Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jag förstår verkligen att frågorna rullar........ och säkert känner man skuld också¨fast att man vet att man inget kan göra.... Det är så orättvist.
Jag gnäller över att jag inte får amma mitt barn och ditt brn ska sövas ner och operera bort ett organ...

Jag håller verkligen både tummar o tår för att njuren blir helt återställd när den slipper hjälpa den sjuka- förhoppningsvis kan det kanske vara därför funktionen är lite nedsatt..

Mitt Sötsnöre har fått första vaccin-sprutorna i förmiddags. Nu har han feber och ont i kroppen :( Han har fått alvedon och sover nu i pappas famn. Jag har haft honom hos mig hela dagen så det var skönt med lite avlastning nu på kvällskvisten. Dock vill han inte bli nerlagd utan vill sova nära oss i famnen. Har väl aldrig hänt innan :D han är inte så mycket för att ligga nära, men idag mår han nog som sagt inte helt bra. Tur att sambon är ledig imorgon, ifall natten blir lång.

Michellan: Tänker på er titt som tätt och hoppas det löser sig för Isabella. Kramen

Usch då! Tråkigt att han fick feber... Jag sov länge o förberedde mig i måndags på en lång natt efter vacc. Men här blev det inte ens en gnutta feber!!! :D
Hon ville bara gå o lägga sig tidigt efter att ha varit gnällig är jag skulle äta hos m&p.

Jag håller tummarna för att jag reagerar lika bra på medicinerna jag börjar med imorgon... Efter att ha läst biverkningarna undrar man ju om det inte är bättre att kanske bli sjuk... De verkar ha tagit med 95% av alla åkommer du kan få.... Jag som redan är lite nere blir ju inte gladare av den läsningen.

Hoppas att Milton kryar på sig snart :) Hur fungerade det att ge medicin för dig- supp el flytande?

Vad är det du ska ta medicin för? Om jag får fråga ;) Du behöver såklart inte svara!

Jag har gett Milton flytande alvedon. Måttade upp i den där mått-skeden, men han hade svårt att dricka det från den, så jag hällde över det i nappflaske-nappen och så kunde han suga det i sig därifrån, fungerade riktigt bra!!

Har supp hemma också, men provade med flytande. Tyckte det var så jäkla gott när jag var liten, så ville bjuda min son på något riktigt smarrigt :D

Var det du som köpte nappar för 6 månader, eller var det någon annan? :o *skäms över mitt dåliga minne* Oavsett vem det var, hur har det gått? Vår nya katt perforerade två av V:s nappar så jag köpte 4 nya (mam-)nappar i storlek 3, dvs från 3 eller 4 månader. Nån mer som märkt att det står olika på förpackningarna?! Iaf satte V i halsen och blev jätteledsen och vägrade äta när maten kom så fort. Så jag fick åka och köpa två "vanliga" nappar, från 1 månad. :D Pluttpojken! :love:

Nu har jag äntligen fått min iPhone 4! :idea: innehållsmässigt är det ju ingen skillnad, men gud så snabbt det går nu! Kameran är bättre, 5 Mpixlar och blixt finns. Nike+iPod finns, men det kanske du också har? Största skillnaden är iaf skärmen. Den är väldigt klar och fin. Nu kan man utan problem se vilket datum och tid inläggen här skrevs utan att man behöver zooma in.

Är 4an så mycket bättre alltså? Hmm, kanske blir årets julklapp då iaf... Selma älskar att leka med min 3gs så hon kan ju få den då.. :angel:

det var jag som köpte storlek 4 på napparna, från 6 månader, och de fungerar hur bra som helst här hemma. Hon blir förbannad över att flaskan tar slut för fort ibland, men det rinner inte utanför hennes mun. Selma gillar mat för mycket för att låta det gå till spillo... :D

Nu har vi verkligen börjat få problem med ena kattens protestkissande. Han hade kissat inne på toalettgolvet igen! Så det var bara att torka kiss mitt i natten.

I går kväll när vi satt framför tv:n så hade min man S i famnen.
- oj vad det sprakar säger han och fortsättet titta på tv. Visst, hon har mycket gaser så det brukar pruttas på ibland! Hon hade i och för sig varit ganska gnällig på kvällen men somnat snällt i pappas knä.
Sen ska han gå upp ur soffan och ger mig S. Lyckas sätta handen i BAJS då hon hade lyckats fylla blöjan och det hade läkt ut på ena sidan.

Så det var bara att sanera baby. Plus att både min man och jag fick bajs på kläderna eftersom hon hann landa i mitt knä och suttit i hans!!!

Härligt med barn... :)

Är 4an så mycket bättre alltså? Hmm, kanske blir årets julklapp då iaf... Selma älskar att leka med min 3gs så hon kan ju få den då.. :angel:

det var jag som köpte storlek 4 på napparna, från 6 månader, och de fungerar hur bra som helst här hemma. Hon blir förbannad över att flaskan tar slut för fort ibland, men det rinner inte utanför hennes mun. Selma gillar mat för mycket för att låta det gå till spillo... :D
Aha, det var du! :D Jag trodde att det inte skulle vara något problem att gå upp en nappstorlek eftersom V suger jättehårt på nappen för att få mycket mat. Fast det kanske just är det som är problemet, det kommer för mycket. Få väl prova igen senare. Kattrackarn lär ju perforera fler nappar. :devil: Vi har iaf infört en rutin om att sätta på locket efter avslutad matning och inte lämna obevakade nappar framme...

Obsevera att jag hade den första 3G och den blev ju extremseg efter uppdateringen. Den hängde sig flera sekunder varje gång man gav den ett kommando liksom. Därför upplever jag den nya som en dröm. Skillnaden från 3GS är säkert inte lika stor. Har du sett att det finns appar för småbarn? Har inte laddat hem någon än, men det är med djur och andra grejer som låter när man trycker på dom. Kan säkert vara kul om några månader!

*kl*

Nu är jag :cry::cry::(
Min älskade Manduca är sönder!!
Hade den på golvet i bilen och märkte inte att höftremms-spännet låg utanför när jag stängde dörren. Så den gick i tusen delar.
Hoppas innerligt att de har reservdelar till den. Köpa en nu för 1000:- bara för ett spänne har jag inte lust med.

oregano:
Hur har det gått för din granne som skulle ha barn nu?
Det kanske du redan har skrivit bara att jag missat det.

Neeej! Stackars Manducan! Jag var nära att skriva att du kunde få köpa min, för V verkligen hatar att sitta i den. Fast jag ska nog behålla den om det blir fler bebisar.

Jo, det blev en liten pojke i tisdags eftermiddag. Vad jag har förstått (har inte pratat med henne själv) så gick vattnet natten till söndag och på tisdag morgon blev hon igångsatt. "Jobbig förlossning" skrev hon den stackaren. För V:s skull tycker jag att det var kul att de fick en pojke! Grannen på andra sidan fick en flicka för 2-3 veckor sedan, fast de är ganska nyinflyttade så jag har bara pratat med dom två ggr. Sen är det en till bebis längre ner på gatan och han föddes ca 3 veckor före V. Men de är lite konstiga. :o Många kompisar blir det iaf! :banana:

*kl*
bjuder på en liten tjockis!

Bild406.jpg

Tack för svaret om bajset, men usch stackars eran lilla Isabella! Hoppas verkligen att allt går bra. Det sista man vill är ju att ens barn ska vara sjuka :cry: !

Skickar ett gäng styrkekramar!

Avvakta bara lite. T älskade sjalen men var knepig med selen. Så vi la den lite åt sidan. Plötsligt en dag runt 4,5-5 månader så släppte det. Och nu funkar det hur bra som helst. Hon blir överlycklig när hon ser någon ta på sig selen för det betyder ju att man ska ut.

Haha! Nog märks det för varje dag som går att de börjar bli så medvetna om saker och ting. Det V älskar mest är nappflaskan och nya kattungen. Han blir alldeles till sig och tjoar och sprattlar med hela kroppen. Han och lillkissen kommer att bli världens kompisar har jag en känsla av!

Vad kul de grabbarna kommer att ha :banana:
Här i byn har det bara fötts pojkar i år, men jag bor några km utanför i skogen, så han kommer inte bara kunna springa över till grannen när de ska leka.
Lite synd faktiskt. Men det är bara till att ställa upp och agera taxi.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård