Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Grattis till kattungen och hoppas att din andra kisse tar det med ro och blir glad över lite sällskap igen!
Vad ska den heta?

*kl*
Fyyy f*n vad kvavt det är! Kommer nog braka lös med ett jäkla åskoväder snart.

Jag måste nog tillhöra den lilla skaran av folk som har gård och lätt kan bygga om nån lagård till stall.
Men då försvinner det sociala. Vill ju träffa likasinnade människor och vi är ett rätt sammansvetsat gäng. Så det bli inackordering :D

Tyvärr så hade jag inte med mig kameran. Men gå in på denna hemsidan http://jlundgren.zoomin.se/A129949 å kolla. Hur söt och fet som helst. Men då ska hon och jag ha lite bootcamp. Behöver själv komma i trim.

Vilken vacker häst, superfint ansikte!!

Bootcamp är vad vi har här. Min Ulla är ju inte riden på nästan ett år och jag har inte ridit på ett år och vi är lika feta bägge två. Vi rider inte så långa pass men den här veckan har jag nästan ridit varje dag. Tar inga tider als, skenar ut och tar in henne från hagen, skrapar med borsten, på med sadel och träns och sen rodeo pga sadeltvång och så ca 20 min ridning. Sen av med allt och spola av med slangen och så voila är jag inne hos Ture igen svettig och glad. :D

kl.

Idag var det smakispremiär här hemma på 4 månadersdagen till ära.
Först ut var potatis med palsternacka, först började hon gråta och sen åt hon med god aptit och öppnade munnen. När jag tyckte det var nog blev hon ledsen och krävde mer, den lilla huliganen.
det var roligt =)

*kl*

Min utsikt hemma, förutom en trädgård som inte existerar är åker, skog, gårdsplan och svärmors hus:cool:.

Nu gott folk, håll i er:D
Jag är hästägare igen! Ett brunskäckigt sto på 11 år. Korsning ardenner/halvblod. Men det är mest ardenner i henne. Lagom pålle för mig att skogsmulla med och dra lite stock med ibland :bump:

Jag knasig?
Jajemen!
Men det gick inte så bra att vara hästlös som jag trodde.

Äsch då... det är såna vi är vi hästmänniskor :D Hon ser ju jättesöt ut, vilka snälla ögon. Perfekt att komma i form tillsammans ju :)

Och jag och mina husproblem nu igen då... Läs den som orkar annars är det bara att scrolla förbi.

Berättade ju om det där ville-villerkulla huset vi vann budgivningen på, vi gjorde en besiktning på det. Det var 18 sidor med anmärkningar med fel och brister som behövde åtgärdas, bla hade avloppet runnit ut i grunden i x antal år. Besiktningsmannen rådde oss att riva huset i stället... :grin:

Sen hittade vi ju ett annat hus som låg på landet men ändå hyfsat nära stan som vi budade på. Det var vi och en till budgivare, vi drog oss ur när vi tyckte det blev för mycket pengar för just det huset. Idag ringer mäklaren och säger att den andra som vann budgivningen tydligen inte hade fixat lånelöfte och nu inte får låna pengar. Varför budar men ens då :confused:

Utgångspriset på huset var 2,3. Vårt sista bud var på 2,7 och den andra budgivaren vann på 2,8. Vårat första bud var på 2,35 och sen har den andra köparen mer eller mindre trissat upp priset bara. Så egentligen hade vi ju fått det för 2,35 eller tänker jag helt fel? Men enligt mäklaren måste vi köpa det för 2,7 eftersom vi lagt det budet. Det är lite rörigt, hoppas någon fattar vad jag menar...

Tyvärr så hade jag inte med mig kameran. Men gå in på denna hemsidan http://jlundgren.zoomin.se/A129949 å kolla. Hur söt och fet som helst. Men då ska hon och jag ha lite bootcamp. Behöver själv komma i trim.

Kul! vad läcker hon var!:D Tjockisen, härligt och h lite bootcamp..Det har vi med..min herre är mkt fet just nu, och jag har noll muskler, så vi jobbar på det=)

Hade inte klarat kolikperioden utan min häst..där fick jag en paus, jag var ju tvungen att åka iväg då..och det var tur, för jag hade inte tagit nån paus annars..så:bow: för dessa underbara terapidjur

Hmm, min första tanke är om det finns någon annan budgivare.... Litar inte på mäklare för fem öre tyvärr...

Förstår hur du menar..knivig sits där..Men var det bara ni och en annan (den som inte fick lönelöftet, vilket man väl kollar innan ja) som budade?

Jag antar att vi var två på budgivningen för man kan ju följa budgivningen på nätet och där står att vi är budgivare 1 och den andra var budgivare 2.

Ok. Man borde inte FÅ lägga bud om man inte har lånelöfte. Det trissar ju bara upp priserna. Då kan man ju anlita en bekant till att låtsasbjuda ju så man får mer. Svår sits.

Precis..Håller med..

Viv:Jag tycker att ert bud på 2.3 borde gälla, eftersom det sen var den ogiltiga som budade upp och sen inte kunde stå för det..Varför ska ni lida för det, då kan det som Ia* sagt bli så att bekanta till husägaren går in och budar upp så säljare och mäklare får ut mer..det verkar ju helsjukt!!

Jag hade ifrågasatt rejält!!
Antingen får det bli ogiltig budgivning och den får börja om, vilket jag tycker vore mest logiskt i detta läge, eller så får ni köpa det för ert första bud.

Ja men precis det funderade vi också på, vilken koll är det egentligen när man budar? När vi budade på detta höjde den andra budgivaren med 50 eller 100 tusen på varje bud. Innan när vi budat har det höjts med kanske 20 eller 30tusen varje bud. Så lite skumt är det.

Precis..Håller med..

Viv:Jag tycker att ert bud på 2.3 borde gälla, eftersom det sen var den ogiltiga som budade upp och sen inte kunde stå för det..Varför ska ni lida för det, då kan det som Ia* sagt bli så att bekanta till husägaren går in och budar upp så säljare och mäklare får ut mer..det verkar ju helsjukt!!

Jag hade ifrågasatt rejält!!
Antingen får det bli ogiltig budgivning och den får börja om, vilket jag tycker vore mest logiskt i detta läge, eller så får ni köpa det för ert första bud.

Ja vi ska träffa mäklaren efter helgen, han ringde nu i eftermiddags och berättade detta. Men ju mer jag tänker på det desto mer irriterad blir jag :mad:

Det är lite psykiskt det här med husköp också, nu hade vi ställt in oss på att vi inte fick detta huset. Och när vi nu kanske får möjlighet att köpa det då känner vi oss inte lika "sugna" längre.

Förresten en fråga till er som har gård, hur mycket mark har ni och hur många hästar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar