vår ena katt också protestkissa. Höll på att bli galen, han kissade inte bara på golvet utan även på skor, väskor, allt som låg på golvet mer eller mindre. Slutade med att han fick börja gå ut på dagarna och då slutade han kissa överallt. Nu hjälper ju inte det er utan det jag ville få sagt är att jag vet hur drygt det är med protestkissande katter.

Selma hade problem första gången när vi bytte napp, men efter det målet var det som att hon fattade att hon inte behövde suga så hårt, så pröva igen med napp nr 2. :) blir inte V förbannad när det går för långsamt? Selma kunde suga 5 klunkar, skrika, dricka 5 klunkar igen och sen vråla, suck., men med de här napparna går det mycket bättre!

Jag har inte vågat uppdatera min efter att du sa att din gick så segt :o men då kanske jag vågar, känner mig lite gammal och anti förändringar just nu bara. :p

Jag har tänkt jättemycket på er och stackars Isabella. Kan inte föreställa mig hur det känns att se sin bebis sjuk och ännu värre, tvingas genomgå en operation. Jag håller alla tummar och tår över att allt ska gå bra och att isabella blir bra.

Av misstag så råkade jag sätta på en trea på flaskan. Jösses vad fort han fick sig maten. Det va nog därför nästan allt kom upp igen.
Nu har vi mest ettor, men nån tvåa använder vi med.

Selma hade problem första gången när vi bytte napp, men efter det målet var det som att hon fattade att hon inte behövde suga så hårt, så pröva igen med napp nr 2. :) blir inte V förbannad när det går för långsamt? Selma kunde suga 5 klunkar, skrika, dricka 5 klunkar igen och sen vråla, suck., men med de här napparna går det mycket bättre!

Jag har inte vågat uppdatera min efter att du sa att din gick så segt :o men då kanske jag vågar, känner mig lite gammal och anti förändringar just nu bara. :p

Det är 2: or som funkar bra och 3: orna som han blir arg av. Får testa om ett par veckor igen. Nu har vi iaf full uppsättning av båda storlekarna.

Klart du törs uppdatera om du har en 3GS! Undra om det går att sälja en 3G på Blocket. Eller är Tradera bättre? Har aldrig använt Tradera.

Blä! Jag ska springa ett lopp ikväll... 5 km. Trodde vi som vanligt skulle ha ett lag från min avdelning på jobbet, men nu visade det sig vara några nya högre chefer som jag aldrig hann träffa med i mitt lag. Vet inte ens hur de ser ut så det blir inte så lätt att hitta dom efter loppet. Alltså man får en picknickkasse. Dessutom är jag sjukt otränad. Har bara sprungit tre gånger efter att V föddes och det känns verkligen inte kul att ställa upp utan att vara i bra form. Men men, bara att bita ihopn jag har ju valt det själv. :)

*kl*

En liten fråga till er alla..
Vad kör ni med för blöjstorlek nu?
Börjar fundera på om jag gjorde en tabbe när jag kände mig duktig och bunkrade upp med några paket Libero stl 3.
Börjar kännst lite tajt när jag sätter på dem.
Han vägde igår 7920g och är 69 cm lång.

*kl*

En liten fråga till er alla..
Vad kör ni med för blöjstorlek nu?
Börjar fundera på om jag gjorde en tabbe när jag kände mig duktig och bunkrade upp med några paket Libero stl 3.
Börjar kännst lite tajt när jag sätter på dem.
Han vägde igår 7920g och är 69 cm lång.

Vi började med 3'or och sedan gick vi tillbaka till 2'or drygt en månad till så i söndags, tror jag, så bytte vi till 3'or igen. Började tröttna på att få lite bajs hela tiden på bodyn men treorna känns stora men vi slipper läckage :idea: Isabella väger 6,5 kg och var 62 cm lång i torsdags.

Vi gjorde samma tabbe med 2-blöjorna. Vi använde dom in i det sista, men så gick det inte mer. Så de överblivna blöjorna (säkert 50 st) ska våra kära grannar få. :p (Har också köpt en tröja på PoP och så boken "Växa och ....") Vi gick precis upp till storlek 4 och V är nog ganska precis lika stor som Oskar nu. Har du oöppnade paket är det bara att fråga affären om du får byta. Det har vi gjort en gång och det var inga problem.

Hoppas det går bra att byta i affären.
Fast iofs så gör vi åt blöjor på löpande band här hemma, så de går nog åt snabbt.

S blev vägd och mätt i dag!

4785 g och 56 cm lång!

Jag använder Libero st 2 nu har en del kvar och stod i dag i affären och funderade på ifall jag skulle köpa 3: or eller 2: or. Eftersom det var flera i 2: an så tog jag till sist ett paket så nu hoppas jag vi hinner göra av med över hundra 2: or innan hon vuxit ur dem! Eftersom hon inte bajsar mer än ca var 4-5 dag så räcker de med ca 4-6 blöjor om dagen...

Alltså räcker de ca 20 dagar, hon lär väl inte växa 1.2 kg på den tiden.... Plus att jag fick ett paket av Lidels blöjor av min syster för hon ville att jag skulle testa den. Men de är större 4-9 kg så de har jag använt på natten ifall jag kommit ihåg att ta en sådan.

Senast ändrad:

Du kommer säkert hinna med att använda upp dem :) Isabella kan fortfarande ha strl 2 om man räknar med att de ibland kan läcka lite som en 50-örings storlek.

Min vän har inte fått sitt barn än (? BF+1 om hon inte har fått än) och hon fick reda på ett extra ul att de ska få en flicka

Helt ot - men är det F och J? Världen kan ju vara sjukt liten :D

*kl*
Här är livet sådär... S verkar ha tillväxt- och utvecklingsfas samtidigt, så det gnälls mest hela tiden. Eller ja, när hon är med mig. Känner mig helt värdelös och otillräcklig som förälder, som att hon inte tycker om mig alls. :cry: Hos andra är hon nöjd, ler och skrattar - men inte med eller mot mig. :cry::cry::cry:
Dessutom har hon haft ett par nätter med kass sömn, så jag känner mig som en urvriden disktrasa.
Livet är skit just nu, och inte blir det bättre av att bo hos svärisarna - eller då man får höra hur jävla fet man var som gravid ("din röv var som en ladgårdsvägg") av svägerskan. :grin: Personligen så anser jag att man inte säger så, någonsin. Hon verkar dock inte tänka på samma sätt, så jag funderar på att ge igen med samma mynt och tala om att jag i alla fall inte blev så fet att jag såg ut som en badboll. :devil: (skulle jag aldrig göra, men bara tanken på det är skön)

Så, förlåt för gnället. Nu ska jag återgå till mitt ytterst pissiga liv (för tillfället) ute på landet. Jag hoppas och antar att ni har det bättre!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård