Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Nädå jag tror nog inte du behöver öva så mkt på det. De äter nog i vilket fall men det är ju kul om man slipper "plåga" dom... Att de vet vad de ska göra är ju skönt o veta för sin egen del...
Jag har inte kunnat spara undan så mkt men det låter ju som din tillförsel är god :)

Kul med hustittning... Var bor du nu? Varför just dit? SPÄNNANDE!!!

Måste visa en bild min bror tog på Ture igår, tror den ska få vara på dopinbjudan.

Ture 11 veckor

ostergarden

Vi har pratat om flytt tidigare med, vill börja om tillsammans på nytt ställe. Sen har vi funderat på att starta något eget och nu har vi hittat en verksamhet som är till salu i dalsland :)
Har varit en del i de trakterna i en kompis stuga och naturen och omgivningen är underbar. Bor just nu i södra småland och här har vi bara kalhyggen kvar efter Gudrun.
Min mamma vet bara att vi ska åka till mellerud i helgen men tror att vi bara ska till stugan :D
Hon är inte glad över våra planer på flytt..barnbarnen är hon van att träffa varje dag!

Jag är en sån som förträngt/glömt förlossningen men som blev påmind om eländet av programmet på tv igår. Sambon och jag var överrens om att man borde titta på sånt regelbundet för att komma ihåg att man inte ska skaffa fler. ;)

Idag ska vi på 2-månaders läkarkontroll! Det blev lite sent då han är 11 veckor nu. Ture är inte vägd och mätt på en månad så det ska bli spännande. Jag tror han passerat 7 kilo för länge sen... Stor kille.

Vi var också på den idag, bättre sent än aldrig :D Jag trodde det var dax för spruta men den får vänta tills den 2/9 :banana:

Gud va stora era killar är, (din & Armanis), våra är ju ganska lika gamla. Theo vägde "bara" 6560g och var 65 lång....

Charmtroll!

Alex sitter och leker med snöret som satt på ett paket som mormor kom med, blv sur när jag tog pappret ifrån honom :laugh:

på lördag kl 16 ska vi träffa mäklaren och ägaren! :bump:

Har dessutom varit ute och ridit :banana:

Helt ok kväll, nu väntar bad för alex och sen ska jag stryka :grin:

knapplån

Här hemma pratas det för fulla muggar.

aaaaaaaaaaaoooooooooooo
nejnejneineinei
aaaaaajjjjjjjjjj
ööööööööööööööö
kkkkkk kkkk kkkk
mmmmm aaaa mmmmm
eeeeeeeeeee

Jag kan nog fylla listan med mer om jag koncentrerar mig. Idag försökte hon sig på att låta maaa men det var svårt! Då körde jag hårt med mamamamamamama mamma mamma maaaaaaaammmmmmmaaaaaaaaa
men det hjälpte inte.

4 månader imorgon =)

Alltså jag måste bara få dela med mig av den underbara utsikt vi har från vår altan (synd bara att alla markägare inte bor precis här...rätt igen vuxet på vänsterflanken...)

DSC01744.jpg

sen måste jag få dela med mig av lite mindre underbara saker också. Beställde hem en Globus Esperanza, provade en 36 för ett tag sedan och insåg att min häst behövde en 38 för att kunna bredda ut sig. Sagt och gjort beställde en 38a, visserligen en 17,5" istället för en 17" men enligt stället jag beställde sadelns från så skulle skillnaden inte vara så jättestor. Vad är det som händer...¨fick hem sadeln igår och när jag lägger på den så ligger den 7 resor sämre är 36an....:devil: nu är jag less, orkar inte kasta ut en massa pengar på sadlar något mera...*suck*

Nae, nu vill jag ut och fortsätta skörda grönsaker, ska åka på Bondens Egen Marknad i morgon :bump:

Min utsikt från köksvasken ;)
40418_1519717029574_1133984997_1445804_2227670_n.jpg

Nu är det ju byggarbetsplats så just nu är det varken fint eller kul med all grus överallt....

Oj, vad fint det blir. Ska allt det där bli stall?

Idag ringde jag banken för de har ju inte hört av sej och det var ju trots allt två veckor sedan de var ut och tittade... Han hade ringt redan dagen efter men på fel nummer... Gahhh... Så stor är inte den här staden, vill man få tag på någon så får man det... Nåväl, blev inte så mycket klokare för det, utan måste vänte tills nästa vecka på lånelöfte iaf för han hade bara gjort en värdering av byggnaden... Det positiva är ju att hela den här historien har fått mej att komma ner till min startvikt :) Får jättesvårt att äta när det är så här...

Haha! Jag kanske också behöver lite såna problem så att kilona rasar... Här sitter de som berget. Har tom gått upp :( Jag har blivit en riktig skåpätare så när jag inte ammar mer så ska jag nog försöka skärpa mig... JAg får bara en sån satans huvudvärk hela tiden när jag inte äter konstant :(

På din fråga om allt blir stall så svarar jag njae... Där är så att jag kan ha garage i början men antagligen blir det upplag till foder och strö. Sen är där en sadelkammare och skötrum efter det och sen 5st boxar. De är ganska tilltagna i måtten. Hästarna bodde där i vintras men då hade jag ett annat litet hus framför. Nu ser det betydligt bättre och ljusare ut här hemma :) På måndag anländer den nya gårdsplanen ;) 4 lastbil o släp med stenmjöl... Kanske ska ha paddock på framsidan ;) nääää

Nervöst!

Appropå den där jäkla vikten önskade jag det gick fortare. Är nere vid startvikten sen ett par veckor tillbaks men behöver gå ner MER. Blä vad det går sakta.

Hade en rätt vidrig morgon. Jag har aldrig varit kvackelmagad innan men blev det under graviditeten och det har inte släppt. Jag höll på att spy...

Sambon släppte in ena katten när han åkte t jobbet, så den kom upp och skrek i sovrummet och ville ut. Äh, jag orkade inte så jag tjatade upp honom i sängen men han ville inte ligga så länge så han satte sig vid fotändan. Sen hör jag hur han böjar kräkas. :eek:

Jag far upp och puttar ner honom vilket gör att han kräks i farten över vår nya matta och Tures nya täcke som vi kvällen innan tagit ur påslakanet för det varit för varmt.

Nu är det här en katt som jagar mycket råttor och sork så det var liksom inte bara torrfoder som kom upp.
Springer ner för att släppa ut honom och ser att han redan kräkts i hallen, i vardagsrummet och på Tures babygym - som som vanligt var täckt med en tjock frottéhandduk. Men ändå...

Tures täcke och handduken åkte i maskin direkt, men när jag skulle torka upp resten höll jag på att spy själv. Fick titta åt annat håll. Det är liksom inte små kattkräks utan det är halva stora råttor han spyr upp. När han var liten åt han dem inte men det gör han nu. ÄCKLIGT.

Nu sover Ture. Han har faktiskt börjat sova en hel del på dagarna. Inget regelbundet men det blir oftare längre stunder! Skööönt!

Var och vägde och mätte igår och han var inte så tung som jag trott, däremot så hade han dragit iväg på längen. Ture 11 veckor vägde typ 6850 och var 60 cm lång. Min stora pojke!!

Haha! Jag kanske också behöver lite såna problem så att kilona rasar... Här sitter de som berget. Har tom gått upp :( Jag har blivit en riktig skåpätare så när jag inte ammar mer så ska jag nog försöka skärpa mig... JAg får bara en sån satans huvudvärk hela tiden när jag inte äter konstant :(

Jag äter för att jag är uttråkad. :cool: :mad::angel: Nu kan ju inte jag åka och handla när Ture inte kan åka bil, så idag knaprar jag blockchoklad.

Jag hade gett mig fan på att jag skulle skärpa till mig from 1 augsti, och det har jag verkligen gjort. Sen vägde jag mig efter en vecka och inget hade hänt. Då tappade jag lusten. Jag kommer dock i en massa gamla kläder så kroppen har ju ändrats lite iaf...

Vill gå ner mer i vikt innan jag ska klättra upp på unghäst i höst...

Hehe! Jag har en annan som får klättra upp på min till vintern... el våren- även im jag skulle tappa 10kg innan dess ;) Jag är feg ;)
Även jag har haft det superbra denna veckan med min scrabbi :) Hon kan vara vaken utan att bli ledsen nu- hon har ju så mycket att göra- äta händer, titta på träden, sitta ocg gunga vaken... Minst en ny grej varje vecka. Och nu när hon upptäcker sig trött verkar hon mycket mer nöjd o somnar riktigt bra :) Har tom somnat i vagnen ute i stallet två ggr. Sover iofs inte länge då...

Själv har jag samma vikt som när jag blev snittad, fast nu har jag en dallermage med fett i stället för en fin babymage...

Gissar att min blodtrycksmedicin inte hjälper mig att gå ner nämnvärt. Plus att jag inte rider eller fixar i stallet.

*kl*

Är det förresten någon som installerat luftvärmepump och kommer ihåg vad det kostade?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar