Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Åhh, så lägligt :)

Det är ju direktverkande el och kakelugnar eller vedspisar i alla rum. Tänkte kompletera med en luftvärmepump och ha med i våra kalkyler till banken. De kostar väl runt 20 000 men med installation och allt?

Kl

Jag är inne och läser flera ggr/dag. Främst när jag ammar men jag har svårt att hinna skriva nått. T kräver nästan 100% uppmärksamhet när hon är vaken och så fort hon somnar kastar jag mig ner med böckerna och pluggar. Nyss läste jag ut en grymt tråkig och dåligt skriven bok. Så då belönar jag mig med buke :D.

Cyllene
Min doftkänslighet har heller inte riktigt försvunnit. Det blev jag smärtsamt påmind om när en äldre herre med mindre god hygien satte sig i närheten på tunnelbanan. Förr hade jag inga större bekymmer med sådana saker men nu får dålig hygien, för mycket parfym, mat os… mig att bli spyfärdig.

EmelieR + alla andra som bor på gård
Jag är grymt avundsjuk…

Frågan är om en värmepump räcker till så stort hus. Kan kolla med honom vad han säger. Med en rejälare modell får ni nog räkna med 20 000 kr. Han ska installera en ikväll åt en kompis och tror det gick på 15 000 i kompispris, men då är det ett mindre hus.

Direktel vill man ju komma ifrån. Vi hade 5000 kr i mån i elräkning hela vintern nu. Vår bergvärme kopplades ju in i april... Vad är det man säger om skomakarns barn har sämst skor? ;)

Tänkte kolla vad det går på att konvertera till vattenburet oxå men misstänker att det blir rätt dyrt... Jag vet inte hur stort huset är men har föt mej att han sa att det stod 170 i taxeringsgrejen. När han mätte utvändigt så är det 270. Men vi kommer bara rusta bottenvåningen till en början. (om vi får det såklart ;)) Där är fem rum och inte öppen planlösning direkt utan som i gamla hus. Tänkte att vi nog måste ha en på varje plan i så fall...

kl
Oho!!! Nu fattade jag hur pixbox funkar. Här är i alla fall vår utsikt åt söder och sydost.

25180767.jpg

25180766.jpg

JAg gillar utsikten på era bilder också... Lugnet i Umeå nästan strålar på bilen... I ditt fall så vem gillar inte vatten liksom...
Själv så ser jag en kohage på framsidan, en fotbollsplan på högersidan och hästhage bakåt ;)
På vänstersida har jag tom en granne:) En mkt bra sådan...

Min utsikt just nu är inget att skryta med... 20 meter och sedan nästa länga med lägenheter och eftersom vi bor i markplan så ser vi inte över huset heller. Fast vi gillar vår lägenhet ändåeftersom det ligger i markplan. Har ca 20 kvm gräsmatta, ett land med jordgubbar, rabarber och tomater och en altan på kanske 15 kvm. Helt ok för att vara lägenhet ändå. Fast inget slår ju landet...

På tal om vikten så är jag nere i min inskrivningsvikt, men har 3 kg kvar till min vanliga vikt och dit ska jag :D
Provade en klänning jag hade på bröllop 1/8 förra året som min syster sytt. Den är helt underbar och jag ville ha den på bröllop som jag ska på i år den 11/9. Dock fattas det 3 cm vid partiet under brösten innan den går att knäppa, det är omöjligt för mig att ha klänningen till detta bröllop gissar jag på? Ingen som har en dunder-kur? ;)

Jag måste bara berätta om min nya bvc-tant, min vanliga var nämligen på semester sist.

Hon berättade för mig om en föräldrargrupp här i hålan (bor precis på fel sida gränsen till vår gamla hemort) som jag MÅSTE besöka för det är JÄTTEVIKTIGT att höra hur andra har det.

Hon skulle bara veta hur mycket jag vet hur andra har det tack vare er! :) Jag kommer inte gå dit...

Nej inte vet jag :S Vet inte om du läst min förlossningberättelse, men jag upplevde min förlossning som ganska traumatiskt och tog över 30 timmar. Det slutade med att de fick hålla fast mig med våld och dra ut honom först med sugklocka och sedan bända loss hans axel som satt fast. De var ca 10 personer sammanlagt varav de flesta höll fast mig och jag hade fullständig panik. När min pojke väl var ute så sprang de bara iväg med honom och jag fick inte veta något på en halv evighet, som säkert bara var ett par minuter..

Menar inte att låta gnällig eller på något vis tycka synd om mig själv eller att någon annan gör det. Ville nog mest skriva av mig..

Varför vill du inte att någon ska tycka synd om dig?:confused: Det ÄR ju synd om dig, du har varit med om en vidrig, traumatiserande upplevelse. Det märkliga är inte att du fortfarande mår dåligt, det märkliga är att du inte fått professionell hjälp att bearbeta. Vad sa de sen på BB, fick du inte träffa kurator åtminstone?

Detta att man skulle glömma gäller nog bara dem som har förhållandevis bra förlossningar, och de vet inte hur det är att ha haft en jobbig. Så det går inte riktigt att jämföra. Idén att man skulle vara så lycklig över barnet att man glömmer är smått absurd tycker jag, det är ju oberoende händelser. Det går utmärkt att vara både ledsen över förlossningen och glad över barnet.

Mabuse - har inte hängt med mer än när du skrev direkt efter förlossningen. Hur mår du nu och hur har det gått med din klåda? Och grattis till bebis! :)

*kl*

Min utsikt hemma, förutom en trädgård som inte existerar är åker, skog, gårdsplan och svärmors hus:cool:.

Nu gott folk, håll i er:D
Jag är hästägare igen! Ett brunskäckigt sto på 11 år. Korsning ardenner/halvblod. Men det är mest ardenner i henne. Lagom pålle för mig att skogsmulla med och dra lite stock med ibland :bump:

Jag knasig?
Jajemen!
Men det gick inte så bra att vara hästlös som jag trodde.

Åh! Det där påminner mig om utsikten från vårt förra boende. Då bodde vi på våning 8 typ 100 meter från Mälarens strand. Kan sakna det ibland, men vi ska flytta tillbaka när vi blir pensionärer! :D

Känner att jag är väldigt dålig på att skriva här. Det blir nog mer ordning på det nästa vecka då maken :banana: börjar jobba igen. Tack iaf alla ni som tyckte vi var fina på bilderna! Och gulligt av dig Michellan att tänka på oss! :love: Jag tänkte på dig dagen före på din födelsedag och hoppades att allt skulle gå bra på sjukhuset. Tråkigt med Isabellas njure...

Vet ni vad vi har gjort!? Vi har precis hämtat vår nya kattunge och sitter i bilen på väg hem! :banana: En liten siamesmaskad devon rex hona på 14 veckor och 1016 g. Hur söt som helst är hon! :love: Ska bli så kul att se hur vår andra katt reagerar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar